Arvon säilyminen

hyvin pettynyt

Olen hyvin pettynyt saamiini vaihtotarjouksiin 2010-mallisesta autostani. Kuvittelin sen olevan hyvin arvonsa säilyttävä. Se on Suomen myydyimpiä automerkkejä ja siinä on nykyaikainen TSI-moottori sekä automaattivaihteisto.

Minkä uuden auton voisi olettaa säilyttävän parhaiten arvonsa seuraavan kolmen vuoden aikana? Automaattivaihteistoa en enää halua, mutta diesel ja bensiini käyvät molemmat. Kokoluokka on Golf-Auris.

14

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikö Toyo myy??

      hehee, Tero se jaksaa heittää trollia yhtenään. Olet nolo reppana.

      • ählämm

        ei tojossa ole tsii motoria..urpooooooooooo :)


    • Sama kaikilla

      Kaikilla autoilla arvo putoaa mutta mitä sellaisia murehtimaan. TSI- ja DSG-korjaukset ovat aiheuttaneet niin suuria remontteja autoliikkeille, että siksi ne hinnoitellaan arvioitujen korjauskustannusten verran alle muiden autojen.

    • osarit painaa?

      Oot lyöny kätes paskaan, kalliiseen sellaiseen.

    • mistä summista puhut

      Paljonko se tarjous autostasi oli? Normaalisti tarjous kolmen vuoden ikäisestä autosta on puolet uuden perusvarustellun hinnasta. Jos enemmän odotat, niin saat pettyä. On se autokauppiaankin elettävä, vaikkei kovin leveästi eläkään.

    • ekonomi mies

      Tsi ja Dsg siinä ne maagiset taikasanat jos autolla ajettu yli 60tkm tai takuuaika ohi.
      Ei kukaan ota vaihtoon, pelkäävät korjauslaskua kun nuo laukee.
      Karkeasti ottaen tsi kone -3000e, dsg-vaihteisto -3000e.
      Auto pitää vaihtaa takuun aikana /voimassa ollessa muutoin se ei kelpaa kenellekään.
      Itselläni olut toyota avensis 1.8 ostettu 2009 hinta 25ke vaihdettu 52tkm ajettuna 2012 automaatti aveen 1.8 hyvitys 22,5ke . Ei minusta paha hinnanpudotus.

      • ylihintaa!

        Mutta Avensiksen seuraava omistaja kyllä voi pettyä pahemman kerran arvonalennukseen, ajanee varmaan ne kalleimmat kilometrit sillä autolla, ainakin jos ajelee vain 2-4 vuotta. Niin tekee moni muukin joka maksaa muutaman vuoden ikäisestä ylihintaa kun luulee että kalleimmat kilsat ovat takanapäin. Mutta todellisuudessa kalleimmat km:t ovatkin juuri hänellä itsellään!
        Kannattaa vähän miettiä mitä siitä saa muutaman vuoden kuluttua, ja joutuu mahdollisesti jotain kuluvaa osaakin uusimaan, ainakin renkaita. Itse jos tuollaista 2009-mallista 1.8 Avensista nyt ostaisin, maksaisin vähänajetustakin max. 15 000 €. Järkevämpää on ostaa jokin toinen vastaavan luokan auto, joka on pudottanut reilummin arvoaan. Voi olla kuitenkin jopa hienompi auto ja hyvin toimiva mutta euromääräinen arvonalennus jopa pienempi.


      • mese
        ylihintaa! kirjoitti:

        Mutta Avensiksen seuraava omistaja kyllä voi pettyä pahemman kerran arvonalennukseen, ajanee varmaan ne kalleimmat kilometrit sillä autolla, ainakin jos ajelee vain 2-4 vuotta. Niin tekee moni muukin joka maksaa muutaman vuoden ikäisestä ylihintaa kun luulee että kalleimmat kilsat ovat takanapäin. Mutta todellisuudessa kalleimmat km:t ovatkin juuri hänellä itsellään!
        Kannattaa vähän miettiä mitä siitä saa muutaman vuoden kuluttua, ja joutuu mahdollisesti jotain kuluvaa osaakin uusimaan, ainakin renkaita. Itse jos tuollaista 2009-mallista 1.8 Avensista nyt ostaisin, maksaisin vähänajetustakin max. 15 000 €. Järkevämpää on ostaa jokin toinen vastaavan luokan auto, joka on pudottanut reilummin arvoaan. Voi olla kuitenkin jopa hienompi auto ja hyvin toimiva mutta euromääräinen arvonalennus jopa pienempi.

        Mersu on hyvä vaihtoauto, ei tarvi korjailla kuin muita merkkejä. On haluttu ja säilyttää parhaiten vaihto arvon.


      • ekonomi mies
        ylihintaa! kirjoitti:

        Mutta Avensiksen seuraava omistaja kyllä voi pettyä pahemman kerran arvonalennukseen, ajanee varmaan ne kalleimmat kilometrit sillä autolla, ainakin jos ajelee vain 2-4 vuotta. Niin tekee moni muukin joka maksaa muutaman vuoden ikäisestä ylihintaa kun luulee että kalleimmat kilsat ovat takanapäin. Mutta todellisuudessa kalleimmat km:t ovatkin juuri hänellä itsellään!
        Kannattaa vähän miettiä mitä siitä saa muutaman vuoden kuluttua, ja joutuu mahdollisesti jotain kuluvaa osaakin uusimaan, ainakin renkaita. Itse jos tuollaista 2009-mallista 1.8 Avensista nyt ostaisin, maksaisin vähänajetustakin max. 15 000 €. Järkevämpää on ostaa jokin toinen vastaavan luokan auto, joka on pudottanut reilummin arvoaan. Voi olla kuitenkin jopa hienompi auto ja hyvin toimiva mutta euromääräinen arvonalennus jopa pienempi.

        Aina kannattaa kiertää ja kysyä väliraha tarjouksia, internet on siitä hyvä että ei välttämättä tarvitse vaivautua paikanpäälle vaan tarjouskyselyt voi tehdä sähköpostitse. Tuossa vaihto ruljanssissa huonoin hyvitys oli 17500e ja paras tuo jonka kanssa kauppat tehtiin. Tällähetkellä on ostajan markkinat kannattaa kiertää ja tutkia tilannetta sekä kilpailuttaa kauppiaitaan toisiaan vastaan.
        Ei se hyvä hyvitys itsestään tipahda, kyllä sen eteen saa töitä vääntää!


      • euro7
        ekonomi mies kirjoitti:

        Aina kannattaa kiertää ja kysyä väliraha tarjouksia, internet on siitä hyvä että ei välttämättä tarvitse vaivautua paikanpäälle vaan tarjouskyselyt voi tehdä sähköpostitse. Tuossa vaihto ruljanssissa huonoin hyvitys oli 17500e ja paras tuo jonka kanssa kauppat tehtiin. Tällähetkellä on ostajan markkinat kannattaa kiertää ja tutkia tilannetta sekä kilpailuttaa kauppiaitaan toisiaan vastaan.
        Ei se hyvä hyvitys itsestään tipahda, kyllä sen eteen saa töitä vääntää!

        No mutta kun ostat niin osta kunnon auto. Mese on arvostetuin auto maailmassa, miksi ajaisit huonommalla.


      • No muttakun
        euro7 kirjoitti:

        No mutta kun ostat niin osta kunnon auto. Mese on arvostetuin auto maailmassa, miksi ajaisit huonommalla.

        mä haluan ajaa autolla jolla on paras brändi maailmassa.


      • taksimies /
        euro7 kirjoitti:

        No mutta kun ostat niin osta kunnon auto. Mese on arvostetuin auto maailmassa, miksi ajaisit huonommalla.

        Ja varaosat maksaa sinistä kiveä, laatu on mitä sattuu ja mätänee se mersunkin pelti tuolla tiesuolassa. Mersu mielikuvat perustuvat menneeseen aikaan, nykyvehkeet kalliita ylläpitää ja valitettavan vikaherkkiä pelijä.


    • Toilooda terra

      Tojomiehen aivopieru. Olethan muistanut ensihuollon, välihuollon, öljyhuollon ja määräaikaishuollon. Toyota ja Lexus kalleimmat ylläpitokuluiltaan.

    • qpwotuuioårioqyre

      Täysin ylivoimainenhan Toyota on arvonsäilymisessä Suomessa ja perusmalleissa nimenomaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3593
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      164
      2220
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      209
      1901
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1802
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      372
      1225
    6. 80
      1185
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1125
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1051
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      980
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      940
    Aihe