nuori ja lopen väsynyt töihin

surkeaa

Olen alta parikymppinen nuori nainen, ammatiltani lähihoitaja.

Olen niin lopen väsynyt ja kyllästynyt kaikkeen. Vuorotöihin ja hoitajan ammattiin. Saan surkeaa palkkaa, en ole pitänyt lomaa pitkään aikaa ja saanut aivan tarpeeksi muista ihmisistä. Töissäkin hoidettavat ovat ihania (ainakin suurin osa) mutta työkavereita en jaksaisi millään.

Haaveilen vaihtavani alaa, mutta en tiedä mitä tekisin. Haaveilen, että minun ei tarvitsisi tehdä näin paljon töitä. Haaveilen, että pääsisin luontoon jonnekin omaan mummonmökkiin ja kasvattaa siellä elukoita ja viljellä maata.

Olen niin lopen kyllästynyt kaupunkilaiselämään.

Kertokaa, miten nuori köyhä voi ikinä päästä eroon oravanpyörästä?

6

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha periushoitsu

Kannattaa kouluttautua jollekin muulle alalle.

samaa koen , työkaverit hoitoalalla ovat nykysin paljon haasteellisempia kuin vaikeimmat asiakkaat
      .Juoruilua, mustamalausta, jatkuvaa esimiehen puheilla ramppaamista , aina syy työkaverissa tietenkin.Ovat kateellisia ja narsiteja
      Tämä on seurausta siitä ettei nykyisin ole enää minkäälaisia kriteereitä alalle pääsysyssä, vaan kaikki hakijat valitaan , taso on laskenut , alalle ohjautuu täysin yhteistyökyvytöntä porukkaa, joilla esim. stressin, saati paineensietokyjä ei ole ollenkaan.Kärsivällisyydestä ja empatiasta puhumattkaan. Ja näitä kaikkia luonteenpiirteitä ja ominaisuuksia hoitotyössä tarvitaan

Ja tässä tarkoita lähinnä näitä 35-60 vuotiaita alanvaihtajia.Nuoret alalla ovat usein helmiä, mutta aloittajan lailla huomaavat pian mihin pyöritykseen ovat joutuneet ja pian vaihtavat alaa.

• surkeaa

Olen kierrellyt sijaisena monessakin paikassa, ja vähän kauemmin siellä oltuani huomaan juuri tämän, että vaikka paikka on muuten OK työkavereiden kesken on kaikenmoista soopaa.

Alan vaihtoa olen miettinytkin, mutta en tiedä yhtään että mihin. Pelkään, että joudun vain ojasta allikkoon. Jos nyt saan tehdä töitä käsilläni, joka on minulle mieluista niin sitten joudunkin istumaan jossain tietokoneen edessä.

Pelkään myös työttömyyttä, koska monella alalla ei ole näin "hyvää" työllisyystilannetta.

Noidakehä...

• Sieltä se urkenee

Minäkin sijaistan monessa eri paikassa. Kaikissa niistä teen vain työni, en osallistu soopaan, en missään nimessä suostuisi siihen, koska se on loputon suo, joka vie ihmiseltä voimavarat tehdä tärkeämpiä asioita.

Joten aloittaja, keskity työsi jälkeen johonkin sellaiseen asiaan, joka elähdyttää tunteitasi, joka on sitä, mitä maailmassa kaikista eniten halajat ja toivot.
        Eläimistä tykkäävä voi mennä vaikkapa vapaaehtoistyöhän johonkin kissataloon tai kenneliin, tai jotain sellaista. Kaiva omaa sisintäsi, oma juttu löytyy sieltä, unohda muitten ihmisten jutut, keskity omiisi.

• alanvaihto kannattaa

Niin, valitettavasti se on tuo hyvä työtilanne mikä tuo alalle täysin sopimattomia henkilöitä. Työyhteisöt ovat tästä syystä aika haasteellisia nykyisin.
      Olet nuori vielä, ja kun jo tuossa vaiheessa koet olevasi väärällä alalla, ei muuta kuin kiireesti alaa vaihtamaan.

• Nappila

Minä paloin tuossa samassa työssä loppuun, sitten vasta sairasloman jälkeen ammatillisen kuntoutuksen kautta sain eläkeyhtiön maksaman uravalmentajan ja hänen kanssaan mietittiin uutta alaa. Olin ennen lähihoitaja, nyt opiskelen taloushallintoa. Ei kannata päästää tilannetta siihen missä minä olin, kannataa hypätä oravanpyörästä aiemmin.

• Uudet tuulet

Katsele työpaikkailmoituksia ja hae toista työtä!
      Käy työnvälitystoimistossa ja kerro että et jaksa sitä työtä.

Kauheeta jos alle 20 tytön pitäis jatkaa työtä, missä ei viihdy, - ei!

Kysy mitä mahdollisuuksia on opintoihin!

Tee lista toiveammatisteistasi ja pyri niihin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe