Peugeot 208 1.2 vti jakopää

uuteliiaaasssi

Hei, tietääkö kukaan onko Peugeot 208 1.2 vti bensa-autossa jakopää ketjulla vai hihnalla.

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

33

12743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hihnalla on

      Vaihtoväli 180000 km / 10 v.

    • 2013vti82

      Onko tietoa pitääkö 10v ja 180000 km vielä paikkansa 1,2 vti 82 hv moottorissa paikkansa.
      Kun kuulemma turboissa on vaihtoväliä lyhennetty.
      Itsellä nyt vm. 2013 vti82 ajettu 48000 km ja ei mitään vikaa mutta hihna jo hiukan arveluttaa.

      • lerppajeejee

        Jos hihna arveluttaa niin ota öljykorkki auki ja katso silmällä miltä hihna näyttää.


      • PSA

        Pitää paikkansa, ainakin virallisissa huolto-ohjeissa korjaamolla,netistä huolto- ohjeista tänään katsottuna, itsellä saman verran ajettu/vuotinen. Ennen jakopää oli koneen ulkopuolella, nyt hihna on öljynseassa niinkuin ketjukin niin kaiketi sillä saatu lisää käyttöikää/kilometrejä.


      • hulapalloo
        PSA kirjoitti:

        Pitää paikkansa, ainakin virallisissa huolto-ohjeissa korjaamolla,netistä huolto- ohjeista tänään katsottuna, itsellä saman verran ajettu/vuotinen. Ennen jakopää oli koneen ulkopuolella, nyt hihna on öljynseassa niinkuin ketjukin niin kaiketi sillä saatu lisää käyttöikää/kilometrejä.

        Todellisuus on kyllä toinen...

        Moottori vaatii "erikoisöljyn" eikä se sittenkään kestä luvattua vaihtoväliä.

        130tkm ajetussa saattaa olla hihnan selkäpuolella jo selvät merkit kuluneisuudesta ja eräällä nettisivulla sanotaankin:

        It is recommended to proceed with the timing belt replacement between 75,000 and 100,000 Km

        Tehdaskin on pudottanut vaihtovälisuosituksen lukemaan 165.000 km.


      • Anonyymi
        lerppajeejee kirjoitti:

        Jos hihna arveluttaa niin ota öljykorkki auki ja katso silmällä miltä hihna näyttää.

        Mitäs varten se öljykorkki pitää ottaa auki,,hei.älä viitsi skoijata


      • Anonyymi
        PSA kirjoitti:

        Pitää paikkansa, ainakin virallisissa huolto-ohjeissa korjaamolla,netistä huolto- ohjeista tänään katsottuna, itsellä saman verran ajettu/vuotinen. Ennen jakopää oli koneen ulkopuolella, nyt hihna on öljynseassa niinkuin ketjukin niin kaiketi sillä saatu lisää käyttöikää/kilometrejä.

        Oikeestikko on noin,nyt kyllä hiukka arveluttaa nää kirjoitukset


      • Anonyymi

        Kaikissa alle 2-litrasissa bensakoneissa vaihtoväli max 100 000 km tai 5 vuotta merkistä ja mallista riippumatta! Sanoi tehdas mitä tahansa! Tehtaan agendana on saada autot rikki takuuajan päätyttyä jotta kuluttajille voidaan myydä lisää roskaa! Mm. Mersu otti pahasti takkiin w124-mallillaan, kun ne kesti pitkään eikä uusia saatu myytyä riittävän nopeasti.


    • pösöötti

      Kiitoksia vastauksesta. Olen lukenut että ulkomaillakin suositellaan 6-7 vuotta vaihtoväliksi.
      Mutta jos on tiputettu vaihtoväli 165000 kilsaan niin onko tietoa onko aikavaatimus virallisesti tiputettu 10 vuodesta alaspäin?
      Öljykorkista kun katson omaa hihnaa niin aivan virheetön.
      Auto 208 82 hv 2013 ja 48000 km aina ajettu mobil 0w40 öljyllä ja vaihtoväli 10000 km.

    • Plösö

      Paaliin vaan👍

      • Anonyymi

        Mulla ollut kolmevuotta ja 30 000 ja normi huolloilla menty, ei minkäänlaista ongelmaa, eikä mitään rapinaa mistään kuulu. Kohta 60 000 kaikkiaan ajettu, kuin uus. Että ei paremmasta väliä..


    • paraskulkine

      Ei kai nyt paaliin, kun paras auto mikä meillä ollut.
      Ikä yli 5 vuotta ja korjauskulut 0 euroa.
      Takuu aikana yksi abs anturi, siinä kaikki ja tämä on tosi.

      • redperry

        Paljonko on tullut ajettua? Epäilen että aika vähän...


      • Anonyymi
        redperry kirjoitti:

        Paljonko on tullut ajettua? Epäilen että aika vähän...

        joo, eihän niillä autoilla ajeta, pihaanhan ne seisomaan ostetaan,
        hihnoista sen verran, että mulla oli aikoinaan 505 turbo D , vm -87
        250000 oli mittarissa, kun se meille tuli ja 600000 kun lähti seuraavalle kuskille,
        en edes tiedä, oliko siinä hihna vai ketju, mutta ei sitä koskaan vaihdettu,
        että se niiden kestävyydestä.
        Nytkin on 2 kpl 406 v6 , merkkihuollossa sanovat ettei niiden hihnat katkea,
        kakkosautolla on nyt 10v edellisestä vaihdosta, en aio vaihtaa,
        ellei vesipumppu tilttaa, sehän menee monesti ennen kuin hihna rispailee,
        jospa kattelis huvikseen, kauanko se kestää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo, eihän niillä autoilla ajeta, pihaanhan ne seisomaan ostetaan,
        hihnoista sen verran, että mulla oli aikoinaan 505 turbo D , vm -87
        250000 oli mittarissa, kun se meille tuli ja 600000 kun lähti seuraavalle kuskille,
        en edes tiedä, oliko siinä hihna vai ketju, mutta ei sitä koskaan vaihdettu,
        että se niiden kestävyydestä.
        Nytkin on 2 kpl 406 v6 , merkkihuollossa sanovat ettei niiden hihnat katkea,
        kakkosautolla on nyt 10v edellisestä vaihdosta, en aio vaihtaa,
        ellei vesipumppu tilttaa, sehän menee monesti ennen kuin hihna rispailee,
        jospa kattelis huvikseen, kauanko se kestää

        Kyllä Peugeot kestää.
        Täällä moni käy provosoimassa Peugeotin huonosta laadusta, mutta käytännön kokemus kertoo kuitenkin toista.
        505 2,5 L turbodieselissä (152A eli XD3T ja coolerilla 152B eli XD3TE) oli tai on jakopää ketjulla ja kun nokka-akseli on lohkossa, ketju on ikuinen.

        Minulla 2 kpl 406 2,0 pensakoneella. Ikää kummallakin 19 vuotta ja molemmilla ajettu yli 300.000 km. Jakohihnan vaihdan kun viitsin.
        t. RMB54


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo, eihän niillä autoilla ajeta, pihaanhan ne seisomaan ostetaan,
        hihnoista sen verran, että mulla oli aikoinaan 505 turbo D , vm -87
        250000 oli mittarissa, kun se meille tuli ja 600000 kun lähti seuraavalle kuskille,
        en edes tiedä, oliko siinä hihna vai ketju, mutta ei sitä koskaan vaihdettu,
        että se niiden kestävyydestä.
        Nytkin on 2 kpl 406 v6 , merkkihuollossa sanovat ettei niiden hihnat katkea,
        kakkosautolla on nyt 10v edellisestä vaihdosta, en aio vaihtaa,
        ellei vesipumppu tilttaa, sehän menee monesti ennen kuin hihna rispailee,
        jospa kattelis huvikseen, kauanko se kestää

        Audi A6 3.0 Td ja mittarissa "vasta" 1250000, eli sisään ajettu vasta...600k on vasta leikkiä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo, eihän niillä autoilla ajeta, pihaanhan ne seisomaan ostetaan,
        hihnoista sen verran, että mulla oli aikoinaan 505 turbo D , vm -87
        250000 oli mittarissa, kun se meille tuli ja 600000 kun lähti seuraavalle kuskille,
        en edes tiedä, oliko siinä hihna vai ketju, mutta ei sitä koskaan vaihdettu,
        että se niiden kestävyydestä.
        Nytkin on 2 kpl 406 v6 , merkkihuollossa sanovat ettei niiden hihnat katkea,
        kakkosautolla on nyt 10v edellisestä vaihdosta, en aio vaihtaa,
        ellei vesipumppu tilttaa, sehän menee monesti ennen kuin hihna rispailee,
        jospa kattelis huvikseen, kauanko se kestää

        Juu,noin on,kannattaa tosiaan katsella ihan huvin vuoksi,että koska se hihna katketa pamahtaa katkipoikki,,no sitten ei tartte uutta hihnaa,vaan kokonaan uuden moottorin


    • POLOINEN

      Öljyn kulutusta turhaaaan..se 15tkm riittäää hyvin::

    • Anonyymi

      5v /180000km

    • Anonyymi

      Ulkomailla näyttää olevan edelleen 10v.
      Itse menen kyllä sillä.
      Mutta öljyt vaihdan tosi tiheään.

    • Anonyymi

      Kukapa tietäisi, mikä on Peugeot 208 (AB) 2014 jakohihnan vaihtoväli? Kävin Peugeot liikkeessä ja en saanut varmaa tietoa. Myyjä arvaili, että ketju olisi, onko? Kaipa näitä joku korjaamoiden ammatti-ihminen joskus lukaisee.

    • Anonyymi

      Peugeot 208 2014 litrasella koneella.

    • Anonyymi

      Vaihtoväli hiukan vaihtelee eri maissa. Hihna on öljykylvyssä siksi hiukan hintava vaihtaa. Ulkomailla vaihtoväli 10v ja tarkastus 5 v kohdalla kilometriraja 170000 km. Suomessa suositellaan tällä hetkellä 6 v ja 100000 km maksimi. Itsellä edellisessä 208.ssa oli hihna alkuperäinen 7v ja 75000 km ja oli kuin uusi. Näkee taskulampulla öljykorkista. Jos hihnan selkämykseen alkaa tulemaan murtumia pitää vaihtaa.

      • Anonyymi

        " Hihna on öljykylvyssä"

        Ei kyllä ole missään kylvyssä vaan samassa tilassa missä on öljypohja josta sitten kampiakseli nostaa pyöriessään öljysumua.


    • Anonyymi

      Näyttää ulkomaillakin olevan jo 6 vuotta suositus. Englanti
      belt system requires a change every 60,000 miles or six years (whichever comes first).
      Autojerry sivuilla keskihinta n.700-900 e välillä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jaa. . .minulla 208 1,2:n. Ajettu 91.000km.
        Tämä on niitä surullisia 2016 valmistettuja, joissa oli joku valmistusvika jakohihnan systeemeissä. Niinpä edellinen omistaja joutui korjauttamaan jakohihnan 53.000km:n kohdalla vuonna 2018. Onneksi meni takuuseen.

        Minulla ollut auto nyt 3 vuotta ja kilometrejä tullut 13.000km
        "Kauppakassina" toimii.

        Kun nyt tulee vuoden päästä 5 vuotta täyteen jakohihnan vaihdosta ja noin 45.000 km, niin mitä pitäis tehdä? Riittäisköhän tarkastus?


    • Anonyymi

      Jos kysymyksessä kolmisylinterinen PURETECH moottori, niin hihna öljukylvyssä.

      • Anonyymi

        Ei varmasti ole missään kylvyssä vaan samassa tilassa missä on öljypohja öljyineen. Kampiakselin ja muiden osien liike nostaa öljysumua jossa tuo hihna pyörii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti ole missään kylvyssä vaan samassa tilassa missä on öljypohja öljyineen. Kampiakselin ja muiden osien liike nostaa öljysumua jossa tuo hihna pyörii.

        Hei minun kaveri autoni Peugeot 208 Ja v 2012 Ja ajettu 142000 klm
        1,6 bensaa kone onko tämän auton ketju tai hihna ?
        Ja toinen kysymys. Hän kävi auto huolto ja vaihtoon autoon Yliö huolto mies sanoi yliön sisällä näkee metalli ehkä nokka-akseli vaurio . Jos joko tietää sanoo mitä pitää tekee? Kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei minun kaveri autoni Peugeot 208 Ja v 2012 Ja ajettu 142000 klm
        1,6 bensaa kone onko tämän auton ketju tai hihna ?
        Ja toinen kysymys. Hän kävi auto huolto ja vaihtoon autoon Yliö huolto mies sanoi yliön sisällä näkee metalli ehkä nokka-akseli vaurio . Jos joko tietää sanoo mitä pitää tekee? Kiitos

        Kiitos vastauksista jo etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei minun kaveri autoni Peugeot 208 Ja v 2012 Ja ajettu 142000 klm
        1,6 bensaa kone onko tämän auton ketju tai hihna ?
        Ja toinen kysymys. Hän kävi auto huolto ja vaihtoon autoon Yliö huolto mies sanoi yliön sisällä näkee metalli ehkä nokka-akseli vaurio . Jos joko tietää sanoo mitä pitää tekee? Kiitos

        1.6 vapari on hihnalla ja turbollinen ketjulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.6 vapari on hihnalla ja turbollinen ketjulla.

        Ketju on kyllä molemmissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe