lisättävää, mitäpä tuohon lisättävää

Ei paljon

"Naisten asema on arabimaista kurjin Egyptissä, kertoo tuore selvitys.

Thomson Reuters -säätiön kyselyssä yli 300 asiantuntijaa 21 arabimaasta arvioi, miten naisten oikeudet toteutuvat heidän maissaan. Egypti sai kyselyssä huonon tuloksen joka saralla.

Asiantuntijat ovat huolissaan erityisesti naisiin kohdistuvasta seksuaalisesta ahdistelusta ja häirinnästä, joka on Egyptissä jokapäiväistä. Keväällä julkaistun YK-raportin mukaan egyptiläisistä naisista ja tytöistä 99,3 prosenttia oli joutunut seksuaalisen häirinnän kohteeksi.

Islamistit ovat vahvistuneet kevään 2011 kansannousun jälkeen, mikä on ollut takaisku naisten oikeuksille.

Armeija syrjäytti islamistipresidentti Mohamed Mursin kesällä, mutta asiantuntijoiden mukaan sillä ei ole ollut huomattavaa vaikutusta naisten asemaan.

Kyselyssä kärkisijalle nousi piskuinen Komorien saarivaltio. Maa sai kiitosta muun muassa siitä, että se tukee ehkäisyä ja avioerotilanteissa omaisuus määrätään yleensä naisille. "

2

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 28x...

      Mitä helvattia, mieleeni jäi vain nimim. Ei paljon viimeinen lause Komorien valtion avioerolaeista. Täällä suomessa olen ollut kahdesti aviossa ja 2 x omaisuuteni on viety. Lisäksi olen tehnyt 3 konkurssia eli yhteenlaskien minulta on viety 5 omaisuutta. Jos tämä on valtioiden paremmuusjärjestyksen ensi kriteeri niin täytyisihän siellä silloin keikkua Suomi!
      Muuten nuo antamasi tilastot voivat olla oikeellisia; oikean tilanteen näkee vasta paikan päällä. Naisen asema on yhtä alistettu tai vielä huonompi kaikissa islamistisissa valtioissa.
      Pistää oikein vihaksi joskus kun ämmät(anteeksi) puolustelevat jonkun arabimaan ihanuutta ja ihmisten(miesten) ystävällisyyttä. He eivät näe mitä kotiverhon takana on. Insestiä, pahoinpitelyjä, raiskauksia oman perheväen kesken yms; ja se kaikki on täysin laillista.
      Monissa arabimaissa virallinen naima-ikä on 12 v, joissain vielä alempi.
      Ajatelkaa näitä asiota ennenkuin matkustatte tukemaan tätä uskontonsa varjolla kulkevaa hirmuvaltaa.

      • Ei suksi luista eiei

        Ei taida olla kaikki inkkarit kanootissa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1414
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      75
      1115
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      977
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      725
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe