Lattialla nukkuminen

väsynyt123

Olen koittanut nukkua vaikka minkä näkösellä patjalla ja tyynyllä. Joka aamu herään paikat jumissa yms. Mietin voisiko lattialla nukkumista kokeilla. Jos täällä on muita jotka sitä tekevät/ovat kokeilleet :)
Missä asennossa nukutte?
Tyynyllä vai ilman tyynyä?
Tyyny polvien alla/jalkojen välissä?

19

6724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

      No kokeile.

      Itse nukun hyvin futonilla.

      • Hetekaattori

        Helsingin Teräskalusteen valmistamassa HeTeKassa. On muuten leppoisa peli.


    • 123456789

      ei oikeestaa väliä missä nukkuu aina nukkuu sikeesti ja hyvin..

    • Niinpä niin.

      Uniongelmat eivät johdu sängystä, jos se on normaali ja normaalin pehmeä.

      Sängyillä kilpailu johtuu liikemiehistä, ei sängyn vaikutuksesta uneen.

      • joopajou

        Älä puhu paskaa!! Itsellä välilevyt pullistuneet alaselästä nikamatulehduksia ollut monta kertaa ynnä muuta johon fysioterapia auttanut , käyppä nörtti 15 vuotta punttisalilla niin tulen sitten kysymään vaikuttaako sänky unen laatuun KYLLÄ KYLLÄ se vaikuttaa joskus kannattaa olla omaakin kokemusta muuta kun mitä internetissä kerrotaan. itsellä myös tuo lattialla nukkuminen auttanut kyllä suuresti ihme kyllä.... ja pillerit;)


    • Vinkki.

      Mene tänään sänkyyn nukkumaan klo.02.00 ja kello herättämään klo. 06.00. Seuraavana yönä klo.01.00 ja herätys klo.06.00. Näin etenet lisäämällä alkupäähän tunnin uniaikaa, esim.klo.22.00 asti.mutta herätys on aina klo.06.00. Eikä tietenkään päikkäreitä. Näin opetat itsesi uudestaan nukkumaan. Toimii taatusti.

    • rappe3

      Minä olen tämän vuoden ajan aika paljon nukkunut erään rouvan vesisängyssä maanantai-torstai väliset yöt ja "päivätorkutkin"otettu,hänen miehensä on matka töissä.Kyllä tosi hyvä nukkua ja rouvakin kertoi samaa minulle.Ensi vuonna nukutaan edelleen mikäli matkatöitä hänen puolisolla riittää!!

    • unikaas

      Ja tila jossa nukut,pitää olla viileä ja mahdollisimman raikas.
      Jos ei nukuta,nouse ylös ja yritä tunnin päästä uudestaan.

      Viimeistään tunti ennen nukkumaan menoa ala jo rauhoittamaan tilannetta eli lue tai kuuntele rauhallista musaa. Eikä mitään vauhtileffoja.Rentoutusharjoitukset muuten auttavat saamaan pyörivät ajatukset kuriin.
      Raskasta syömistä on syytä välttää.

      Minulla ei ole muuta ongelmaa kuin että hartiat ja selkä kipeytyvät nukkuessa.
      Patjan vaihtoon ei ole varaa joten yöni sujuvat niin,että 4-6 tuntia saan kunnon unta,sitten alkaa asennon haku kun selkään sattuu.
      Oletan että patjan pitäisi olla itselläni puolikova.
      Lattialla en pystyisi nukkumaan.
      Kova teltanpohjakin on pahasta vaikka rakastan teltassa nukkumista!
      Siihen hommaan on sitten pitänyt hankkia kunnon ilmapatja,mutten alasillä kotona nukkumaan kun se pitää ääntä...

      • Vinkkejä....

        Lihasten tai kropan kipeytymiseen auttavat ainakin seuraavat luonnontuotteet;
        - magnesium, saatavana myös geelinä, joka ei sotke
        - MSM
        - ja tietysti nuo "rauhoittavat" tuotteet, joskin ne auttavat hermoston kautta;
        -- teaniini
        -- tryptofaani
        Itseäni auttaa parhaiten magnesium. Luonnontuotteissa näkyy olevan se puoli, että toiselle auttaa toinen, toiselle toinen. Itsellä meni ainakin vuosi-kaksi ennenkuin löysin itselleni sopivat tuotteet. Elimistö kertoo, mikä on hyvä, mikä on turhaa.

        Synteettisistä tuotteista Voltaren tai Voltaren Forte on auttanut ainakin minua lihaskipeytymissä, voiteena tai geelinä...


    • renlund

      Sängyssä!

    • lattialla nukkuja

      Mun selkänikamilla on voimakas taipumus mennä lukkoon ja siihen vaivaan lattialla patjalla nukkuminen on auttanut. Oikealla pehmeällä sängyllä nukkuminen takaa sen, että nikamat on ja pysyy lukossa. Olen oppinut selän muljauttelulla rusauttelemaan noita lukkoja auki niin, ettei tarvitse millään manipuloijalla käydä. Niin monta vuotta ehti kuitenkin nikamat (3kpl) olla jatkuvassa 100% lukkotilassa, että niitä saa päivittäin rusautella uudestaan auki. Varmaan selkä rustottunut siihen malliin, että ne tulee loppuelämänkin menemään helposti lukkoon. Eikä siihen vaivaan auta ainakaan toimistotyö tietokoneen ääressä :) Joka tapauksessa, lattialla nukkuessa aamuyön tunteina, kun sitä on alkamassa hiljalleen jo heräämään, monesti kuulee kuinka nikamat poksahtelee asentoa kääntäessä auki. Eli lattialla nukkuessa selkä avaa koko yön itseään. Sängyssä nukkuessa selkä on koko yön lukossa ja menee tiukasti lukkoon, että niitä on huomattavasti vaikeampi hereillä ollessa avata selkää muljattelemalla, ja lukot saattaa jäädä viikoksikin päälle ennen kuin ne saa taas auki. Ja tyynynä on ohut kovahko sohvatyyny.

    • kyllä se syy selviää

      Voi ongelma olla muuallakin, kuin nukkumisessa. Pitää liikkua riittävästi ja rauhoittua hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa. Ei kahvia illalla ja netti kiinni tuntia ennen.

    • urts

      Sängyssä on paras nukkua.

    • ...-...

      Itselle sopiva patja auttaa. Jos kova patja tuntuu hyvältä, silloin oltava sellainen. Meillä on Tempur sänky, ja sen ostettuamme molemmat olemme nukkuneet paremmin, se kun mukautuu nukkujan mukaan.

      • tempur on

        pelkkää rahastusta ja huijausta.


    • treeovir

      isotissisen naisen alla.

    • Oyutta

      Oletko kokeillut ihan peruslaadukasta patjaa peruslaadukkaalla petarilla.

      Suosittelen esim. Askon Aurora patjaa ja siihen 9cm Aurora petaria.

      Noissa on palautusoikeus, jos ei niilläkään ala nukkuminen sujumaan.

    • Anonyymi

      Itse nukun ilman peittoa tyynyjen varassa.

      • Anonyymi

        Jos tarkenee ilman peittoa niin mikäs siinä.Itse tartten peiton koska kämppä on niin viileä ja kyllä pukeutua pitää lämpimästi vaikka on peitto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe