Kummat enempi kolareissa?

iveco mies

Onkohan tehty mitään tutkimusta aiheesta, että kumpi valtamerkeistä, siis volvo tai scania merkkiset kuorma-autot aiheuttavat enempi onnettomuuksia/vaaratilanteita tuolla ulkona?

Jotenkin sellainen näppituntuma tullut, että nimenomaan scania-merkkisten kuorma-autojen kuljettajiin tuntuu liittyvän jonkinasteista riskikäyttäytymista ja lieve-ilmiöitä mitkä saattaisi lisätä riskiä onnettomuuksiin, kuten:

-tuulilaseilla kaikenlaista, näkemistä haittaavaa esinettä, kuten lippuja,viirejä ym
-sivulasit puoliksi peitetty joillakin tyttömäisillä koristeverhoilla
-runsaasti laittomia lisävaloja, myös sisällä ja ympäri autoa
-ajoasento scania-kuljettajilla matala ja voimakkaan takakenossa (nääkeekö kuski ulos jos kuskia ei näy hytistään)
-ylimielinen asenne muita kohtaan,(ajetaan liian lähellä, nimittäin harvemmin muun merkkinen roikkuu takapuskurissa kiinni)

siinä nyt joitakin asioita mitkä vahvasti liittyvät scania-merkkisiin kuorma-autoihin ja niitä kuljettaviin

16

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä näitä sikiää??

      Kylläpä oli jopa Suoli24-foorumille poikkeuksellisen typerä kirjoitus! Että oikein auton merkki vaikuttaa onnettomuusmääriin. Heheh. Minä taas olen sitä mieltä että auton väri on se mikä ratkaisee sen joutuuko kolariin tai ei. Oman tilastoni mukaan siniset autot ovat vaarallisimpia.

    • Z19

      Vaikuttaako roiskeläppien pituus suhteessa sivu keltaruskeiden valojen
      määrään?Onko menneisyyden tutkijat havainnut tätä tutkia?

      • Keltaruskee

        Mites jos ne keltaruskeet on kuskin kalsareissa tai kuskin penkissä?


    • 454545456456

      No kyllähän minuakin ketuttaisi jos ITSE joutuin ajamaan Scaniaa ja joku toinen saisi ajaa JOHTOTÄHTEÄ eli mersua

      • myyrätkin pelkää Mersua

        Mersuei ole koskaan jostain syystä osannut tehdä kuljettajan käteen sopivaa kuorma-autoa. Muistan hyvin sen kiroilun ja parranpärinän takavuosina kun erääseen maamme suurimpaan kuljetusfirmaan hankittiin kerralla parisenkymmentä Mersua. Vaikka ne uusia olikin ei niihin tahtonut kuskeja löytyä. Hytti oli ihan perseestä suunnittelultaan eikä moottoreissakaan tuntunut olevan sitä määrää hevosia kuin oli luvattu. Että johtotähti on kyllä täysin väärä sana kuvaamaan Mersua hyötyajoneuvona. Myyränpelottimeksikin sitä on kutsuttu huomattavan suuren moottoriäänen takia. No kai se vika sentään on nykyään saatu korjattua.


      • 45454564564848949
        myyrätkin pelkää Mersua kirjoitti:

        Mersuei ole koskaan jostain syystä osannut tehdä kuljettajan käteen sopivaa kuorma-autoa. Muistan hyvin sen kiroilun ja parranpärinän takavuosina kun erääseen maamme suurimpaan kuljetusfirmaan hankittiin kerralla parisenkymmentä Mersua. Vaikka ne uusia olikin ei niihin tahtonut kuskeja löytyä. Hytti oli ihan perseestä suunnittelultaan eikä moottoreissakaan tuntunut olevan sitä määrää hevosia kuin oli luvattu. Että johtotähti on kyllä täysin väärä sana kuvaamaan Mersua hyötyajoneuvona. Myyränpelottimeksikin sitä on kutsuttu huomattavan suuren moottoriäänen takia. No kai se vika sentään on nykyään saatu korjattua.

        No Mersu kuitenkin on semmosessa "edustusatuon" asemassa ollut aina... siis aina....

        Ja kyllä ne ihan uudet isot mersut on jo aika laadukkaita... pakut ja kevytkuorma-autot ollut kohdallaan jo 2007 lähtien


      • myyrätkin pelkää Mersua
        45454564564848949 kirjoitti:

        No Mersu kuitenkin on semmosessa "edustusatuon" asemassa ollut aina... siis aina....

        Ja kyllä ne ihan uudet isot mersut on jo aika laadukkaita... pakut ja kevytkuorma-autot ollut kohdallaan jo 2007 lähtien

        Mersun kuorma-autoilla ei ole muuta yhtäläisyyttä henkilö-Mersujen kanssa kuin merkki. Jos henkilöautoissa Mersu edustaa joillekin jotain laatua niin kuorma-autoissa Mersu on lähinnä kirosana. Aivan eri tehtaat ja aivan eri valmistusfilosofia. Kukaan sinun lisäksesi ei kuorma-auto-Mersua pidä minään edustus-luokan ajokkina!!


      • wqdqw4dqw65d45
        myyrätkin pelkää Mersua kirjoitti:

        Mersun kuorma-autoilla ei ole muuta yhtäläisyyttä henkilö-Mersujen kanssa kuin merkki. Jos henkilöautoissa Mersu edustaa joillekin jotain laatua niin kuorma-autoissa Mersu on lähinnä kirosana. Aivan eri tehtaat ja aivan eri valmistusfilosofia. Kukaan sinun lisäksesi ei kuorma-auto-Mersua pidä minään edustus-luokan ajokkina!!

        No jos SINÄ et pidä Mersua ja Volvoa semmosena edustusautona, niin se on SUN ongelma

        Miksi suurin osa ruumisautoista (huom ARKKU AUTOT) on lähes aina Mersuja ja Volvoja.... presidentn autoista puhumattakaan


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika
        wqdqw4dqw65d45 kirjoitti:

        No jos SINÄ et pidä Mersua ja Volvoa semmosena edustusautona, niin se on SUN ongelma

        Miksi suurin osa ruumisautoista (huom ARKKU AUTOT) on lähes aina Mersuja ja Volvoja.... presidentn autoista puhumattakaan

        Yritä nyt helvetin puupää ymmärtää että kuorma-autot ja henkilöautot ovat täysin eri asiota!! Mersu voi olla edustustehtävissä olla runsaasti käytetty mutta esim. takseina niitä on yhä vähemmän koska samantasoisia ja parempia autoja on saatavilla ja reilusti halvemmalla! Ja poliitikkojenkin autoina mm. Lexus alkaa viemään Mersun hommat. Kuorma-autoja Mersu ei ole koskaan osannut tehdä kunnollisia. Sinä voit olla ihan mitä mieltä vaan. Sinähän niillä pikkumersuilla olet kertonut ajavasi niin taidat olla pikkuisen jäävi niitä arvostelemaan kun et muista mitään tiedä.


      • cf5ew456g5g45w6g
        Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika kirjoitti:

        Yritä nyt helvetin puupää ymmärtää että kuorma-autot ja henkilöautot ovat täysin eri asiota!! Mersu voi olla edustustehtävissä olla runsaasti käytetty mutta esim. takseina niitä on yhä vähemmän koska samantasoisia ja parempia autoja on saatavilla ja reilusti halvemmalla! Ja poliitikkojenkin autoina mm. Lexus alkaa viemään Mersun hommat. Kuorma-autoja Mersu ei ole koskaan osannut tehdä kunnollisia. Sinä voit olla ihan mitä mieltä vaan. Sinähän niillä pikkumersuilla olet kertonut ajavasi niin taidat olla pikkuisen jäävi niitä arvostelemaan kun et muista mitään tiedä.

        Montakos kuorma-autoa esim Lexuxella on tai Jaguarilla tai BMW:llä, tai vaikkapa Audilla... tai jollain mullaa "eudstusautolla" öö, öööö? 0?

        Isoin mersu mitä olen ajanut on 26 tonninen.... eikös se sama auto ole niissä 60 tonnisissa usein vetoautona, eli ei sitä paljoan isompai mesejä normiajossa näe


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika
        cf5ew456g5g45w6g kirjoitti:

        Montakos kuorma-autoa esim Lexuxella on tai Jaguarilla tai BMW:llä, tai vaikkapa Audilla... tai jollain mullaa "eudstusautolla" öö, öööö? 0?

        Isoin mersu mitä olen ajanut on 26 tonninen.... eikös se sama auto ole niissä 60 tonnisissa usein vetoautona, eli ei sitä paljoan isompai mesejä normiajossa näe

        Kaltaisesi täysidiootin kanssa on turha tätäkään jatkaa kun et kerran ymmärrä kuorma-ja henkilöauton eroa. Jos Mersu HENKILÖAUTOPUOLELLA edustaa joillekin jotain hienompaa ja parempaa niin sllä ei jumalauta ole mitään tekemistä KUORMA-AUTOJEN kanssa!! Yritä nyt perkele se tajuta!! Ei Hondan henkilöautoillakaan ole Hondan moottoripyörien kanssa vaikka samanmerkkisiä ovatkin. Älä jatka tätäkään keskustelua pidemmälle sillä tähänkään järkesi ei riitä kuten muihinkaan aiheisiin kuten olet jo pitkään osoittanut.


      • ilent Crew
        Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika kirjoitti:

        Kaltaisesi täysidiootin kanssa on turha tätäkään jatkaa kun et kerran ymmärrä kuorma-ja henkilöauton eroa. Jos Mersu HENKILÖAUTOPUOLELLA edustaa joillekin jotain hienompaa ja parempaa niin sllä ei jumalauta ole mitään tekemistä KUORMA-AUTOJEN kanssa!! Yritä nyt perkele se tajuta!! Ei Hondan henkilöautoillakaan ole Hondan moottoripyörien kanssa vaikka samanmerkkisiä ovatkin. Älä jatka tätäkään keskustelua pidemmälle sillä tähänkään järkesi ei riitä kuten muihinkaan aiheisiin kuten olet jo pitkään osoittanut.

        Nyt EI puhuta siitä onko mersu OIKEASTI edustusauto / paras.... vaan siiä että se on sellaisen ASEMASSA ymmärrätkö????

        Se muuten on totta, että Mersun kuorma-autoissa, ja henkilöautoissa ei juuri samaa ole kuin logo.... tai no joku penkinlämmittimen nappula tms. saattaa olla samanlainen tai jotain....

        Noissa "Sprinttereissä" jota toki saa myös 5 tonnisena kuorma-autona onkin sitten jo enemmän samaa kuin henkilöautoissa, esim. "avain" on samalainen, lämmityksen säätönappulat, ja muut nappulat jne....

        Mutta kyllä ne ihan uudet mersut (uudet mallit siis) kuten esim Antos alkaa olemaan kyllä jo melko edustuatuoja sisältä.... ohjaako on kuin paremmassakin taksissa, ja vedetty "kaikki uusiksi"

        Mutta pointti on se, että nyt ei puhuta siitä onko auto paras tai ei, vaan missä ASEMASSA se on...

        Auto Jaguar tuo varmaankin sulle mieleen myös luxus/edustusatuon... eikö vain... Silti Jaguaarilla o myös joku "halppismalli" ihan normaali farmari, siinä missä esim Volvo V40... käsivaihteisto yms... en ny muista sen mallin nimeä kuitenkaan... eihän sekään OIKEASTI ole mikään edustusatuo, vaikka Jaguar sellaisen asemassa onkin


    • Z19

      Tänään oli johtotähti näytillä Kehä 3:lla;Koivihaan littymän oli päässyt alas.
      ALOHA Trasportin ylpeys siinä seisoi,ei minkäänlaista valoa ollut päällä.
      Itse ajoin paljonpuhutulla ohi.
      Sattuuhan sitä.

    • Manfred

      Kyllä ne Scania merkkiset on useimmiten. Ollaan niin Elvistä, niin Elvistä!
      Kenellä on Scania kuskeista eniten kaatoja? Siinä olisi hyvä kilpailu. Kolmelle eniten kaatoja tehneelle mitali. Jos siltä tuntuu niin mitalin voi ripustaa autoon roikkumaan..

      • 2x220Ah

        On tää porukka täällä todella erikoista kun piti parikymmentä kommenttia olla välissä aivan eri asiasta mitä aloittaja oli aloittanut vai yrittikö scanian miehet siirtää keskustelua asiasta joka ylättävän usein pitää paikkansa. Johtuneeko samoista seikoista huomio jonka olen tehnyt huoltoasemien pihassa kun siellä käydä louskuttaa rekka niin yllättävän usein se on vinkkeliscania, Talvikäynnin ymmärtää koska scanian akuthan on kuin mopoautosta lainatut verrattuna moneen muuhun merkkiin mutta kun se scania käydä loukuttaa myös kesällä, niin onkohan kuitenkin syy siellä ratin ja selkänojan välissä.


    • kundi historiasta

      Mun ainaskiin santalootalla oli paras merkki muovikatszi, siis katsi,siis lopovitsi, jolla faija tyyräs Jokelasta(Tuusula) tiiliä stadiin 50luvulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1343
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      889
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      46
      787
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe