Voiko sen uteliaan avata, vai pitääkö hävittää heti avaamatta.?
Tiedän et vieraita liitetiedostoja ei kannata välttämättä avata.
Olkaa kilttejä, älkää naurako mulle.
Vieras sähköposti
9
1104
Vastaukset
- Minäpä minä
Haloo vapu.. jos puhutaan vierasta liitetiedostosta..
Aloittajalle:
Olet aivan oikeassa, vieraita liitteitä ei kannata mennä availemaan, jos tosiaan ei tiedä, keneltä se on. Eli, heti poistoon.. Jokin örkki voi muuten tupsahtaa kylään..- Urpojen urpo
Sain siis sähköpostiini sp. viestin, jossa lähettäjä on mulle tuntematon. Askarruttaa nyt ton viestin avaaminen.
- toni.
Urpojen urpo kirjoitti:
Sain siis sähköpostiini sp. viestin, jossa lähettäjä on mulle tuntematon. Askarruttaa nyt ton viestin avaaminen.
onko viesti yksityiseltä tai joltain yritykseltä? onko suomenkieltä?
jos luulet että et hyödy tai menetä mitään jos hylkäät viestin niin siirrä se ainakin roskakoriin tai tuhoat sen
minulla norton voi pelastaa jos en nyt sähköpostin mahdollisia liitteitä avaa mutta yleensä tuhoan tuntemattomien viestit avaamatta koska niistä ei yleensä ole kuin harmia
- toni.
kukaan järjellinen ei naura täällä jos jotain kysyy, ei ole tyhmiä kysymyksiä mutta tyhmiä vastauksia voi olla joko tahallaan tai ei olla ymmärretty mitä kysytään tarkalleen mutta vastakysymyksillä yleensä päästään asiasta selville puolin ja toisin
jokainen on joskus aloittanut tyhjästä ja kiitos että ainakin minä olen saanut asiallisia neuvoja vaikka en ole aina osannut kysyä että asiani olisi jo heti tullut ymmärretyksi - 3+2
Kyllä sen voi avata.
- Urpojen urpo
Toni sano et tuntemattomista viesteistä ei oo ku harmia yleensä. Ok, mutta siis millasta harmia? No en tietenkää lainaa rahaa tai osta seksiä tms.
- toni.
Urpojen urpo kirjoitti:
Toni sano et tuntemattomista viesteistä ei oo ku harmia yleensä. Ok, mutta siis millasta harmia? No en tietenkää lainaa rahaa tai osta seksiä tms.
yleensä mulla olevat sähköpostit kun viestin avaa niin kysyvät näytetäänkö kuvat tai näytä aina tämän lähettäjän kuvat
noita haittaohjelmia voi saada varmaan kuvistakin, kaikki on mahdollista
luukun postiin oli tullut 3823 roskapostia, oli viagraa varmaan rekkakuorma kelloja joka lähtöön
jonkun niistä avasin tuolla toisella koneella
pääsähköpostia kannattaa varjella eikä sitä levittää turhiin paikkoihin mutta noita nettiposteja voi antaa kun voi tehdä aina uuden jos tulee sinne pelkkää roskaa vaan
siis mut haastetaan oikeuteen koska mulla on samanniminen yritys kuin jollain mongolialaisella kaivoksella ja voin välttyä haasteelta ostamalla tuon kaivoksen osakkeita?
voihan olla että ihan asiallinen posti on tullut väärälle henkilölle mullekkin tuli joku resepti joltain saksalaiselta mummolta
eräs vanha rouva tilasi multa roskalaatikoiden tyhjennyksen mökilleen oli osoite ja puhehelinnumero ja nimi? kun oli puhepaketti niin soitin mummolle ja oikaisin asian että saa hommansa hoidettua eikä odota minua sinne
Hyvä sähköpostipalvelu osaa automaattisesti laittaa roskapostin roskapostikansioon ja jos ei niin sen voi opettaa. Näin niitä ei tarvitse avata ja postilaatikko pysyy siistinä.
Ja tuntemattoman viestin uskaltaa kyllä avata. Jos sen mukana tulee liitetiedosto niin sitä ei välttämättä kannata ladata ja avata.- Alottaja täällä
No heh, heh.
Avasin viestin, joku tyyppi on jossain päin maailmaa ryöstetty, ja tarvii lentolippuun rahaa, aika hoono soomi puhu. Mutta rahat voi lähettää tilille joku.
Meneekö joku ihan oikeesti tällaseen halpaan, ei kyllä uskoisi.
Kiitti nopeille vastaajille! Tosi kivoja ootte!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683