shiba vai shetlanninlammaskoira?

shibavaisheltti

olen opiskelija ja asun yksin 44-neliöisessä talossa lähiössä. shiba ja shetlanninlammaskoira ovat olleet nyt mietinnän alla ja haluaisin kysellä että minkälaisia eroja näissä roduissa on?

4

364

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sheg

moikka ! ne todellakin on erilaisia ! meillä on akita inu joka on kookkaampi ja isompi rotu shibasta ja shiba on VaRMASTI vaikeampi kouluttaa. mutta aivan mahtava koira on ! itse valitsisin kyllä shiban. :)

• aivan.

.Akita inu jalostettu taistelu/ ja metsästyskoiraksi.

sihba metsästykoiraksi.

shelti seura/ja harrastuskoiraksi.

• Sanottaisiinko näin
        aivan. kirjoitti:

.Akita inu jalostettu taistelu/ ja metsästyskoiraksi.

sihba metsästykoiraksi.

shelti seura/ja harrastuskoiraksi.

Jos haluat koirapuistokoiran, ota sheltti. Jos taas haluat koiran jonka kanssa mieluiten lenkkeilet vain kahteen pekkaan, niin ota shiba. Se nimittäin ei oikein pidä laumansa ulkopuolisista. Tässä meidän lähiseudulla on pari shibaa ja ne ei mitenkään kauhian hyvin tule toimeen muiden kanssa. Mutta pienen kokonsa vuoksi ne on aina helppo hallita ja estää mahdolliset ylilyönnit.

• Anonyymi

Haluan myös tietää lisää näiden eroja käytännössä. Käynyt videoita ja nettiä läpi, mutta haluan kuulla kokemuksia kasvattajilta ym. Kumpi rotu sopii paremmin melontaan ja pyöräilyyn ym. julkisilla kulkemiseen....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      9
      1792
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1175
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      118
      1166
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      973
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      220
      891
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      884
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      756
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      753
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      699
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      653
    Aihe