Olen miettinyt:
hyvän näköinen, ajettavuus, tilat, ruostesuojaus, hinta, kulutus
- suhteellisen pieni maavara, arvonalennus
Onko autosta tulossa uutta päivitystä? Tuleeko ensi vuoden malliin muutoksia?
Uusi Megane kannattaako hankkia?
19
530
Vastaukset
- IlTojo,das anti-Auto
Ei ranskiksia uutena kannata hankkia ellei aio ajaa ns. paalattavaksi asti. Sen sijaan 3-10 vuotta vanhoissa käytetyissä ei missään muussa pääse yhtä hyvään hinta-laatusuhteeseen kuin ranskiksissa.
- Meganeko?
Mikä Meganessa on heikko kohta eli suurin riski, jos miettii vaikka kolme vuotta vanhaa autoa dieselkoneella ja ajettu noin 60 th. Hinta silloin tippunut noin..ei vielä puoleen.
- Meksu III
Eikö Meganesta ole jo tullut facelift -versio? Ainakin pitäisi tulla pian, jos ei ole vielä tullut. Tulihan auto jo myyntiin 2009. Facelift -versio on kuitenkin omien kokemusten pohjalta suositeltava valinta, koska niissä on yleensä hyvä varustelu ja ulkonäköä on paranneltu. Ja ennen kaikkea niissä on myös päivitetty tekniikkaa, jolloin lastentauteja vähemmän. Lisäksi 4 vuoden takuu rauhoittaa.
Maavara on tosiaan pieni, mutta niin on muissakin nykyautoissa, ellei valitse katumaasturia. Suurin harmi on uuden auton ostajalle tuo arvon alennus, mutta käytetyn ostaja voi saada edullisesti pätevän auton. Laatu on nousemaan päin.- French Budget Cars
Laakkosella oli ainakin jonkin aikaa sitten myynnissä ajamaton -13 mallinen Megane III farkku myynnissä hintaan 18990 €, alennusta normaaliin taisi olla 4000 €. Tuolla hinnalla ei arvon alennuskaan ihan päätä huimaava voi olla.
Siis joku tällainen:
http://www.laakkonen.fi/auto/77419/
- dkowjfewd
Meillä 40 tkm ajettu farkku Megane vm 2011. Ainoa (tyyppi)vika on ruostuvat rekisterikilven valot. Vesi pääsee myös takaluukun avauskytkimen sisälle ja jäätyy helposti talvella. 1.4 tubo vie hyvin, mutta kuluttaa nykyautoille "paljon" eli keskikulutus on ollut vuodenajasta riippuen 6,8 - 7,3 l/100 km. Tosin tuo moottori on jo tainnut jäädä pois uusista. Ajo-ominaisuudet on ihan hyvät. Vuoden 2014 alkupuolella tulee myyntiin Megane IV. Koriltaan ja esim. kojelaudaltaan se on täysin sama kuin nykyinen pois lukien keulan uutta ärhäkkäämpää muotoilua. Tekniikkamuutoksista en tiedä...
- Meganeko?
Kiitoksia asiallisista kommenteista. Megane kiinnostaa kovasti, mutta hankinta ei ole kiirellinen. Olen pähkäillyt erilaisia vaihtoehtoja ja tuntuu siltä, että ranskalaiset autot päihittävät saksalaiset mennen tullen ja nyt tuntuu Daciakin nousevan Renaultin halpamerkkinä. Vaikka eihän noista mikäänmaalaisista autoista kannata puhua, kun ne on tehty samamanlaisista ja erilaisista komponenteista missä sitten lienevätkin. Mutta Meganessa on tiettyää tyyliä, kunhan eivät enää tee siitä linjakkaampaa. Farmariversiossa silmä ei ole tottunut laskevaan kattoon, mikä on nykyään kaikissa autoissa, sikäli Megane II versio oli tyylikkäämpi ja rehellisempi farmari. Laskeva katto pienentää lisäksi kuljetustilaa (mm.koira). Taidan katsoa sen 14 version ja miettiä vielä, en ole kuitenkaan kääntymässä käytettyyn, koska on kyse kuitenkin varsin edullisesta autosta. Uuteen saa aina hyvän takuunkin.
- g9dj73j
Meganen vahvuudet ovat: hiljainen, pellit kestää aika hyvin ja ajettavuus, mutta luotettavuus heikko. Kun lukee mitä vikoja meganen omistajilla on ollut autoissa pistää miettimään. Toki ei kaikissa autoissa ole samoja vikoja ja on hyviäkin yksilöitä. Minulla on ollut tähän mennessä kuusitoista autoa ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että kestävyydeltään parhaat ovat: Toyota ja Honda. 2003 jälkeen Japanissa tehdyt Accordit laitan jopa Toyotan edelle kestävyydessä.
- dfkdwof
Tuota....nyt puhut Megane II:n saamasta huonosta maineesta. Nykyinen Megsu on ihan eri auto ja 4 vuoden takuulla! On se vain kumma, että nämä vanhat asiat aina yritetään uittaa, kun tekniikka on nyt ihan toista. Uuden Megsun luotettavuus on kyllä näkynyt tilastoissa jo ihan eri tavalla kuin vanhan....
- Mon Amour
Scenic on Meganen pohjalta tehty tila-auto. Kuten Meganessa, myös Scenicissä on menossa 3. sukupolvi. Ja Scenic III on esim. Dekran tilastoissa luokkansa VÄHÄVIKAISIN auto. Esim. se maailmanparas japanilainen Toyota (Corolla Verso) oli vasta 3. sijalla.
http://www.used-car-report.com/
Vikaantumisprosentit vikatyypeittäin:
No relevant defects
- Scenic III 96,0 %
- (Corolla) Verso 95,3 %
- Keskiarvo 87,9 %
Slight defects
- Scenic III 1,4 %
- Verso 2,9 %
- Keskiarvo 7,6 %
Considerable defects
- Scenic III 2,6 %
- Verso 1,8 %
- Keskiarvo 4,5 %
Chassis/Steering
- Scenic III 0,7 %
- Verso 0,1 %
- Keskiarvo 1,9 %
Engine/Environment
- Scenic III 0,5 %
- Verso 0,2 %
- Keskiarvon2,0 %
Bodywork/Frame/Interior
- Scenic III 0,2 %
- Verso 0,5 %
- Keskiarvo 0,9 %
Brake System
- Scenic III 0,9 %
- Verso 1,2 %
- Keskiarvo 3,8 %
Electrics/Electronics/Light
- Scenic III 3,1 %
- Verso 4,2 %
- Keskiarvo 8,4 % - d8d789dk
dfkdwof kirjoitti:
Tuota....nyt puhut Megane II:n saamasta huonosta maineesta. Nykyinen Megsu on ihan eri auto ja 4 vuoden takuulla! On se vain kumma, että nämä vanhat asiat aina yritetään uittaa, kun tekniikka on nyt ihan toista. Uuden Megsun luotettavuus on kyllä näkynyt tilastoissa jo ihan eri tavalla kuin vanhan....
Toivottavasti olet oikeassa, mutta katsotaan sitten kun tuo malli on ollut 10 vuotta markkinoilla, onko enää niin luotettava.
- Meganeko?
Onko Megane II ja III käytetty erilaisia komponentteja, mitkä siis vaikuttavat auton luotettavuuteen? Mututuntumalla on vaikea tehdä päätöstä. Edellinen kirjoittaja kehui japanilaisia, niihin ainakin kannattaa tehdä ruosteenestokäsittely, jos sellaisen hankkii. Itselläni on ollut autoja laidasta laitaan, mutta japanilaisia ei vielä yhtään.
- skdjfodwjfw
Megane II ja III on aivan eri autoja. Ekoissa Megsu III:ssa käytetty 1.6 litrainen vapaastihengittävä taisi olla suunnilleen sama kuin edellisessä mallissa. Muuten autoilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, paitsi että ovat Renaulteja...
- bannu
Vaimolla on 09 mallin Megane 1.6 bensakoneella, siis nykyinen koriversio. Erittäin tyytyväisiä ollaan autoon oltu, ei ongelman ongelmaa, ja sehän ei ruostu herkästi. En lähde väittämään sitä "kokoluokkansa parhaaksi", mutta hintaluokassaan erittäin hyvä valinta. Faijalla menossa neljäs megsu ja kaikki olleet luotettavia pelejä.
Auton maineen saa nopeasti pilattua huonolla laadulla, mutta maineen palauttaminen on vaikeampaa. Varsinkin Suomessa, jossa vagina änkyrä lippis vinossa kehuvat volsujaan, koska autolehdetkin niitä kehuu, vaikka kaikki tietää kuinka paskaa laatua ne ovat oikeassa käytössä. - j.j.j
Halvimman varustelutason musta maalipinta on ollut aika kehno (Isäni yksilössä näyttää kovin naarmuiselta ja himmeältä vaikka auto on vasta vuoden ikäinen. Ilmeisesti lakkaus on huono) Mutta ainakin tuttavan -09 metalliharmaassa 100tkm ajetussa on todella erinomainen maalipinta ja muutenkaan en muissa, kuin mustissa ole nähnyt vikaa maalipinnassa.
1.6 koneen 6-lovinen laatikko ainakin tässä halvimmassa varustelussa on omaan makuun aivan liian tiheä. (Auto käskee laittamaan tasaisessa vauhdissa 6-vaihteen jo 55km/h:ssa, kiihdyttäessä muistaakseni 65 tai 70km/h:ssa).
Päivitys tuli juuri 2012 lopussa / 2013 alussa.
Perinteisesti meganeissa on vikana ollut kohtuullisen lyhytikäiset kääntölaakerit (iskunvaimentimen tukilaakeri) jotka ovat todella edullisia.
Myös muut satunnaiset alustan osat ovat vanhoissa malleissa kuluneet tiheämmin, kuin monissa muissa.
Nykyinen megane ei enää käytä vääntösauvajousia, jotka -96-03 malleissa ovat nykyään vaivana, joten niistäkään ei pääse tulemaan riesaa.
Nykyisen mallin varsinaisista vioista ei siis vielä ole mitään varmaa tietoa. Mutta, jos vanhat merkit pitävät paikkansa, ovat mahdolliset viat helppoja korjata ja osat todella halpoja.- mkmk6821
Tuli hankittua Megane Sport Tourer 1,6l 110hv vuodelta 2010. Autolla on kilometrejä takanaan reilut 80tkm.
Olen samaa mieltä edellisen kijoittajan kanssa vaihteistosta, joka on välitetty ärsyttävän lyhytvälitteiseksi. Jätän tilanteen salliessa käyttämättä joko nelosta tai vitosta. Eli vaihdan kolmoselta suoraan vitoselle ta neloselta kutoselle.
Toinen harmittava piire on ajovalojen pesuri, joka tuhlaa paljon vettä ajovaloihin eli pesurit pesevät valot joka ainoa kerta kun käyttää pissapoikaa.
Muuten biili on tuntumut hyvältä, ainakin näin alkuun. Mukavan hiljainen ja tilaa löytyy myös takapenkkiläisille. Myös tavaratila riittää mainiosti kahdelle keskikokoiselle piskille. Polttoaineen kulutus on ollut sekalaisessa ajossa 7,5-7,9l/100km, joka on mielestäni hieman enemmän kuin vastaavilla muilla merkeillä.
Aika näyttää miten Megane pelaa, on ensimmäinen ranskalainen minulla ja ennakkoluuloja on. Toivottavasti eivät osoitu oikeiksi....
- ex rellumies
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11825863
Lukasepa tuolta vaikka ihan aluksi.... - turbos on potkuu
jos et oo viel hankkinut relluu,mul ois mahtava megane farkku myynnis,2012,ajettu 37tkm,groove-malli , kääntyvät tupla- xenonit,tutka,automaattinen ac,uudet ajamattomat kesänakit,uudehkot talvinakit,kaikis aluvanteet,tummat takalasit, kromatut kattokaiteet,AVAIMETON KULKU!! IRROTETTAVA KOUKKU, valot markkinoiden parhaat,luin just teknarista,just huollettu,seuraavan kerran 30000km tai 2vuotta,TAKUUTA JÄLJEL YLI 2VUOTTA. hieno erikoisväri, myyn työsuhdeauton takii. MOOTTORINA 1,4 TURBO,VOIMAA JA VÄÄNTÖÖ RIITTÄÄ!!!!!!!!!!! VIRHEETÖN AUTO
- relluonjees
Ajossa Megane farkku 1.6. bensa 2011 viime kesästä asti. Ei mitään ongelmia tähän mennessä ja pääosin olen ollut autoon tyytyväinen. Minua on eniten häirinnyt oman autoni levoton käytös maantiellä. Johtuneeko talvirenkaista (Michelinin nastalliset), kesärenkailla samaa suuntavakavuusongelmaa en havainnut. Aurauskulmissa oli vähän sanomista, mutta säätökään ei poistanut ongelmaa kokonaan. Toinen on melu. En tiedä onko eri varusteversioissa jotain eroja, mutta tuntuu, että oma yksilöni on meluisin sekä moottorin äänten että rengasmelun suhteen kaikista Meganeista, joita kävin koeajolla (3-4 muuta yksilöä). Manuaali-ilmastoinnin toimintalogiikka ei ole minulle auennut. Jos se on pois päältä, kun auton sammuttaa, se on yleensä automaattisesti päällä, kun auton seuraavan kerran käynnistää, mutta ei aina!!! Tietääkö joku, mikä idea siinä on? Arkikäyttöön auton ominaisuudet ja tilat riittävät mainiosti ja kaupungissa auto on tosi helppo ja näppärä ajaa. Jos haluaa tavallisen, miellyttävän arkiajokin, niin uskallan Meganea suositella. Rahaakin voi säästään moneen muuhun merkkiin verrattuna selvästi, jos tyytyy käytettyyn.
- turbos on potkuu
mun autos nokian hakka 7 nastal ja menee kyl tosi suoraan ja hyvä ajettava ja tää on kyl hiljainen,moottorin ääntä ei kuulu ollenkaan ja muutenkin tosi hiljainen vaik nastat alla,autoni groove farmari,1,4 turbo 2012,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,JA VOIMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ON ;=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1541290Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491145- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206979Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15939- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865