Minulla on hieman arkaluontoinen ongelma. Olen nyt seurustellut erään naisen kanssa kolmatta vuotta, mutta nolottaa myöntää että olen hieman ihastunut toiseen naiseen. Voiko tunteilleen mitään? Mitä tällaisissa tilanteissa tehdään? En ole ikinä pettänyt tyttöystävääni, mutta nyt tämä toinen nainen tunkee jo uniinikin. Emme ole edes kavereita, vain ohimennen tavanneet.
Ihastuminen toiseen parisuhteen aikana?
28
1857
Vastaukset
- onko valintoja?
Voit kysyä itseltäsi mitä haluat, sitten voit miettiä mitkä ovat mahdolliset seuraukset jos toteutat ne. Sen jälkeen voit kysyä itseltäsi uudestaan haluatko juuri sitä.
Jos ihmiset menisivät aina sen mukaan, mitä mieli heille väittää, tunteiden muodossa, kaikkien impulssien, oltaisiinko nyt tässä missä olemme? - monohaukka
tunteilleen ei mitään voi, teoilleen voi. Voit olla tekemättä mitään ja ihastus luultavasti haihtuu omia aikojaan. Jos suhteesi tyttikseen on todella hyvä, voisit kertoa hänelle ihastumisesta. Jos suhde tyttikseen ei ole hyvä, ehkä juuri siksi ihastuit. Olisko pienen funtsinnan paikka?
- voivoi1
Voi voi voi. Kun ihmset ihastuvat siltikin muihin vaikka parisuhde olisi hyvä. Vaikka parisuhde olisi kuinka hyvä, miten esimerkiksi itse suhtautuisit jos tyttöystäväsi kertoisi ihastuneensa johonkin toiseen kuin sinuun, vaikka teillä olisi mitä toimivin parisuhde ja kaikki mennyt loistavasti? Enpä usko, että parisuhteen hyvyyttä tai huonoutta mitataan sillä, että kestääkö kumppani sen, että toinen ihastunut johokuhun muuhun tai mahdollisesti käy vieraissa.
Kumppania vaihdetaan lennossakin ja moni epävarma ja takertuva yksilö haluaa turvata selustansa,että aina on joku jossain odottamassa jos parisuhde kaatuisi, vaikka parisuhde olisikin mitä vankimmalla pohjalla. Parisuhde voi olla hyvä, mutta siltikään se toinen ihminen ei välttämättä ole siinä tosissaan mukana, vaikka kuinka loistavaa olisi yhdessäolo.
Itseasiassa ei se vaihtamalla parane, jos itsensä kanssa on eksyksissä, on epävarma, pelkää itse liikaa rakastumista ja kiintymistä tms. - monohaukka
voivoi1 kirjoitti:
Voi voi voi. Kun ihmset ihastuvat siltikin muihin vaikka parisuhde olisi hyvä. Vaikka parisuhde olisi kuinka hyvä, miten esimerkiksi itse suhtautuisit jos tyttöystäväsi kertoisi ihastuneensa johonkin toiseen kuin sinuun, vaikka teillä olisi mitä toimivin parisuhde ja kaikki mennyt loistavasti? Enpä usko, että parisuhteen hyvyyttä tai huonoutta mitataan sillä, että kestääkö kumppani sen, että toinen ihastunut johokuhun muuhun tai mahdollisesti käy vieraissa.
Kumppania vaihdetaan lennossakin ja moni epävarma ja takertuva yksilö haluaa turvata selustansa,että aina on joku jossain odottamassa jos parisuhde kaatuisi, vaikka parisuhde olisikin mitä vankimmalla pohjalla. Parisuhde voi olla hyvä, mutta siltikään se toinen ihminen ei välttämättä ole siinä tosissaan mukana, vaikka kuinka loistavaa olisi yhdessäolo.
Itseasiassa ei se vaihtamalla parane, jos itsensä kanssa on eksyksissä, on epävarma, pelkää itse liikaa rakastumista ja kiintymistä tms.voi voi voi kun lukisit viestin ennenkuin alat vuodattaa.
Sanoinhan, että suhde voi olla hyvä tai suhde voi olla huono. Sitähän emme voi tietää, ellei ap sitä kerro.
Hienoa, jos itse olet sitä mieltä, että ei koskaan vaihtamalla parane. Olet sitten mahdollisesti vain yhdessä ainoassa suhteessa koko elämäsi, hienoa... kai. - katkos
monohaukka kirjoitti:
voi voi voi kun lukisit viestin ennenkuin alat vuodattaa.
Sanoinhan, että suhde voi olla hyvä tai suhde voi olla huono. Sitähän emme voi tietää, ellei ap sitä kerro.
Hienoa, jos itse olet sitä mieltä, että ei koskaan vaihtamalla parane. Olet sitten mahdollisesti vain yhdessä ainoassa suhteessa koko elämäsi, hienoa... kai."Olet sitten mahdollisesti vain yhdessä ainoassa suhteessa koko elämäsi, hienoa... kai."
siis pitäisikö suhteita lähtökohtaisesti olla elämän aikana useampia kuin yksi ?? - Aivan=)
katkos kirjoitti:
"Olet sitten mahdollisesti vain yhdessä ainoassa suhteessa koko elämäsi, hienoa... kai."
siis pitäisikö suhteita lähtökohtaisesti olla elämän aikana useampia kuin yksi ??Aivan. Jos tavoitteena tai lähtökohtana pitäisi olla, että on mahdollisimman monessa suhteessa elämänsä aikana..No huh huh. =)
- monohaukka
katkos kirjoitti:
"Olet sitten mahdollisesti vain yhdessä ainoassa suhteessa koko elämäsi, hienoa... kai."
siis pitäisikö suhteita lähtökohtaisesti olla elämän aikana useampia kuin yksi ??siis pitäiskö niitä lähtökohtaisesti olla vain yksi?? Herää kuule todellisuuteen ja kato ympärilles. Todellisuus on jotain muuta kuin olipa kerran ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti. Mutta jos satumaailma iskee kaaliin, niin ok :) Kukin tyylillään, vaikka sitten fantasiamaailmassa :D
- just saying
monohaukka kirjoitti:
siis pitäiskö niitä lähtökohtaisesti olla vain yksi?? Herää kuule todellisuuteen ja kato ympärilles. Todellisuus on jotain muuta kuin olipa kerran ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti. Mutta jos satumaailma iskee kaaliin, niin ok :) Kukin tyylillään, vaikka sitten fantasiamaailmassa :D
Mielestäni pitää tähdätä siihen, että suhteita on mahdollisimman VÄHÄN. Suhteeseen ei pitäisi ruveta vääristä syistä (esim. koska ei halua olla yksin, haluaa käyttää toista laastarina, kostaa exälle tms...), ja kun suhteessa on, siihen pitäisi oikeasti sitoutua ja panostaa eikä vaan tappaa aikaa parempaa odotellessa.
Mun mielestä ON hienoa, jos jollakin on ollut vain yksi suhde elämänsä aikana.
- 6-15
Kuinka usein olette nähneet ja tiedätkö koska tapaatte seuraavan kerran? Itselläni tilanne päinvastainen.
- f4ck
suhteessa on muutamia kohtia missä kannattaa pitää pintansa ja tehdä vähän enemmän duunia että asiat on hyvin. Se on 3 vuoden kohdalla, 7 vuoden kohdalla ja 10 vuoden kohdalla. Joten selvitä ajatuksesi, näe unet, unelmoi toisesta ja sitten katso sun rakasta ja näe se kaikki mitä teillä on ja mitä hän on. Vaihtaisitko sen pois, se on mistä tässä on kyse.
- LapinKultanuggetti
Tai just noissa saumoissa kannattaa suhde lopettaa. Miten vaan sen haluaa ajatella. Ei ihmistä, edes naista, ole tehty olemaan koko elämäänsä yhden ihmisen kanssa, se on satujen propagandaa, joka erityisesti lepakoihin uppoaa tosi hyvin. Kenellä muulla niiiiinnn elottomia ja pystyykuolleita pitkiä suhteita onkaan kuin lepakoilla??!! Turvallisuuden ja vakauden toinen puoli on kituminen ja kuolema, tunne-elämän kutistuminen. Pelätään yksin oloa ja uuden naisen löytymisen vaikeutta niin stanasti, että jäädään siihen limoittuneeseen seisovaan veteen :( Muualla sentään on virtaavaa vettä, tunturipurojen raikkautta :)
- 6+10
Kiitos kaikille vastauksista. Tässä onkin melkoisesti ajateltavaa. Olen tavannut kyseisen naisen kahdesti, ja nähdään luultavasti parin viikon päässä eräissä bileissä. Voi todellakin olla, että nykyisen parisuhteen ongelmat saa miettimään että onko maailmassa ehkä jotain parempaakin minua varten ja ehkä tämä ihastus on peräisin just tästä. Mistä minä tiedän.
