One Piece??

....llll............

Kaveri suositteli tuon nimistä animea, voisko joku vinkata että onko hyvä?? Entä katsooko kukaan sitä ylipäätään Suomessa? Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!

102

5576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • top 5 joukossa

      Yksi maailman suosituimmista sarjoista.

    • luffy1

      kait se on mielipide kysymys ... ekat jaksot on tosin tehty kauan aikaa sitten jos nyt vasta alat katsomaan alusta ni kannattaa miettiä vähän siltä pohjaltakin :P

    • Marineford

      Kyllä mun mielestä kannattaa katsoa ja suosittelen että alat ihan alusta saakka katsomaan etkä mistään keskeltä, vaikka siitä onkin jo satoja jaksoja tehty. Koska se ei tunnu varmaankaan yhtään samalta jos alkaa ihan keskeltä tms. katsomaan... Ainakin luulisin. Sitä paitsi ekatkin jaksot on hyviä vaikka se tuntuukin paranevan koko ajan!

    • biggest downturn eve

      Oma mielipide: alussa oikein hyvä sarja, jossa hieno seikkailutunnelma ja hyvä tasapaino komediaa, draamaa ja toimintaa. Jaksot 90-120 (Alabaster arc) ovat sarjan paras arc. Jakson 300 tienoolla kaikki vedetään överiksi, komedia muuttuu pelkäksi pelleilyksi, draama melodraamaksi ja toiminta on tasoa teräsmies vs. teräsmies (ei olisi välttämättä muuten huono asia, mutta kun koko sarjan kantava voima alusta lähtien on ollut nämä Devil Fruitit, ja sitten konsepti mennään pilaamaan tekemällä ilman näitä voimia olevista hahmoistakin yli-inhimillisiä taistelijoita). Sarjan parhaaksi arciksi monen hehkuttama Enies Lobby tuntui minusta lähinnä animoidulta 80-luvun RPG:ltä. Kaiken kruunaa juonenkäänteet tasoa "pelätyllä merirosvolla n onkin poika, vaikka hallituksen agentit tappoivat kaikki tietyllä saarella tietyllä aikavälillä syntyneet vauvat, koska tämän äiti pitkitti raskauttaan TAHDON VOIMALLA!" Nykyisin en enää jaksa sitä seurata.

      • biggest downturn eve

        Elikkä voin kyllä suositella One Pieceä niin pitkälle kuin nyt jaksat katsoa, mutta enempi suosittelen Narutoa ja Hunter x Hunteria (1999 versio, uudemmasta ei ole kokemusta.) Ensimmäinen vain paranee pituutta saadessaan, ja jälkimmäinen on täyttä rautaa alusta uusimpiin mangan chaptereihin.


    • Akainu

      Näköjään mielipiteitä on monia, koska mun mielestä One Piece on parantunut mitä pidemmälle se on mennyt ;D Siis ihan päin vastainen näkemys kuin edellisellä kirjoittajalla. Alkupään jaksoissakaan ei ole mitään vikaa ja tykkään niitäkin katsoa välillä uudelleen, mutta jostain syytä pidän enemmän uudemmista. (Sarjassa on muuten todella hienot musiikit.)

      HUOM!!! Kannattaa katsoa alkuperäisillä äänillä tekstitys englanniksi. Sarjasta löytyy myös englanniksi dubattu versio mutta ne suosittele sitä. Siinä nimittäin monien hahmojen äänet ovat aika naurettavat.

    • black leg sanji_

      Animea en itse suosittelisi. En ainakaan itse tykännyt, paljon fillereitä ja etenee hitaasti. Mutta manga versio sen sijaan on loistava, hahmot mahtavia ja monipuolisia, mukana on huumoria, seikkailua, jännitystä ja draamaa hyvin sekoitettuna. One piece on siis mangana erittäin vauhdikas ja viihdyttävä sarja, vaikka piirtotyyli voi alussa järkyttää mutta siihen tottuu muutaman pokkarin jälkeen :D

      • 74574345

        mitä merkitystä niillä fillereillä on kun ne voi skipata? netistä löytää listat mistä jaksosta mikäkin arc alkaa ja mihin loppuu, välissä oleva on filleriä. ei noita arcien keskelle upotettuja fillereitä ole kovin monta ollut, vai onko yhtään


      • heheB)
        74574345 kirjoitti:

        mitä merkitystä niillä fillereillä on kun ne voi skipata? netistä löytää listat mistä jaksosta mikäkin arc alkaa ja mihin loppuu, välissä oleva on filleriä. ei noita arcien keskelle upotettuja fillereitä ole kovin monta ollut, vai onko yhtään

        Etenee muutenkin liian hitaasti, ja totta vitussa niillä fillereillä on merkitystä. animointityyli alussa ymmärrettävästi ei kovin laadukasta nykyaikaan verrattuna


      • 89895
        heheB) kirjoitti:

        Etenee muutenkin liian hitaasti, ja totta vitussa niillä fillereillä on merkitystä. animointityyli alussa ymmärrettävästi ei kovin laadukasta nykyaikaan verrattuna

        Mielestäni on epäkunnioittavaa mangakaa kohtaan sanoa hänen teoksensa anime-adaptaatiota fillereiden takia paskaksi. Koska tuskinpa hän on itse antanut suostumustaan fillereiden lisäämiseen.


      • 87898
        89895 kirjoitti:

        Mielestäni on epäkunnioittavaa mangakaa kohtaan sanoa hänen teoksensa anime-adaptaatiota fillereiden takia paskaksi. Koska tuskinpa hän on itse antanut suostumustaan fillereiden lisäämiseen.

        Tai no tämä ei itse asiassa ole edes mikään mielipide vaan kylmä fakta.


      • trolol1
        87898 kirjoitti:

        Tai no tämä ei itse asiassa ole edes mikään mielipide vaan kylmä fakta.

        "epäkunnioittavaa" eli ei saa omistaa omaa mielipidettä? Ahaa. Eikä kukaan ole haukkunut sitä paskaksi, manga on vain monien mielestä parempi.


      • apdadpdp
        trolol1 kirjoitti:

        "epäkunnioittavaa" eli ei saa omistaa omaa mielipidettä? Ahaa. Eikä kukaan ole haukkunut sitä paskaksi, manga on vain monien mielestä parempi.

        Tiedän ihmisiä jotka eivät ole koskaan lukeneet mangaa ja todenneet animesta "tykkäsin kyllä, mutta fillereiden takia en voi antaa korkeaa arvosanaa..."

        Joten, olet vähän hakoteillä jos luulet ettei sellaisia ihmisiä ole


    • Devil fruit & haki

      Paljon fillereitä?? No ei ainakaan jos vertaa Narutoon...

      • heheB)

        Jaksaako joku muka katsoa sitä sen yli 600 jaksoa? Ja jatkuu vain vieläkin. Siinä ajassa ehtii katsoa monta muuta sarjaa! Mut mikäs siinä jos tykkää.


      • 8788
        heheB) kirjoitti:

        Jaksaako joku muka katsoa sitä sen yli 600 jaksoa? Ja jatkuu vain vieläkin. Siinä ajassa ehtii katsoa monta muuta sarjaa! Mut mikäs siinä jos tykkää.

        Ja mangassahan ei olekaan chaptereita kuin saman verran?


      • trolol1
        8788 kirjoitti:

        Ja mangassahan ei olekaan chaptereita kuin saman verran?

        Miten se tähän liittyy? :D manga etenee paljon vauhdikkaammin


    • Katsottavaa riittää

      Jaksoja on ehkä paljon, mutta kun ottaa huomioon että yksi kestää vaan 20 minuuttia niin ei se niin hirveästi ole. Omasta mielestäni on hyväkin että jaksoja on paljon, niin riittää katsottavaa, ja tarina ehtii saada syvyyttä. On turhauttavaa jos jää koukkuun johonkin animeen josta ei ole kovin paljon jaksoja tehty, ja sitten odottelee vaikka kuinka kauan että koskahan seuraava suvaitsee tulla.

    • Kamisama

      ite jaksan vieläki katella ja joka sunnuntai kattoo sen uusimman ja omasta mielestä erittäin kiehtova sarja vieläkin ja mielenkiinto on pysyny vielä 620 jakson jälkeenkin... joskus ärsyttää ku yksittäises jaksos ei juurikaan tapahdu mitään .. pitää kattoo joku 10 jaksoo välil et tapahtuu jtn mut silti parempi ku mikää naruto, bleach, gintama, fairy tail tai muu ikuisuus sarja (omasta mielestä) ja detective conanin mainstory ei oikee etene mihinkää suuntaa tai erittäi hitaasti (olen kaikki mangat lukenu suominkielisenä kahta uusinta lukuunottamatta)
      joten one piece = paras pitkä sarja mutta kaikilla on oma mielipide ja arvostan sitä

    • OP OP OP OP OP

      Samaa mieltä olen kuin Kamisama ja nimim. "Katsottavaa riittää"... Sitä paitsi se että jokin sarja niin sanotusti "etenee vauhdikkaasti" usein ikävä kyllä tarkoittaa sitä että juoni ja etenkin taustoitus kärsivät. Ei hyvä sarja voi olla (mun mielestä) pelkkää toimintaa kuitenkaan.

    • black leg sanji_

      Ei one piece olekkaan pelkkää toimintaa. Se että etenee vauhdikkaammin ei tarkoita sen olevan vain actionia. Manga etenee just sopivalla tahdilla, eikä jää junnaamaan paikoilleen joka puuduttaisi. Koittakaa ihmiset jo tajuta että toiset tykkää siitä mangaversiosta enemmän, onko se väärin? Itsekkin tykkään mangasta enemmän ja animeversiota jaksoin sellaiset 100 jaksoa. Veikkaan että suurin osa one piece faneista tykkää enemmän mangaversiosta kuin itse animesta.

    • OP OP OP OP OP

      Joo, ei mulla mitään sitä vastaan siis ole että jotkut tykkää enemmän mangasversiosta. Itselleni olis vaikea sanoa kummasta pidän enemmän.

    • Vastaus lyhyesti

      On tosi hyvä, suosittelen.

    • He is our Captain.
    • Paras

      Mahtava anime! Olen kyllä katsonut muitakin mutta sitten aina jossain vaiheessa palaan katsoaan OP:ta... Siinä vaan on sitä jotain.

    • H a n a b i

      Itse voin myös suositella sekä mangaa että animea. Varmaan makuasia että tykkääkö enemmän lukea mangaa vai katsoa animea. Itse pidän kummastakin, ja riippuu paljon päivästä, että onko mukavampaa lukea vai katsoa. Mutta hyviä kummatkin! (Niitä eli mangaa ja animea olisi kyllä ainakin minun vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen... Eikä varmaan tarvitsekaan välttämättä.)

    • Sengoku

      Kyllä kannattaa katsoa... Ja tosiaan fillereitä on aika vähän ja ne on helppo hypätä yli jos haluaa (katsoo vaan jaksolistaa johon ne on merkitty erikseen.)

    • ....llll...........

      Aloittaja täällä nyt sitten taas kirjoittelee :)

      Aloin tosiaan kaverin suosituksesta katsoa ja voin itse suositella kaikille muille, paljon parempi on kuin oikeastaan odotinkaan! Mangaa olen myös lueskellut.

      Kiva lukea näitä teidän kommentteja, jos vielä tulee kyseiseen animeen tai mangaan liittyen mielipiteitä tai muuta niin olisi kiva edelleen lukea!! :)

    • Sarja paranee

      Mun mielestä toi ei ole lainkaan totta mitä joku kommentoi, että sarja olisi huonontunut. Alkupään jaksot olivat mun mielestä aika lapsellisia mutta myöhemmin mun mielestä sarja paranee paljon!

      • StalkkarinKohde

        Se paranee omasta mielestäni vain tiettyyn pisteeseen asti. Melkein kaikki pitkät miljoona sarjat on pilattu, väkinäisellä juonen pidentämisellä. Sarjassa on paljon kohtia joilla ei ole oikeastaan pääjuonen kannalta mitään merkitystä. Onhan se ajan vietettä, mutta se pitkästyttää kun välillä asia karkaa minne sattuu.

        :) Kaikkiahan on vaikea miellyttää en minä sitä tarkoitakkaan että täytyisi, mutta omalla tavallaan kuitenkin hieno ja mielenkiintoinen sarja. Vaikken jaksanut katsoa 50 jaksoa pidemmälle.


    • Portgas D. Ace

      Enies lobby arc ON hyvä!! Kyllä Arabastakin on, niitä on vaikea asettaa vastakkain/järjestykseen... Hyviä molemmat. Ehkä Arabasta oli kuitenkin hiukan turhan pitkäveteinen, ainakin joissain kohdissa...?

      Mutta sitten pääpointti: suosittelen sekä animea että mangaa.

      • one pisu!

        Minusta se oli just toisin päin :D Enies Lobby ei vain kiinnostanut niin paljoa. Arabastassa oli sitä jotain. Lisäksi Crocodile on sarjan ainut pahis joka on kunnlla pohjustettu, eli se lisää mielenkiintoa ( oma suosikki pahikseni sarjasta). Tunteellinen ja jännittävä arc kyseessä. Mutta makuasiotahan nämä on. Ei sillä että Enies Lobby olisi ollut huono.


      • kakkapökäle
        one pisu! kirjoitti:

        Minusta se oli just toisin päin :D Enies Lobby ei vain kiinnostanut niin paljoa. Arabastassa oli sitä jotain. Lisäksi Crocodile on sarjan ainut pahis joka on kunnlla pohjustettu, eli se lisää mielenkiintoa ( oma suosikki pahikseni sarjasta). Tunteellinen ja jännittävä arc kyseessä. Mutta makuasiotahan nämä on. Ei sillä että Enies Lobby olisi ollut huono.

        One Piece on ollut mun elämä jo yli 20 vuotta. Ihana sarja.:)


    • Luffy_on_enkeli

      On muuten maailman ihanin asia, siis One Piece. On kuulunut mun elämään jo yli 10 vuotta... ja antanut mulle mahtavia elämänohjeita matkan varrella.

      ja niin, ketkä on teidän lempihahmoja?:)

    • Portgas D. Ace

      Vastaus lempihahmo-kysymykseesi löytyy nimimerkistä ;) Mutta valinta ei ole kovin helppo, on muitakin joista pidän kovasti. Entä omasi?

      • mätäällätaas

        Ace on kyllä ihana! Kuuluu minunkin listalle, samaten Luffy, Brook ja Zoro :) Ihania miehiä.


    • Edward Newgate

      Crocodile on kyllä todella hyvin mietitty hahmo!

    • Zoro on...

      Zoro on badass.

    • Wuttisit

      Ootko tosissas että Luffy on IHANA??! Millä tavalla? :0

      • jee4

        Noh, mun mielestä on aivan ihanaa, kun Luffy pystyy niin sydämestään nauramaan ja nauttimaan joka hetkestä. Se tyyppi ei murehdi huomisesta ja tietää mitä vapaus on. Ja vaikka onkin tyhmä ja ajattelematon, niin kaikissahan on myös varjopuolensa, kukaan ei oo täydellinen. Luffy saa mut iloiseksi.


    • harhar

      Yhdyn mielipiteeseen että manga on parempi. Alkuperäinen kunniaan! Ja lempihahmo, hmm.. Sanji, Crocodile ja Marco on ihan jees :D ja onhan se Luffykin hauska :'D

    • Paulie

      Niin, ehkä Luffy ei ole ihan niin tyhmä kuitenkaan kuin miltä voi nopeasti katsoen näyttää...? :)

      • samaamieltä

        Samaa mieltä!! Ja jos Luffy ei olisi millainen on, homma ei vaan tuntuisi oikeelta:)


    • Nami-swaaaaaan

      Mä olen aina pitänyt Namista :) Sopivasti luonnetta.

    • Buster call

      Robin!!! Monesta syystä lempihahmoni, oikeastaan siitä asti kun tuli mukaan sarjaan.

    • joku18

      pikkuveli pitää, itse en oikein välitä

    • Laboonthewhale

      Pidän eniten Brookista. Tyyppi vain kolahtaa.

    • Newbie!!

      One piece on loistava anime. Itse katsoin joitan 500 jaksoa kuukauden aikana.
      Sarja etenee hitaasti, mutta uskon että one piece tulee kestämään ainaki yli 1000 jaksoon. Naruto on luultavasti loppu suoralla. Minun lempi hahmo on Luffy tai Brook. Minun lempikohtani animessa oli, että Luffy oli naisten saarella ja lauloi siellä Bink's saken. http://www.youtube.com/watch?v=wyAQeDRSWT4
      Luffyn hyvä puoli on se, että saa pahatki auttamaan häntä. Uskon, että anime on parempi, mitä manga, koska äänet on vain niin mahtavia. En tosin ole lukenut yhtään mangaa, jos mangassa on hitusen erillainen tarina, niin suosittelen lukemaan myös sen. Esimerkki on Hopeanuoli/Weed, mangassa tapahtuu 2x enemmän mitä animessa.

    • Roger's crew

      Rayleigh on kova tyyppi :DD Samoin Shanks.

      Sarjassa on vielä aika paljon sellaista mitä ei ole paljastettu, esim. mitä se "D" tarkoittaa... Eli odotettavaa riittää.

    • Bink's sake

      Nimimerkille Newbie: onko TUO ihan oikeasti sinun lempikohtasi animessa??? :o Ei pahalla, mutta kun ajattelee miten epiccejä, koskettavia, hauskoja yms. kohtia anime sisältää, niin vähän kyllä ihmettelen :B

      Bink's sake on kyllä kiva laulu, ei siinä mitään. Ja se kuinka kyseinen laulu liittyi Brookin menneisyyteen on kyllä aika hienosti ja koskettavasti kuvattu.

      ps. SOGEKING TAKAISIN JA VÄHÄN ÄKKIÄ!!! ;D

    • Amazon lily

      "ps. SOGEKING TAKAISIN JA VÄHÄN ÄKKIÄ!!!"

      Niinpä!! Oma lempihahmoni on ehkä Boa Hancock. Aluksi inhosin hahmoa ja hän oli mun mielestä lähinnä ärsyttävä, hemmoteltu kakara. Myöhemmin kuitenkin mielipide muuttui... Mielenkiintoinen hahmo, kaikkiaan. En kyllä ymmärrä että miksi hänen voimansa eivät vaikuta Luffyyn, mutta ehkä se selviää.

    • OnePiece4ever

      Olen katsonut One Piece:n kaikki jaksot 3 kertaa :D, ku sitä pääsee välillä unohtaa mitä alku jaksois tapahtu. Joka sunnuntai olen tietokoneen ääressä seisokin kanssa odottamassa uusinta jaksoa one piece:ä

    • roronoa1

      kannattaa katsoa one piece...ite oon rakastunu siihen sarjaan ja vaikka on niitä fillereitä niin manga on kuitenkin its tarinaa että jos haluaa päästä alku perille kannattaa lukea niin jos ei jaksa katsoa niitä satoja jaksoja niin pääsee hyvin perille mangastakin :)

    • Newbie!!!

      @Roger's crew
      Tuota kohtaa jaksaa monta kertaa katsoa =) Onhan niitä monta muutakin hyvää kohtaa. Kuitenkin epäilen, että One Piece loppuu noin 1000 jaksoon :/. Loppu voi olla, että Mustaparta vs Luffy saga, Luffy on pirate king. Siihen ei enään mene kovin kauan. One piece voisi olla Straw hat.

    • Darkness fruit

      "One piece voisi olla Straw hat."

      Hmm... Siis tarkoitatko että Luffyn/Shanksin hattu olis se aarre?? Mistä niin päättelet?? Ihan mielenkiintoinen teoria kyllä, ei ole tullut itselle mieleen. Odotan kans että tulisi Lyffy vs. Blackbeard!!

    • Sichibukai

      Onko kukaan sattunut pelaamaan peliä nimeltä One Piece - Pirate warriors (PS 3)? Olen kuullut että olis hyvä ja pelattavia hahmoja on todella paljon.

    • aodapwor

      Sanji on kauhea hahmo. Kuolispa se.

      • >:(

        Get the hell of here.


    • hehe minä asun

      Asuuko kukaan teistä One Piece-faneista Kuopiossa? :D

    • Cook-aniki

      Ei Sanji kauhea ole :) Ei kyllä lempihahmonikaan, mutta pidän kyllä.

      Ja jos väität hahmoa kauheaksi niin voisitko edes perustella?

    • Eustass

      Sanji on kyllä joissakin kohdissa hiukan ärsyttävä, mutta ei minustakaan mitenkään kauhea.

      Sitäpaitsi, kuka ruokkisi Luffyn ja hänen miehistönsä, jos Sanji kuolisi???

    • Zoro

      Just saying one word...

      MAHTAVA!

    • JET BAZOOKA

      Hyvä sarja, etenkin pidän siitä että aika paljon kaikkia mysteerejä joihin ei ole vielä saatu vastausta. Odotettavaa siis riittää!!

    • Pacifista

      Tuon mangan animen hahmot ovat tosi hyviä ja pitkälle mietittyjä, mikä koskee myös sivuhenkilöitä. Mä pidin vähän taukoa katsomisesta, mutta sitten taas palasin OP:n pariin eivätkä muut animet kyllä omasta mielestäni samalle tasolle yllä...

      Alku voi kieltämättä vaikuttaa vähän lapselliselta, mutta myöhemmin sarja muuttuu vakavammaksi ja juoni monimutkaistuu myös.

    • Kyllä katsotaan

      Kyllä sitä mun tietääks aika moni Suomessakin katsoo... Omassakin kaveripiirissä pari ihmistä.

    • one piece fani

      Loistava sarja, katoin sen heti naruton jälkeen ja animena tullu katottuu 2x läpi. alussa en oikeen pitänyt piirtotyylistä ja ensimmäiset 50 jaksoa oli väkisin kattomista, mutta siitä se piikkuhiljaa lähti ja jäin koukkuun. sarja on tosiaan todella pitkä 1999 alotettu ja Odan mukaan se on hieman yli puolen välin tällä hetkellä, eli uskoisin että ainakin 10 vuotta tulee vielä jatkumaan. Sinänsä tuskallista odottaa niin pitkään ku sarja on nyt jännimmillään. olkihatut pääsivät vihdoin "uuteen maailmaan" ja nyt vastassa on isot kihot mitenhän ne siitä selvii jännä nähä. Eli suosittelen sarjaa jos pidit esim narutosta, niin uskot että pidät myös one piecestä. lempihahmoni on Zoro, se on nii läppä ku se on aina ihan hukassa ja näyttää päälleppäin pelottavalta sammalpäältä joka silpoo kaikki, mutta on kuitenkin luffylle lojaali ja auttaa chopperia sekä naisia pulassa. =)

    • Back to Arabasta

      Vastaus yllä olevaan ^^ (nimim. one piece fani). Mä katsoin kans Narutoa mutta vähitellen aloin kyllästyä siihen, eikä se ole enää yhtä hyvä kuin alkuaikoinaan. Sitten kuulin One Piecestä ja jäin koukkuun :D Narutoa katson enää satunnaisesti koska OP on mun mielestä selvästi parempi!

    • Vinlandsaga+Onepiece

      Suosittelen jos olet edes vähän kiinostunut tappelusta ja mäiskinnästä.Suosittelen kuitenkin sen lukemista enkä katsomista.

    • Ei pelkkää, mut...

      "Suosittelen jos olet edes vähän kiinostunut tappelusta ja mäiskinnästä."

      No joo... On siinä kyllä paljon muutakin. Eli itse en suosittelisi jos olet kiinnostunut PELKÄSTÄ tappelusta ja mäiskinnästä. Mutta onhan siinä sitäkin.

    • tsukeee

      arviolta noin 5000 ihmistä seuraa kyseistä sarjaa suomessa

    • Monster trio

      Hei Tsukee, kiitos tiedosta!! Oonkin miettinyt että kuinkahan moni sitä Suomessa seuraa, kun ilmeisesti ainakin jotkut ovat kuulleet.

    • Hei kertokaa ---->

      Hei kertokaa vähän pääpiirteitä et mitä siinä on tapahtunut?? Ei haittaa spoilerit!

      Siis kun katsoin aikanaan mut sit lopetin siihen kun ne olivat siellä... hmm... no se oli se jättiläis-saari, tai siis se saari missä ne kaksi jättiläistä taisteli. Olisko nimi ollut Little Garden. Eli aika kauan sitten. Kannattaisko jatkaa katsomista?? Monta kertaa on käyny mielessä et jos palaisin sarjan pariin mutta on animen katsominen muutenkin vähän jäänyt.

      • Fujitora

        **Warning***

        ***Joo elikkä ne jotka pelkää spolereita älkää lukeko tätä***

        Elikkä siis Little gardenin jälkee Nami sairastuu ja olkihattu piraatit päätyvät Drum saareen(lumisaari), jossa namille haetaan apua. Kyseiseltä saarelta he saavat laivalääkärin mukaansa nimeltä Chopper, jolla on oma tarinansa ja historiansa kuten muillakin olkuhattupiraateista.

        Tämän jälkeen saavutaan Alabastaan(aavikkosaari), joka on Prinsessa Vivin koti/valtakunta. Baroque Works on organisaatio, joka yrittää tuhota kyseisen valtakunnan, jota vastaan olkihatut sitten taistelevat. Baroque Worksin johtaja on yksi seitsemästä kaapparilordeista Crocodile. Crocodilen pari on Nico Robin. tyttö sai jo 8 vuotiaana 79 miljoonan berryn palkkion päästään pelkästään siksi, että hän osasi lukea muinaista historian kirjotusta poneglyfejä. Poneglyfejä lukemalla voidaan saada selvillä vaiettu vuosisata ja muinaisaseet, jotka eivät ole sarjassa kaueasti vielä esiintyneet. Crocodile havittelee muinaisasetta Pluton. Muinaisista Alabastan kirjoituksista ei kuitenkaan löytynyt Plutonia eikä Robinilla ollut aikomustakaan auttaa Crocodileä saamaan sitä, joten crocodile meinasi tappaa Robinin. Luffy kuitenki pelasti Robinin, joka päätyy myöhemmin olkuhattupiraatteihin. Aavikkosaarella Luffy tapaa myös Acen hänen veljensä, jonka kanssa hän seikkailee hetkenaikaa animessa, mutta ei mangassa. Ace on valkopartapiraattien yksi päällikkö. Valkoparta on ainakin tässä vaiheessa tarinaa mailman vahvin mies. Myös Smoker ja Tashigi esiintyvät Alabastassa

        Alabastan jälkeen Vivi haluaa jäädä kotiinsa, jonka jälkeen Nico Robin liittyy olkihattupiraatteihin.


      • Fujitora
        Fujitora kirjoitti:

        **Warning***

        ***Joo elikkä ne jotka pelkää spolereita älkää lukeko tätä***

        Elikkä siis Little gardenin jälkee Nami sairastuu ja olkihattu piraatit päätyvät Drum saareen(lumisaari), jossa namille haetaan apua. Kyseiseltä saarelta he saavat laivalääkärin mukaansa nimeltä Chopper, jolla on oma tarinansa ja historiansa kuten muillakin olkuhattupiraateista.

        Tämän jälkeen saavutaan Alabastaan(aavikkosaari), joka on Prinsessa Vivin koti/valtakunta. Baroque Works on organisaatio, joka yrittää tuhota kyseisen valtakunnan, jota vastaan olkihatut sitten taistelevat. Baroque Worksin johtaja on yksi seitsemästä kaapparilordeista Crocodile. Crocodilen pari on Nico Robin. tyttö sai jo 8 vuotiaana 79 miljoonan berryn palkkion päästään pelkästään siksi, että hän osasi lukea muinaista historian kirjotusta poneglyfejä. Poneglyfejä lukemalla voidaan saada selvillä vaiettu vuosisata ja muinaisaseet, jotka eivät ole sarjassa kaueasti vielä esiintyneet. Crocodile havittelee muinaisasetta Pluton. Muinaisista Alabastan kirjoituksista ei kuitenkaan löytynyt Plutonia eikä Robinilla ollut aikomustakaan auttaa Crocodileä saamaan sitä, joten crocodile meinasi tappaa Robinin. Luffy kuitenki pelasti Robinin, joka päätyy myöhemmin olkuhattupiraatteihin. Aavikkosaarella Luffy tapaa myös Acen hänen veljensä, jonka kanssa hän seikkailee hetkenaikaa animessa, mutta ei mangassa. Ace on valkopartapiraattien yksi päällikkö. Valkoparta on ainakin tässä vaiheessa tarinaa mailman vahvin mies. Myös Smoker ja Tashigi esiintyvät Alabastassa

        Alabastan jälkeen Vivi haluaa jäädä kotiinsa, jonka jälkeen Nico Robin liittyy olkihattupiraatteihin.

        Tämänjälkeen lokitikku osoittaa ylöspäin ja kyseessä on taivassaari. He kuitenkin päätyvät Jaya saarelle ennen sitä kerämään lisää tietoa kyseisestä saaresta. Jayalla he tapaavat "valehtelija" Norlandin perillisen, joka on tunnettu tarina Borth Bluella, joka kertoo kultakaupungista. Olkihatut päätyvät taivassaarelle käyttämällä merivirtausta, jota pitkin pääsee keisaripilvelle tai miksi sitä nyt kutsuttiinkaan. Taivassaarella Luffy joukkoineen Löytää kyseisen kultasaaren, jonka "valehtelija" Norland oli aikoineen löytänyt. Saari oli jostain syystä iskeytynyt taivaalle. Johon liittyy oma tarina ja historia. Taivassaarelta he saavat myös kauan määrän kultaa.

        Taivassaaren jälkeen olkihatut päätyvät saarelle "Long Island", jossa he pelaavat erillaisia pelejä Foxy-piraattien kanssa. Pelien jälkeen he tapaavat Kuzanin(Aokiji) yksi kolmesta kontra amiraalista. Joka on tullut "lomalle", eikä jahtaa kuulema ketään. Aokiji kertoo luffylle, että kaikki Nico Robinin kanssa olevat järjestöt ovat aina tuhoutuneet ja aina vain Robin on selvinnyt.

        Long islandin jälkeen he sapuvat Water Seveniin vetten kaupunkiin, joka on myös tunnettu hyvistä puusepistä ja tarkoituksena olisi saada myös Going Merry kuntoon. Galley-La Company on water sevenin kuuluisa firma, joka rakentaa ja korjaa laivoja. Puusepät toteavat, että merryä ei saada enään kuntoon rikkoutuneen kölin takia. Luffy päättää hankkia uuden laivan josta usopp ottaa nokkiinsa ja jättää olkihattupiraatit hetkeksi ja esiintyy hetkenaikaa ampunaamiona(Sogeking). Vaihdettuaan kultasaarella saadut kullat rahaks tienaavat piraatit 300 miljoonaa berryä jostai kuitenkin 200 miljoonaa varastetaan. Frankyn perhe oli varastanut rahat ostaakseen adam harvinaista puuta, jolla oli myös rakennettu muinaisen Gold Roger merirosvokuninkaan laiva. Luffy ja kumppanit pistäät Frankyn talon matalaksi myöhemmin ja jonka jälkeen he ystävystyvät myöhemmin. Myöhemmin selviää, että kaupungin pormestari Iceburg oltiin yritetty salamurhata ja jonka takana oli ollut Nico Robin. Hallitus luuli, että Iceburgilla oli muinaisaseen Plutonin piirustukset, jotka todellisuudessa olivatkin Frankyllä. Jotka Franky polttaa eröön Spandanin naaman edessä. Franky ja Iceburg olivat molemmat muinaisen Tomin oppipoikia, joka oli aikoinaan tehnyt Gold Rogerin laivan. CP9 on salainen hallituksen organisaatio, jolla on myös lupa tappaa kaappasivat Nico Robinin kiristääkseen häneltä tietoja, jotta Pluton saataisiin hallituksen käyttöön. Nico Robin tietää cp9 kamaluuden ja siksi hän uhrautuu ehdolla, että muut olkihattupiraatit jätettäisiin rauhaan. Water Sevenin kuuluisalla merijunalla cp9 lähtee viemään Robinia Enies Lobbyyn. Sanji, Franky ja Sogeking(usopp) lähtevät samalla junalla kuin cp9 ja riuhuvat sielä koko junamatkan ajan. Luffy ja muut(jossa on myös osittain Galley-la companyn jäseniä sekä frankyn perhettä tulevat toisella merijunalla Puffing Tom kohti enies lobbya.


      • Fujitora
        Fujitora kirjoitti:

        Tämänjälkeen lokitikku osoittaa ylöspäin ja kyseessä on taivassaari. He kuitenkin päätyvät Jaya saarelle ennen sitä kerämään lisää tietoa kyseisestä saaresta. Jayalla he tapaavat "valehtelija" Norlandin perillisen, joka on tunnettu tarina Borth Bluella, joka kertoo kultakaupungista. Olkihatut päätyvät taivassaarelle käyttämällä merivirtausta, jota pitkin pääsee keisaripilvelle tai miksi sitä nyt kutsuttiinkaan. Taivassaarella Luffy joukkoineen Löytää kyseisen kultasaaren, jonka "valehtelija" Norland oli aikoineen löytänyt. Saari oli jostain syystä iskeytynyt taivaalle. Johon liittyy oma tarina ja historia. Taivassaarelta he saavat myös kauan määrän kultaa.

        Taivassaaren jälkeen olkihatut päätyvät saarelle "Long Island", jossa he pelaavat erillaisia pelejä Foxy-piraattien kanssa. Pelien jälkeen he tapaavat Kuzanin(Aokiji) yksi kolmesta kontra amiraalista. Joka on tullut "lomalle", eikä jahtaa kuulema ketään. Aokiji kertoo luffylle, että kaikki Nico Robinin kanssa olevat järjestöt ovat aina tuhoutuneet ja aina vain Robin on selvinnyt.

        Long islandin jälkeen he sapuvat Water Seveniin vetten kaupunkiin, joka on myös tunnettu hyvistä puusepistä ja tarkoituksena olisi saada myös Going Merry kuntoon. Galley-La Company on water sevenin kuuluisa firma, joka rakentaa ja korjaa laivoja. Puusepät toteavat, että merryä ei saada enään kuntoon rikkoutuneen kölin takia. Luffy päättää hankkia uuden laivan josta usopp ottaa nokkiinsa ja jättää olkihattupiraatit hetkeksi ja esiintyy hetkenaikaa ampunaamiona(Sogeking). Vaihdettuaan kultasaarella saadut kullat rahaks tienaavat piraatit 300 miljoonaa berryä jostai kuitenkin 200 miljoonaa varastetaan. Frankyn perhe oli varastanut rahat ostaakseen adam harvinaista puuta, jolla oli myös rakennettu muinaisen Gold Roger merirosvokuninkaan laiva. Luffy ja kumppanit pistäät Frankyn talon matalaksi myöhemmin ja jonka jälkeen he ystävystyvät myöhemmin. Myöhemmin selviää, että kaupungin pormestari Iceburg oltiin yritetty salamurhata ja jonka takana oli ollut Nico Robin. Hallitus luuli, että Iceburgilla oli muinaisaseen Plutonin piirustukset, jotka todellisuudessa olivatkin Frankyllä. Jotka Franky polttaa eröön Spandanin naaman edessä. Franky ja Iceburg olivat molemmat muinaisen Tomin oppipoikia, joka oli aikoinaan tehnyt Gold Rogerin laivan. CP9 on salainen hallituksen organisaatio, jolla on myös lupa tappaa kaappasivat Nico Robinin kiristääkseen häneltä tietoja, jotta Pluton saataisiin hallituksen käyttöön. Nico Robin tietää cp9 kamaluuden ja siksi hän uhrautuu ehdolla, että muut olkihattupiraatit jätettäisiin rauhaan. Water Sevenin kuuluisalla merijunalla cp9 lähtee viemään Robinia Enies Lobbyyn. Sanji, Franky ja Sogeking(usopp) lähtevät samalla junalla kuin cp9 ja riuhuvat sielä koko junamatkan ajan. Luffy ja muut(jossa on myös osittain Galley-la companyn jäseniä sekä frankyn perhettä tulevat toisella merijunalla Puffing Tom kohti enies lobbya.

        Enies lobbyssa Robin yritetään pelastaa ennen kuin se viedään Impel down vankilaan. Cp9 johtaja Spandam(joka on melkoinen luuseri) vastaa koko enies lobbysta ja hänellä on myös oikeus Buster Calliin, joka on käsky jonka tarkoituksena on tuhota koko saari sotalaivoilla, jota hän vahingossa painaa koska erehtyy etafoonista. Enies lobby on niinsanottu "hallituksen eteinen" joka on täynnä sotilaita. Luffy ja kumppanit riehuvat jonkinaikaa lukuisten sotilaiden kanssa, jonka jälkeen he lopulta pääsevät taistelemaan cp9 vastaan. Nico Robinin ja Frankyn historia ilmenee jossakin vaiheessa enies lobbya.

        Enies lobby jälkeen he palaavat water seveniin Going Merryllä jonka Iceburg oli jostain syystä korjannut. Merry poltettiin lopulta ja olkihatut saivat uuden laivan Thousand Sunny. Luffy tapaa myös isoisänsä Garpin, joka on merivoimien "vice amiral"(jahdannut ennen gold rogeria joten häntä pidetään muinaisena sankarina) Robin ja usopp tulevat takaisin olkihattu piraatteihin ja sen lisäksi Franky tulee laivapuusepäksi laivalle.


      • Fujitora
        Fujitora kirjoitti:

        Enies lobbyssa Robin yritetään pelastaa ennen kuin se viedään Impel down vankilaan. Cp9 johtaja Spandam(joka on melkoinen luuseri) vastaa koko enies lobbysta ja hänellä on myös oikeus Buster Calliin, joka on käsky jonka tarkoituksena on tuhota koko saari sotalaivoilla, jota hän vahingossa painaa koska erehtyy etafoonista. Enies lobby on niinsanottu "hallituksen eteinen" joka on täynnä sotilaita. Luffy ja kumppanit riehuvat jonkinaikaa lukuisten sotilaiden kanssa, jonka jälkeen he lopulta pääsevät taistelemaan cp9 vastaan. Nico Robinin ja Frankyn historia ilmenee jossakin vaiheessa enies lobbya.

        Enies lobby jälkeen he palaavat water seveniin Going Merryllä jonka Iceburg oli jostain syystä korjannut. Merry poltettiin lopulta ja olkihatut saivat uuden laivan Thousand Sunny. Luffy tapaa myös isoisänsä Garpin, joka on merivoimien "vice amiral"(jahdannut ennen gold rogeria joten häntä pidetään muinaisena sankarina) Robin ja usopp tulevat takaisin olkihattu piraatteihin ja sen lisäksi Franky tulee laivapuusepäksi laivalle.

        Tämänjälkeen olkihatut saapuvat Florian kolmioon. Sieltä he löytävät aavelaivan, jossa on elävä luuranko Brook(joka on syönyt tuonelamarjan ja kuollut joskus). Käy ilmi että Brooking varjo on varastettu. Varjoton henkilö ei pysty olemaan auringonpaisteessa. Myöhemmin he Päätyvät Thriller Barkiin, jossa on paljon zombeja. Yksi kaapparilordeista Moria pystyy leikkaamaan varjot ja siirtämään näitä kuolleeseen ruumiiseen jotta he liikkuvat.

        Thriller Barkin jälkeen luuranko Brook liittyy olkihattu piraatteihin. Brook on muusikko, jonka luffy on aina halunnut. Käy myös ilmi, että Grand Linen sisäänkäynnissä oleva Laboon on entinen Brookin toveri.

        Luffy tapaa merenneidon, jonka nimi on Camie ja myös Mustin, joka oli aikoinaan Arlong piraateissa.Sitten saavutaan sabaodylle, joka on Grandlinen kohtaamispaikka. Ollaan niin sanotusti puolessa välissä Grand linea. Sabaodyllä on myös 11 supernovaa, joiden päästä luvattu palkkio on yli 100 miljoonaa. Tämän jälkeen täytyy ylittää tai alittaa Red Line vuoristot, jotta pääsee seuraavalle puolelle. Merirosvoille ainoa keino on alittaa ämä saaret Mereidi saaren kautta. Sabaodyllä on myös taivaslohikäärmeen sukua(jotka ovat todella ilkeitä). Jos heihin koskee tulee välittömästi yksi kontra amiraaleista auttamaan heitä. Merenmiehet eivät ole toivottuja sabaodylla, joten musti ja Camie naamioituvat ihmisiksi. Sabaodyllä Camie kaapataan ja myydän paikalliseen huutokauppaan orjaksi. Taivaslohikäärmeen sukulainen päättää ostaa camien ja ampuu mustia paljastuttuaan merenmieheksi. Luffy ei kuitenkaan tästä innostu ja vetää kyseistä henkilöä turpaan. Tämän johdosta Kontra-amiraali Kizaru saapuu ja on tulossa Sabaodyyn. Huutokaupassa he tapaavat myös Silver Rayleightin, joka oli aikoinaan muinaisen Gold Roger piraattien perämies. Hän meinasi aluksi Ryöstää hänen ostajansa tekeytymällä orjaksi. Rayleight on nykyisin laivapäällystäjä, jonka avulla laivat voivait matkustaa vedenpinnanalla. Saarelle saapuu Tyranni Kuman nököisiä robotteja(Kuma on yksi seitsemästä kapparilordeista), joita kuuluisa tiedemies vegapunk on valmistanut. Olkihattupiraatit saavat juuri ja juuri yhden robotin tuhottua. Käy ilmi, että kyseisiä robotteja on useampia saarella ja myös Kizaru. Bartholomew Kuma itse tulee kuitenkin saarelle ja pelastaa olkihatut lennättämällä erillaisille saarille ympäri grand linea(kaikki lentävät eri saarelle) Kuman pirunmarjavoimillaan.


      • Fujitora
        Fujitora kirjoitti:

        Tämänjälkeen olkihatut saapuvat Florian kolmioon. Sieltä he löytävät aavelaivan, jossa on elävä luuranko Brook(joka on syönyt tuonelamarjan ja kuollut joskus). Käy ilmi että Brooking varjo on varastettu. Varjoton henkilö ei pysty olemaan auringonpaisteessa. Myöhemmin he Päätyvät Thriller Barkiin, jossa on paljon zombeja. Yksi kaapparilordeista Moria pystyy leikkaamaan varjot ja siirtämään näitä kuolleeseen ruumiiseen jotta he liikkuvat.

        Thriller Barkin jälkeen luuranko Brook liittyy olkihattu piraatteihin. Brook on muusikko, jonka luffy on aina halunnut. Käy myös ilmi, että Grand Linen sisäänkäynnissä oleva Laboon on entinen Brookin toveri.

        Luffy tapaa merenneidon, jonka nimi on Camie ja myös Mustin, joka oli aikoinaan Arlong piraateissa.Sitten saavutaan sabaodylle, joka on Grandlinen kohtaamispaikka. Ollaan niin sanotusti puolessa välissä Grand linea. Sabaodyllä on myös 11 supernovaa, joiden päästä luvattu palkkio on yli 100 miljoonaa. Tämän jälkeen täytyy ylittää tai alittaa Red Line vuoristot, jotta pääsee seuraavalle puolelle. Merirosvoille ainoa keino on alittaa ämä saaret Mereidi saaren kautta. Sabaodyllä on myös taivaslohikäärmeen sukua(jotka ovat todella ilkeitä). Jos heihin koskee tulee välittömästi yksi kontra amiraaleista auttamaan heitä. Merenmiehet eivät ole toivottuja sabaodylla, joten musti ja Camie naamioituvat ihmisiksi. Sabaodyllä Camie kaapataan ja myydän paikalliseen huutokauppaan orjaksi. Taivaslohikäärmeen sukulainen päättää ostaa camien ja ampuu mustia paljastuttuaan merenmieheksi. Luffy ei kuitenkaan tästä innostu ja vetää kyseistä henkilöä turpaan. Tämän johdosta Kontra-amiraali Kizaru saapuu ja on tulossa Sabaodyyn. Huutokaupassa he tapaavat myös Silver Rayleightin, joka oli aikoinaan muinaisen Gold Roger piraattien perämies. Hän meinasi aluksi Ryöstää hänen ostajansa tekeytymällä orjaksi. Rayleight on nykyisin laivapäällystäjä, jonka avulla laivat voivait matkustaa vedenpinnanalla. Saarelle saapuu Tyranni Kuman nököisiä robotteja(Kuma on yksi seitsemästä kapparilordeista), joita kuuluisa tiedemies vegapunk on valmistanut. Olkihattupiraatit saavat juuri ja juuri yhden robotin tuhottua. Käy ilmi, että kyseisiä robotteja on useampia saarella ja myös Kizaru. Bartholomew Kuma itse tulee kuitenkin saarelle ja pelastaa olkihatut lennättämällä erillaisille saarille ympäri grand linea(kaikki lentävät eri saarelle) Kuman pirunmarjavoimillaan.

        Tämänjälkeen Luffy lentää hups heijakkaan Amazon Lily nais-saarelle Kuman johdosta. Saari sijaitsee Calm Beltillä. Kyseisellä saarella ei asu yhtäkään miestä. Saari on Boa Hancockin saari, joka on yksi seitsemästä kaapparilordeista. Saarella tulee hiukan erimielisyyksiä, mutta lopulta Boa Hancock rakastuu luffyyn.

        Käy ilmi, että ace aijotaan teloittaa julkisesti ja että ace on tällä hetkellä impel downissa. Luffy menee Acen apuun Impel Down vankilaan Hancocking avustuksella piloutumalla Boan hameen alle(kuulostaa pervolta vaikkei se tässä tilanteessa ole).

        Impeldownissa Luffy tapaa uudestaan Buggyn ja MR2 Bon Clayn, joka oli aikoinaan Baroque Worksin agentti. Hän myös tapaa Ivankovin, joka on Dragonin toveri(luffyn isän). Sekä merenmies Jinbei(joka oli ennen kaapparilordi). Ja myös crocodilen. Kaiken vaivan jälkeen läpäistyä kaikki tasot impeldownissa, Ace kuitenkin ehditään viedä pois vankilasta julkista teloitusta varten. Mustaparta piraatit tulivat Impel downiin myös vapauttamaan heidän kuuluisia rikollisiaan(mustaparta on niin sanottu sarjan pääpahis).

        Impeldownin jälkeen saavutaan Marinefordiin, jossa Luffyn veli olisi tarkoitus teloittaa. Marinefordissa ovat kaikki amiraalit ja kaapparilordit sekä lukematon määrä sotilaita. Valkopartapiraatit sekä luffy, jinbe, Ivankov ja kumppanit tulevat pelastamaan Acea teloitukselta. Tästä seuraa mailmanluokan sota. Sodassa kuitenkin kontra-amiraali Akainu tappaa Acen ja myös mailmanvahvinpiraatti valkoparta Edvard Newgate joutuu jättämään henkensä. Mustaparta saa, jostain syystä valkoparran pirunvoimat käyttöönsä ja tällä hetkella omistaa 2 erillaista pirunmarjavoimaa(ja oikeastaan kukaan ei tiedä miten se on mahdollista tässä vaiheessa tarinaa).


      • Fujitora
        Fujitora kirjoitti:

        Tämänjälkeen Luffy lentää hups heijakkaan Amazon Lily nais-saarelle Kuman johdosta. Saari sijaitsee Calm Beltillä. Kyseisellä saarella ei asu yhtäkään miestä. Saari on Boa Hancockin saari, joka on yksi seitsemästä kaapparilordeista. Saarella tulee hiukan erimielisyyksiä, mutta lopulta Boa Hancock rakastuu luffyyn.

        Käy ilmi, että ace aijotaan teloittaa julkisesti ja että ace on tällä hetkellä impel downissa. Luffy menee Acen apuun Impel Down vankilaan Hancocking avustuksella piloutumalla Boan hameen alle(kuulostaa pervolta vaikkei se tässä tilanteessa ole).

        Impeldownissa Luffy tapaa uudestaan Buggyn ja MR2 Bon Clayn, joka oli aikoinaan Baroque Worksin agentti. Hän myös tapaa Ivankovin, joka on Dragonin toveri(luffyn isän). Sekä merenmies Jinbei(joka oli ennen kaapparilordi). Ja myös crocodilen. Kaiken vaivan jälkeen läpäistyä kaikki tasot impeldownissa, Ace kuitenkin ehditään viedä pois vankilasta julkista teloitusta varten. Mustaparta piraatit tulivat Impel downiin myös vapauttamaan heidän kuuluisia rikollisiaan(mustaparta on niin sanottu sarjan pääpahis).

        Impeldownin jälkeen saavutaan Marinefordiin, jossa Luffyn veli olisi tarkoitus teloittaa. Marinefordissa ovat kaikki amiraalit ja kaapparilordit sekä lukematon määrä sotilaita. Valkopartapiraatit sekä luffy, jinbe, Ivankov ja kumppanit tulevat pelastamaan Acea teloitukselta. Tästä seuraa mailmanluokan sota. Sodassa kuitenkin kontra-amiraali Akainu tappaa Acen ja myös mailmanvahvinpiraatti valkoparta Edvard Newgate joutuu jättämään henkensä. Mustaparta saa, jostain syystä valkoparran pirunvoimat käyttöönsä ja tällä hetkella omistaa 2 erillaista pirunmarjavoimaa(ja oikeastaan kukaan ei tiedä miten se on mahdollista tässä vaiheessa tarinaa).

        Luffy selvii juuri ja juuri hengissä Lawin ansiosta, joka on yksi Sabaodyssä kertomistani supernovista. Tämänjälkeen he palaavat Amazon Lilyyn. Kerrotaan myös historia Luffyn, Acen ja Sabon historiasta. Luffy ja kumppanit Treenaavat 2 vuotta taitojaan, jotta he pärjäisivät uudessa maailmassa (red linen toisella puolella).

        2 vuoden jälkeen he tapaavat taas Sabaodyllä ja lähtevät kohti Nereidi saarta. Nereidi saarella on uudet merenmies piraatit, jotka aikovat tuho Nereidi saaren. Merenmiehet käyttävät steroideja, jotka tekevät heistä vahvoja joksikin aikaa. Olkihatuille tämä ei kuitenkaan ollut minkäänlainen ongelma. Nereidi saarella on myös vuosien takainen historia, joka koskee merenelävien ja ihmisten liittoa, jota merenmiehet eivät voineet hyväksyä, koska he vihaavat ihmisiä. Käy myös ilmi, että prinsessa Shirahoshi on Poseidon eli yksi kolmesta muinaisaseista(Pluton, Poseidon, Uranus).

        Tämänjälkeen päästään vihdoin toiselle puolelle Grandlineä eli "Uuteen maailmaan". Päädytään Punk Hazard saarelle. Toinen puoli saaresta on syvässä jäässä ja toinen puoli saaresta palaa, syystä että, Aokiji ja Akainulla(Akainulla on laavamarja ja Aokijilla on jäämarja) oli tullut erimielisyyksiä ja he olivat taistelleet amiraalin tittelistä, jonka Sengoku oli jättänyt valkoparran sodan jälkeen. Lopulta Akainu kuitenki voitti kamppailun. Tästä johtuen Kuzan(Aokiji) lähti merivoimista.

        Punk Hazard saarella olkihatut taapaavat samurain Kin'emon. Sekä vanhan tutun Lawin(joka auttoi Luffyä pakenemaan sodasta). Law haluaa solmia liiton Luffyn kanssa Kaidoa vastaan(yksi neljästä keisarista). Saarella on kuitenkin Ceasar Clown hullu tiedemies, jonka Law haluaa panttivangiksi. Jotta saisi kiristettyä Jokeria (kaapparilordi Doflamingoa joka on Kaidon oikea käsi tai jotain vastaavaa). Käy ilmi, että Ceasar pitää labrassaan lapsia, joille hän syöttää huumeita ja tästä johtuen he ovat yliluonnollisen suurikokoisia. Myös Smoker ja Tashigi esiintyvät Punk Hazardissa.

        Tämänjälkeen saavutaan Dressrosa Arc:iin(joka on kaupunki jossa on eläviä leluja), jossa olkihatut tapaavat Fujitoran pelaamasta rulettia(joka on yksi amiraaleista). Fujitora on sokea, eikä olkihatut tiedä hänen olevansa amiraali. Dressrosassa on kilpailu, jonka voittaja saa Acen pirunmarjan pääpalkinnoksi. Luffy osallistuu kilpailuun feikkinimellä "Lucy" ja koittaa olla paljastamatta itseään.

        Tällaista tapahtuu Little Gardenin jälkee Lyhyesti tiivistettynä. Omasta mielestäni kannattaa katsoa.


    • Hei kertokaa ---->

      Hei kiitos todella paljon Fujitora, kun viitsit noin pitkän sepustuksen kirjottaa!!! Kyllä varmaan palaan sarjan pariin, kuulostaa todella mielenkiintoiselta :) Eikä se oikeastaan haittaa, että nyt tiedän jonkin verran mitä siinä tapahtuu, koska onhan se ihan eri asia nähdä se itse. Eli siis varmaan jatkan siitä Little Gardenista mihin jäin. Miehistö oli tosiaan matkalla sinne Arabastaan mutta eivät olleet vielä päässeet perille... eli sekin on vielä itseltä näkemättä.

      Kiitos vielä kerran! :)

      • Fujitora

        Eipä siinä.. Älyttömästi tuli vaa kirjoitusvirheitä, kun kirjotin vaa mitä sylki suuhu toi. Enkä ton sepustuksen jälkee jaksanu enää alkaa tarkistaa tota tekstiä XD.. ei sitä 500 episodee iha tost vaa tiivistetä muutamaan lauseeseen.


    • help meee

      Voiko joku kertoo mulle mikä on se spesiaali/jakso tai mikä lie missä Olkihatut menee sinne jonnekki saarelle jossa on niitä tunneleita joita pitkin saaren asukkaan kulkee?
      http://weheartit.com/entry/28944860/via/stella_marina?page=9 Tässä on tämmönen kuva, ehkä se auttaaXD sen muistan että toi kohta on siitä! :)

      • hernesti

        En nyt oo 100% varma, mutta noista tunneleista tulee ainakin mieleen Breed leffasta 6: Baron Omatsuri and the Secret Island. Oli tosi hyvä omasta mielestäni, aika synkkä kyllä ja vähän eri fiilis kuin OP:ssa yleensä. Kiva animaatiotyyli (:


      • sonnkku
        hernesti kirjoitti:

        En nyt oo 100% varma, mutta noista tunneleista tulee ainakin mieleen Breed leffasta 6: Baron Omatsuri and the Secret Island. Oli tosi hyvä omasta mielestäni, aika synkkä kyllä ja vähän eri fiilis kuin OP:ssa yleensä. Kiva animaatiotyyli (:

        Joo ei se toi oo, muistaakseni joku spesiaali. Mutta kiitos kuitenkin:D
        Toi on kyllä munkin mielestä tosi hyvä leffa, tykkään kans animaatiosta, mukavan omaperäinen:) ja salaperäinen juoni!


    • Minäkin etsin yhtä..

      Toi näytti itselle ihan vieraalta pätkältä... En ole siis nähnyt, varmaan on tosiaan joku spesiaalijakso kyseessä.

      Itseä sen sijaan kiinnostais sellanen One Piece Episode Zero -niminen erikoisjakso... Se liittyi yhteen One Piece-elokuvaan (One Piece Strong World). Että mistähän kyseisen jakson voisi katsoa?? Se siis ei sisälly tohon itse elokuvaan vaan on vähän niinkuin sellanen johdanto siihen. Sijoittui jotain 20 vuotta ennen nykyisiä tapahtumia tms. ja siinä olivat mm. Garp ja Sengoku nuorempina.

    • Episode 0 etsijä

      Kiitos paljon hei sulle! :) Itse en mistään löytänyt ja Youtubestahan noi pätkät aina poistetaan jos joku niitä yrittää sinne laittaa...

      • no probelmos

        Ole hyvä vaan!:) hyviä katseluhetkiä! Niinhän siinö tuppaa käymään...se ois niin kätsä kattoo sieltä kaikki tämmöset.


    • hernesti

      One Piece on tämänhetkinen rakkauteni, kolmisen vuotta sitten hetken mielijohteesta ostin yhden pokkarin ja olin koukussa siitä lähtien. Aivan hulvattoman hyvä juoni, ja vaikka aika geneeristä shounenia onkin niin tosi originaali juoni ja ihana piirtotyyli, lisäksi hyvin suunnitellut ja samaistuttavat hahmot. Herättää myös paljon tunteita, nyt meneillä olevan Dressrosan aikana olen ollut vuorotellen ollut tippa linssissä ja sitten taas repeillyt kaikille ihanan typerille vitseille.
      Mangaa suosittelen animea enemmän. Animea en ole katsonut kuin parisataa jaksoa tähän mennessä (katson kyllä sitä edelleen). Taide on mangassa huomattavasti parempaa ja filleri on aika surkeaa. Lisäksi filleriepisodit sekoitetaan tosi ärsyttävästi canonin kanssa. MUTTA ääninäyttelijät ovat loistavia, ja musiikki upeaa. Sanoisin että anime on hyvä ja manga aivan tolkuttoman hyvä.
      Lisäksi leffoista voisin suositella Film Z:aa, 6:tta leffaa sekä Strong Worldia (tässä järjestyksessä)
      Btw: vaikka alussa sarja vaikuttaa vähän lapselliselta, en tajua miksi sitä kutsutaan lastenohjelmaksi. Se sisältää kuitenkin välillä aika rankkaakin väkivaltaa, jota animessa tosin on siistitty, ja muita rankkoja kohtauksia kuten se kun Zeff söi jalkansa :/ lisäksi se käsittelee rasismia, OP-maailmassa on ihmiskauppaa, korruptiota, järkyttäviä vallanpitäjiä, kiroilua (suomijulkaisussa aika pehmeää) ja kaikkea muuta sellaista.
      Mutta, long story short, One Piece on ihan laittoman hyvä.

    • Logia fruits

      Hei nimim. Hernesti, ei se todellakaan ole mikään lasten manga/anime... No ei se kovin raaka ole verrattuna joihinkin muihin mangoihin ja animeihin, mutta kovin nuoret eivät voi täysin ymmärtää siinä käsiteltyjä teemoja.

      Joissain anime-versioissa on vähän siistitty kohtauksia (ainakin USA:ssa näytetyssä versiossa). Esim. kohta jossa Luffy taistelee Crocodilen kanssa ja hänen kätensä on ihan veressä, niin jenkkiversiossa se veri on poistettu... Hölmöä.

      • hernesti

        Jep, kun vaikka Shingeki no Kyojiniin vertaa niin ei läheskään niin rankkaa... Mutta omalla tavallaan vaikeita teemoja.

        Ja toi unohtuikin aiemmasta viestistä. 4Kids. Kiroan sen kyllä helvetin alimpiin syövereihin. Se yritti tehdä OP:sta juuri sitä mitä se ei ole: lastenohjelmaa. KAIKKI on sensuroitu: savukkeet, veri, alkoholi, aseet... MERIROSVOJA käsittelevästä animesta! :DD Kyllä on taas logiikka aika kaukana poissa. Kaikki kuolemat siivottiin pois ja yks legendaarisimmistahan on tää Sanjin tupakan vaihtaminen tikkariin. Naisten rintavakokin poistettu (


    • Mixed fruits

      Mikä on teidän mieletä paras devil fruitti? Siis ei välttämättä vahvin mutta sellainen mistä pidätte? Mä pidän ehkä eniten Trafalgar Law:n kyvystä, en tiedä miks :)

      • Robinin ehkä

        Jos saisin käyttöön oikeassa elämässä ni haluaisin Robinin =). Robinin kyvyillä ei tarvis pestä käsiä ku voi aina kasvattaa uudet ja olis muutenki käytännölline arkielämässä. Tosin brookin df vois elää tosi vanhaksi, mutta haluaisinko elää luurankona? Shiki on myös omalla listallani. Painovoiman manipulointi olisi siistiä.


    • Dressrosa

      Kannattaa ehdottomasti katsoa!! Tällä hetkellä menossa oleva arc eli Dressrosa on todella hyvä, paras pitkään aikaan omasta mielestäni!!

      En tiedä teistä muista, mutta itse olen kiintynyt tämän sarjan hahmoihin aika paljon... Niin tuntui käyvän helposti jostain syystä, ainakin kun sarjaa oli katsonut (ja mangaa lukenut) jo pidempään :)

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä sekä yli 1000 chapteria mangassa että jaksoja animessa. Kuka hullu tätä enää jaksaa? Oda ei selvästi ole suunnitellut koko sarjaa etukäteen vaan keksii juttuja edetessään.

    • Anonyymi

      Ketjusta poistatettu asiaton kommentti. Joillekin on eriävien mielipiteiden hyväksyminen vaikeaa?

    • Anonyymi

      Miksi Namin tissit kasvavat koko ajan?

      • Anonyymi

        lukijat vanhenevat ja näk heikkenee.


    • Anonyymi

      Paras tällä hetkellä viikottain julkaistava manga, joka todellakin paranee tarinan loppua kohden. Animekin huippulaatua, mutta kaatuu kilpailussa mangan kanssa siihen, että jaksojen sisällössä alkaa olla puutetta loppusarjaa kohden, koska mangan julkaisun ajoituksen takia joudutaan viivyttelemään. Sarjan hahmot ovat samaistuttavia ja äärimmäisen hyvin kirjoitettuja, jokaisella ns. päähahmolla on kaunis tarina taustalla. Tarinan maailma on äärimmäisen uskottava ja laaja, lukiessa/katsoessa immersio on taattu. Anime on hyvin erilainen alussa verrattuna siihen, mitä se on ohjelman loppua kohden, hyvinkin loogisesti animoinnin kehittymisen takia, mutta hauskuus ja tarinankerronta ei muutu alkuperäisestä huonommaksi sarjan aikana. Sarja kannattaa tai PITÄÄ aloittaa alusta alkaen, vaikkakin se vaikealta saattaa lyhyisiin sarjoihin/animeihin tottuneelta tuntua. Tämä on kuitenkin jälkeenpäin ajateltuna äärimmäisen kannattavaa, sillä sarjan loppuessa tajuaa, että julkaistuja jaksoja on aivan liian vähän siihen nähden, kuinka paljon maailmasta olisi kerrottavaa ja uuden jakson julkaisua ja näkemistä joutuu odottamaan viikon:D. Näin laadukas sarja on siis kyseessä. Sarjassa on paljon filleriä, jonka voi täysin skipata, alkupuolen fillerit ovat kuitenkin kivoja katseltavia, sillä sarjassa liikutaan merirosvomaisesti saarelta saarelle ja filleri jaksot ovat sarjan alkupuolella vierailuja erilaisille saarille, joita ei tietysti mangassa ole, mutta katsomisen arvoisia osa todellakin on. Sarjan lopun fillerit kannattaa skipata johtuen erinäisistä syistä ja netistä löytyy fillereitä varten lista, joka kannattaa pitää lähellä alusta pitäen. Lisäksi, jos aiemmin mainittua jaksojen pidentely alkaa sarjan aikana ärsyttää, pystyy netistä katsomaan one piece katsojien itse tehneitä jaksoja, joista ollaan poistettu kaikki turha pidentely ja tekee katsomisesta huomattavasti nautittavampaa. (Jaksoihin jätetään kaikki sama mitä mangassa esitetään.) Hyviä tällaisia fillerittömiä one piece versioita ovat esimerkiksi one piece kai, sekä one pace. Suosittelen siis ilomielin tätä animea/mangaa, jonkalaista toista tarinaa ei mistään löydy. Ennenkuin mahdollisesti alat tätä tarinaa katsomaan, suosittelen katsomaan youtubesta videoita siitä, mistä sarjassa on kyse, sillä onhan päälle 1000 jakson mittaisen sarjan katsomisessa melkoinen urakka, joten kannattaa valmistautua kunnolla katselukokemukseen!

    • Anonyymi

      juu on hyvä

    • Anonyymi

      One piece on super hyvä olen katsonut ja suosittelen!

    • Anonyymi

      Mistä voin katsoa

    • Anonyymi

      one piece on hyvä elämässä olen ollut iloinen eli jatkakaa tekoa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe