Lahti/sosionomi?!?

Emilia

Moikka! Osaako joku sanoa onko lahden ammattikorkeeseen vaikea päästä sosionomi koulutukseen? Minkälaisilla pisteillä olette päässeet? Tarviiko olla kuinka hyvä todistus? Kiitos jos joku osaa/jaksaa vastata.. Onko etua lähihoitaja koulutuksesta?

8

1734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä kanssa..

Joten pistäkää ihmiset tietoa tänne. Itse aion kanssa hakea, ylioppilastodistuksella. paperit b/c..?mahdollisuudet päästä..?

• Maria

vaikea päästä.. Itse hakenut kohtalaisen hyvillä papereilla jo useamman kerran! En ole päässyt edes pääsykokeisiin. Pisteitä mulle kuitenkin kertyi hyvin ja 5p. jäi puuttumaan täysistä ja silti en siis ole päässyt.. lukio ei ilmeisesti riitä tai ainakin näyttäis olevan apua jos on sosiaali ja terveysalan koulutus alla.. Hakijoita paljon.. Mutta tsemppiä kaikille! Ite en nyt enää viitsi yrittää. Täytyy kai lukea jotain muuta mistä hyötyä myöhemmin.. Hyvät syksyt!

• opiskeleva
        Maria kirjoitti:

vaikea päästä.. Itse hakenut kohtalaisen hyvillä papereilla jo useamman kerran! En ole päässyt edes pääsykokeisiin. Pisteitä mulle kuitenkin kertyi hyvin ja 5p. jäi puuttumaan täysistä ja silti en siis ole päässyt.. lukio ei ilmeisesti riitä tai ainakin näyttäis olevan apua jos on sosiaali ja terveysalan koulutus alla.. Hakijoita paljon.. Mutta tsemppiä kaikille! Ite en nyt enää viitsi yrittää. Täytyy kai lukea jotain muuta mistä hyötyä myöhemmin.. Hyvät syksyt!

Itselläni ei kyllä mitkään hääppöset paperit ollu, mutta lukiosta suoraan pääsin tänne..
        Riippuu varmaan vuodestakin tietty, mutta ainaki 2002 oli ilmeisesti melko helppo päästä. Itse kirjotin 1B:n, 3C:tä ja 1M:n.. eli aika keskiverto...

• miuku

hmm..b/c paprut eivät kyllä voi riittää..
        ellei sulla sitte ole parempi päättötotari, ja haet sillä.
        Ite olisin päässyt 8,9 totarilla, mutta lähinkin opiskelemaan Hesaan. Mun kanssa pääsykokeissa ollut tyttö eo päässy 8,5 totarilla.
        vaihteleehan tuo mutta veikkaan että keskiarvon on oltava toi 8,5..eli m:n tai L:n verran

• minä myös...
        miuku kirjoitti:

hmm..b/c paprut eivät kyllä voi riittää..
        ellei sulla sitte ole parempi päättötotari, ja haet sillä.
        Ite olisin päässyt 8,9 totarilla, mutta lähinkin opiskelemaan Hesaan. Mun kanssa pääsykokeissa ollut tyttö eo päässy 8,5 totarilla.
        vaihteleehan tuo mutta veikkaan että keskiarvon on oltava toi 8,5..eli m:n tai L:n verran

mäkin oon hakemassa sinne,pidin lähestulkoon varmana että pääsen ainakin pääsykokeisiin mut nuo kauhujutut jäi vaivaamaan...
        luokiotodistuksella siis haen,ka 9,0 ja yo-tokarissa 3E ja 3L...riittääkö?millaset ne valintakokeet on,ja onko siinä vaiheessa papereilla enää mitään merkitystä...?siis ku oppaissa sanotaan että "viime kädessä valinta tapahtuu valintakokeen perusteella"...

• miuku
        minä myös... kirjoitti:

mäkin oon hakemassa sinne,pidin lähestulkoon varmana että pääsen ainakin pääsykokeisiin mut nuo kauhujutut jäi vaivaamaan...
        luokiotodistuksella siis haen,ka 9,0 ja yo-tokarissa 3E ja 3L...riittääkö?millaset ne valintakokeet on,ja onko siinä vaiheessa papereilla enää mitään merkitystä...?siis ku oppaissa sanotaan että "viime kädessä valinta tapahtuu valintakokeen perusteella"...

Sulla on varmasti hyvät mahdollisuudet päästä pääsykokeisiin noilla papereilla. Totta on että pääsykokeet ratkaisee paljon. Koulumenestys on vain jotain alle 30 % pisteistä.
        Täytyy suoriutua psykologin haastattelusta, ryhmätilanteesta ym.
        Oot vaan oma ittes niin eiköhän se hyvin mene. Ei kannata olla yli-innokas mulle sanottiin yhessä haastattelussa " et kai vaan innostu uusista jutuista liian helposti ja menetä mielenkiintoa yhtä nopeasti.." tai jotain sinne päin.

• Sani
        miuku kirjoitti:

Sulla on varmasti hyvät mahdollisuudet päästä pääsykokeisiin noilla papereilla. Totta on että pääsykokeet ratkaisee paljon. Koulumenestys on vain jotain alle 30 % pisteistä.
        Täytyy suoriutua psykologin haastattelusta, ryhmätilanteesta ym.
        Oot vaan oma ittes niin eiköhän se hyvin mene. Ei kannata olla yli-innokas mulle sanottiin yhessä haastattelussa " et kai vaan innostu uusista jutuista liian helposti ja menetä mielenkiintoa yhtä nopeasti.." tai jotain sinne päin.

Kyllä ne pääsykokeet ovat ratkaisevia, kunhan niihin vain pääsee. Itse en saanut ihan täysiä pisteitä todistuksesta mutta ekasta hakuvaihtoehdostahan saa viisi lisäpistettä, ja kun pääsykokeet meni tosi hyvin niin tosi hyvillä pisteillä loppujen lopuksi pääsin sisään.Uskoisin että tuon todistuksen perusteella sulla ei tule vaikeuksia pääsykokeissa, riippuu tietenkin vähän persoonastakin. Sanon vaan, että jos mulla olisi todistuksessa ollut monta ällää ja eetä, niin ylipistoon okl:ään olisin hakenut enkä sosionomiksi. Mutta nyt kun opiskelen alaa niin olen kyllä tyytyväinen että tuli valittua tämä eikä esim. vaka vaikka sekin oli minulla yksi vaihtoehto.

• ¤%¤%¤

Kannattaa todellakin muistaa, että ei sinne kouluun haeta pelkästään todistuksen kanssa. Ite olin käynyt lähihoitaja koulun ja pääsin sisälle. En kylläkään Lahteen, eli en tiedä mitä sinne vaaditaan. Sillon kun mä hain sosionomi kouluun ,hyväksyttiin työkokemus, mitä mulla oli noin pari vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4756
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3155
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2641
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2615
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2348
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1559
    Aihe