Millä lentoyhtiöllä kannattaa lentää? Mukavimmat koneet?

Mirkuliini

Viime vuonna lennettiin Lontoosta American Airlinesin koneella ja kone oli järkyttävä. Ikivanha, ahdas ja penkit niin epämukavat, että loppumatka oli yhtä tuskaa. Ei henkilökohtaista näyttöruutua. Millaisia kokemuksia teillä on eri lentoyhtiöiden koneista jotka lentää Euroopasta Miamiin? Mitä suosittelette?

15

896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BA syöttää Lontoon kautta Miamiin kahdesti päivässä. AA:n kovat penkit ovat tulleet tutuksi ai ai..

      • Tosin BA:n lipulla voi joutua AA:n koneeseen ja päinvastoin. Vaikka lipussa lukee "operating airline" AA, voi kone olla silti BA:n.


    • AFLHLX

      Euroopasta Miamiin lentävät ainakin British Airways, Air France, Lufthansa ja SWISS. Kahta viimeksi mainittua voin suositella.

      • mtaman

        Myös AirBerlin lentää hyvällä aikataululla. Aamulla 7.00 lähtö Vantaalta, vaihto Berliinissä ja 14.10 Miamissa. 482 eur. maksoi lennot joulukuun alkuun reilu kuukausi sitten ostettuna.


    • Talveksi lämpöön

      Kahdella Miamin lomamatkalla olemme lentäneet Lontoo-Miami-Lontoo välin Virgin-atlanticin koneilla ja suosittelen heitä. Siistit koneet, ystävällinen henkilökunta ymym.

      • losiin

        voin kompata talveksi lämpöön suositusta, amerikkaan mennyt lontoon kautta virgin atlanticilla ja ei voi muuta sanoa kuin paras hinta-laatu suhde. mukavammin ei ole matkaa tehty kuin heidän koneella... suosittelen! vastedes en muilla enää amerikkaan lennäkkään kuin heidän siivillään :)


      • Arjupa

        Sama kokemus, Virgin Atlantic toimi hyvin, mukavat siistit koneet ja hyvä palvelu.


    • Mirkuliini

      Toimiko AirBerlinin lento hyvin. Vaihtoaika Berliinissä on vain 1h20min. Ehtiikö siinä hyvin? Ehtikö matkatavarat myös? Millainen oli kone?

      • mtaman

        Itsellä ei siis vielä kokemusta tuosta, kun joulukuun alussa olen lähdössä.
        Vaihtoaika on tosiaan aika tiukka, mutta jos Helsingin lento on jotakuin aikataulussa, niin mitään ongelmia ei pitäisi olla. Tegelin kentällä jopa 30 min. vaihto pitäisi onnistua ihan hyvin.

        The Terminal A is not far away from the Terminal C. The airport Berlin Tegel is constructed like this, that a change of 30 Minutes between the flights can be done without any problems.


      • mtaman

        No niin, eilen sitten lennettiin AirBerlinillä tänne Miamiin. Helsingin kone laskeutui juuri aikataulussa Berliiniin ja koneesta oli bussikuljetus terminaaliin, mistä jouduttiin vaihtamaan terminaali C:tä A terminaaliin. Muutaman minuutin hyisevä kävely terminaalien välissä olevalla ulkokäytävällä. Perillä huomattiin että lähtöterminaali oli vaihtunut B:si joka on ihan A vieressä. Siitä pieni jonotus boardin korttien leimaukseen ja siitä passin ja turvatarkastuksen kautta bussiin joka vei koneeseen.
        Eli oikein hyvin ehti kun kone oli jotakuin ajallaan, ja matkalaukkukin tuli Miamiin.
        Aika paljon tuli samoilla lennoilla myös muita härmäläisiä tänne lämpöön.
        Kone oli ihan ok A330, ruoka oli hyvää ja juomat ilmaisia ja kun koneessa oli todella paljon tyhjiä paikkoja, miin matkan teko oli todella mukavaa.
        Nyt sitten ei kun aamiaiselle ja aamupäivällä Camaron nokka kohti Naplesia.


    • USA_1974

      Kannattaa katsoa konetyyppi eikä yhtiötä. Seatgurusta näkee eri yhtiöiden eri koneiden penkkien järjestys:

      Tyypillisesti Boeing 747 on turistiluokassa ahdettu 3-4-3 tyyliin jolloin siis tuo 10 penkkiä rinnan. Ja tuossa ei sitten hartiatilaa ole..
      Huonoja kokemusksia: Lufthansa, BA

      Boeng 777 on puolestaan monesti 2-4-2 setupilla jossa siis reunoissa on vain kaksi paikka. Itsellä on hyviä kokemuksia aina ollut 777:n kyydeistä:
      Air- France, American Airlines

      Boeing 767 on vanhempaa kalustoa ja esim. American Airlines käyttää kesäisin Helsinki-Chicago lennoissaan. Ei omia näyttöjä mutta kohtuullisesti tiloja kuitenkin. Muistaakseni 3-3-3 setup.

      Mutta seatguru.com ja kannattaa katsoa sitä leveyttä.

      • Arjupa

        747:ssa varattiin takimmaiset penkit reunalta. Siinä on vain kaksi istuinta rinnakkain ja istuimen ja seinän välillä todella reilusti tilaa laskea vaikka läppäri tms. 747:ssa oli parempi viihdejärjestelmä.


    • LH 720

      Kerrotko millä firmalla B777 on 2-4-2 ? Itse en ainakaan yhtään sellaista tiedä. B777 vaihtoehdot on 2-5-2 , 3-3-3 tai 3-4-3 . AF B777 on kaikissa 3-4-3, joka tarkoittaa ahdasta 17" istuinleveyttä. Sama 17" istuinleveys on AA B77W, jossa penkit myös 3-4-3 . AA B772 on istuimet 2-5-2 , jolloin penkin leveys 18,5".

      Sitten tuo B767. Ei edes Japan domestic tai lomalentoyhtiöllä todellakaan ole 3-3-3 B767:ssa. Sehän on ihan mahdoton yhdistelmä. B767 on kapea laajarunkokone, jossa max penkit 2-3-2 .

      Sun ois itse kannattanut tutustua tuohon seatguruun tai sitten itse lennellä noilla yhtiöillä.

      • Jälkeenjäänyt jenkki

        Joka tapauksessa AA:n koneet todella vanhoja superpaskoja.


    • USA_1974

      LH 720:
      Itse asiassa tuo on 2 - - 2. Rivi 32 ja taitaa olla 31 myös jossa ei ole kuin kaksi penkkiriviä reunoissa :). Nyt on kolmas reissu tulossa joulukuun puolessa välissä kun 32 rivi valittu (AA137). No, joudun myöntämään että en ole noita paikkoja seuraillut kuin omasta matkustusvinkkelistäni aina matkaa varatessani.

      Tuosta 676:n riveistä en oikeasti muista, kesällä joskus mennyt (AA131) enkä nyt ole sillä matkustamassa niin en käynyt tarkistamassa, mutta ihan hyvä kone ollut vaikka hieman tuo teknologia onkin aikansa elänyt.

      Mutta tosiaan itse pyrin kyllä katsomaan etukäteen nuo paikat.

      Itse olen tosiaankin lennellyt pari kertaa tuosta rapakon yli. Viimeiset tunnit on aina niitä hitaimpia vaikka istuisi business luokassa. (tästä ei ole kokemuksia kuin SAS:lla, eikä valittamistA)

      Mutta eihän vanha ihminen voi muistaa kuin että Lufthansan 747:ssa, ja BA:n 747:ssa oli äärettömän epämukavaa leveiden hartioiden kanssa. 777:ssa on aina joutunut kärsimään vähemmän. 767:ssä on kärsinyt korkeintaan teknologian vanhuudesta. Sitten airbusseissa (a330/a340) on ollut ihan keskimäärin normi menoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

      Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2534
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      77
      2326
    3. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

      Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      66
      2313
    4. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      20
      2012
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Naisille
      Ikävä
      84
      1759
    6. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      7
      1539
    7. Kun ei numeroa

      niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      30
      1378
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      16
      1261
    9. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

      11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      4
      1103
    10. Se on siinä

      Jami kun vielä loppuu niin Lappajärvellä ei oo yhtään mitään toimintaa.Purkamista piisaa kymmenen vuoden ajalle.Maakunna
      Lappajärvi
      32
      947
    Aihe