Selkäsaunalla uhkailu

Vaaravyöhykkeellä?

Minulla on yksi kaveri, jonka kanssa käydään aina joskus kaljoilla. Suunnilleen neljän kaljan jälkeen hän on jo sen verran vapautunut, että lisäilee keskustelujemme väliin sellaisia kommentteja kuin: "sinulle pitäisi antaa selkäsauna, sinä olisit piiskan tarpeessa, kohta minä annan sinulle isän kädestä jne."

Vähän noloa se on ja toivonkin aina, että kukaan ei kuulisi hänen kommenttejaan. Usein mietin, että ajatteleeko hän selvinkin päin samalla lailla. Itse käytän melko hillitysti alkoholia ja omasta mielestäni ajattelen asioistaa samalla tavalla vaikka olisinkin lievässä humalassa.

Piiska-asioista en pysty puhumaan kenenkän kanssa, johtunee lapsuuden aikaisista traumoista. Siksi ohitankin nuo hänen puheensa ikään kuin niitä ei olisi lausuttu ollenkaan.

16

1087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä se siitä

      Voithan sanoa että uhkailet vain, et pysty kuitenkaan toteuttamaan. Jos kaveri on tosissaan, niin kyllä se joskus uskaltaa yrittää. Eikä pienet alkot haittaa, se vain vapauttaa toteuttamaan itseään.

    • toteutukoon piiskaus

      "ja omasta mielestäni ajattelen asioista samalla tavalla................" Eli olet sitä mieltä että olet itsekkin piiskauksen tarpeessa. Jos kaveri näin uhittelee, pystynee sinut oikeasti piiskaamaan.
      Kunnon piiskaus, sinulle voisi kummasti avata nuo lapsuudenaikaiset lukot ja voisit vapautua niiden paineista. Joten anna kaverisi hoitaa homma kunnolla.

    • Vaaravyöhykkeellä?

      "ja omasta mielestäni ajattelen asioista samalla tavalla................"Yritin sanoa tuolla lauseella, että ajattelen ylimalkaan kaikista asioista samalla tavalla, olenpa sitten humalassa tai selvä. Elikkä en muutu esim. yhtään agressiivisemmaksi vaikka olisin vähän humalassa. No, ehkä itsesensuuri silloin hieman helpottaa, mutta en niin humalassa ole koskaan ollut, että piiskaamisesta pystyisin puhumaan jollekulle.

      Jos tuo kaveri on samanlainen humalassa kuin selvänäkin, niin ilmeisesti hän haluaisi antaa minulle remmiä selvänäkin.

      Taitaapa olla melkoinen suo, jos siaa tarkemmin miettii. Pitäisikö ottaa pari kaljaa ja sitten kirjoittaa mitä asiasta ajattelee.

    • remeli.

      Teeppä niin.

    • Vaaravyöhykkeellä?

      No niin, takaisin ollaan!
      En mielestäni ole piiskauksen tarpeessa, mutta ilmeisesti kaveri haluaisi piiskata. Eikä ne meidän keskustelutkaan niin jyrkkiä ole, että sen takia tarttisi minun mielestä remmiin tarttua. Eli kaveri on vissiin jonkinlainen sadisti, vaikka ei se muuten ole mitenkään hankala. Ihan mukava tyyppi on.

      Sen kehtaan myöntää, että kaveri on sähäkän oloinen ja minua riskimpi. Saattaapa hyvinkin olla, että hän pystyisi jonkinlaisen remmikestin järjestämään, varsinkin, jos minä olisin kaljoissa, mutta entä sen jälkeen. Jos joku sivullinen sen näkisi tai saisi tietää, niin minunhan pitäisi muuttaa ulkomaille. Varmaan häpeän vuoksi en kehtaisi häntä enää kohdata ja olisin menettänyt yhden harvoista kavereistani.

      Lapsuuden aikaisista lukoista en osaa sanoa kuinka ne piiskaamalla aukeaisi. Jos minä vapaaehtoisesti suostuisin ja lopputuloksena olisi sellainen kylpy, että meikäläisen kantti pettäisi ja pääsisi vaikka parku, niin kyllä nolottaisi.

      Onhan niitä sellaisiakin jätkiä, jotka ihan himoitsevat piiskaa, mutta tuskin nekään kenellekään tutulle kuuluttaa, että tuo mies on minut piiskannut. Minä en kehtaa sanoa edes sitä, että minua on lapsena piiskattu, puhumattakaan murkkuiästä.

      Entä, jos sinulle seuraavalla kerralla kapakassa joku karskin näköinen ukko sanoisi:
      "Pitääkö sulle taas antaa piiskaa?" Saattais joku kysyä jotakin.

    • yllytyshullu

      Taitaa kuitenkin olla vain sinun oma fantasia. Jos oikeasti joku haluaisi piiskata, niin kyllä hän juttua jatkaisi niin pitkään, että sinä jonkunlaisen kannan siihen ottaisit. Eihän kukaan uskalla toteuttaa tuollaista, jos ei tiedä vastapuolen reakointia asiaan.

      Mikäli tarina on tosi, niin anna ymmärtää olevasi joskus sen tarpeessa. Silloin on mahdollisuus homman etenemiseen käytännössä.

    • Kokemuksesta

      Lapsuuden ja nuoruudenaikiset piiska- ja remmisaunat aukeavat varmasti, kun annat kaverisi piiskata sinut oikein kunnolla.

    • edfyhik

      Tarkoittaako tuo aukeaminen hyvää vai huonoa asiaa?
      Kirjoititko tekstisi huumorilla, vai oletko innokas piiskan antaja?
      Vai oletko sinä tuo neljän kaljan mies?

    • kokemuksesta terapia

      Remmisaunan lukot aukeavat varmasti, hyvällä tavalla jos niistä ei ole kenenkään kanssa pystynyt koskaan puhumaan. Näin se vaan menee. Kunnon remmityksen jälkeen palautuu asioita mieleen, joita ei ole edes halunnut muistaa tai ei muista.Kaverin antama kunnon piiskaus, turvallisissa olissa, käy "terapiasta" ja sen tuoma kipu on vain hyväksi. Kuten sanottu KOKEMUKSESTA puhun, enkä puhu yksin, meitä on kavereita jotka olemme kokeneet saman, nuoruudessa, syystä ja/taisyyttä. Ja aikuisena saatu kunnon"hoito" on auttanut, enemmän tai vähemmän traumaattisissa muistoissa eteenpäin. Tunne kun myös toistuessaan latteutuu,

      • Vekkuli muisti

        Kokemuksesta terapia kirjoitti aika yllättävän väitteen.
        Itselläni on selvä käsitys, että olen saanut kymmeniä selkäsaunaoja, mutta muistan niistä hämärästi vain kolme. Vaikea kuvitella, että jos joku minut piiskaisi, niin nuo loputkin palautuisivat mieleen. Entä jos palautuvat, niin mitä siitä seuraisi ihmissuhteisiin ja moneen muuhun asian? Luultavasti on niin, että jos joku alkaisi muistutella minua saamistani selkäsaunoista ja kertoisi yksityiskohtia, niin minä ainakin osan muistaisin.

        Mutta eikö unohtamisen tarkoitus ole tehdä elämä keveämmäksi elää. Oman elämänkertansa voi aivan hyvin "kirjoittaa uusiksi" vaikka kuinka monta kertaa ja tekee sen joka kerta vähän iloisemmaksi. Siinä lienee pitkän elämän salaisuus.

        Yleensä asioiden muistamisesta voin sanoa, että kun sisarusteni kanssa puhumme vanhoista asioista, nin meillä on yllättävän erilainen muistikuva tapahtumista. Toinen muistaa toisen yksityiskohdan ja toinen toisen. Kaikki nämä muokkaa muistikuviamme hyvin erilaisiksi.


    • oiuytghjk

      "Kun annan kunnon selkäsaunan, niin opit muistamaan." Viittaako tuo sanonta siihen, että piiskaus parantaa laajemminkin muistia?

      Pitäisikö PISA-tuloksia piiskata ylöspäin? (:

    • Eilisen teeren poika

      Perinteisesti se oli niin, että piiskaaja tiesi mitä halusi ja saamapuolta vietiin kuin hullua tukasta. Ei minulta ainakaan penskana koskaan lupaa kysytty, pikemminkin tarjottiin, vaikka olisin kiellellyt.

    • Avartaa se...

      Kyllä kunnon piiskaus/remmitys saa ihmeitä aikaan, vaikka se tulisikin sitten vanhempana. Ja kyllä parantaa "laajemminkin muistia" sen suhteen ainakin, miksi sitä remmiä ja piiskaa, sai maistaa vielä aikoinaa kuusitoistakesäisenäkin.

      • Masokismittääkö?

        Aika vanhaksi sinua on pahoinpidelty. Tuossa iässä monet laittavat jo remminheiluttajan penkin alle, mutta jotkut haluavat alistua, kuten sinäkin teit.


    • syystä

      Eipä tuota paljon kyselty ja minkäs teit kun ylivoima oli suurempi. Ja aivan asiasta nuo remmitykset ja piiskaukst tuli. Kun puhe ei mene perille niin sitten pakarat ja reidet on lyhin reitti. Mistään pahoinpitelystä ei ollut kysymys, vaan rehellisetä kurituksesta ja pojan kasvatuksesta. Toisille asiat menevät helpomman kautta perille, toiset taas vaativat järeämmät otteet.
      Tekisi hyvää monelle tänäkin päivänä, monta hulttiota jäisi tulematta, jos asioihin puututtaisiin kovalla kädellä, riittävän ajoissa.

    • Toinen avarakatseine

      Meillä ei ainakaan tarvinnut olla vapaaehtoinen, kyllä pappa homman hoiti. Niin kauan kuin kotona asuin kaikki oli mahdollista. 16-vuotias taipui vielä helposti ukon kourissa ja sen verran periaatteen mies hän oli, että jos homma ei olisi perinteisesti onnistunut, niin poika olisi sidottu ensin nippuun.
      Kyllä sitä murkussa vakaasti päätti, että seuraavalla kerralla ei enää onnistu ja vähän jopa treenasikin kaiken varalta. Alku saattoi näyttää ihan lupaavalta, mutta kun ukko sitten keskittyi hommaansa, niin lopputulos oli selvä. Kyllä minun kaveripiirissä oli muitakin, jotka vielä 16-vuotiaana saivat remmiä.
      Isästä se johtui, että tuohon aikaan uskoin kaikkien 40 – 50 vuotiaiden miesten olevan mielettömän riskejä. Ukon salaisuus oli geenit ja työ, itse en ole koskaan hänen voimatasoaan saavuttanut. Mutta muistan kyllä, että lukiossa oli poikia, joiden penkkitulos pyöri satasen nurkilla, eli geenit olivat heillä kohdallaan.
      Jos Masokismittääkö olisi meillä asunut, niin varmasti hän olisi vielä 16-kesäisenä piiskaa saanut ja vielä paljaalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1772
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1224
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      72
      901
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      233
      872
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      855
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe