Yli 65v ei alkoholia

radiosta kuulin

enää, kuin kolme annosta viikossa ja kaksi päivää välissä, ettei yhtään.Mitenkähän onnistuu, jos on tottunut vaikka viiniä ottamaan terveydeksi.

53

308

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha juoppo

Tulee oleen vaikeeta kuin sitä pärjääkään :((

• demeter1

Kukahan tuon sanoi ja mihinkähän se perustui ? Näitä toisilleen ristiriitaisia ohjeita satelee aika tiheään ja joskus niiden takana on ihan tutkimustietoakin. Liekö tässä ?

• pöljäänääää

Luin netistä nämä alkoholiannokset.

pieni pullo keskiolutta tai siideriä
      lasillinen viiniä (12 cl)
      4 cl väkevää viinaa kuten viskiä, konjakkia, Koskenkorvaa tms.
      0,5 l tuoppi keskiolutta tai mietoa siideriä on 1,5 annosta
      0,5 l tuoppi A-olutta tai vahvaa siideriä on 2 annosta

Miten voi olla, että viskiä 4 cl on sama, kuin keskaripullo?

• tiina@

kyllä se onnistuu jos ei ole riippuvainen siitä viinin lipittelystäkin tulee äkkiä tapa ja joillekkin se tuo unen paremmin mulla taas toimii päinvastoin kukun kaiken yötä vaikka ottaisin kyytipojaksi nukahtamisälääkkeen tai kaksino nyt oon vähentäny niin että ainoastaan kerran viikossa pidetään semmoinen nautiskeluilta olis vielä vähentää joka toinen viikko absolutistiksi en aio ruveta koska alkoholi kuuluu kumminkin meidän ystäväpiirissä siihen yhdessäoloon ja hauskanpitoon.

• radiosta kuulin

Saakohan sitä sitten alle 65v juoda miten paljon vaan, mutta eilisessä ohjelmassa oli iha lääkäri kertomassa eli kaipa se sitten näin on.

Itse olen huomannut, etten kestä enää kuin nuorempana, yöunet menee herkästi jos liikaa juo.Toisille se on unilääke, ei minulle.

• ollaan vaan.

Viisikymppisenä tuli läträttyä oikein olan takaa,mutta vähitellen rupes fysikka pettämään,ei auttanu muu kun vähentää juomista.Nyt 65 v. en käytä enään ollenkaan,kun saman ikäisiä alkoi mennä juomisen takia ennen aikaiseen lepoon. Nykyään ei tee enää mielikään ja kaikin puolin elo tuntuu mukavammalta,tupakkakin jäi pois vuosi sitten,että raitis oon.

• demeter1

Jaa, hunksi. Mikähän olutpanimo tuon tutkimuksen on maksanut ? Johan tässä raitiskin harkitsee, josko vaihtaisi ruokajuomansa (vesi) huurteiseen...))

• demeter1 kirjoitti:

Jaa, hunksi. Mikähän olutpanimo tuon tutkimuksen on maksanut ? Johan tässä raitiskin harkitsee, josko vaihtaisi ruokajuomansa (vesi) huurteiseen...))

"demeter"

Vettähän on niin ylen-määrin, ettei sen kanssa kannata seurustella.
        Sateellakin koko ajatus valuu viemäriin.
        Sinne harmaiden vesien alueille että hulehtaa.

Mutta olut! Ah! Ei nestettä armaanpaa, kun vieressä on laaksoa ja kukkulaa.
        Olut kultaa kurkun, avaa Keuhkon ammolleen, antaa laulun kunnaille kajahtaa.
        Silloin aina, Koppelo takaisin kujertaa.

H.

• mimmimummi*
        demeter1 kirjoitti:

Aika terveysvaikutteiselta saatiin kuulostamaan... olut.. Mutta juotiinhan keskiaikaisissa linnoissakin ( Turun Linnakin ) paljon olutta...miesten annos oli vuorokaudessa 7 litraa...
        naisilla taisi olla joku 3-4 litraa... Prosenteista ei tietoa.

• radiosta kuulin

eikös sitä olutta pitäs juoda aika isoja määriä jos meinaa vitamiinit saada..

• Pitäis juoda 40 litraa päivässä, että sais sen yhen vaivasen päivän B-vitamiinitarpeen.

Sit siinä kävis niin, että oluen alkoholimäärä kumoais sen B-vitamiinin.

Toivo Rautavaara on joskus sanonut noin.

• ,,,,,

Minulla on useampi 80 ystävä, jotka eivät ole ikinä viinan tai viinin tippaa imeneet.

Ja ovat terveitä kuin pukki.

Alkottomuus on terveintä.

• Kaupunkilainen

Ainakin alkottomuus on terveellisintä (tervettä se ei ole silloin, kun absolutismista on seurauksena toisten ihmisten vahtiminen ja paheksunta). Vaikka esimerkiksi punaviinillä tiettyjä terveysvaikutuksia onkin (jotka katoavat heti, jos viiniä nauttii enemmän kuin lasillisen, kaksi päivässä), kenenkään ei tarvitse sen vuoksi ruveta alkoholia käyttämään.

Kyse lienee uusista ravitsemussuosituksista. Nuoremmille suositellaan korkeintaan yksi annos päivässä, tai toisella tavalla ilmaistuna korkeintaan 5 % nautitun energian määrästä saisi tulla alkoholista.

Vanhemmiten monilla ihmisillä on sellaisia sairauksia ja vaivoja tai he joutuvat käyttämään sellaisia lääkkeitä, joiden kanssa alkoholi ei sovi. Itse olen huomannut, että alkoholi heikentää unen laatua, vaikka on mukamas nukkunut, on aamulla väsynyt, jos on illalla tissutellut. Valitettavasti vielä usein piristyn, kun otan pari olutta, joten ei tule lähdetyksi nukkumaan ajoissa, vaan kukkuu sitten ylhäällä miettien syntyjä syviä.

Olen oppinut omat rajani. Krapulaa ei ole ollut vuoden 2009 jälkeen, eikä yhtään haittaa, vaikka välillä menee montakin viikkoa ihan kuivin suin.

• ,,,,,
        Kaupunkilainen kirjoitti:

Ainakin alkottomuus on terveellisintä (tervettä se ei ole silloin, kun absolutismista on seurauksena toisten ihmisten vahtiminen ja paheksunta). Vaikka esimerkiksi punaviinillä tiettyjä terveysvaikutuksia onkin (jotka katoavat heti, jos viiniä nauttii enemmän kuin lasillisen, kaksi päivässä), kenenkään ei tarvitse sen vuoksi ruveta alkoholia käyttämään.

Kyse lienee uusista ravitsemussuosituksista. Nuoremmille suositellaan korkeintaan yksi annos päivässä, tai toisella tavalla ilmaistuna korkeintaan 5 % nautitun energian määrästä saisi tulla alkoholista.

Vanhemmiten monilla ihmisillä on sellaisia sairauksia ja vaivoja tai he joutuvat käyttämään sellaisia lääkkeitä, joiden kanssa alkoholi ei sovi. Itse olen huomannut, että alkoholi heikentää unen laatua, vaikka on mukamas nukkunut, on aamulla väsynyt, jos on illalla tissutellut. Valitettavasti vielä usein piristyn, kun otan pari olutta, joten ei tule lähdetyksi nukkumaan ajoissa, vaan kukkuu sitten ylhäällä miettien syntyjä syviä.

Olen oppinut omat rajani. Krapulaa ei ole ollut vuoden 2009 jälkeen, eikä yhtään haittaa, vaikka välillä menee montakin viikkoa ihan kuivin suin.

Kuka täällä on paheksunut, saati vahtinut toistaan?
        Sanoin vain, minkä olen todennut.
        Yli 80-kymppiset tuttavani ovat kaikista tuttavistani terveimpiä ja toiminnallisimpia. Siis he, jotka ovat koko elämänsä tulleet toimeen ilman kemiallisia stimulantteja.

• Kaupunkilainen
        ,,,,, kirjoitti:

Yli 80-kymppiset tuttavani ovat kaikista tuttavistani terveimpiä ja toiminnallisimpia. Siis he, jotka ovat koko elämänsä tulleet toimeen ilman kemiallisia stimulantteja.

En puhunutkaan tästä palstasta, vaan yleensä. Joillakin itsensä muita hyveellisemmäksi tuntevilla ihmisillä on ikävä tapa käyttää aikansa toisin elävien paheksumiseen. Oli sitten kyse mistä elämäntavasta tahansa, syömisestä, juomisesta, liikkumisesta tai tupakasta.

• tiina@
        ,,,,, kirjoitti:

mää tunnen montakin yli kasikymppistä jotka ei oo koskaan alkoa maistaneet ja ovat ihan romuna ja suurin osa jo kuollu ja sit tunnen yhden yli ysikymppisen naisen joka halkoo puutkin vielä ite ja ainakin niissä juhlissa joissa oon hänen kanssaan ollu niin aina on ottanu muiden mukana vielä tänäkin päivänä.

• giniä lääkkeeksi

Ehkä joillekin käy verenkeirtolääkkeenä, mutta hyvin kohtuullisesti käytettynä. Muistetaan, että brittien kuningataräiti kuoli 101 vuotiaana ja oli tunnettua, että hänen iltadrinkkinsä oli vakio. Gin-tonic, yksi joka ikinen ilta.

• Hyi ja yök. Alkohi,ista pienestäkin määrästä tuloo paha olo. Miksi sitä sitten pitäis kitata?

• kitikiti

Lapsellista.

• Lusiina
        kitikiti kirjoitti:

Lapsellista.

Niin munkin mielestä. Mitäs sitä juomaan Jos seurauksena huono vointi :)

• tiina@

eikä tuu kun mukava hiprakka :)

• tiina@ kirjoitti:

eikä tuu kun mukava hiprakka :)

Juu niin miullekkin ennen mutta vanhuusko vai mikä mutta korkeintaan yksi annos ja kiitti riitti. Oikeasti tulee huono olo ja syvämen sähköjärjestelmä ei tykkää, joten paree olla ihan vaan syntymähumalassa :).

• L - L

Keskiarvo melkein kohdallaan?

Kotona ollessamme en juo mitään a-pitoista. En tippaakaan!

Matkoilla tilanne on toinen. En juo humalahakuisesti mutta kuitenkin päivittäin.
      4 - 6:n viikon putki kahdesti vuodessa ei ole mikään saavutus.
      Lyhyempiä, 1 - 2 viikkoa, esiintyy useammin.

Ikääntymisen myötä juomat ovat muuttuneet miedompaan suuntaan ja kokonaismäärä vähentynyt.

Tuleva jouluviikko on karmea esimerkki taantumisesta.
      Viimeinen, täysin alkoton joulu oli 60-luvun alkupuolella.
      Viime joulut olemme olleet virolaisissa kylpylöissä.
      Tulevan jouluviikon 4-päivää olemme urheiluopistolla.
      Täysin alkoton, kuntoilu- ja liikuntapainotteinen joulu.

Olen katsonut ohjelmaa ja asettanut itselleniiset tavoitteet.
      Ensin 45min seniorijumppaa ja heti sen jälkeen saman verran aikuiskumtoilua.

Marras- joulukuun vaihteessa tulee olemaan 5:n vuorokauden taantumajakso jolloin tuo suositus ylittyy. Jopa alkoi omatunto kolkuttelemaan.

• Syksyn viinisato on loppumassa, joten ostin tänään viinintekoaineita. Huomenna panen pojan porisemaan ; )

• hexa

Toivottavasti onnistuu kuin minulla joskus kauan sitten. Tuli niin huonoa, että tislasin sen pontikaksi. Ei menneet prosentit hukkaan.

• auta armias

Kumman niistä:Kuopuksen vai Esikoisen?

• hexa kirjoitti:

Toivottavasti onnistuu kuin minulla joskus kauan sitten. Tuli niin huonoa, että tislasin sen pontikaksi. Ei menneet prosentit hukkaan.

Tää mun syksyn sato oli niin onnistunutta, että tuli tissuteltua odotettua aijemmin loppumetreille..

Nykyisin saa erilaisia esansseja jos tuntuu, että maku ei ole kohillaan. Laiton persikkaesanssia ja, että tuli hyvää. Nyt yritän tehdä punkua katsotaan mitä tulee ; )

• £~~
        auta armias kirjoitti:

Kumman niistä:Kuopuksen vai Esikoisen?

Vanhemmista naisista on tullut nykyään tapa tissuttelijoita, lukie eräässä artikkelissa.

• £~~ kirjoitti:

Vanhemmista naisista on tullut nykyään tapa tissuttelijoita, lukie eräässä artikkelissa.

Minulla on vanhempi mies seurana, jonka kanssa tissutellaan.

• bottoms up
        korppis kirjoitti:

Minulla on vanhempi mies seurana, jonka kanssa tissutellaan.

Mahtaa sulla jo nenä punottaa kun kokonaisen saavillisen viiniä olet kurlannu lyhyessä ajassa. Käys ottamassa labrassa maksa-arvot varmuuden vuoksi.

• bottoms up kirjoitti:

Mahtaa sulla jo nenä punottaa kun kokonaisen saavillisen viiniä olet kurlannu lyhyessä ajassa. Käys ottamassa labrassa maksa-arvot varmuuden vuoksi.

Huomenta!

Oletko koskaan seurannut alkkisladejä? Heidän kasvonsa on punaisilla läikillä ja silmänaluset turvoksissa ja silmät verestävät. Nenä harvemmin on se kohde josta suurkuluttaja ladyn tunnistaa.

Kiitos vain kehoituksesta ihan hyvä huomio. Mutta itse käyn vuosittain rintasyöpäkontrollissa sen aikana minulle tehdään ultratutkimus, jossa syynätään maksa ja munuaiset se on lääkityksen vuoksi tehtävä seuranta. Monet lääkkeet joita ihmiset syövät ovat uhka maksalle ja munuaisille Verikokeet otetaan myös kerran vuodessa. Verikokeissa tehdään kilpirauhaskokeet sekä veren kokonaiskuvaus. Veri arvoni ovat olleet loistavia jo vuosia ja toivottavasti jatkossakin.

Mieheni tykkää myös viinistä ja on hyvin terve. Hän on ollut vain kerran sairaalassa kaksi vuotta sitten tyräleikkauksessa. Hän ei käytä lääkkeitä vain luontaistuotteita vaikka hän on minua paljon vanhempi.

Huomenna menen Kaks:iin, heti aamusta. Kaks:issa luustoni kuvataan sillä varmistetaan myös syömäni estrogeenin poistolääkityksen vaikutusta luihini.

Tänään kuten kirjoitin on kuitenkin viininvalmistuspäivä. Lähden kohta hakemaan marjoja mieheni pakkasesta ; )

Hyvää päivän jatkoa sinulle!

• erinomaista.
        korpikirjailija kirjoitti:

Huomenta!

Oletko koskaan seurannut alkkisladejä? Heidän kasvonsa on punaisilla läikillä ja silmänaluset turvoksissa ja silmät verestävät. Nenä harvemmin on se kohde josta suurkuluttaja ladyn tunnistaa.

Kiitos vain kehoituksesta ihan hyvä huomio. Mutta itse käyn vuosittain rintasyöpäkontrollissa sen aikana minulle tehdään ultratutkimus, jossa syynätään maksa ja munuaiset se on lääkityksen vuoksi tehtävä seuranta. Monet lääkkeet joita ihmiset syövät ovat uhka maksalle ja munuaisille Verikokeet otetaan myös kerran vuodessa. Verikokeissa tehdään kilpirauhaskokeet sekä veren kokonaiskuvaus. Veri arvoni ovat olleet loistavia jo vuosia ja toivottavasti jatkossakin.

Mieheni tykkää myös viinistä ja on hyvin terve. Hän on ollut vain kerran sairaalassa kaksi vuotta sitten tyräleikkauksessa. Hän ei käytä lääkkeitä vain luontaistuotteita vaikka hän on minua paljon vanhempi.

Huomenna menen Kaks:iin, heti aamusta. Kaks:issa luustoni kuvataan sillä varmistetaan myös syömäni estrogeenin poistolääkityksen vaikutusta luihini.

Tänään kuten kirjoitin on kuitenkin viininvalmistuspäivä. Lähden kohta hakemaan marjoja mieheni pakkasesta ; )

Hyvää päivän jatkoa sinulle!

Onko teillä eri pakastimet, ootteko myös eri ruuissa, taitaa olla kaikki erillaista.

• erinomaista. kirjoitti:

Onko teillä eri pakastimet, ootteko myös eri ruuissa, taitaa olla kaikki erillaista.

Olet ilmeisesti uusi tulokas kun et tiedä LAT-suhteestamme. Toimii hyvin, suosittelen.

• reppuriika

Eipä tarvitse moista miettiä kun ei alkoa kulu tälläkään hetkellä tipan tippaa.

• näillä mennään

Otan ehkä en, sanoi Mattikin fiiliksen mukaan.

• luonne korostunu

Minä olen huomannut läheisestä, juo reippaasti. Hänen puhetyylinsä on karski, sanoo ihan mitä vaan ja ei koskaan edes anteeksi pyydä. Mutta, muistaa toisten sanomiset ja aina muut on anteeksipyynnön velkaa?

• Taitaa olla luonnekysymys.

• Toisista viina tekee rähinöitsijän.

• holhous inhottaa

Heh, heh. Vielä vuosi sitten se oli naisille 2 ja miehille 3 kerta-annosta ja viikkoannos oli tuo keNämä lääkärien rajat taitavat liikkua kokoajan alaspäin, koski raja sitten mitä tahansa.
      Mietin mitä rahallista hyötyä tästä on, kolesteroli ja sokeriarvoissa on kyse siitä, että yhä useammalle saa määrätä lääkityksen ja lääkevlmistajat rikastuvat, tätä en ymmärrä. En myöskään sitä mikä se maaginen 65 on. Ihmiset nyt ovat yksilöllisiä, eli periaatteessa huonokuntoinen kymmeneniä lääkkeitä syövä 55 vuotias voi juoda mielenmäärin, 65 täyttänyt terve ja lääkkeetön ei sitten lainkaan.
      Meitä 65 täyttäneitä kytätään jo nyt liikaa.

• Noita määritteitä, että mies voi juoda enempi kuin nainen olen joskus ihmetellyt. Jos kookkaana ihmisenä vertaan itseäni pieneen mieheen, miksi se pikkuinen ukon pääppä voi juoda yhden pullon enempi punkkua kuin minä.

Liekö perua naisten holhouksen alla olosta ; )

• ,,,,
        korppis kirjoitti:

Noita määritteitä, että mies voi juoda enempi kuin nainen olen joskus ihmetellyt. Jos kookkaana ihmisenä vertaan itseäni pieneen mieheen, miksi se pikkuinen ukon pääppä voi juoda yhden pullon enempi punkkua kuin minä.

Nettiä nopeasti lukaisten viisastuin, ettei ole kyse juojan pituudesta, saati painosta.
        Naisen aivot vauruoituvat paljon nopeammin alkosta kuin miehen.

• Faktatietoa
        ,,,, kirjoitti:

Nettiä nopeasti lukaisten viisastuin, ettei ole kyse juojan pituudesta, saati painosta.
        Naisen aivot vauruoituvat paljon nopeammin alkosta kuin miehen.

Veren alkoholipitoisuus naisella, joka juo saman verran kuin mies on korkeampi koska nainen on kooltaan pienempi, hänellä on vähemmän vettä elimistössään ja keho polttaa alkoholia hitaammin kuin miehillä.
        Tämä tarkoittaa sitä, että naisen aivot ja maksa altistuvat suuremmalle määrälle alkoholia kuin miehen. Vähemmän alkoholia käyttävät alkoholiongelmaiset naiset saattavat siis kokea samankaltaisia ongelmia kuin enemmän juovat miehet. Naisille muodostuu nopeammin myös erilaisia alkoholiliitännäisiä terveysongelmia, kuten maksavaurioita.

• Kaupunkilainen
        korppis kirjoitti:

Noita määritteitä, että mies voi juoda enempi kuin nainen olen joskus ihmetellyt. Jos kookkaana ihmisenä vertaan itseäni pieneen mieheen, miksi se pikkuinen ukon pääppä voi juoda yhden pullon enempi punkkua kuin minä.

Ei, vaan siitä, että naisen kropassa on enemmän rasvaa kuin miehen.

Noin siis yleisesti, onhan niitä lihavia miehiä ja laihanruppanoita naisiakin, mutta silloin tulee taas sovellettavaksi se pykälä, että isompi kroppa kestää enemmän kuin pienempi. Samanpainoisista nainen tulee nopeammin humalaan kuin mies juuri tuon rasvapitoisuuden vuoksi.

Naisen maksa polttaa alkoholia hitaammin kuin miehen, kertoo allaoleva lehtijuttu:

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288338737407.html

• ,,,,

Noin siis yleisesti, onhan niitä lihavia miehiä ja laihanruppanoita naisiakin, mutta silloin tulee taas sovellettavaksi se pykälä, että isompi kroppa kestää enemmän kuin pienempi. Samanpainoisista nainen tulee nopeammin humalaan kuin mies juuri tuon rasvapitoisuuden vuoksi.

Naisen maksa polttaa alkoholia hitaammin kuin miehen, kertoo allaoleva lehtijuttu:

Sano sinä mitä sanot, täällä lukee näin.

http://lightisshining.blogspot.fi/2011/12/naisten-aivot-kestavat-alkoholia.html

Toinen meille vanhuksille.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1379558673781

• Faktatietoa kirjoitti:

Veren alkoholipitoisuus naisella, joka juo saman verran kuin mies on korkeampi koska nainen on kooltaan pienempi, hänellä on vähemmän vettä elimistössään ja keho polttaa alkoholia hitaammin kuin miehillä.
        Tämä tarkoittaa sitä, että naisen aivot ja maksa altistuvat suuremmalle määrälle alkoholia kuin miehen. Vähemmän alkoholia käyttävät alkoholiongelmaiset naiset saattavat siis kokea samankaltaisia ongelmia kuin enemmän juovat miehet. Naisille muodostuu nopeammin myös erilaisia alkoholiliitännäisiä terveysongelmia, kuten maksavaurioita.

Faktatieto@ saman kertoo Kaupunkilaisen linkki.

Jos pieni ukon kääpä juo pullon punkkua miksi iso rehevä nainen juopuu silminnähden enempi kuin se pieni ukko vai juopuuko?

• ,.-
        korppis kirjoitti:

Jos pieni ukon kääpä juo pullon punkkua miksi iso rehevä nainen juopuu silminnähden enempi kuin se pieni ukko vai juopuuko?

Onhan tuolla alempana monta hyvää linkkiä, sen kus luet.

• Faktatietoa
        korppis kirjoitti:

Väännän rautalangasta: naisen elimistössä on vähemmän vettä, enemmän rasvaa, joten alkoholin vaikutukset ovat tehokkkaammat. Vaikka olisit linkälainen iso amtsosninainen et kestä viinaa niin paljoa kuin mies.Ja nyt ei ollut kai kyse juopumisesta vaan alkoholin vaikutuksesta elimistöön.

• Faktatietoa

Juuri noin.

• Faktatietoa kirjoitti:

Väännän rautalangasta: naisen elimistössä on vähemmän vettä, enemmän rasvaa, joten alkoholin vaikutukset ovat tehokkkaammat. Vaikka olisit linkälainen iso amtsosninainen et kestä viinaa niin paljoa kuin mies.Ja nyt ei ollut kai kyse juopumisesta vaan alkoholin vaikutuksesta elimistöön.

Väännä vielä kerran rautalankaa ja faktojasi. Miksi sitten artikkelissa kerrottiin, että nainen juopuu nopeammin kuin mies?

Jos nainen esim. on 140 kg ja mies 68 kg ja he alkavat kännätä niin juopuuko nainen ennemmin kuin se mies?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      59
      3521
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2846
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2683
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2341
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2083
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1800
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1505
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1348
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1313
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1234
    Aihe