Mistä saisin päivitettyä oppia.

Rajalliset taidot

Koulun jälkeen olen suorittanut joitakin vuosia maalaustöitä.
Olen huomannut että useat oppimani asiat eivät vastaa alkuunkaan tämän päivän työripeys ja laatuvaatimuksia. Olen liian hidas ja vanhanaikainen.
Etenkin ikkuna ja ovihuolloissa ja niiden maalaustöissä olen joka paikassa ollut oppipojan asemassa. Tosiasia joka ottaa luonnon päälle.
Koulussa oppimani wanhojen ikkunoiden korjaus- ja maalaustavat ovat vanhanaikaisia, hitaita ja siten myös liian kalliita.
Ikkunamääriin ja maalaustarpeisiin nähden wanhoja ikkunoita on todella vähän.
Taitojeni rajallisuus estää jatkuvaa työllistymistä.

Muiden aikakausien ikkunoista ja ovista minulla ei ole markkinoiden vaatimaa osaamista.
Miksi maalarien koulutus on tältäkin osalta jäännyt wanha-aikaiselle tasolle.
Uudempien ikkunoiden ja ovien korjaus, huolto ja maalaustöitä olisi hyvinkin paljon enemmän tarjolla, kuin koulutettuja ja osaavia tekijöitä.

6

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maalisuti

Turha etsiä päivitettyä koulutusta virallisista oppilaitoksista. Viimevuodet olen yrittänyt sitä samaa.

• Urakkatyöt

Älä haikaile lisäoppia tai taitoja. Mene suureen maalausliikkeeseen töihin. Ei siellä tarvita lisätaitoja vaan ainoastaan nopeita ja pelkistettyjä työsuorituksia.

• Pelko pois

Mene suinpäin maalaamaan ja korjaamaan niitä uudemman ajan ikkunoita ja ovia.
      Ei alalla nykyisetkään tekijät ole saanneet minkäänlaista erikoiskoulutusta.
      Kukaan ei kuitenkaan osaa arvostella tekemääsi työtä tai lopputulosta.

• Oma halu

Koulussa saadaan vasta alkeistiedot. Kuten autokoulussa.
      Ammatin oppii, jos oppii vasta tekemällä.

• Amattioppia

Ammattioppilaitoksissa on eritasoisia kursseja.

• aaaaaaaaaa

Nykyaikana ei pärjää perusteellisuudella vaan nopeudella. On jokaisesta itsestä kii mihin kykenee. Ja jos haluat tehä perustteellista työtä..olet työtön. Raha.. se puhuu..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3047
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      40
      2664
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1503
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1251
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      999
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      125
      913
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      33
      829
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      663
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe