Millä lentoyhtiöllä kannattaa lentää? Mukavimmat koneet?

Mirkuliini

Viime vuonna lennettiin Lontoosta American Airlinesin koneella ja kone oli järkyttävä. Ikivanha, ahdas ja penkit niin epämukavat, että loppumatka oli yhtä tuskaa. Ei henkilökohtaista näyttöruutua. Millaisia kokemuksia teillä on eri lentoyhtiöiden koneista jotka lentää Euroopasta Miamiin? Mitä suosittelette?

15

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BA syöttää Lontoon kautta Miamiin kahdesti päivässä. AA:n kovat penkit ovat tulleet tutuksi ai ai..

      • Tosin BA:n lipulla voi joutua AA:n koneeseen ja päinvastoin. Vaikka lipussa lukee "operating airline" AA, voi kone olla silti BA:n.


    • AFLHLX

      Euroopasta Miamiin lentävät ainakin British Airways, Air France, Lufthansa ja SWISS. Kahta viimeksi mainittua voin suositella.

      • mtaman

        Myös AirBerlin lentää hyvällä aikataululla. Aamulla 7.00 lähtö Vantaalta, vaihto Berliinissä ja 14.10 Miamissa. 482 eur. maksoi lennot joulukuun alkuun reilu kuukausi sitten ostettuna.


    • Talveksi lämpöön

      Kahdella Miamin lomamatkalla olemme lentäneet Lontoo-Miami-Lontoo välin Virgin-atlanticin koneilla ja suosittelen heitä. Siistit koneet, ystävällinen henkilökunta ymym.

      • losiin

        voin kompata talveksi lämpöön suositusta, amerikkaan mennyt lontoon kautta virgin atlanticilla ja ei voi muuta sanoa kuin paras hinta-laatu suhde. mukavammin ei ole matkaa tehty kuin heidän koneella... suosittelen! vastedes en muilla enää amerikkaan lennäkkään kuin heidän siivillään :)


      • Arjupa

        Sama kokemus, Virgin Atlantic toimi hyvin, mukavat siistit koneet ja hyvä palvelu.


    • Mirkuliini

      Toimiko AirBerlinin lento hyvin. Vaihtoaika Berliinissä on vain 1h20min. Ehtiikö siinä hyvin? Ehtikö matkatavarat myös? Millainen oli kone?

      • mtaman

        Itsellä ei siis vielä kokemusta tuosta, kun joulukuun alussa olen lähdössä.
        Vaihtoaika on tosiaan aika tiukka, mutta jos Helsingin lento on jotakuin aikataulussa, niin mitään ongelmia ei pitäisi olla. Tegelin kentällä jopa 30 min. vaihto pitäisi onnistua ihan hyvin.

        The Terminal A is not far away from the Terminal C. The airport Berlin Tegel is constructed like this, that a change of 30 Minutes between the flights can be done without any problems.


      • mtaman

        No niin, eilen sitten lennettiin AirBerlinillä tänne Miamiin. Helsingin kone laskeutui juuri aikataulussa Berliiniin ja koneesta oli bussikuljetus terminaaliin, mistä jouduttiin vaihtamaan terminaali C:tä A terminaaliin. Muutaman minuutin hyisevä kävely terminaalien välissä olevalla ulkokäytävällä. Perillä huomattiin että lähtöterminaali oli vaihtunut B:si joka on ihan A vieressä. Siitä pieni jonotus boardin korttien leimaukseen ja siitä passin ja turvatarkastuksen kautta bussiin joka vei koneeseen.
        Eli oikein hyvin ehti kun kone oli jotakuin ajallaan, ja matkalaukkukin tuli Miamiin.
        Aika paljon tuli samoilla lennoilla myös muita härmäläisiä tänne lämpöön.
        Kone oli ihan ok A330, ruoka oli hyvää ja juomat ilmaisia ja kun koneessa oli todella paljon tyhjiä paikkoja, miin matkan teko oli todella mukavaa.
        Nyt sitten ei kun aamiaiselle ja aamupäivällä Camaron nokka kohti Naplesia.


    • USA_1974

      Kannattaa katsoa konetyyppi eikä yhtiötä. Seatgurusta näkee eri yhtiöiden eri koneiden penkkien järjestys:

      Tyypillisesti Boeing 747 on turistiluokassa ahdettu 3-4-3 tyyliin jolloin siis tuo 10 penkkiä rinnan. Ja tuossa ei sitten hartiatilaa ole..
      Huonoja kokemusksia: Lufthansa, BA

      Boeng 777 on puolestaan monesti 2-4-2 setupilla jossa siis reunoissa on vain kaksi paikka. Itsellä on hyviä kokemuksia aina ollut 777:n kyydeistä:
      Air- France, American Airlines

      Boeing 767 on vanhempaa kalustoa ja esim. American Airlines käyttää kesäisin Helsinki-Chicago lennoissaan. Ei omia näyttöjä mutta kohtuullisesti tiloja kuitenkin. Muistaakseni 3-3-3 setup.

      Mutta seatguru.com ja kannattaa katsoa sitä leveyttä.

      • Arjupa

        747:ssa varattiin takimmaiset penkit reunalta. Siinä on vain kaksi istuinta rinnakkain ja istuimen ja seinän välillä todella reilusti tilaa laskea vaikka läppäri tms. 747:ssa oli parempi viihdejärjestelmä.


    • LH 720

      Kerrotko millä firmalla B777 on 2-4-2 ? Itse en ainakaan yhtään sellaista tiedä. B777 vaihtoehdot on 2-5-2 , 3-3-3 tai 3-4-3 . AF B777 on kaikissa 3-4-3, joka tarkoittaa ahdasta 17" istuinleveyttä. Sama 17" istuinleveys on AA B77W, jossa penkit myös 3-4-3 . AA B772 on istuimet 2-5-2 , jolloin penkin leveys 18,5".

      Sitten tuo B767. Ei edes Japan domestic tai lomalentoyhtiöllä todellakaan ole 3-3-3 B767:ssa. Sehän on ihan mahdoton yhdistelmä. B767 on kapea laajarunkokone, jossa max penkit 2-3-2 .

      Sun ois itse kannattanut tutustua tuohon seatguruun tai sitten itse lennellä noilla yhtiöillä.

      • Jälkeenjäänyt jenkki

        Joka tapauksessa AA:n koneet todella vanhoja superpaskoja.


    • USA_1974

      LH 720:
      Itse asiassa tuo on 2 - - 2. Rivi 32 ja taitaa olla 31 myös jossa ei ole kuin kaksi penkkiriviä reunoissa :). Nyt on kolmas reissu tulossa joulukuun puolessa välissä kun 32 rivi valittu (AA137). No, joudun myöntämään että en ole noita paikkoja seuraillut kuin omasta matkustusvinkkelistäni aina matkaa varatessani.

      Tuosta 676:n riveistä en oikeasti muista, kesällä joskus mennyt (AA131) enkä nyt ole sillä matkustamassa niin en käynyt tarkistamassa, mutta ihan hyvä kone ollut vaikka hieman tuo teknologia onkin aikansa elänyt.

      Mutta tosiaan itse pyrin kyllä katsomaan etukäteen nuo paikat.

      Itse olen tosiaankin lennellyt pari kertaa tuosta rapakon yli. Viimeiset tunnit on aina niitä hitaimpia vaikka istuisi business luokassa. (tästä ei ole kokemuksia kuin SAS:lla, eikä valittamistA)

      Mutta eihän vanha ihminen voi muistaa kuin että Lufthansan 747:ssa, ja BA:n 747:ssa oli äärettömän epämukavaa leveiden hartioiden kanssa. 777:ssa on aina joutunut kärsimään vähemmän. 767:ssä on kärsinyt korkeintaan teknologian vanhuudesta. Sitten airbusseissa (a330/a340) on ollut ihan keskimäärin normi menoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      251
      6922
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      53
      4933
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      100
      4471
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      9
      4276
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      39
      3763
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      118
      3665
    7. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      68
      3626
    8. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      24
      3523
    9. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      71
      3303
    10. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

      Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      55
      2448
    Aihe