Oulaisten perhekodit, milaisia?

Sara-Lea

Montako siellä on ? Tuttavan lapsia ollaan sijoittamassa. Sen tiedän että perhekodit ri kuljeta lapsia missään harrastamassa kun joutuvat itse maksanaan kaiken. Eivät saa siihen tukea. Normaalisti kodeista käytetään ja maksetaan. Istuuko Oulaisten perhekodit lompakon päällä eikä kuljeta iltaisin harrastuksissa lapsia ? Onhan se hirveää jos joutuu maksaan vuodessa 100 euroa harrastuksiin ja vielä itse kuljettaa. Vaikka yksi perhekoti Oulaisissa oli verotuksessa siellä aika kärkipäässä.

15

4449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EI VOI olla totta

Siis HÄH, pitäiskö yhteiskunnan maksaa sijoitettujen lasten kalliit harrastukset?

• Sara-Lea

En sitä tarkoita. Ei tietenkään yhteiskunnan tule maksaa harrastuksia. Mutta esim. Tirdän että keski-suomessa muutama perhekoti ei käytä lapsia harrastuksissa. Kun ei saa sosiaalilta tai valtiolta diihen rahaa. Minun mielestä perhekotien taas kuuluu kustantaa harrastukset ilman että laskuttavat siitä. Nythän ne saa tukea rahallisesti. Ihmettelen miksi niitä rahoja ri voi läyttään lasten harrastuksiin ? En tirdä käytäntöä Oulaisisda toimivista. Ja nimenomaan sitä tarkoitan, miksi nekin pitää eriksern ladkuttaa ????

• ollinoppivuodet

varmaan riippuu mitä harrastaa ja mitä lasketaan harrastukseksi... ihmisillä varmaan eri käsityksiä harrastuksista...

• nikke3

Ainakin Leipurinkadun perhekoti tukee nuoria harrastuksissa ja osallistuu harrastusten kustannuksiin (esim. lätkäkamat). Tiedä sitten muista sen seudun perhekodeista...

• Sara pikkuinen

mut on sioitettu ja mamma ostaa mulle baleddi tossut

• yh iskä

Vuodessa 100 euroa ;)
      Vit..u itse maksan yh isänä poikien harrastuksista 1800-2300 euroa vuodessa.

• mamma84

ei ainakaan kannata lasta laittaa pajalan perhekotiin siellä ei toimi mikään

• Babyblues
        mamma84 kirjoitti:

Valitusta Pajalan isännälle ja emännälle, sosiaalityöntekijällle, sosiaalijohtajalle, jos ei auta,sitten kantelu suoraan Oulun läänin hallitukseen. Voit ottaa yhteyden myös sosiaaliasiamieheen.

• Anonyymi
        mamma84 kirjoitti:

Mistäs sä tällaista oot saanu vetästyä päähäs? Onko sulla sitten kokemusta Pajalasta??

• olleeria

Oulaisten jääkiekkoilijat Cobrat saivat kaupungilta avustusta 8000 euroa ja jäähaukat 8600(konkurssi), nimettiin lutottotappioiksi.ts. jokainen 69 jääpalloilijaa sai siis n. 110 euroa vapaaseen harjoitteluun.On hieno loisia veronmaksajien rahoilla,

• Näinon

Sä reppana et taida loisimisesta tietää 😁

• sloggbensylva

Niinpä niin, miksikäs näitä perhekoteja on ylipäänsä niin paljon? Mistä se kertoo?

Kertoo kypsymättömistä vanhemmista, joilta vanhemmuus on täysin hukassa ja lapsilleen ei osata olla rajoja asettavia vanhempia! Kertoo myös kilpailuyhteiskunnasta, jossa vain "voittajat" arvostettuja ja epäonnistumista ei sallita.

Jos pelkästään koulumaailmaa ajattelee, niin opettajat siellä (ei kaikki) panostavat liikaa urheilun ja siihen, että aina pitää jostain kilpailla ja katso, voittajat saavat glooriaa osakseen ja ne muut unohdetaan!

Entäs ne, jotka ensinnäkään eivät halua kilpailla ja urheilu ei kiinnosta yhtään, ovatko ne nuoret ns. huonoja, opettajien ja kavereiden hylkimiä ja annetaanko se kuva jo heti koulussa, että kun et ole urheilija/kilpailija, et kuulu yhteiskuntaan ja niin sanotusti porukkaan, et täällä pärjää.

Miettikääpä, mistä se syrjäytyminen oikeasti johtuu ja miksi nuori sinne perhekotiin joutuu!?

• hähähähähähäääääää

Eikös Paavo Väyrynen omista muutaman huostaanotettujen lasten keskitysleiriä?

• Anonyymi

Suomessa ei ole keskitysleirejä, ei nyt eikä ole ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa ei ole keskitysleirejä, ei nyt eikä ole ollut.

Kyllä on ollut keskitysleirejä Suomessa otappa selvää menneestä historiasta..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe