Tässä taannoin kirjoitin erään suositun sisustusblogin kommentteihin asiallisen viestin, jossa kerroin mielipiteeni ko. talon sisustuksesta. Yleensä tämän kyseisen blogin pitäjä on saanut lähes ainostaan ylistäviä kommentteja lukijoiltaan, joten ilmeisesti romutin hänen idyllinsä olemalla vain hieman eri mieltä ko talon sisustuksesta.
Kyseinen bloggaaja otti asian erittäin henkilökohtaisesti ( vaikka ei itse ollut vaikuttanut sisustukseen) ja sätti minua ja erästä toista henkilöä mielipiteemme ilmaisemisesta. Haluan korostaa, että kerroin mielipiteeni erittäin asiallisesti millään tavalla loukkaamatta ketään varsinkaan häntä, koska olen kyseisen blogin vakituinen lukija.
Minua häiritsee tälläinen sensuuri! Halusin vastata bloggaajalle kommentti-osioon, että hän oli tulkinnut loukkaantuneena viestini väärin ja osoittaa myös muille lukijoille, että en ole sellainen "arvostelija" kuten hän minua nimitti. Mutta, mitä blogisti tekee? Jättää kyseisen viestin julkaisematta tietenkin, koska blogistin kanssa ei saa olla eri mieltä.
Eikö blogikirjoittajan kanssa saa olla eri mieltä?
15
2580
Vastaukset
- Sellaista elämä on
Kyllä kai blogien ja yleensä julkisuuteen tuotujen asioiden idea on se, että ne ovat monenlaisten ihmisten nähtävinä ja arvosteltavina. On aika vastenmielinen ajatus, että blogit olisivat kuin lahkolaisten kokoontumistiloja, joissa saarnataan samanmielisille ja ylistetään yksimielisinä.
Toisaalta kenenkään kotia ei pitäisi hirveästi arvostella. Voi kysyä, pitääkö sitä sitten esitellä kaikelle kansalle, jos itsetunto ei kestä negatiivista palautetta.
Suomessa sisustus on sanoisinko paskantärkeätä. Harvoin on mitään lähes kieli poskessa tehtyä ja niin överiä tai yksilöllistä, että sen arvosteleminen sortuisi omaan mahdottomuuteensa, koska ei ole tavoiteltukaan mitään keskivertokelpaavuutta. Suomen virallinen hyvä maku on teennäisen ankaraa skandimodernismia, joka herättää minussa vilun tuntemuksia ja agorafobiaa. Toinen suosittu tyyli on "maalaisempi" valkoinen romanttisuus, jolle asiantuntijat nyrpistelevät nokkaansa katsellen "huikeita" helsinkiläisnäkymiä korkeakiiltoisen vetimettömän keittiönsä verhottomista ikkunoista.
Makuja on niin monia, ja jo vanha latinalainen sananlasku sanoo "de gustibus et coloribus non est disputandum" eli mauista ja väreistä ei ole kiistelemistä.- Näitä riittää
Kyllä, sisustusblogit ovat juurikin niitä "lahkolaisten "kokontumispaikkoja, jossa bloggaajan sana on laki ja kaikki vääräuskoiset erittäin inhottavia, kateellisia, katkeria ja suorastaan läpeensä pahoja ihmisiä, jos uskaltavat olla ylistämättä/ eri mieltä tämän viikon tyynyjen ja torkkupeittojen värimuutos-operaatiosta.
- Thx
Mikä blogi?
- Riitta67
Epäilen, että sisustus ja sepustus. Seurasin blogia joskus, mutta en enää, kun kirjoittajalla on ollut aiheet vähän vähissä.
- Naurava Kulkuri
Tähtityynyjä,tehosteseiniä,tikkaita,popkornipurkkeja ja valkoisia, kiiltäviä keittiökaapinovia.
- nauran kuutamoon
blogikirjoittajat luulee että he ovat täydellisiä, kaikki haluavat sitä samaa peetä kuin hekin, joka menee pois muodista ensi kuussa.
Ole rauhassa eri mieltä.
en ole koskaan ollut ollut samaa mieltä niitten kanssa.
rahaahan ne haluaa mainostajilta ja itsetunnon pönkitystä e n n e n kaikkea !!- Tai kenties...
...he luulevat, että blogi on Facebook, jossa kaverit peukuttaa ihan mitä latteuksia ja iänikuisia valokuvia tahansa.
- blogistit narsisteja
Blogisteille (narsisteille?) voisi sanoa: hankkikaa elämä !
- eipäjuurimuuta
Just näin.
- filo°
Simppeli suositus.
Ei kannata tuhlata rajallista elämäänsä, aikaansa ja energiaansa heikon (ja mahdollisesti hieman narsisitisenkin) itsetunnon omaavien henkilöiden kanssa. Sellaisten kanssa tulee vainkroonisia ongelmia.
- http://www.fiktiivisiakeskusteluja.com/2012/08/valittajien-kuunteleminen-on-vahingoksi.html
- http://www.iltalehti.fi/terveys/2011101714584465_tr.shtml
Ps. Asiaton ja mielivaltainen jonkin foorumin moderointi lähestyy psykologiselta mekanismiltaan totalitärismiä jossa eriäville ajatuksille ei ole oikeutta. - diivaillen
Ei saa olla eri mieltä, tai muuten kuulet olevasi katkera ja kateellinen joka "tulee pilaamaan minun täydellisen blogin" - eikä kommenttejasi enää julkaista sen jälkeen. Juurikin Sisustus ja Sepustus on erittäin hyvä esimerkki tästä.
Myös lukijoiden nuoleskelu kommenttiboxissa on hyvin yleistä tyyliin:" Ihana kuulla että olen suosikkisi", "Ihanaa että jaksat lukea blogiani", "Sinä Ellu kommentoit aina niin ihanasti", jne. - i.h.m.e.t.y.s
Laitoin eilen erittäin asiallisen kommentin tuolle ylempänäkin mainitulle sivustolle ja olin äimistynyt ettei sitä julkaistu. Kommentoin lakkapää-talon suunnittelua, jossa vesipiste ja liesi olivat todella kaukana jääkaapista ja ruokapöytä kahden oven välissä levottoman näköisessä paikassa ja vielä totesin, että nämäkin saattavat olla makuasioita. Tuo mitä kommentoitte näyttää siis pitävän paikkansa. Tuo sivusto näyttääkin olevan mainossivusto!
- Juuressalaatti
Täynnä yhteistyötä ja mainoksia koko blogi, ei mitään muita juttuja kun jotain yhteistyö paahtoleipä mainoksia, noh junalla pääsee ja näköjään onnettomalla siällölläkin tienaa ...
- Anonyymi
Itse en henkilökohtaisesti pidä tuon kyseisen blogistin tyylistä ja tavasta tehdä blogia lainkaan. Monesta muusta blogista kyllä ja niitä on paljon.
- Anonyymi
voi luoja mitä mielensäpahoitusta :D Että oikein sensuuri iski. Minkälaisia vastauksia odotat tähän keskusteluusi? Tottakai mielipiteen saa kertoa. Mutta toisaalta kannattaa välillä pysähtyä miettimään myös sitä, että kysyikö kukaan sinun mielipidettäsi tai onko sillä jokin merkitys toiselle osapuolelle. Jos ei, niin miksi sinulla on niin kova tarve tuoda itseäsi ja näkemyksiäsi esille?
Ja yksityishenkilöillä on oikeus päättää kuka kommentoi heidän sivuilleen ja millaisia kommentteja siellä julkaistaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124370MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862230Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5561718Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011451Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331098Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971- 5968
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3888