Katsoo ja katsoo

Pääsenkö yli?

Oltiin mieheni kanssa pitemmällä junamatkalla ja jo alkumatkasta samaan vaunuun vastakkaiselle puolelle tuli kaksi naista istumaan niin, että he istuivat kasvot meihin päin. Toinen oli suurinpiirtein saman ikäinen kuin me ja toinen ehkä kymmenisen vuotta vanhempi.
Kohta huomasin mieheni alkavan katsella sitä saman ikäistä naista. Sitä sattui aika usein ja jonkin ajan päästä huomautin leikkisästi hänelle että lopettaa, kun tämä nainen pian hämmentyy siitä tuijottelusta.
MIes vain naurahti ja yritti keskittyä muualle. Kohta taas katse kääntyi naisen suuntaan ja sitä vaan jatkui vähän väliä.
Meni varmaan tunti siitä kun huomautin taas. Nyt jo hiukan ärtyneenä.
Sama vaikutus.
Nainen jutteli vieruskaverinsa kanssa niin, että hänen katseensa oli vapaasti meitä kohtaan.
Ajattelin että siinäpäs katselevat, minä nukuttelen tässä ja koitan keskittyä muuhun.
Matka vain jatkui useampia tunteja ja sama peli vaan jatkui. Naisten käytös muuttui aina vaan riehakkaammaksi matkan edetessä, kikatettiin ym.
Naiset tekivät lähtöä edellisellä pysäkillä kuin me ja siinä kun pukivat takkejaan päälleen, tämä nainen kääntyi selin miestäni kohti ja alkoi laittamaan kenkiään jalkaan, Mieheni tuijotti avoimesti tämän naisen takapuolta, eikä se tuntunut häiritsevän tätä naista ollenkaan.
Kun naiset lähtivät ovelle odottamaan junan pysähtymistä, kysyin mieheltäni että haluaako hän jäädä tälle pysäkille vai jääkö harmittamaan.
Sanoin että en tykkää että toista naista tuijotetaan monta tuntia varsinkin kun minä olen vielä siinä vieressä.
Tottakai mies suuttui. Kirosi ja sanoi että mihinkä sitä sitten pitäisi katsoa!!
Ja että olen niin prk. mustasukkainen.
Olenko? Eikö ketään muuta häiritsisi tuollainen käytös?
Mies sanoi että seuraavalla kerralla hän kyllä lähtee yksin junamatkalle.
Vastaavanlainen tapaus on sattunut ennenkin pari vuotta sitten. Silloin kyseessä oli nuori nainen. Mutta tämä nainen ei välittänyt mieheni tuijottelusta, vaan jonkin ajan päästä vaihtoi paikkaa mieskaverinsa kanssa. Oli selvästi muutenkin vaivautunut.
Menomatkalla tällä samalla reissulla tilanne oli toisin päin, itse istuin niin että suoraan edessä istui mies. Vilkaisin kerran ja sitten loppumatkan katselin muualle. Minulla ei ole muutenkaan tapana tuijotella ihmisiä, oli ne sitten miehiä tai naisia.
Onko vika minussa ja olenko sairaan mustasukkainen, vai onko mieheni "tollo" kun tykkää katsella avoimesti muita naisia. Monta tuntia...

24

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sampsa1

      Katsoa saa, muttei koskea.

    • torstaitar

      Voi hyvänen aika,miten kauheeta!! Pitkät sepustukset tuollasesta asiasta..jo on murheita ihmisillä! Millaiset olisi isommat asiat!

      • Pääsen kai yli

        Ehkä on hyvä tarttua pienempiin asioihin heti ettei pääse isompia asioita syntymään?


    • Pääsen kai yli

      Otin asian vielä tänä aamuna esille ja hermonahan hän tuntui vielä olevan. Ei käyttäytynyt muutenkaan kuin yleensä aamuisin. Sanoi että hän ei ajatellut mitään kun katseli naista, ihminenhän siinä vaan. Ja että jos hän olisi kiinnostunut oikeasti jostakin naisesta, hän katselisi silmiin ja näyttäisi kiinnostuksen. Pelkkä katseleminen ei kuulemma ole sitä, ihminen kun ihminen.
      Pakko kai se on vain uskoa, hänen päässään ei liiku niin paljon asioita kuin minun.
      Mutta se tuli kyllä selville, että hän oli huomannut menomatkalla sen miehen katselevan minua joka oli siinä näköetäisyydellä. Ja useasti. Mutta ei kuulemma ole mustasukkainen...
      Itse sitä en niin huomannut juuri sen takia että en katsellut häntä.
      Ja että olen hänen mielestään viehättävä ja se joka sitä ei näe on sokea :)
      Olen sitä mieltä kuitenkin, että sinnepäin katselee mikä kiinnostaa. Jos olet huoneessa niin katselet taulua koska se kiinnostaa enemmän kuin vaikka oven kahvaa.
      Mutta olemme erilaisia, hän tapaa katsella ilman ajattelemista (niin hän vakuuttaa) ja minä taas katselen ja ajattelen sitä kohdetta jota katselen.
      Vähän huonosta itsetunnostahan kai tässäkin taas oli kyse. Tunsin itseni huonommaksi kun mieheni katseli toista. Ja se taas on perua aikaisemmasta paljon huonommasta elämästä ja ihmissuhteesta. On vaikea hyväksyä itsensä hyvänä ja viehättävänä jos päinvastaista on tolkutettu vuosikausia.
      Elämä on opettelua, vaikka kuinka vanhaksi elää...

      • kazze polttaa

        "Naiset tekivät lähtöä edellisellä pysäkillä kuin me ja siinä kun pukivat takkejaan päälleen, tämä nainen kääntyi selin miestäni kohti ja alkoi laittamaan kenkiään jalkaan, Mieheni tuijotti avoimesti tämän naisen takapuolta, eikä se tuntunut häiritsevän tätä naista ollenkaan." Miten loogista. Ei kai sillä naisella nyt silmiä perseessä ole kuitenkaan.


      • Pääsen
        kazze polttaa kirjoitti:

        "Naiset tekivät lähtöä edellisellä pysäkillä kuin me ja siinä kun pukivat takkejaan päälleen, tämä nainen kääntyi selin miestäni kohti ja alkoi laittamaan kenkiään jalkaan, Mieheni tuijotti avoimesti tämän naisen takapuolta, eikä se tuntunut häiritsevän tätä naista ollenkaan." Miten loogista. Ei kai sillä naisella nyt silmiä perseessä ole kuitenkaan.

        Jos nainen on koko monituntisen matkan huomannut että häntä katsellaan, varmasti tajuaa ylösnuoustessa että jos kääntää pyrstönsä miestä kohti niin sehän siinä sitten on estoitta toisen silmien edessä.
        Jos itse olisin ollut se nainen, olisin siirtynyt niin, että takapuoli olisi ollut aivan toiseen suuntaan.
        Mutta minähän olenkin siveyden sipuli.. ei, vaan toisten tunteita ajatteleva nainen.


      • Pääsen
        Pääsen kirjoitti:

        Jos nainen on koko monituntisen matkan huomannut että häntä katsellaan, varmasti tajuaa ylösnuoustessa että jos kääntää pyrstönsä miestä kohti niin sehän siinä sitten on estoitta toisen silmien edessä.
        Jos itse olisin ollut se nainen, olisin siirtynyt niin, että takapuoli olisi ollut aivan toiseen suuntaan.
        Mutta minähän olenkin siveyden sipuli.. ei, vaan toisten tunteita ajatteleva nainen.

        Ja kannattaa muistaa että penkit junassa ovat aivan toistensa lähellä. Jos nousee käytävälle pukemaan, on ihan vastapuolen nokan edessä.


      • kans ihmettelen
        Pääsen kirjoitti:

        Ja kannattaa muistaa että penkit junassa ovat aivan toistensa lähellä. Jos nousee käytävälle pukemaan, on ihan vastapuolen nokan edessä.

        no mihin sen naisen sitte olis pitäny mennä pukemaan, toisia nyt ei tippaakaan liikuta jonkun ukon töllötys tai edes noteerannu koko asiaa


      • Pääsen
        kans ihmettelen kirjoitti:

        no mihin sen naisen sitte olis pitäny mennä pukemaan, toisia nyt ei tippaakaan liikuta jonkun ukon töllötys tai edes noteerannu koko asiaa

        Minä ainakin saan saappaat jalkaan ihan siinä istumapaikalla, ei tarvitse niitä mennä käytävälle pukemaan ja pyllistelemään toisten nokan eteen.
        Meidän jokaisen pitää olla selvillä ja tietoinen omasta käytöksestä miten se vaikuttaa muihin samassa tilassa ja tilanteessa oleviin ihmisiin.
        Se on sitä huomioon ottamista, nääs.


    • Faun

      Onneksi minulla ja avokillani on tällaisessa asiassa samanlainen mielipide eli kummankin mielestä olisi todella sapettavaa jos noin suorasti tuijotettaisiin vastakkaista sukupuolta yhtämittaisesti. Katselkoot kun en ole vierellä mutta onhan tuollainen tosi epäkunnioittavaa kumppaniaan kohtaan.


      "Sanoi että hän ei ajatellut mitään kun katseli naista, ihminenhän siinä vaan. Ja että jos hän olisi kiinnostunut oikeasti jostakin naisesta, hän katselisi silmiin ja näyttäisi kiinnostuksen. Pelkkä katseleminen ei kuulemma ole sitä, ihminen kun ihminen"

      Älä vain sano että nielit tuon.. Tietenkin jos tunnepuolisesti on kiinnostunut jostakusta niin nimenomaan katsellaan kaulasta ylöspäin jotta toinen huomaisi, mutta kun sitä katsomista ohjaa jalkoväli niin mies katseleekin nimenomaan kaulasta alaspäin. Toisinsanoen ukkosi katsoi eroottisin silmin tätä vastapäätä istuvaa naista, tiesi aivan satana että sinä huomioit sen ja silti vain jatkoi.

      Katselee ilman ajattelemista.. jos tuonkin uskot että miehen pääkoppa oli iiiihan tyhjä tuon junamatkankin aikana niin onnitelut miehelle, on löytänyt onnekseen hyvin sinisilmäisen naisen rinnalleen.

      • Pääsen

        Mieheni regointikin ehkä kertoi sen, että ihan puhtaat jauhot ei olleet pussissa. Se kauhea elehtiminen ja kiroaminen taisi sittenkin osoittaa että kalikka kalahti juuri oikeaan paikkaan.
        Ei siinä mitään, kai tällaisten asioitten yli tosiaan pääsee ajan mittaan, kunnes seuraava vastaavanlainen tilanne tulee vastaan. Tai sitten sulkee ne vain sisälleen yhä isommaksi ja isommaksi möykyksi..
        Se vaan edelleen surettaa, että kumpikaan, ei mieheni eikä tämä nainen välittänyt tippaakaan minusta, vaikka istuin ihan vieressä...
        Ja mieskin on edelleen poissaoleva ja jäykkä. Minun tässä sitten pitäisi taas koittaa normalisoida tilanne ja lähestyä häntä että unohdettaisiin koko juttu.
        On vaikeaa, kun itse en tunne tehneeni mitään väärää.


      • voihan vinetto ukkoja
        Pääsen kirjoitti:

        Mieheni regointikin ehkä kertoi sen, että ihan puhtaat jauhot ei olleet pussissa. Se kauhea elehtiminen ja kiroaminen taisi sittenkin osoittaa että kalikka kalahti juuri oikeaan paikkaan.
        Ei siinä mitään, kai tällaisten asioitten yli tosiaan pääsee ajan mittaan, kunnes seuraava vastaavanlainen tilanne tulee vastaan. Tai sitten sulkee ne vain sisälleen yhä isommaksi ja isommaksi möykyksi..
        Se vaan edelleen surettaa, että kumpikaan, ei mieheni eikä tämä nainen välittänyt tippaakaan minusta, vaikka istuin ihan vieressä...
        Ja mieskin on edelleen poissaoleva ja jäykkä. Minun tässä sitten pitäisi taas koittaa normalisoida tilanne ja lähestyä häntä että unohdettaisiin koko juttu.
        On vaikeaa, kun itse en tunne tehneeni mitään väärää.

        Joo ja oottakaahan vain,kun vanhenette..Kun ikä näkyy ja viehätysvoima karisee..Silloin ukot vasta keskittyykin niihin muihin,nuorempiin ja kauniimpiin!


      • Faun
        Pääsen kirjoitti:

        Mieheni regointikin ehkä kertoi sen, että ihan puhtaat jauhot ei olleet pussissa. Se kauhea elehtiminen ja kiroaminen taisi sittenkin osoittaa että kalikka kalahti juuri oikeaan paikkaan.
        Ei siinä mitään, kai tällaisten asioitten yli tosiaan pääsee ajan mittaan, kunnes seuraava vastaavanlainen tilanne tulee vastaan. Tai sitten sulkee ne vain sisälleen yhä isommaksi ja isommaksi möykyksi..
        Se vaan edelleen surettaa, että kumpikaan, ei mieheni eikä tämä nainen välittänyt tippaakaan minusta, vaikka istuin ihan vieressä...
        Ja mieskin on edelleen poissaoleva ja jäykkä. Minun tässä sitten pitäisi taas koittaa normalisoida tilanne ja lähestyä häntä että unohdettaisiin koko juttu.
        On vaikeaa, kun itse en tunne tehneeni mitään väärää.

        mutta jos näin on käynyt ennenkin miehesi tinttailee yhä ikäänkuin HÄNTÄ tässä olisi loukattu JA suurella todennäköisyydellä tällaista tulee taas tapahtumaan, niin miksi jatkaisit tuossa suhteessa kasaten samalla sisällesi alituisesti kasvavan satuttavan möykyn? :(

        Sinä et ole missään nimessä toiminut saati reagoinut väärin tässä asiassa, älä edes ajattele moista! Ehkä sinun pitäisi testata miehesi sietokykyä niin että kun lähitulevaisuudessa olette taas yhdessä tienpäällä niin toimi kuin miehesi, ala vain tuijottaa jotain vierasta miestä ja jos miehesi sanoo sinulle asiasta niin suutahda takaisin. Varmasti jonkun mielestä tämä ehdotus on lapsellinen mutta saisipahan mies sitten osviittaa siitä miltä sinusta tuntui junassa..


      • Pääsen
        Faun kirjoitti:

        mutta jos näin on käynyt ennenkin miehesi tinttailee yhä ikäänkuin HÄNTÄ tässä olisi loukattu JA suurella todennäköisyydellä tällaista tulee taas tapahtumaan, niin miksi jatkaisit tuossa suhteessa kasaten samalla sisällesi alituisesti kasvavan satuttavan möykyn? :(

        Sinä et ole missään nimessä toiminut saati reagoinut väärin tässä asiassa, älä edes ajattele moista! Ehkä sinun pitäisi testata miehesi sietokykyä niin että kun lähitulevaisuudessa olette taas yhdessä tienpäällä niin toimi kuin miehesi, ala vain tuijottaa jotain vierasta miestä ja jos miehesi sanoo sinulle asiasta niin suutahda takaisin. Varmasti jonkun mielestä tämä ehdotus on lapsellinen mutta saisipahan mies sitten osviittaa siitä miltä sinusta tuntui junassa..

        Sepä se, mutta kun en kehtaa ketään tuijottaa. Olen sen verran ujokin että ei siitä tulisi mitään kun yrittäisi naama punaisena katsella vierasta ihmistä.
        Ja se olisi väärin sitä toista kohtaan, saisi vain vääriä luuloja.


      • Pääsen
        voihan vinetto ukkoja kirjoitti:

        Joo ja oottakaahan vain,kun vanhenette..Kun ikä näkyy ja viehätysvoima karisee..Silloin ukot vasta keskittyykin niihin muihin,nuorempiin ja kauniimpiin!

        Eikös ne ukotkin vanhene ja rypisty siinä samalla?


      • faun
        Pääsen kirjoitti:

        Sepä se, mutta kun en kehtaa ketään tuijottaa. Olen sen verran ujokin että ei siitä tulisi mitään kun yrittäisi naama punaisena katsella vierasta ihmistä.
        Ja se olisi väärin sitä toista kohtaan, saisi vain vääriä luuloja.

        eiköhän se miehesikin antanut "vääriä luuloja" tälle naikkoselle. Mitä vääryyden luulon omantunnon tuskia sinulle siitä tulisi kun vain tuijottaisit tästä tietystä syystä vierasta miestä ja sanoja saati yhteystietoja et tämän vieraan miekkosen kanssa vaihtaisi..? Homma jäisi lyhyeksi junaflirtiksi jonka ei pitäisi tuottaa ns. vääriä luuloja kellekään?


      • Pääsen
        faun kirjoitti:

        eiköhän se miehesikin antanut "vääriä luuloja" tälle naikkoselle. Mitä vääryyden luulon omantunnon tuskia sinulle siitä tulisi kun vain tuijottaisit tästä tietystä syystä vierasta miestä ja sanoja saati yhteystietoja et tämän vieraan miekkosen kanssa vaihtaisi..? Homma jäisi lyhyeksi junaflirtiksi jonka ei pitäisi tuottaa ns. vääriä luuloja kellekään?

        Ei kai. Mutta minusta vaan ei olisi sellaiseen.


    • TosiM

      Mä ymmärrän sun reaktiot täysin. Miehesi taas vaikuttaa melko pahvilta, jos ei ton vertaa osaa kunnioittaa omaa kumppaniaan. No, kaikille ei ole kauhalla annettu. Tsemppiä sulle kuitenkin!

      • Pääsen

        Kiitos. Meillä on tällainen ongelma, toisilla joku muu.


    • eräsnainen

      Kyllä mäkin ymmärrän aloittajan reaktion. Olen itse tällä hetkellä sinkkuna, joten ei onneks tarvitse olla mustasukkainen tollasesta, mutta eksäni kanssa oli juuri samanlaisia tilanteita. Ja nimenomaan niissä oli aina se ongelma, että mies ei koskaan kokenut itse tekevänsä mitään väärää. Suuttui aina ja valitti, että olen mustasukkainen. Okei, olinhan minä, mutta mielestäni silloin, jos tietää jonkin asian loukkaavan toista osapuolta ja hänen tunteitaan, niin semmoista ei pitäisi tehdä. Ei se ole oikein toista kohtaan.
      Muistan monia tapauksia, kun mies esimerkiksi tuijotti kadulla kävellessämme toisia naisia ja saattoi välillä vielä kommentoida minullekin heidän ulkonäköään, että "olipas kaunis nainen" tms. Ehkä hän ei tosiaan kokenut sen olevan mitenkään väärin, mutta itse en jotenkin tykännyt tällaisesta. En minäkään hänelle jokaista hyvännäköistä miestä kommentoinut ääneen.

      Ja lisäksi eräänä vappuna olimme eri baareissa viettämässä iltaa. Olin soitellut hänelle aiemmin ja kysellyt, monelta aikoo mennä kotiin ja ehdottanut, että ilmoittaa sitten, niin tavataan jossain ja mennään yhtä matkaa. Hänestä ei kuulunut ja sitten soittelin hänelle itse ja puhelimen taustalla kihersi joku nainen ja mies käyttäytyi muutenkin puhelimessa kummallisesti. Kertoi olevansa kävelemässä jo kotiin ja oli saanut kuulemma kävelyseuraa jostakin mukavasta naisesta. Suutuin hänelle ja lopetin puhelun. Hetken päästä hän soitti ja HÄN oli vihainen, kun minä olin kuulemma karkottanut puhelullani hänen matkaseuralaisensa pois. Just joo. Ei edes seuraavana päivänä kokenut, että olisi kohdellut minua huonosti tai että minua ehkä loukkasi hänen käytöksensä.

      Mutta takaisin aiheeseen, niin mielestäni teit oikein ilmaistessasi, että et tykännyt miehen käytöksestä. Eihän mies tosiaan varmaan sen kummempaa tarkoittanut katselemalla toista naista, mutta onhan se epäkohteliasta. Juurikin tuo, että silloin, kun on kumppanin seurassa, niin voisi mielestäni vähän hillitä itseään eikä käyttäytyä kuin olisi sinkkuporukalla saalistamassa seuraa baarissa vaikka. Mutta kaikilla on tosiaan omat ongelmansa ja kaikki eivät häiriinny samoista asioista. Mutta asioista on mielestäni hyvä puhua, mutta jos mikään ei muutu, niin miettiä, että onko valmis sietämään tuollaista, jos muuten menee hyvin.

      Tsemppiä teille (: !

    • BBB

      En mitenkään miehen käytöstä puolustele, mutta mitä se "toinen nainen" teki väärin, eli tiesikö edes teidän olevan pariskunta? Olisittehan te voineet olla vaikka sisarukset matkalla tädin hautajaisiin, kun ette ilmeisesti edes mitenkään kauheasti keskenänne jutelleet tms.

    • nihhh!

      Itsetunto-ongelma? Mietippä nyt oikeasti! Mihinkä sinä luulet miehesi tykästyneen?
      Ihailiko hän sinussa pelkkää älyllistä kokonaisuutta, vai katsoiko hän sinulta, perseen, tissit ja pärstäkertoimen?
      Luulen, että niin teki. No puhkoiko hän sinun jälkeen silmänsä ja tekikö lobotomian?
      Toivottavasti ei, mutta sinun mielestä niin pitäisi tehdä.
      Kyllä vaikka hän on sinun kanssasi, on edelleen mies joka etsii vastakkaisesta sukupuolesta merkkejä. Ja vaikka miten laittaisit laput silmille, hän tykkää katsoa naisia. Homoksiko sitä pitäisi hänen pystyä?
      Miehet etsii puolisoa ja naiset valitsee puolisonsa...siinä ero!

      • sivusta seurannut

        Jos ei oma puoliso kelpaa vaan yhä jatkaa etsimistä niin parempi erota. Jos on pakko tuijottaa vieraita naisia niin elää sitten yksin.

        Mä olen mieluummin yksin kuin tuijottelevan miehen kanssa.


    • 12+20

      Pääsethän sinä nyt tuollaisesta yli, eihän tuo mikään maailmanloppu ole..
      Mutta miehesi kanssa sun on kyllä keskusteltava aiheesta vielä. Hän voisi hiukan fiksummin käyttäytyä, katselee naisia joo, mutta sun seurassa kun on niin voisi olla hienotunteisempi.
      Onhan se vähän junttimaista suoraan tuijotella kun oma nainen vieressä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe