unen symboli-kirjanen

Vastauksesta kiitoll

Onko unen symboli-kirja netissä


Hei kun tässä oli topikissa tällainen aihe ja tänne löysin niin jospa laitan yhden mieltä askartelevan aloituksen

Minulla on kirja jossa unien symbolit on selitetty ja siinä on paljon muutakin tietoutta
mutta kun se on nyt mökillä.

Eikö joku voisi tehdä jonnekin nettiin sellaisen vastaavan kuin sanakirjan

Tai tietääkö että onko sellainen ?
Yritin äsken googlettaa unen symbolit – ei tulosta




Tai voisiko joku pikapikaa kertoa mikä on hevosen merkitys ?

12

1445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alottaja

      No en tahtoisi kertoa yksityiskohtia koska unet on vähän kuin seksi, ei ihan kaikkea tee mieli kertoa kaikille.
      Ja ”joku” voi saada liikaa tietoa elämästäni.

      Ja osaan tulkita unia aika hyvin mutta hevosesta en ole ikinä ennen nähnyt unta.

      Ja olen melkein 60 v nainen että unohtakaa SE heti alkuunsa !!!

      Toivottavasti hevonen ei liity seksiin koska silloin olen aika pulassa.
      Tahdon tulkita loput itse

    • Omissa unissaan esiintyviä esineitä, ihmisiä, eläimiä, tapahtumia ja kaikkea muutakin kannattaa ajatella omakohtaisesti. Oma mielikuvituksesi ja alitajuntasi ovat nämä hahmot eteesi tuonut. Tiedät itse minkä vuoksi ja mitä ne tarkoittavat. Sitä voi tosin joutua miettimään.

      Tiedän, että on moniakin unisymboliikkakirjoja, joissa unissa näkyville objekteille on annettu jokin merkitys. Niillä on saattanut kirjan kirjoittajalle jokin merkitys ollakin, mutta tuskin kaikille lukijoille.

      Esimerkiksi mainitsemasi hevonen, olet saattanut unissasi nähdä sellaisen lukemattomissa eri yhteyksissä, kuten myös tosielämässä. Hevonen voi tunnetasolla edustaa ihmiselle kumppanin veroista olentoa ja taas toisaalta, ei yhtään mitään.

      Yleensä hevonen mielletään uskolliseksi ja luotettavaksi olennoksi, vahvaksi ja työteliääksi. Unessa näkemäsi hevonen on saattanut olla jotain ihan muuta. Miltä se näytti? Mitä ajattelit siitä?

      Usein unissa sekoittuvat henkilöt ja eläimet, luonteet ja piirteet. Ajattelemme monia asioita samaan aikaan ja koemme ristiriitaisiakin tunteita.

      Unen hevonen saattaa ensiksi olla terve, juoksee laitumella ja johtaa laumaa urhoollisesti. Se piehtaroi. Hetkessä olemme itse tämä hevonen ja tunnemme ratsastajan selässämme. Emme haluaisi totella ohjausta, mutta alistumme lopulta. Luotamme ratsastajan hyvyyteen.

      Seuraavaksi näemme taas hevosen. Sen harja ei olekaan normaali vaan muistuttaa erään tuntemamme henkilön hiuksia, isämme. Näin yhdistimme mielessämme luonteenominaisuuksia ja jonkun henkilön.

      Seuraavaksi hevosen karvoitus yllättäen harmaantuu ja se kääntyy meitä kohti. Sen katse on säälittävä ja koemme halua itkeä. Hevosen turvassa alkaa hetken kuluttua näkymään piirteitä, jotka muistuttavat meitä isoisästämme, joka äskeittäin poistui keskuudestamme.

      Kun ajattelemme unta, tulemme tulokseen, että ajattelimme itseämme suhteessa vanhempiin sukupolviin ja koimme jonkinlaista jatkumoa.

      Hevosella ei sinänsä ollut mitään merkitystä. Unen aikana koetut tunteet ja ajatukset ovat tärkeitä. Se merkitsee, mitä ajattelemme niistä kohteistä, joita unessamme esiintyy. Kaikki ne ovat vain ja ainoastaan omasta mielestämme ja muistoistamme peräisin.

      Hevonen voi toki edustaa eroottistakin olentoa. Syitä en tässä sen kummemmin perustele.

      Minä esimerkiksi koen kaikki itseäni suuremmat eläimet yleensä pelottaviksi. Tämä ei tietenkään toimi sinun kohdallasi.

      En tiedä unestasi mitään, mutta lähtisin purkamaan sitä tunnelmien kautta ja etenisin yksityiskohtiin miettien, että mitä niistä tulee minulle mieleen.

      Esimerkiksi: Tunnelma oli aluksi pelottavahko ja näin itselläni jalassani nuoruudesta tutut lenkkarit. Seuraavaksi hevonen oli säyseämpi ja huomasin sen selässä satulan, johon oli kiinnitetty kumppanini kaulaliina. Jatkossa hevonen nuolaisi minua ja huomasin pikku varsojen juoksentelevan ympärilläni. Olin iloinen ja halusin pitää niistä huolta.

      Unohda ne unisymbolit. Toki tämä on vain oma mielipiteeni.

      • alottaja

        Kiitos rytmimunat, se oli hieno mielipide.

        Mutta en voi hyljätä unisymboleja koska en osaa kaivaa sitä ongelmaa kaikista asioista ja toi hevonen oli kummallinen.

        Minä kävin mökillä ja nyt se kirja on tässä. Hevosesta oli paljon asioita, riippuu mitä se tekee ja väreistäkin oli paljon eikä oikein ollut mitään yksittäistä selvää asiaa vaan kaikki kuvasi ihan erilaisia asioita. Ja onneksi ei seksiin liittyvää, se olisi jo liika noloa, joten nyt sitten uskallan kertoa

        Unessa : Hevonen oli ensin ihan ok . Mutta sitten se alkoi kaatua päälleni. Minä yritin sanoa sille että voi pientä kaadu vaan päälleni ettei sinua satu. Hevonen katsoi isoilla silmillä surullisesti että mene nyt pois alta tai sinä kuolet.

        Unikirja : hevonen = voima energia ,
        hevonen kärsii tai on kuolemaisillaan = uneksijan heikkeneviin voimiin (hevosvoima)

        Eli tulkitsen sen : pelkoni syöpää kohtaan, hevonen sanoi mene nyt hullu lääkäriin tai sinä kuolet nyt on tosi kyseessä.
        Kun minä vaan olen että tule vaan päälle olen minä jo elämää riittävästi nähnyt ja olen valmis poistumaan täältä, enkä mene tutkimuksiin. Taistelen edelleen asian puitteissa. Pelottaa oikeesti ihan tosi paljon.

        Tuon unikirjan avulla pystyn kaivamaan alitajunnasta sen ongelman joka painaa mieltä energia.
        Joskus tajuan unen katsomatta kirjaa, mutta joskus unen asioita pitää katsoa kirjasta päästäkseen jyvälle mikä painaa .
        Yleensä se selviää, ja olen ollut tyytyväinen tuohon kirjaan. Se ei ole ikinä pettänyt. Voiko se, sillä ainahan pystyn tulkitsemaan ongelmani niin kuin se on, mutta olen usein saanut siitä jotain uutta vihjettäkin elämääni.

        Toki minun uneni symbolit kuvaa minun alitajuntaani ja vain minä voin ne kaivaa esille, tai joku tosi taitava, mutten sellaisia tunne.

        Sinällään jännä toi uni kun itse olen jo päätökseni tehnyt niin minkä takia alitajuntani ei tahdo antaa olla, vaan tulee hevosena sanomaan mene nyt pois siitä tai sinä kuolet.
        En tiedä, kai ihmisellä on aika vahva eloonjäämisen vietti. Osa tahtoisi kai vielä elää, vaikka itse olen antanut periksi, hevosvoimat on loppu, ei jaksa korjaa enää. Siinä unessahan minä toivoin sen hevosen turvallista kaatumista minun päälleni ihan kuin että tervetuloa syöpä varo ettet satuta itseäsi. Toisaalta sekin että livessä ongelmani tuntuvat pahenevan, että taitaa aika käydä oikeasti vähiin, enkä minä välitä. Hevosen mukana kaatuu päälleni syöpä, ja hevosvoimani hupenee.

        No minä vähän luulen että annan olla kerranhan me kaikki täältä lähdetään, ehkä se on nyt minun vuoro. Tai väärä hälytys, mutta alitajuntani painii ongelman kanssa.

        = Vastauksesta kiitollinen


    • alottaja

      Sitten kun sanoin että ei kannata kertoa ystävälleen unista

      Minun ystävä kertoi minulle ihmeellisestä unestaan ... ja minä tajusin jotain sen alitajunnasta.
      Toki koska olimme läheisiä ongelmineen olin osa hänen elämäänsä ja alitajuntaa joten ei se niin vaikeaa ollut.
      Mutta tulipahan salaisuudet julki ;)

      2.
      Tuossa kirjassa oli myös juttua jos nainen uneksii: hevonen potkaisee vatsaan
      ... uni paljastaa naisen halun tulla rakastetuksi
      ...minä sanoisin että raskaaksi.


      Että silleen kannattaa hiukan miettiä mitä unistaan paljastaan poikaystävälleen ;)

      • Humma-mamma

        Taikka onnen potku.


    • alottaja

      Kirjastani ….

      kuollut hevonen = hyviä tuloja
      haavoittunut hevonen = yrityksesi ei onnistu
      kadonnut hevonen = ystävän menetys
      .. jne

    • Dominique

      Ymmärränkö oikein, että sinulla ei todistettavasti ole syöpää, vaan syövän pelko? Tämä asia painaa sinua, olet jäädä sen (hevosen) alle. Kun hevonen kehotti sinua menenään pois alta, niin se tarkoittaa, että voit itse tehdä jotain, eikä tahallaan antaa musertaa itseään. Mitä alitajuntaasi tulee, niin se myös se olet sinä itse.

      60-vuotias on nykyään ookoo, eikä seksiunia tarvitse hävetä, ne voivat kertoa muusta kuin seksistä, sanokoon kirjasi mitä tahansa. Nyt tsemppiä hyvä tyttö!

    • alottaja

      Juu, ei ole tod syöpää, mutta jännää sinällään etten tajunnut että tuo hevonen on minun sisäinen voima ”hevosvoima” Sen tajusin vasta kirjasta. Vaikka olen aika kauan paininut mammografiaan menemisen kanssa, minulle siitä onkin tullut mamografia = mamo= mamis, nynny, pelkuri. Olen kerran ollut ja se sattui. Ei siihen menemättömyys ole ongelma vaan se kun on alkanut tuntua omituiselta. En ole löytänyt mitään pattia, tai mistä noista möykyistä tietää. En tiedä mitä ajatella jos löytäisin sellaisen selkeän uuden möykyn. Toi unen tulkinta kasvattaa pelkoa lisää. Täytyy toivoa että kiltti hevonen laukka omille teilleen eikä tule enää takasin puhumaan järkeä . Tästä on vaan vahvistuttava nyt.

      Se vielä hevosesta että kun se tahtoi minulle hyvää ja minä yritin vain ettei hevosta sattuisi kun se on kaatumaisillaan päälleni, siksi se tuntui hoopolta kun eihän hevonen ajattele ihmisen parasta oikeasti, mutta unen hevonen ajatteli.

      Kirja on tosi hyvä, vain yhden kerran se on jättänyt minusta unesta ymmärtämättömäksi, niin etten osannut tulkita siitä mitään mikä voisi liittyä mihinkään elämässäni. Eikä minun aina tarvitse tarkistaa sanoja kirjasta sillä yleensä unista tajuaa lähes heti mihin ne nyt liittyy.

      Niin siis alle 60-v vielä ;)
      Olen minä seksiunia nähnyt eikä ne johda yhtään mihinkään, mutta jos joku perhonen liihottaa tarkoittaisi jotain haavetta seksistä, niin se olisi noloa. No ei tarvi pelätä enää unia perhosista.

    • Hevonen on iso eläin ja kaatuneen sellaisen alle jääminen voi olla ikävää.

      Sinulleko ei kyseisestä hevosesta tullut mitään mieleen? Se oli vain hevonen, jollaista et ole ikinä nähnyt eikä mikään siinä tai sen ympäristössä tuo mitään muuta mieleen?

      Koet selvästi hellyyttä hevosta kohtaan. Olet pitänyt jotakuta voimakkaana ja nyt hänen voimansa ovat lopuillaan. Et kuitenkaan väheksy häntä tai pidä tilannetta uhkaavana tai huolestuttavana. Suorastaan haluat hänen luottavan sinuun ja kaatuvan sinua päin. Kaikki merkit kertovat, että tapahtuman salliminen on hullua. Et voi selvitä siitä, jopa unihevonen kertoo sen sinulle.

      Unessa hevonen ei siis kaadu sinun päällesi. Se vain ikäänkuin on tehdäkseen niin.

      Et kerro olleesi ahdistunut. Saan kertomuksestasi pikemminkin vaikutelman, että olit hyvilläsi ja tyytyväinen.

      Minusta unessa ovat esillä luottamuksen ja uskollisuuden tunteet. Uhka on olemassa, mutta et anna sen häiritä itseäsi. Haluat tukea jotakuta, etkä hylätä taikka antaa kaatua yksin.

      Jos tämä liittyisi sairauden pelkoosi, voisi se tarkoittaa, että koit , ettei sinua tulla jättämään yksin hädän hetkellä.

      Voisinko pyytää sinua muistelemaan hevosesi surullisia silmiä ja keksimään ihan mitä tahansa, mitä niistä tulee mieleen? Mieleesi voi tulla monia asioita, mikään niistä ei luultavasti liity hevoseen tai sairauteenkaan.

      Jos unesi liittyisi johonkuhun läheiseesi, olisi outoa, että et olisi huomannut mitään muuta.

      Minusta unessasi on selkeä toive siitä, että sinuun luotetaan, et väisty vaikeuksien edessä, olet rohkea ja uskollinen.

      Mainitut tunteet voi liittyä sairauden pelkoosi.

      • alottaja

        Hevonen oli minun korkeudella
        Silmämme oli samalla korkeudella
        Josko oli jo puoliksi kaatumaisillaan silleen kontillaan
        Muistan vain että tajusin sen kaatuvan ja ajattelin että minun pitää pitää siitä huolta ettei se satuta itseään että olin sen alla ottamassa sitä vastaan, että kaadu vaan päälleni ettei sinua (hevosta) satu

        Sitten se kastoi minua silmillään ja ymmärsin sen katsovan siten että olisi tahtonut sanoa mene nyt pois alta tai sinä kuolet, eikä minulle ollut muu tärkeää kuin ettei hevonen kolauttaisi päätään kivilattiaan, eli olisin ottanut sen vastaan, mutta heräsin ennekuin tilanne loppui.

        Eli kuvio oli niin että Olin minä huolestunut siitä hevosesta en itsestäni ollenkaan,
        olisin ottanut vain sen kaulan ja pään syliini, en siis ihan koko hevosen alle ollut jäämässä.
        Uni alkoi siitä ja loppui että oli tosi lyhyt.

        En omista enkä tiedä hevosta ettei voi olla silleen oikeaan elämään liittyvää
        Jotain muuta se kuvaa.
        Ja tuli vaan mieleen toi syöpä ja se mammografia johon en mene saamistani kutsuista huolimatta.

        Että jos alitajuntani sanoo että menisit lääkäriin nyt kun on outoa paineen tunnetta siellä suunnalla.
        Ihmisellä on sisäsyntyinen itsesuojeluvaisto vaikka mikä olisi.
        Ehkä alitajunta käskee hevosen muodossa tutkimuksiin.

        Silmistä ajattelin vaan että onpa ne isot kun läheltä katsoo
        En pelännyt tahdoin suojella hevosta ja ehkä hoitaa sen terveeksi tai ainakin ettei enempää satuta itseään.

        Ympäristöäkään ei ollut vaan näin vain sen hevosen, mikä oli tärkeintä minulle siinä hetkessä. Eikä mitään käsitystä miten miksi olin sen hevosen luona.


        Sanoit
        ” Minusta unessasi on selkeä toive siitä, että sinuun luotetaan, et väisty vaikeuksien edessä, olet rohkea ja uskollinen.”

        Ihan kauniisti sanottu ja tuollainen olen aina oikeasti pyrkinyt olemaan. Mutta miksi vasta nyt näkisin unta asiasta? Kuitenkin tuo lause on ollut koko elämäni ajan lapsuudesta asti ollut ihan tietoinen johtoajatukseni.

        Tosin sanoin tuon lauseen viime kesänä yhdelle ystävälle siihen mitä ystävyys minulle merkitsee. Ystävyyttä ei ole ellei voi luottaa toiseen ja ellei ole itse 100% luotettava. Silti ystävät pettää. Tavallaan sanoinkin sen vihjeenä hänelle että hiukan epäilen mikä on tämän jutun nimi. Mutta mistään noin vakavasta tilanteesta, mikä unessa oli, ei ole kyse. Olemme molemmat naisia ystäviä.

        Mutta jos näen sairaan eläimen ja voin auttaa ihan varmasti myös autan itsestäni piittaamatta.
        Enemmän harmitti että heräsin kesken unen, kun se auttaminen jäi kesken.


    • Unen pohtija

      Hei! Enpä tiedä onko tästä nyt mitään apua, mutta katselin itselleni tulkintoja ja tuli mieleen että joku kyseli hevosen merkinnästä. Tälläiseen selitykseen siis törmäsin, ja ajattelin tulla tänne laittamaan sen sinulle.

      Hevonen:
      Vahva, fyysinen energia. Sinun pitää kesyttää villejä voimia. Uni voi vihjata, että olet laukannut liikaa ympäriinsä tai ehkä sinun pitäisi olla vähemmän ylimielinen.
      Musta/Tumma hevonen symboloi mysteeriä, villiyttä ja tuntemattomuutta. Otat ehkä riskejä elämässäsi uusilla alueilla. Valkoinen hevonen kertoo puhtaudesta, hyvästä onnesta ja menestyksestä.
      Jos hevonen jahtaa sinua, sinulla saattaa olla ongelmia seksuaalisuuden ja intiimin kanssakäymisen kanssa.
      Kuollut hevonen on vapauden ja vaatimusten puuttumisen symboli. Se saattaa vihjata sinua työskentelemään tunteittesi parissa.
      ratsastaminen kertoo, että saavutat päämääräsi. Villiintyneellä hevosella ratsastaminen kertoo, että intohimosi vie sinut mukanaan.
      Haarniskoitu, keskiaikainen hevonen kertoo pelottomuudestasi, rohkeudestasi, voimastasi ja aggressiostasi.

      • alottaja

        Hei kiitos paljon vastauksesta ja kirjoituksestasi


        Joo minä kyselin hevosesta. Kun en ole ikinä nähnyt unta, ja oli niin ihmeellistä että se oli kai huonosti voiva koska kaatui minua kohti ja minä yritin suojella sitä.

        Noi unen merkitykset olisi kyllä hyvä olla täällä netissä.

        Kukakohan niitä jaksaisi naputella.

        Olisi niin kätevää vain klikata kuin sanakirjasta kirjoitta hevonen ja klikkaa niin aukeisi tekstiä luettavaksi .

        Toki unissa niin moni asia liittyy niin moniin asioihin, että itse ne pitää tulkita että mitä se alitajunta nyt yrittää sanoa.

        Onko kukaan löytänyt millään sanalla mitään edes sinnepäinkään olevaa sivustoa?

        Kaikenmaailman keskustelupalstoja kyllä on mutta eikö unille ole omaa ?

        Siellä kaikki voisi kirjoittaa pikkuhiljaa kun ehtii niin joskus se olisi täydellinen kokoelma sanoja ja niiden merkityksiä.

        Niin kuin sinäkin kirjoitit yhden ja jokainen kirjoittaa yhden niin joskus saisimme täydellisen valikoiman unista.

        Ideaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe