Suosituksia kaivattaisiin... Pidän klassisista kummitus- ja vampyyritarinoista, jotka sijoittuvat vanhoihin kartanoihin ja linnoihin. Lapsena luin noidan käsikirjaa kuin raamattua. Paljon pieniä tarinoita ja uskomuksia. Myös ihmissudet tarinoina kiinnostavat. Osaisiko joku suositella kirjoja, joissa kyseistä aihepiiriä käsiteltäisiin tutkittuna historiana, tai sitten ihan romaaneina tai novelleina? Nämä nykyajan Twailaitit ja Anderwööldit *inhon väristyksiä* eivät todellakaan kuulu tähän kategoriaan, vaan nyt kaipaisin ihan näitä "aitoja ja alkuperäisiä" tarinoita Elisabeth Bathoryistä ja Vlad Tepeseistä, Draculasta, kartanoissa vaeltavista päättömistä kummituksista ja kirkuvista haamuista yms. Kelttien mytologia olisi myös mielenkiintoista. Sielläkin taitaa esiintyä näitä kirkuvia kummituksia, kuten banshee.
Vampyyri-, kummitus- ja ihmissusikirjat
Apua kaivataan
1
114
Vastaukset
- Kirjanörtti
Oletko lukenut jo Elizabeth Kostovan Historiantutkijan? Kertoo mm. Vlad Tepesistä ja teoksessa viitataan usein Bram Stockeriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2097179
- 594692
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434584- 733322
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975- 301748
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261737Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411600- 341499
- 1431267