Omituiset näpyt ranteissa

Allergiaako?

Mulla on ollu varmaan noin reilun kuukauden ajan ranteissa sellasia punasia näppyjä..Kävin apteekissa ja siellä ei oikein tiedetty että onko allergista, sieni-infektio vai lintukirpun puremia..oon ny kolmisen päivää laittanu sibicorttia nuihin näppyihin mutta eipä tuo ole oikeen auttanut...näpyt ei kutise eikä niistä sillai ole mitään haittaa mutta ihmettelenpä vain mitä nämä on..Mulla on kaksi kissaa ja näyttäs että ainakin jotkut kissoilta tulleet naarmut on muuttuneet sellaisiksi näpyiksi..ja olen lievästi allerginen kissoille mutta mitään tällasta ei oo ennemmin tullut kissoista..
Enkä oikeen usko että vois olla joku kissoista tarttunu sieni-infektio koska isännällä ei oo mitään tällasia näppylöitä. Ja kissoilla ei oo mitään iho ongelmia.
Onko mun allergia pahentunu vai mitä nämä on? Käytän viikon verran tuota voidetta ja sit meen lääkäriin jos ei parane siihen mennessä.
Näpyt on sellasia aika siistin näkösiä ja osa tosiaan tullut jos kissa on raapaissut käteen..

3

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allergiaako

kävin lääkärissä, eikä lääkärikään tiennyt mitä ihmettä tämä on...no se on sitten koepalan ottaminen seuraavaksi edessä.

• Tutkituta

Onko ojentajissa? Keliakiakin voi olla kyseessä. Syyhypunkin tekemä taas kutiaa pahemminkin kuin allergia.

• allergiaako

ei ole...vain ranteissa. Nyt sitten vaan odotan aikaa koepalan ottamista varten. lääkäri kun ei tosiaan tienny mitä nämä on. ei ole mitään sieni ihottumaa ainakaan, sen tiesivät sanoa. Eikä punajäkälää. Eikä tämä ole tarttuvaakaan ku isännällä ei ole mitään tällasia..nää vaan on ollu mun ranteis pian kaks kuukautta. samanlaisina. ei paljon sibicort auta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3501
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      27
      2199
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      1995
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1383
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1354
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1307
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1217
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1065
    Aihe