nuori ja lopen väsynyt töihin

surkeaa

Olen alta parikymppinen nuori nainen, ammatiltani lähihoitaja.

Olen niin lopen väsynyt ja kyllästynyt kaikkeen. Vuorotöihin ja hoitajan ammattiin. Saan surkeaa palkkaa, en ole pitänyt lomaa pitkään aikaa ja saanut aivan tarpeeksi muista ihmisistä. Töissäkin hoidettavat ovat ihania (ainakin suurin osa) mutta työkavereita en jaksaisi millään.

Haaveilen vaihtavani alaa, mutta en tiedä mitä tekisin. Haaveilen, että minun ei tarvitsisi tehdä näin paljon töitä. Haaveilen, että pääsisin luontoon jonnekin omaan mummonmökkiin ja kasvattaa siellä elukoita ja viljellä maata.

Olen niin lopen kyllästynyt kaupunkilaiselämään.

Kertokaa, miten nuori köyhä voi ikinä päästä eroon oravanpyörästä?

6

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha periushoitsu

      Kannattaa kouluttautua jollekin muulle alalle.

      samaa koen , työkaverit hoitoalalla ovat nykysin paljon haasteellisempia kuin vaikeimmat asiakkaat
      .Juoruilua, mustamalausta, jatkuvaa esimiehen puheilla ramppaamista , aina syy työkaverissa tietenkin.Ovat kateellisia ja narsiteja
      Tämä on seurausta siitä ettei nykyisin ole enää minkäälaisia kriteereitä alalle pääsysyssä, vaan kaikki hakijat valitaan , taso on laskenut , alalle ohjautuu täysin yhteistyökyvytöntä porukkaa, joilla esim. stressin, saati paineensietokyjä ei ole ollenkaan.Kärsivällisyydestä ja empatiasta puhumattkaan. Ja näitä kaikkia luonteenpiirteitä ja ominaisuuksia hoitotyössä tarvitaan

      Ja tässä tarkoita lähinnä näitä 35-60 vuotiaita alanvaihtajia.Nuoret alalla ovat usein helmiä, mutta aloittajan lailla huomaavat pian mihin pyöritykseen ovat joutuneet ja pian vaihtavat alaa.

      • surkeaa

        Olen kierrellyt sijaisena monessakin paikassa, ja vähän kauemmin siellä oltuani huomaan juuri tämän, että vaikka paikka on muuten OK työkavereiden kesken on kaikenmoista soopaa.

        Alan vaihtoa olen miettinytkin, mutta en tiedä yhtään että mihin. Pelkään, että joudun vain ojasta allikkoon. Jos nyt saan tehdä töitä käsilläni, joka on minulle mieluista niin sitten joudunkin istumaan jossain tietokoneen edessä.

        Pelkään myös työttömyyttä, koska monella alalla ei ole näin "hyvää" työllisyystilannetta.

        Noidakehä...


      • Sieltä se urkenee

        Minäkin sijaistan monessa eri paikassa. Kaikissa niistä teen vain työni, en osallistu soopaan, en missään nimessä suostuisi siihen, koska se on loputon suo, joka vie ihmiseltä voimavarat tehdä tärkeämpiä asioita.

        Joten aloittaja, keskity työsi jälkeen johonkin sellaiseen asiaan, joka elähdyttää tunteitasi, joka on sitä, mitä maailmassa kaikista eniten halajat ja toivot.
        Eläimistä tykkäävä voi mennä vaikkapa vapaaehtoistyöhän johonkin kissataloon tai kenneliin, tai jotain sellaista. Kaiva omaa sisintäsi, oma juttu löytyy sieltä, unohda muitten ihmisten jutut, keskity omiisi.


    • alanvaihto kannattaa

      Niin, valitettavasti se on tuo hyvä työtilanne mikä tuo alalle täysin sopimattomia henkilöitä. Työyhteisöt ovat tästä syystä aika haasteellisia nykyisin.
      Olet nuori vielä, ja kun jo tuossa vaiheessa koet olevasi väärällä alalla, ei muuta kuin kiireesti alaa vaihtamaan.

    • Nappila

      Minä paloin tuossa samassa työssä loppuun, sitten vasta sairasloman jälkeen ammatillisen kuntoutuksen kautta sain eläkeyhtiön maksaman uravalmentajan ja hänen kanssaan mietittiin uutta alaa. Olin ennen lähihoitaja, nyt opiskelen taloushallintoa. Ei kannata päästää tilannetta siihen missä minä olin, kannataa hypätä oravanpyörästä aiemmin.

    • Uudet tuulet

      Katsele työpaikkailmoituksia ja hae toista työtä!
      Käy työnvälitystoimistossa ja kerro että et jaksa sitä työtä.

      Kauheeta jos alle 20 tytön pitäis jatkaa työtä, missä ei viihdy, - ei!

      Kysy mitä mahdollisuuksia on opintoihin!

      Tee lista toiveammatisteistasi ja pyri niihin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe