Luteiden keskellä.
Emme olisi osanneet aavistaakaan miten rasittavaa on asua luteiden kanssa.
Asuintalomme alemmissa kerroksissa on ollut luteita jo pitkään. Meilläkin kävi heinä -elokuun (2013) vaihteessa tuholaisten torjunta -firman mies. Hän tarkisteli paikkoja, sohvan poimuja ym., mutta havaintoa luteista ei silloin ollut. Hän oli saanut kuitenkin tehtäväkseen myrkyttää talon kaikki asunnot varmuuden vuoksi. Meilläkin ruiskutti myrkkyä lattialistoihin ja hyllykön taa.
Mutta … Viime viikolla (7.11. 2013) selvisi järkyttävä asia, että meidänkin puhtaaseen asuntoomme on nyt levinnyt luteita.
Viime perjantaista lähtien olemme järkyttyneinä vaimoni kanssa siivonneet asuntoa, ilman myrkkyjä siten, että muovikäsineet kädessä olemme käyneet läpi lähes jokaisen neliösenttimetrin asunnossamme rutistellen löytämiämme luteita lattialta, listoista, kalusteista ja vaatteista. Emme aluksi käyttäneet myrkkyjä. Nyt olemme käyttäneet Raidia, josta luteet eivät tunnu välittävän vähääkään.
Ulos mennessämme olemme vaihtaneet puhtaat vaatteet kylppärissä, jotka nekin olemme tarkastaneet jokaista saumaa ja poimua myöten.
Luteita löytyi vuodesohvasta ja sen petivaatteista, vaikka olemme niitäkin käyneet läpi ed. m. tavalla. Ötökät ovat sohvan rakenteissa, joihin ei itse pääse käsiksi.
Sovimme isännöitsijän kanssa, että luteiden torujuntafirman miehet tulevat tällä viikolla myrkyttämään asuntoamme.
Jouduimme jo viemään vuodesohvan polttolaitokselle. Se oli aika uusi ja kallis, alle vuoden vanha. -
Kun myrkytykset on tehty ja luteet ovat `hävinneet´, jatkamme kirjojen ym. tavaroiden puhdistamista. Niissä saattaa olla peäspaikkoja. Mutta me samme asunnon puhtaaksi. Ja sen jälkeen se pysyy puhtaana. Teemme sen tähden paljon työtä.
Ja huomaa, että Ilman asukkaiden omaa aktiivisuutta on luteiden hävittäminen vaikeaa, lähes mahdotonta.
Olisi hyvä saada jonkinlainen ylesiohje-kirja, joka voidaan vastaisuudessa antaa luteiden kanssa taisteleville asukkaille. Isännöitsijän tulee hoitaa sellainen jokaiseen kotiin.
Varo matkallasi luteita
Luteiden kanssa asun
1
113
Vastaukset
- vieläkin on haavoja
Tuohan on kuin kauhufilmistä. Ajattelen omia saman asian kokemusksia.
Olen ollut pari vuotta asunnoss ilman lutikoita. En saanut mistään vertaistukea. Olin lähellä joutua mielisairaalaan asian tähden. Niin kamalaa se oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161638
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361376Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 1201126
- 521115
- 571061
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892