Parisuhteessa taas menee miten menee, on hyviä päiviä ja huonompia. Kyllästynyt olen lähinnä ajoittaiseen huonoon kohteluun ja lapsellisiin itkupotkuraivareihin. Lisäksi tuo rengastettu nainen ei oikein vaikuta haluavan näyttäytyä pariskuntana julkisesti. Tai ehkä tämä on tätä kääk-tänkö-kanssa-vietän-loppuelämäni-ikinä-enää muita-naisia-yhyy -kriisiä, mitä näyttää esiintyvän pidemmissä suhteissa silloin tällöin.- f4ck
mä haluaisin sanoa sen että jokaisessa suhteessa on ongelmansa, se että vaihtaisit uuteen sen takia että teidän suhteessa ei kaikki ole hyvin, on vain ongelmien vaihtamista toisiin.
Kyse on rakkaudesta, jos sä rakastat niin laittakaa suhteenne toimimaan. Puhukaa ja tehkää duunia sen eteen että asiat parantuu.
Jos taas sulla ei ole sitä tunnetta että tämä on se, jos se ydin ei ole rakkautta niin kaada suhde siihen, älä tämän hetkisiin ongelmiin.
Pysy rehellisenä itsellesi ja hänelle.
- Unikeiju
Mielenkiintoista. 5viikkoo sitten tapasin yhden naisen, joka selkeästi hakeutui seuraani ja jotain oli ilmassa.
Minä olen kuulemma uniin tunkevaa sorttia ;P.
Nähdään lähiaikoina :).
Taisipa tuo minusta valokuvankin ottaa. - Kytevä liekki
On inhimillistä ihastua vaikka olisikin parisuhteessa. Siinä ei ole mitään noloa, se osoittaa että olet elossa ;-) Maailma on täynnä upeita ihmisiä, lähellä ja kaukana. Osa ihastumisista on vain tarkoitettu koskettamaan meitä, etäämmältä. Jos suhteessasi ei ole varsinaisesti mitään vikaa, arkipäiväistymistä korkeintaan, punnitse tarkoin haluatko lähteä rikkomaan olemmassaolevaa suhdettasi. Sanonta: "vaihtamalla ei parane" ei pidä paikkaansa jos suhteessasi on perustavaa laatua oleva vika tai ongelma (alkoholi/raha/väkivalta tms.) mutta on hyvä muistaa, että jokainen suhde arkipäiväistyy. Unelmiesi nainenkin voi joskus olla tylsä ja tavallinen ;) Itse elän täysin tyydyttävässä suhteessa, joka on jo vakaa ja matkalla selvästi kohti vakiintumista. Silti en saa mielestäni naista, johon ihastuin pari vuotta sitten. Mutta, uskon kohtaloon ja siihen että ehkäpä meitä ei oltu tarkoitettu tutustumaan toisiimme paremmin.
- Ihastumiset
Juuri näin :) Pitkässä suhteessa on inhimillistä välillä ihastua. Olennaista asiassa on, mitä ihastukselleen tekee. Jos suhde on perusteiltaan hyvä ja rakastava, pienet ihastumiset ei parisuhdetta kaada. Ihastua voi monella tavalla, ihmiseen voi ihastua ilman seksuaalista viritystäkin (vaikka tässä ketjussa taitaakin olla kyse nimenomaan siitä)
Itse ihastuin pari vuotta sitten kivan oloiseen naiseen, vaikka oma parisuhde on täysin kunnossa. Mitä asialle tein? En yhtään mitään. Otin etäisyyttä ihastukseen, koska en halua ottaa mitään riskejä oman parisuhteeni kanssa. Ajan myötä ihastuminen hälveni ja nykyisin ei tarvitsisi edes ottaa etäisyyttä "riskin pelossa." - Kytevä liekki
Ihastumiset kirjoitti:
Juuri näin :) Pitkässä suhteessa on inhimillistä välillä ihastua. Olennaista asiassa on, mitä ihastukselleen tekee. Jos suhde on perusteiltaan hyvä ja rakastava, pienet ihastumiset ei parisuhdetta kaada. Ihastua voi monella tavalla, ihmiseen voi ihastua ilman seksuaalista viritystäkin (vaikka tässä ketjussa taitaakin olla kyse nimenomaan siitä)
Itse ihastuin pari vuotta sitten kivan oloiseen naiseen, vaikka oma parisuhde on täysin kunnossa. Mitä asialle tein? En yhtään mitään. Otin etäisyyttä ihastukseen, koska en halua ottaa mitään riskejä oman parisuhteeni kanssa. Ajan myötä ihastuminen hälveni ja nykyisin ei tarvitsisi edes ottaa etäisyyttä "riskin pelossa."Oletko ajatellut mitä olisi voinut tapahtua jos olisit tarttunut hetkeen, ihastukseen? Sitähän emme voi tietenkään tietää mutta joskus, hetkittäin, soimaan itseäni että olisin voinut olla vielä rohkeampi. Ja omasta ihastuksestani voin sanoa että se on/on ollut ensisijaisesti tyrmäävään älykkyyteen ja huumoriin perustuvaa ;)
- Ihastumiset
Kytevä liekki kirjoitti:
Oletko ajatellut mitä olisi voinut tapahtua jos olisit tarttunut hetkeen, ihastukseen? Sitähän emme voi tietenkään tietää mutta joskus, hetkittäin, soimaan itseäni että olisin voinut olla vielä rohkeampi. Ja omasta ihastuksestani voin sanoa että se on/on ollut ensisijaisesti tyrmäävään älykkyyteen ja huumoriin perustuvaa ;)
Enpä kyllä ole miettinyt, mitä olisi voinut tapahtua. Johtuu ihan siitä, että olen oikeasti todella rakastunut nykyiseen puolisoon edelleen (ja ollut koko ajan.)Rakastava ja onnellinen parisuhde on vuosien työn tulos ja sellaista ei halua riskeerata pienen ihastumisen vuoksi. Onhan se mahdollista, että ihastumisesta olisi voinut kehittyä jotain :) Yhtä lailla olisi voinut olla kehittymättä. Asia ei ole jäänyt vaivaamaan minua.
Nykyiseen puolisoon olen aikoinaan ihastunut ensi silmäyksellä, joten siitäkin on kokemusta. Toisen lähellä olemisen helppous ja tyrmäävä kemia ovat saaneet minut vakuutettua, että "ruoho ei ole vihreämpää" aidan toisella puolella :) Kutsun ihastumistani parisuhteen aikana nimenomaan "pieneksi ihastumiseksi" sen vuoksi, että sitä ei ole voinut verrata millään tavalla siihen, kuinka nykyinen puolisoni vei "jalat alta" silloin aikaan.
- lähti
Jos tunteilleen ei voi mitään eikä edes teoilleen, niin onko sitten oikein, että jättää toisen 2 vuoden seurustelun jälkeen vain sen takia, että kokee ihastusta ensisilmäyksellä?
Tyttöystäväni näki bileissä naisen ja kaksi viikkoa tästä halusi erota. Syy oli, ettei ole aiemmin koskaan tällaista kokenut. Toinen syy oli, että meidän parisuhde oli ollut väljähtänyt pari kuukautta.- Niin voi käydä
Noin voi valitettavasti käydä. Toiseen ihmiseen voi rakastua yhdestä katseesta. Se, että niin tapahtuu jos on jo suhteessa kertoo siitä, että kyseinen suhde ei ole sitä "perustavaa" laatua. Minulle kävi myös näin, tosin olin se kuka rakastui uudelleen. Sen vaan sitten tuntee kun sen oikeasti oikean tapaa.
- oikea ei
Minulle kävi kanssa niin, että ihastuin heti kun näin toisen, vaikka olin suhteessa toiseen. Päätin suhteen ja aloitin ihastuksen kanssa olemaan. Tunne oli mitä mahtavin ja tunsin että olen löytänyt sen oikean. Kaikki vaan napsahti kohdalleen.
Kunnes muutamien kuukauden päästä aloin kaipaamaan exääni, en tiedä mistä se tuli, tunne vaan voimistui. Nyt olen yksin ja toivon saavani exäni takaisin. - sweet that
Olin itse ollut kahdesti parisuhteessa,että ihastuin toki toiseen mutta en kutenkin pettänyt.Olin toisen kanssa ihan kaverina vaikka ihastuin.Sitä minun parisuhteeni ajan myötä muuttui alamäkeen,että ettei voisi parantaa enää kuin yritettiin.Sen jälkeen erosin ja menin toiseen missä ihastuin henkilöön sitten seurustelimme pitkään ollut.Taas 7 vuoden jälkeen erosimme hyvästä syystä.Punnitsin toki asioita,mutta nyt en enää tiedä mitä tekisin elämässä sekä parisuhteeseen eli sopisinko vaan pitkäisaikaiseen suhteeseen vai mitä.Ihastuminen ihan luonnollista,mutta ei se tarkoittaa pitäisi iskeä häneen.Nykyiseni ihastun aina tuo ja sitten tuo koska en itselleni mahtaa mitään ja en yrittänyt mitään.Ihastuminen vain ihana tunne,siinä kaikki.Olin palavasti ihastunut nuorempaa naiseen,mutta erehdyin hänestä kun en voi saada.Elämä on ja jatkuu.
- perustuvaa
Suhteessa voi olla kyllä hyvää ja "perustuvaa" laatua, mutta toisen halua kokea ihastusta voi ajaa siihen, että halutaan mielummin kokea ihastuksen tunne aina vaan uudestaan eikä se onnistu vanhan kumppanin kanssa, koska siinä tunnetaan toinen jo niin hyvin huonoineen puolineen.
Ei siis haluta panostaa olemassa olevaan suhteeseen vaan hetken huumiin.- Niin voi käydä
Minun tapauksessani kyseessä oli sen oikean löytäminen, ei halu kokea sitä huumaa ja ihastusta vain sen tunteen vuoksi. Nyt on menossa 11. vuosi yhdessä siitä yhdestä silmäyksestä. Ja suhde on vakaa ja tasapainoinen, "perustavaa laatua" oleva. Toki ymmärrän senkin ettei kaikissa tilanteissa käy näin. Mutta joskus voi käydä ;)j
- 6+5
Mistä sen tietää että löysi sen oikean, jos se alkaa pyöristyttävällä huumalla ja ihastuksen tunteella, kun niin käy sellaisissakin tapaamisissa, mikä ei sitten
kuitenkaan kanna pitkää suhdetta.
Olen kokenut jalat alta tilanteita, mutta kun ihmiseen on tutustunut, niin ei sitten
kuitenkaan ole sitä mitä olisi parhaimmillaan voinut olla.- Niin voi käydä
Sen vaan tuntee. Tuntuu kuin olisi löytänyt toisen puolen itsestään, sen puuttuvan palan. Kaikki asiat loksahtavat paikalleen, ja kaikki tuntuu vaivattomalta. Tälläisessä suhteessa voit olla täysin "auki" pelkäämättä mitään omana itsenäsi, tiedät että sinut hyväksytään sellaisena kuin olet, ilman että sinulle esitetään vaatimuksia jostain. Rakkaus tuntuu helpolta ja meinaat hukkua siihen, rakastaminen tuntuu siltä kuin koskettaisi taivasta, niinkuin siinä kirjassa. Tälläisessä suhteessa tietää että suhde kantaa. Tälläinen tunne eroaa siitä tavanomaisesta hullaantumisesta ja rakastumisesta, tiedän kun olen kokenut niitäkin. Tämä kuvaus voi tuntua siirappiselta, mutta näin koen sen, vaikka mikään siirappi hempeilijä en olekaan.
- tunne1
Niin voi käydä kirjoitti:
Sen vaan tuntee. Tuntuu kuin olisi löytänyt toisen puolen itsestään, sen puuttuvan palan. Kaikki asiat loksahtavat paikalleen, ja kaikki tuntuu vaivattomalta. Tälläisessä suhteessa voit olla täysin "auki" pelkäämättä mitään omana itsenäsi, tiedät että sinut hyväksytään sellaisena kuin olet, ilman että sinulle esitetään vaatimuksia jostain. Rakkaus tuntuu helpolta ja meinaat hukkua siihen, rakastaminen tuntuu siltä kuin koskettaisi taivasta, niinkuin siinä kirjassa. Tälläisessä suhteessa tietää että suhde kantaa. Tälläinen tunne eroaa siitä tavanomaisesta hullaantumisesta ja rakastumisesta, tiedän kun olen kokenut niitäkin. Tämä kuvaus voi tuntua siirappiselta, mutta näin koen sen, vaikka mikään siirappi hempeilijä en olekaan.
Sen vain tuntee. Mutta kun se tunne ei sitten kestäkään kuin alle 2 vuotta, niin mihin se sitten päättyy, kun mitään merkkejä ei siitä tule. Vaikka kuinka on ollut, sitä että kumpikin on toiselle se oikea. Mitään vastauksia ei erossa saa, ainoastaan, ettei enää rakastakkaan. Toinen sanoi, että ei koskaan ole kokenut tällaista rakkauden määrää ja sitten yhtäkkiä ei tunne mitään.
- 13+7
tunteilleen ei voi mitään, mutta kun tarkastalee sitä järjen kanssa, niin ehkä ymmärtää paremmin, että tämä on vain hetken huumaa. Parisuhteessa voi olla tilapäistä ongelmaa tai sitä ei pidetä yllä (se arki), niin helposti ihastuu toiseen.
Punnitse suhteenne hyvät puolet ja oletko valmis jättämään sen kaiken ihastuksen mukana. Mistä tiedät onko se ihastus yhtään sen parempi kuin nykyinen kumppansi. Ihastuksesta voi löytyä sellaisiakin puolia myöhemmässä vaiheessa, mitä et hyväksy ollenkaan.
Se ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991598Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481119Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441010Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29939Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50866Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s46838Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56788Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760