hinnat

maija

Voisiko joku kertoa mitä noin suuripiirtein marsu ja sen tarvikkeet maksavat yhteensä? Täytyy ruveta säästämään rahaa...

11

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rex

      Marsut ovat lauma eläimiä ja siksi niitä tulee ostaa kerralla kaksi. Yksi marsu maksaa noin 40-50 euroa, kahden marsun häkki noin 100e.

      Tietysti halvemmallakin voi päästä...risteytysmarsuja saa voi saada jopa 15 eurollakin (mikä on mielestäni vähän turhan vähän). Hinta riippuu paljon paikkakunnastakin. Häkkejä voi ostaa käytettyinä tai tehdä vaikkapa itse. Täytyy kuitenkin muistaa, että myös marsujen "ylläpito" maksaa, samoin mahdolliset eläinlääkäri kulut.

    • Donna

      että jotakin 150 euron paikeilla...mutta en ole yhtään varma koska sain ilmateeksi oman marsuni häkin..muttta kampeisiin meni n. 70 euroa..ja häkkihän maksaa enemmän...

    • suvi

      Naarasmarsut maksavat eläinkaupassa n. 70 euroa, urokset n. 50e. Kasvattajalta saa halvemmalla! häkkiä ei kannata uutena ostaa, katso keltaisen pörssin ja nettipalstojen ilmoituksia!!! itse ostin 2 marsulleni 1m x 1m häkin 20 eurolla! kaupassa maksaisi 225euroa.. että näin.. ja tosiaan ruokaan menee jatkuvasti rahaa, ja mahdollisiin lääkärikäynteihin voi upota toista sataakin euroa.

    • hjh86

      Hinnat ovat eläinkaupoissa aika korkeat, eli kasvattajalta saa halvemmalla.

      Aluksi voi pitää "hätävara"-häkkinä esim. ns. lihalaatikkoa tai muuta suurta laatikkoa, mutta tämä käy vain aluksi. Kauppojen häkit tosiaan maksavat sellaiset 100e. Katseleppas kaikkia ilmoitusssivuja niin varmasti löytyy halvemmallakin. ja tietysti voi koittaa tehdä häkkiä itsekin. Monella on myös tehty huoneen nurkkaan aitaus, jossa marsut saavat olla koko ajan.=o)ja joillakin ne ovat koko ajan vapaana, tietysti on jokin koppi minne pääsee turvaan.

      Tietäisin marsuihmisen jolla olisi kaksi poikamarsua tarjolla ja kuljetusboxi hoito-ohjeet ja ruoka tulee mukaan.. taisi olla 60e.

      mailaile mulle jos haluat tietää enemmän!
      [email protected]

      • Annikki

        Haloo, mikään lihalaatikko EI KÄY marsun asumukseksi, ei väliaikaisesti, ei alussa, ei lopussa, EI KOSKAAN! Eläinsuojelulaki koskee eläintä AINA ja siellä on määritelty asumuksen koko ja mikään lihalaatikko ei käy!! Laatikossa marsu voi olla korkeintaan tunnin, senkin ajan mieluummin sylissä!! Eihän sinne laatikkoon saa edes juomapulloa kiinni!

        JÄRJENKÄYTTÖ SALLITTU!!!


      • heidi_h
        Annikki kirjoitti:

        Haloo, mikään lihalaatikko EI KÄY marsun asumukseksi, ei väliaikaisesti, ei alussa, ei lopussa, EI KOSKAAN! Eläinsuojelulaki koskee eläintä AINA ja siellä on määritelty asumuksen koko ja mikään lihalaatikko ei käy!! Laatikossa marsu voi olla korkeintaan tunnin, senkin ajan mieluummin sylissä!! Eihän sinne laatikkoon saa edes juomapulloa kiinni!

        JÄRJENKÄYTTÖ SALLITTU!!!

        sain tämän tiedon itse kasvattajalta, jonka kanssa puhuin marsuista.. en tiedä sitten millaista laatikkoa tarkoitti,mutta lihalaatikko nimitystä hän käytti. Olen kyllä itse häkin kannalla alusta asti vaikka en marsuja itse omistakaan.


    • Susanne

      Hei! Marsun, kuten minkä tahansa muunkin lemmikkieläimen, hankinta ja hoito maksavat ja kuluihin on varattava resursseja. Jos on alaikäinen, on saatava vanhemmilta suostumus ja sitoumus tähän tai jos on itse täysi-ikäinen, on oltava sellaiset tulot, joilla lemmikilleen voi tarjota parasta.

      Ei voi eikä saa ajatella, että hankkisi marsulle "jotain sinne päin" vain koska se olisi halvempaa. Marsun on saatava kunnolliset ja asialliset puitteet - marsulle tarkoitetut! - ja parasta mahdollista hoitoa, mikä tarkoittaa joskus hyvinkin kallista eläinlääkärihoitoa. Tinkiminen marsun hoidosta on mielestäni eläinrääkkäystä.

      • -marsu-

        olen ehdottomasti samaa mieltä Susannen kanssa!
        jos aikoo hankkia marsun, niin marsun kuluihin pitää varata paljon rahaa, eikä ensin vain laitta ilmoitus johonkin, että OTAN marsun, ja sitten laittaa marsu johonkin purkkiin...


    • Anonyymi

      Paljonko marsun eläinlääkäri käynnit maksaa

      • Anonyymi

        Aika kalliiksi se loppujen lopuksi tulee meidän marsullakin oli iho tauti(tai siis niin luultiin)mutta tutkimuksissa selvisi että sillä oli vatsa loinen ja jo tutkimus maksoi jotain 100€ ja hoitoa ei otettu vaan päästettiin se marsujen taivaaseen (jos ymmärrätte)☹️sekin tuli kalliiksi rahaa eläinlääkäri kuluihin meni yhteensä noin 140-150


    • Anonyymi

      Minulla marsut tarvikkeineen maksoivat noin 500

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe