saksanpaimenkoira unelma koira?

tv häämää(kö)

Monet ihmisethän muistavat susikoira roin ja sen seikkailut. Sitten myöhemmin 200 luvulla pyöri viellä hurmaavampi koira, poliisikoira rex. Itse kun olin mukula, olin ihan lääpällään saejaan ja sitä mukaa rakastuin koirarotuun.

Sillon tosi tietämättömänä kirppuna kelasin, et "olisi ihanaa omistaa tuollainen koira joka osaa mitä vain ja jekkuja' eihän sitä tullut ajatelleeksi et joku on sen kouluttanukkin. Mutta onko se koiran temput ja taidot/koulutus ihan oikeita mitä ohjelmassa annetaan ymmärtää? Eli feikkii vai totta?

Itse katsonut netistä niitä vähäisiä kohtauksia mitä ei saejassa näytetä, eli näin tehtiin, ja kyllä siinä oli miten ne käsitteli ja koulutti koiraa, mut mikä on se koko totuus? Ei se varmasti ole ihmeellinen, mut jos pysytään koira aiheessa, ni varmasti se on niin, että tämä koirarotu pystyy tekemään kaikkea mutta se vaatii pirun hyvää koulutusta.


Ainoa inhottava oli ja oli muittenkin mielestä tämän murinat ja vinkumiset sarjan aikana et oli aika eloisa. Ne äänet oli kyllä suurimmaksi osaksi mixattuja ohjelmaan. Tästäkin tulee mieleen kysymys, murajteleeko ja äänteleekö saksaei muka oikeesti noin paljon.

11

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tv hämää(kö)

      Sarjassa ei saejassa.

    • Temppudogi

      No murisee ne ainakin ihan oikeesti,eikä tarvi olla Rexikään... :)
      Mutta luulen että onhan siellä kuvauksissa aika paljon feikkiä,vaikkakin sakun saa kyllä tekemään melkoisia asioita ;)

    • Ei murahtele

      poliisikoira rex oli kiva sarja ja se vähän koukuttikin kyllä:) Muistan kyllä lukeneeni,montako eri koiraa siinä sarjassa käytettiin,mutta en uskalla sanoa määrää,jotten syyllisty valehteluun.Mutta useita kumminkin.Kauniita koiria joka tapauksessa olivat.Oma koirani ei murahtele,mutta oikein innostuessaan voi vähän kurlata.

      • tv hämää(kö)

        Miten sä kuvittelet syyllistyväs valehteluun jos et muista. Sanoo suoraan et about sen ja sen verran. Haloo, jos jotkut luulee et oot joku ainstain ni niitten kallost o tippunu ruuvi jos toinenii


    • Temppudogi

      Meidän "ukko" kyllä murahtaa ihan kuuluvasti, jos toinen uros tulee ns. "iholle"
      Muulloin ei urraile. Saku omistajalleen ihanin koira

    • tvhämää(kö)

      Googlettamalla jokainen voi etsiä poliisikoirien määrän, mut se mitä itse muistan ilman lunttaamatta, ni niitä on 3-4. Alex poliisikomissarion aikana oli eri kuin moserin aikana, sitten kun siirryttiin 2010 puolelle oli koira nimeltä henry. Muillahan on nimet mitkä pitäs muistaa mut ne oli enempi sakannimisiä ni ei niitä muista.

    • Flick/Pasila

      Flick tekee mitä vain temppuja, mutta vain omistajan käskyn alla. Pasilassakin tunnetaan koirakko asiallisesta käytöksestään.
      Mm. viime kesänä koirakko vahti koko puistoa ja hälytti aina tarvittaessa poliisipartion tai pelastuslaitoksen paikanpäälle havaitessaan lainrikkomuksellista käytöstä.

    • Waldo

      WAU!

    • Ei voi olla totta

      On se.Taas....

    • totta on

      :) Katotaan vaan kuka provosoituu ja kellä on hyvä hermot.:)

    • tiiaxx96

      Mun ukko murisee vaan puolustaessaan perhettä/omaa ihmistä tai jos kokee itsensä uhatuksi (esimerkiksi pimeellä jos vastaan tulee mies henkilö humalassa niin alkaa sellainen hampaiden näyttely että ei kukaan oo uskaltanu vielä tulla kokeilemaan saanko hampaan kuvat). Haukahtaa kerran kun ovikello soi tai kuulee että joku oven takana (koira opetettu siihen tarkoituksella) koska yläkertaan esimerkiksi ei ovikello kuulu ja toinen syy että tuo turvaa kaikenmailman hihhuleilta jotka yrittävät sisälle tulla ilman lupia ja ei kovin moni yhtään järkevä ihminen halua kokeilla ottaa matsia tollaisen koiran kanssa :D Ainut ärsyttävä puoli meidän pojan ääntelyssä on piippaus!ja sehän on aika yleistä sakemanneilla.. meidän koiralta ei olla saatu sitä piippailua pois ja piippaulu ilmenee esim aina jos haluaa huomioa tai tulee koira lenkillä vastaan. Toki sitten pitää innostuessaan ääniä esim suloisia innostus haukahteluja niinkun kaikki koirat :3 mutta aika hiljainen siis toi meidän elukka on :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1179
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      927
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      783
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      57
      706
    Aihe