Eli mitä tällä oikein lasketaan/mihin tätä voi käyttää, koska kerrottiin että tällä voi laskea yhtälön lyhyemmin, mutta kun yritin laskea yhtälön: (x 3)(x-2)=0 sain sillä vastaukseksi x=-3 tai x=2, mutta ongelma tulee siinä että kun lasken sen ''perinteiseen'' tyyliin ssan aivan eri vastauksen:
(x 3)(x-2)=0
x(^2)-2x 3x-6=0
x(^2) x=6
2x=sqrt(6)
x=2:2,5
x=( -)1,25
Eli mitäs helvettiä on menosssa? Mitä mä en tajua tästä vai olenko hajottanu matikan?
Tulon Nollasääntö
3
1344
Vastaukset
- EhjäOnVieläOlisiko vaikka niin, että x^2 x = 6:stä ei voi x:n ratkaisemiseksi ihan suoraan ottaa neliöjuurta. 
- Suuret luulot, pieneTulon nollasäännön mukaan tulo on nolla jos jompi kumpi tai molemmat tulon jäsenistä ovat nollia. 
 eli a*b=0 vain jos a=0 tai b=0
 Tuossa esimerkkisi tapauksessa (x 3)(x-2)=0 eli tulo on nolla kun x 3=0 => x=-3 tai x-2=0 => x=2 eli nuo pyydetyt vastaukset x=-3 tai x=2.
 Tehtävä on myös mahdollista ratkaista toisenasteen ratkaisukaavalla, jolloin aluksi on laskettava tulolauseke auki ja käytettävä ratkaisukaavaa. Tuloksena tulee samat tulokset kuin tulon nollasäännön avulla. Se, että sinulla tuli eri tulokset tarkoittaa vain sitä, että olet tehnyt virheen, jossakin kohtaan ratkaisukaavaa.
- neliöjuuriKolme ekaa riviä ok. Sitten otat puolittain neliöjuuren. Mutta vasemmalla puolella menee pieleen (x-toiseen x ):n neliöjuuri ei ole 2x. 
 Toisen asteen yhtälö on ratkaistava ratkaisukaavalla tai lyhyemmin tulon nollasäännöllä, jos sattuu kohille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424885
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183636
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693443
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012798
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862670
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302620
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161663
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161506
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?1981392
- 1521311