Kui pia keliakikko huomaa syöneen väärin?

hyvä dietti ;)

Elikkä kuinka pian viljaa/vääränlaista ruokaa syötyä yleensä alkaa vatsa oireilla. Itsellä todettiin keliakia kolmevuotta sitten ja ruokavaljo ilmeisesti pitäny ku ei ole oireita ollu.. Kunnes nytten vatsa sekaisin. Eikä siis ole tietoa mitä väärää olen syönyt. Ois helpompi miettii ku tietäisi että kuinka pian oireet yleensä ilmaantuu??

4

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksilöllistä.

Riippuu ihan keliakian vaikeusasteesta.

Monet elää ilman diagnoosia.

• tuttu vaiva

Oireet ilmaantuu n. 2 tunnin kuluttua syömisestä.

Joillekin keliaakikoille ei sovi se gluteenittomissa tuotteissa käytetty nostatusaine nimeltä psyllium. Ja se on tosi harmi, koska melkein kaikissa gluteenittomissa tuotteissa on käytetty juuri tuota nostatusainetta :(

• ..........

Itselläni on kanssa jotain parin tunnin luokkaa, tosin nyt ei ole pitkään aikaan tullut altistuksia niin vaikea sanoa.

Mutta riippuu ihan ihmisestä, joillekin ei ulkoisia oireita tule vaikka sama vahinko sisäisesti tapahtuukin.

Kannattaa tosin myös muistaa, että keliaakikolla voi tulla vatsa kipeäksi ihan muutenkin kuin gluteenista. Itse luulin pitkään altistuvani jatkuvasti, kunnes jätin maidon pois. Olikin maito joka ärsytti vatsaa.

• yök

Minulla ensimmäiset oireet ilmaantuu noin 2 tunnin kuluttua. Päässä keinuttaa ja alkaa tulemaan huono olo. 2t 30min kuluttua alkaa raju oksentelu ja vesiripuli. Muita oireita kylmähiki, vapina, rytmihäiriöt, nopea pulssi, pyörryttää. Kaksi päivää jalat on ihan voimattomat ja muutoinkin olo on kuin jyrän alle jääneellä. Muutaman päivän on hirveä väsymys nukuttaa koko ajan. Oireet muistuttavat todella rajua ruokamyrkytystä :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      138
      5828
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      397
      2642
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      136
      2584
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      11
      2107
    5. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      15
      1703
    6. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      73
      1266
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      4
      1094
    8. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      10
      1072
    9. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      52
      948
    10. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      84
      890
    Aihe