surkeutta

yksinainen4

Hei.

Minulla on kaikki hyvin periaatteessa, mutta silti on paha olla. Tuntuu naurettavalta tuntea pahaa oloa, kun ajattelee että monet naiset hoitaa suurperhettä ja itselläni on vain yksi 2v lapsi.

Olen työtön. Mitään toiveita työnsaannista en enää jaksa elätellä, enkä edes yrittää. Haukkukaa pois, itseänikin hävettää. Tässäkö tämä elämäni sitten oli... olen päivät lapseni kanssa, mies käy työssä. Hoidan kodin ja lapsen lähes kokonaan yksin ja kannan vastuun. Nukun huonosti kun lapsi valvottaa ja aamuisin nuokun sohvalla lapsen katsellessa piirrettyä ja en jaksa mitään. Päivittäin saan onneksi edes pakotettua itseni lapsen kanssa ulos, (tosin aivan liian myöhään ja en jaksa olla siellä tarpeeksi kauaa) mutta kauheaa pakkopullaa se usein on. Ja se nolottaa. Miten sitä voi olla näin laiska?? Vaikka rakastan lastani yli kaiken niin en vain aina jaksaisi tätä yhtä ja samaa. Ystäviä minulla ei ole ainuttakaan eikä sukulaisia lähellä. Päivät toistuu samanlaisina. Mies juo liikaa alkoholia ja on mieluumin omissa oloissaan. Välillä kyllä leikkii lapsen kanssa mutta minä hoidan kaikki syömiset ja pukemiset. Toki kohtuullista kun olen työtön ja lojun vain kotona.

Lapsi katsoo liikaa piirrettyjä koska itse en vain jaksa koko ajan viihdyttää. Luoja miten paska olen! Tänään näin kaupassa äidin jolla oli 3 alle 3-vuotiasta lasta. Että häpesin itseäni siinä rinnalla! Kodin pidän kyllä aina siistinä mutta siihen nyt ei hurjasti vaadita...

Joka paikassa vain niitä täydellisiä äitejä... miten te jaksatte olla aina niin hyviä? Reippaita ja jaksavia ja aktiivisia ja tehokkaita. Aamulla lasten kanssa ulkona jo klo 9 ja sitten touhutaan vaikka ja mitä.... meillä taas tänäänkään ei harjoiteltu potalla käyntiä, kun se vaan taas jäi.. tuntuu että tätä kaikkea on liikaa, vissiin pitäisi vain sohvalla saada nuokkua :( olisihan niitä kerhoja sun muita, mutta en sovi yhtään joukkoon... ihmiset kyselee, koska aion palata töihin jne ja ahdistun siitä.
Tulevaisuus näyttää aika karulta.. tuskin sitä voi pelkästään lapselle elää koko loppuelämää.

Kohtalotovereita tuskin on, mutta sainpa purkaa tunteitani.

2

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti itsekin

      Hae itsellesi ammattiapua!

      Voimia...

    • tsemppiä vain arkees

      Terkeää työtä teet hoitamalla ja kasvattamalla omaa lasta. Ja lapsi on vähän aikaa pieni: pian menee tulee kouluikään ja ei tarvitse niin paljon käytännöllistä hoitoa. Sitten voit etsiä aktiivisemmin töitä tai lisäkouluttautua jos ei ole tarpeeksi ammattipätevyyttä.
      Vaikuttaa että kaipaisit aikuisten seuraa. Etkö jaksaisi katsella onko missään äiti- ja lapsipiiriä tai piristäiskä jokun harrastus.
      Voit olla myön hieman masentunut. Yritä päästä lenkille ja vaikka jumppaamaan kun mies on lapsen kanssa. Voisitteko perheenä alkkaa tekemään jotain yhdessä.
      Mikähän miehelläs on kun alkon tuotteet niin maistuvat.
      Älä vaadi itseltäsi liikaa. Ihan hyvä äiti olet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe