Millä lentoyhtiöllä kannattaa lentää? Mukavimmat koneet?

Mirkuliini

Viime vuonna lennettiin Lontoosta American Airlinesin koneella ja kone oli järkyttävä. Ikivanha, ahdas ja penkit niin epämukavat, että loppumatka oli yhtä tuskaa. Ei henkilökohtaista näyttöruutua. Millaisia kokemuksia teillä on eri lentoyhtiöiden koneista jotka lentää Euroopasta Miamiin? Mitä suosittelette?

15

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BA syöttää Lontoon kautta Miamiin kahdesti päivässä. AA:n kovat penkit ovat tulleet tutuksi ai ai..

      • Tosin BA:n lipulla voi joutua AA:n koneeseen ja päinvastoin. Vaikka lipussa lukee "operating airline" AA, voi kone olla silti BA:n.


    • AFLHLX

      Euroopasta Miamiin lentävät ainakin British Airways, Air France, Lufthansa ja SWISS. Kahta viimeksi mainittua voin suositella.

      • mtaman

        Myös AirBerlin lentää hyvällä aikataululla. Aamulla 7.00 lähtö Vantaalta, vaihto Berliinissä ja 14.10 Miamissa. 482 eur. maksoi lennot joulukuun alkuun reilu kuukausi sitten ostettuna.


    • Talveksi lämpöön

      Kahdella Miamin lomamatkalla olemme lentäneet Lontoo-Miami-Lontoo välin Virgin-atlanticin koneilla ja suosittelen heitä. Siistit koneet, ystävällinen henkilökunta ymym.

      • losiin

        voin kompata talveksi lämpöön suositusta, amerikkaan mennyt lontoon kautta virgin atlanticilla ja ei voi muuta sanoa kuin paras hinta-laatu suhde. mukavammin ei ole matkaa tehty kuin heidän koneella... suosittelen! vastedes en muilla enää amerikkaan lennäkkään kuin heidän siivillään :)


      • Arjupa

        Sama kokemus, Virgin Atlantic toimi hyvin, mukavat siistit koneet ja hyvä palvelu.


    • Mirkuliini

      Toimiko AirBerlinin lento hyvin. Vaihtoaika Berliinissä on vain 1h20min. Ehtiikö siinä hyvin? Ehtikö matkatavarat myös? Millainen oli kone?

      • mtaman

        Itsellä ei siis vielä kokemusta tuosta, kun joulukuun alussa olen lähdössä.
        Vaihtoaika on tosiaan aika tiukka, mutta jos Helsingin lento on jotakuin aikataulussa, niin mitään ongelmia ei pitäisi olla. Tegelin kentällä jopa 30 min. vaihto pitäisi onnistua ihan hyvin.

        The Terminal A is not far away from the Terminal C. The airport Berlin Tegel is constructed like this, that a change of 30 Minutes between the flights can be done without any problems.


      • mtaman

        No niin, eilen sitten lennettiin AirBerlinillä tänne Miamiin. Helsingin kone laskeutui juuri aikataulussa Berliiniin ja koneesta oli bussikuljetus terminaaliin, mistä jouduttiin vaihtamaan terminaali C:tä A terminaaliin. Muutaman minuutin hyisevä kävely terminaalien välissä olevalla ulkokäytävällä. Perillä huomattiin että lähtöterminaali oli vaihtunut B:si joka on ihan A vieressä. Siitä pieni jonotus boardin korttien leimaukseen ja siitä passin ja turvatarkastuksen kautta bussiin joka vei koneeseen.
        Eli oikein hyvin ehti kun kone oli jotakuin ajallaan, ja matkalaukkukin tuli Miamiin.
        Aika paljon tuli samoilla lennoilla myös muita härmäläisiä tänne lämpöön.
        Kone oli ihan ok A330, ruoka oli hyvää ja juomat ilmaisia ja kun koneessa oli todella paljon tyhjiä paikkoja, miin matkan teko oli todella mukavaa.
        Nyt sitten ei kun aamiaiselle ja aamupäivällä Camaron nokka kohti Naplesia.


    • USA_1974

      Kannattaa katsoa konetyyppi eikä yhtiötä. Seatgurusta näkee eri yhtiöiden eri koneiden penkkien järjestys:

      Tyypillisesti Boeing 747 on turistiluokassa ahdettu 3-4-3 tyyliin jolloin siis tuo 10 penkkiä rinnan. Ja tuossa ei sitten hartiatilaa ole..
      Huonoja kokemusksia: Lufthansa, BA

      Boeng 777 on puolestaan monesti 2-4-2 setupilla jossa siis reunoissa on vain kaksi paikka. Itsellä on hyviä kokemuksia aina ollut 777:n kyydeistä:
      Air- France, American Airlines

      Boeing 767 on vanhempaa kalustoa ja esim. American Airlines käyttää kesäisin Helsinki-Chicago lennoissaan. Ei omia näyttöjä mutta kohtuullisesti tiloja kuitenkin. Muistaakseni 3-3-3 setup.

      Mutta seatguru.com ja kannattaa katsoa sitä leveyttä.

      • Arjupa

        747:ssa varattiin takimmaiset penkit reunalta. Siinä on vain kaksi istuinta rinnakkain ja istuimen ja seinän välillä todella reilusti tilaa laskea vaikka läppäri tms. 747:ssa oli parempi viihdejärjestelmä.


    • LH 720

      Kerrotko millä firmalla B777 on 2-4-2 ? Itse en ainakaan yhtään sellaista tiedä. B777 vaihtoehdot on 2-5-2 , 3-3-3 tai 3-4-3 . AF B777 on kaikissa 3-4-3, joka tarkoittaa ahdasta 17" istuinleveyttä. Sama 17" istuinleveys on AA B77W, jossa penkit myös 3-4-3 . AA B772 on istuimet 2-5-2 , jolloin penkin leveys 18,5".

      Sitten tuo B767. Ei edes Japan domestic tai lomalentoyhtiöllä todellakaan ole 3-3-3 B767:ssa. Sehän on ihan mahdoton yhdistelmä. B767 on kapea laajarunkokone, jossa max penkit 2-3-2 .

      Sun ois itse kannattanut tutustua tuohon seatguruun tai sitten itse lennellä noilla yhtiöillä.

      • Jälkeenjäänyt jenkki

        Joka tapauksessa AA:n koneet todella vanhoja superpaskoja.


    • USA_1974

      LH 720:
      Itse asiassa tuo on 2 - - 2. Rivi 32 ja taitaa olla 31 myös jossa ei ole kuin kaksi penkkiriviä reunoissa :). Nyt on kolmas reissu tulossa joulukuun puolessa välissä kun 32 rivi valittu (AA137). No, joudun myöntämään että en ole noita paikkoja seuraillut kuin omasta matkustusvinkkelistäni aina matkaa varatessani.

      Tuosta 676:n riveistä en oikeasti muista, kesällä joskus mennyt (AA131) enkä nyt ole sillä matkustamassa niin en käynyt tarkistamassa, mutta ihan hyvä kone ollut vaikka hieman tuo teknologia onkin aikansa elänyt.

      Mutta tosiaan itse pyrin kyllä katsomaan etukäteen nuo paikat.

      Itse olen tosiaankin lennellyt pari kertaa tuosta rapakon yli. Viimeiset tunnit on aina niitä hitaimpia vaikka istuisi business luokassa. (tästä ei ole kokemuksia kuin SAS:lla, eikä valittamistA)

      Mutta eihän vanha ihminen voi muistaa kuin että Lufthansan 747:ssa, ja BA:n 747:ssa oli äärettömän epämukavaa leveiden hartioiden kanssa. 777:ssa on aina joutunut kärsimään vähemmän. 767:ssä on kärsinyt korkeintaan teknologian vanhuudesta. Sitten airbusseissa (a330/a340) on ollut ihan keskimäärin normi menoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe