Cymbalta-jännityspäänsärky / migreeni neuvoja

Piti saada lähete neurologille vaan sain lausunnon jossa ehdotettiin jännityspäänsärkyyn/migreeniin topimaxia ja propralia. Menin oman kunnan päivystykseen jossa en saanut pitkittyneeseen migreenikohtaukseen mitään vaan kehoituksen mennä kävelylle.. en jaksanut odottaa omalääkärille 2kk vaan menin yksityiselle neurologille viime tiistaina. Oli sitä mieltä että koska iso osa jatkuvasta särystä aiheutuu jännityspäänsärystä voisi Cymbalta auttaa paremmin kuin topimax ja propral on jo kokeiltu aiemmin. Triptyliä söin 6 vuotta ja sivuoiden takia lopetettiin tänä vuonna.
Eilen illalla otin ekan 30mg cymbaltan ja 3,5h lääkkeestä aloin ripuloimaan rajusti jota jatkui aamuun saakka, kova pahoinvointi ja päätä särkee. Pupillit myös ihan laajentuneet. Tiedän että sivuoireita tulee lääkkeistä mutta ei koskaa ole ollut tälläistä. Onko jollain kokemusta yhtä rajuista oireista, jouduitko lopettamaan vai menikö ohi? sain vasta pe soittoajan neurolle ja en tiedä uskallanko ottaa lääkettä ensi yöksi. Jos osaat kertoa asiasta tai neuvoa, kiitos!
0612
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


Apua tänne kiitos kirjoitti:

Piti saada lähete neurologille vaan sain lausunnon jossa ehdotettiin jännityspäänsärkyyn/migreeniin topimaxia ja propralia. Menin oman kunnan päivystykseen jossa en saanut pitkittyneeseen migreenikohtaukseen mitään vaan kehoituksen mennä kävelylle.. en jaksanut odottaa omalääkärille 2kk vaan menin yksityiselle neurologille viime tiistaina. Oli sitä mieltä että koska iso osa jatkuvasta särystä aiheutuu jännityspäänsärystä voisi Cymbalta auttaa paremmin kuin topimax ja propral on jo kokeiltu aiemmin. Triptyliä söin 6 vuotta ja sivuoiden takia lopetettiin tänä vuonna.
Eilen illalla otin ekan 30mg cymbaltan ja 3,5h lääkkeestä aloin ripuloimaan rajusti jota jatkui aamuun saakka, kova pahoinvointi ja päätä särkee. Pupillit myös ihan laajentuneet. Tiedän että sivuoireita tulee lääkkeistä mutta ei koskaa ole ollut tälläistä. Onko jollain kokemusta yhtä rajuista oireista, jouduitko lopettamaan vai menikö ohi? sain vasta pe soittoajan neurolle ja en tiedä uskallanko ottaa lääkettä ensi yöksi. Jos osaat kertoa asiasta tai neuvoa, kiitos!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu