Risteilyt harrastuksena?

Nyfiken

Ei tehdä tästä varustamoita tai aluksia arvostelevaa ketjua, kuittaillaan ihan muuten vaan :)

1. Koska risteilit laivalla viimeksi?
2. Montako kertaa vuodessa käyt risteilyllä?
3. Tykkäätkö risteilyistä?

Nämä tuli mieleen kun itse teen just reissua ja on paljon 40-55 v ikäistä porukkaa, ilmeisesti pikkujoulujuhlijoita. Siistiä touhua, herroilla irtotakkeja ja pukuja, naisilla juhlavaa kimalletta. Tämmöinen läpikulkuturisti tuntee itsensä ihan harmaavarpuseksi!

35

516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L - L

2012

Noin joka toinen vuosi.

Kyllä pidän. Tuttujen kaupunkien välttely alkaa olla hankalaa. Valitsemme risteilymme myös sllä perusteella, että niissä olisi vain yksi meripäivä.
      Noilla reunaehdoilla alkavat vaihtoehdot siedettävän hintaisista vähenemään.
      Miamista lähtevien valikoima on runsas ja Bermuda on vielä käymätöntä aluetta.

Emme myöskään pidä uusista mammuttialuksista. Miellyttävimpiä ovat -30000Brtn:n paatit.

Jokiristeilyt ovat jääneet vähiin. Vain pätkät Niiliä ja Tonavaa on ajeltu kertaalleen.

• dollyyk

Risteilen paljon Tallinaan ja siellä on todella kivaa saa tanssia ja tapaa mielenkiintoisia ihmisiä.
      Haen vakavaa suhdetta tai ainakin miesystävää jonka kanssa olis kiva tanssia ja keskustella ym ..

Olenkohan miehiä suomessa nykyisin enemmän kuin naisia ainakin laivoilla on.?

• Olen laivan kapteeni

En kalkkilaivassa.
        Risteilen liian monta kertaa.

• En ole koskaan käynyt risteilyllä, enkä tule koskaan käymään. Ei kiinnosta, silkkaa ajanhukkaa;) Risteilkööt minunkin puolestani ne, joita se kiinnostaa.

• Jumalauttamatruusi.

Katkeruuden kalkkisi ei voi vuotaa yli enää yhtään enemmän.
        Mistähän moinen kumpuaa. Syvistä käsittelemättömistä traumoista?

• saimaalla

Minä en muuta kesä aikaan teekkään,on oma paatti jossa voi yöpyä ja kokkailla.
      Sinisen Saimaan aallot liplattelee,voi suunitella reitit mielensä mukaan,sitä ei voita mitkään kaupalliset risteilyt,en lähtisi vaikka siitä maksettaisiin.

• L - L

Mieltymyksiä ja tottumuksia.

Olimme 80-luvun alkupuolella kaksi kesää Saimaalla. Hyvin varustettu retkeilyvene.
        Noiden kesien jälkeen oli tunne, ettei lomaa ollut lainkaan.

Kiertelimme järvialuetta Kuopiota myöten. Valtaosa rantautumisista saaristossa.
        Useita vuorokausia myös kaupunkipaikoissa. Savonlinna, Mikkeli, Kuopio. Lappeenranta.

Olen viettänyt lapsuuteni Saimaan rannan tuntumassa ja siten myös paljon itse järvellä.
        Jo 80-luvulla järvi tuntui kansoitetulle. Hyvät rantautumispaikat olivat varattuja ja niissä oli usein, varsinkin viikonloppuisin, rötyporukkaa.
        Vaikka vene oli riittävän tilava niin pelkkä veneesssä olo ja ajelu eivät tyydyttäneet.

Mutta, kukin tyylillään!

• saimaalla
        L - L kirjoitti:

Mieltymyksiä ja tottumuksia.

Olimme 80-luvun alkupuolella kaksi kesää Saimaalla. Hyvin varustettu retkeilyvene.
        Noiden kesien jälkeen oli tunne, ettei lomaa ollut lainkaan.

Kiertelimme järvialuetta Kuopiota myöten. Valtaosa rantautumisista saaristossa.
        Useita vuorokausia myös kaupunkipaikoissa. Savonlinna, Mikkeli, Kuopio. Lappeenranta.

Olen viettänyt lapsuuteni Saimaan rannan tuntumassa ja siten myös paljon itse järvellä.
        Jo 80-luvulla järvi tuntui kansoitetulle. Hyvät rantautumispaikat olivat varattuja ja niissä oli usein, varsinkin viikonloppuisin, rötyporukkaa.
        Vaikka vene oli riittävän tilava niin pelkkä veneesssä olo ja ajelu eivät tyydyttäneet.

Mutta, kukin tyylillään!

Minä olen viettänyt ikäni, saimaalla on rantaviivaa yli 14 000 km, vielä sieltä omaa rauhaa löytää, ei kyllä joka paikasta.

• S. Muikku

Olen kade. Tuosta olen haaveillut, mutta kun puoliso pelkää vetten päällä.

• Elämä oli.
        saimaalla kirjoitti:

Minä olen viettänyt ikäni, saimaalla on rantaviivaa yli 14 000 km, vielä sieltä omaa rauhaa löytää, ei kyllä joka paikasta.

Onhan sitä viivaa, vaan mitä se hyödyttää? Itsellä ei ole eikä enää kiinnostakaan. Kaikkea kun ei voi saada. Ja toisten viivoille ei ole asiaa. Tulee äkkilähtö.
        Rantaviivat kuuluvat vain eliitille ja niille, jotka ovat syntyneet sellainen kultalusikka suussa, että ovat perinnöksi saaneet. Rupusakki saa pärjätä ilman.

• linjan

Syyskuussa kävin viimeksi H:ki - Tukholma - H:ki.

Minä risteilen kahdesti vuodessa, käyn samalla tapaamassa tuttavia.

Keväällä ennen kesäsesonkia ja syksyllä ennen pikkujouluja.

Matkustan arkena, ei ole tungosta laivalla, joskus punaisella, joskus valkealla laivalla;)

• risteily mielessä

Risteiletkö yksin?,minä en ole vielä kokenut sellaista, mutta haluaisin mennä yksin.

• kannatan.

Matkustelu yksin antaa uusia ulottavuuksia ja jännitystä, jos uskallat niin et pety.
        Huomaat heti vapauden, nykyään en ole muuten matkustellutkaan.

• Alter ego
        kannatan. kirjoitti:

Matkustelu yksin antaa uusia ulottavuuksia ja jännitystä, jos uskallat niin et pety.
        Huomaat heti vapauden, nykyään en ole muuten matkustellutkaan.

Totta, se on vapauttavaa kun ei tarvitse koko ajan huomioida kaveria, jonka mieltymykset voivat täysin poiketa omista. Nukun mielelläni yksin hytissä.

• Risteilykin avartaa
        Alter ego kirjoitti:

Totta, se on vapauttavaa kun ei tarvitse koko ajan huomioida kaveria, jonka mieltymykset voivat täysin poiketa omista. Nukun mielelläni yksin hytissä.

Itse matkustan, risteilen yksin aina.
        Mutta hytissä kertaakaan en ole nukkunut yksin :)

• Ѿ Ѿ
        Risteilykin avartaa kirjoitti:

Itse matkustan, risteilen yksin aina.
        Mutta hytissä kertaakaan en ole nukkunut yksin :)

Naiset aina kertovat, että matkailu avartaa.
        Miehet kyselevät toisiltaan, että oliko antoisa matka.

• Risteilevä isäntä.
        Ѿ Ѿ kirjoitti:

Naiset aina kertovat, että matkailu avartaa.
        Miehet kyselevät toisiltaan, että oliko antoisa matka.

..ja kysyvät usein oliko saatavaa.
        Itse vastaan, että keskityin risteilyyn joten jäi paljon saamisia :)

• Miksi aina näin?

En ole koskaan risteillyt.

Tutustuin kerran naiseen, joka yhtenään risteili. Sai siellä aina vierasta miestä ja siksi risteilikin. Minä ujona nöösipoikana en osannut ottaa häntä ja niinpä ilman jäinkin...

• matruuska

Onko Tallinnassa käynti risteilyä?
      Siis viipyminen yhden tai useampia öitä.

Tuollaisia risteilyjä olen tehnyt vuosittain pari kertaa.
      En koskaan yksin vaan viime vuosina tyttäreni kanssa.
      En pidä näiden lähiristeilyjen laivaelämästä.
      Menemme aina päivällä.

• Kyllä vain.

Suomenlinnassa käyntikin ja paluu on eräänlainen risteily :)

• 1. Kolme vuotta sitten.
      2. Kerran kymmenessä vuodessa :)
      3. Yleensäottaen en juurikaan koskaan ole käynyt.Varsinkaan Ruotsin tai Talllinnan "risteilyt" eivät ole mun juttu, ei vaan kiinnosta.Paremminkin joku sisävesien risteily voisi olla kiinnostavampaa.

• 2007

Tykkään seilailla laitamyötäisessä, mutta en vetten päällä.

• näin meillä

Pari kertaa vuodessa täytyy hakea sauna- ym juomat. Tallinna on jo niin tuttu paikka ettei sinne viitsi edes maihin enää astua. Illalla auto laivaan, sitten ostoksille ja syömään, yö hytissä ja aamulla satamasta kotiin. Varsinaiset hupireissut sitten ihan muissa merkeissä kuin laivoilla.

• @~~~~~

Ei Tallinnassa käynti mitään risteilyä ole, muutama tunnin matka, ei muuta.

• untuvikko5

Eikös maihin tarvii mennä perillä, saako päiväristeilyllä olla koko ajan laivassa.

• Nyfiken

Laivasta ei ole poistumispakkoa päiväristeilylläkään.
        Vain sellainen punaisen laivan risteily joka nimetään Päivä Tallinnassa, tarkoittaa, että meet illalla laivaan, nukut aamuun, jäät kyydistä Tallinnassa ennen klo 7.30, olet pvän Tallinnassa ja palaat laivaan klo 16.30 jälkeen kun avaavat lähtöselvityksen. Laiva lähtee Hkiin klo 18.
        Koska matkustajat eivät aina jaksa lähteä kaupunkiin asti, ovat virolaiskauppiaat tuoneet putiikkejaan lähemmäs B-terminaalia kuten SadaMarket ja se toinen tori entisessä Nordic jet linen terminaalissa.

• Buahhahhaaaa
        Nyfiken kirjoitti:

Laivasta ei ole poistumispakkoa päiväristeilylläkään.
        Vain sellainen punaisen laivan risteily joka nimetään Päivä Tallinnassa, tarkoittaa, että meet illalla laivaan, nukut aamuun, jäät kyydistä Tallinnassa ennen klo 7.30, olet pvän Tallinnassa ja palaat laivaan klo 16.30 jälkeen kun avaavat lähtöselvityksen. Laiva lähtee Hkiin klo 18.
        Koska matkustajat eivät aina jaksa lähteä kaupunkiin asti, ovat virolaiskauppiaat tuoneet putiikkejaan lähemmäs B-terminaalia kuten SadaMarket ja se toinen tori entisessä Nordic jet linen terminaalissa.

Meinaat vissiin A terminaalia?

• heko heko heko
        Buahhahhaaaa kirjoitti:

Meinaat vissiin A terminaalia?

esim näin on viikkarilla

Lähtöselvitys
        Yksittäiset matkustajat: A-terminaali (osoite Sadama 25-2)
        Automatkustajat: B-terminaalin vierestä (osoite Sadama 25–4)

• 1. työkavereitten kanssa vuosi sitten kävin pikkujouluristeilyllä
      2. edellä mainittu risteily oli ainut laatuaan
      3. en

• maakrapu

Mainen vaihtoehto. Kiertomatkat harrastuksena.

Vähemmän jengiä. Joukossa on aina ollut muutama yksinmatkaajakin.
      Eivät ole rällinkireisuja mutta viikon aikana tutustuu uusiin ihmisiin ja kuka haluaa, niin tuttavuus voi syventyä ystävvydeksikin.
      Huomattava osa porukasta on jossakin määrin saman henkistä.

Laajemmissa puitteissa sama pätee osaan "oikeita" risteilyjäkin.

Otantani on suppea joten täytyy välttää yleistystä.
      Kiertelyvalikoimani, Kiina, Kuuba, Irlanti ja Albania.

• Buahhahhahhaaaa

Lukutaidoton?
        Risteilyistä on kyse, jätä matkatarinat muualle.

• untuvikko5

päiväristeily riittää, pitää kokeilla,hyvä ja en halua yöpyä laivalla.

• 1+12

Risteilyllä en käy koskaan. Käyn joko Tallinassa tai sitten kesämökillä Virossa. Aikaa ei vain oikein meinaa olla. Työ vie nykyään niin paljon aikaa, ettei viikonloppuna halua edes järjestää mitään ylimääräistä menoa.

• vanha ahkku

Jos olisi varaa niin kävisin Tukholmassa tai Tallinnassa varmaan alvariinsa.

Viime kesänä sain halvan Norjan matkan Virolaisen matkatoimiston kautta joten mennä piti Tallinan kautta ja sieltä laivalla atukholmaan ja viikon bussiajelun jälkeen samat kuviot takaisin.
      Siinä ne tämän vuoden risteilyt olikin.

Kelan sairaslomarahoilla ei sitten varaa olekkaan enää...

• Viikinkitäti.

Vinkki: kun hankit "punaisen" varustamon klubikortin ja matkustat 2-3 krt / vuodessa, saat joululahjana ilmaisen edestakaisen matkan hytteineen 1-4 hlölle. Matkan ajankohta yleensä jouluk-helmik. eli 3 kk.
        Jos et kuitenkaan pääse matkaan sinä aikana, soita vaihteeseen, kerro että toivoisit niiiiiiiiiin mielelläsi päästä käyttämään lahjakorttia mutta saisiko siirrettyä vähän myöhemmäksi. Kun sinut yhdistetään lahjakorttien pidennyksestä vastaavalle, on sinulla mielellään oltava jo pari, kolme vaihtoehtoista matkapäivää esittää toiveena.
        Harvemmin kieltäytyvät :)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      336
      11654
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7926
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2920
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2238
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      152
      2168
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1636
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      53
      1084
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      782
    Aihe