OIVOI en osaa sitten mitään tartunta?virus?

AVUTON

HEEII!
Mulla on pieni ongelma, tai no epäilys enkä saa mielenrauhaa tämän takia. Mä oon oikeastaan melko hyvä koneiden kanssa, mutta sitten kun puhutaan näistä tiedostoista, viruksista yms. mä olen täysin pihalle, en edes jaksa ymmärtää ellei rautalangasta väännetä.
MUTTA, siis mä yritin ladata koneelleni simsiä ilmaiseksi (jooojoo tiedän), katoin youtubesta ohjeet ja seurasin niitä, silloin tuli ladattua mm. uTorrent, BitTorrent, powerIso, ja yks ohjelma viel minkä nimeä en muista.. (entiiä kirjotinko oikein nuo) ja sitten mä latasin piratebay.org sen simsin, no se ei toiminu ja mä luovutin sen suhteen mut parin päivän päästä kokeilin uusiks, taaskaan ei toiminut nii poistin sitte kaikki nuo mitä olin ladannut ja annoin olla. Mutta eilen tässä latasin taas tuon Bittorrentin ja piratebaysta mä latasin noin. 6 jaksoa vamppyyripäiväkirjoja. Sitte mulle tuli ilmotus avastilta tonne alas että mun koneella on joku uhka tms, en muista tarkalleen mitä siinä luki mutta mä poistin nää kaikki jaksot ja ohjelmat yms. Sen jälkeen mä laitoin tolla avastilla ensin pikatarkastuksen jolla se löys 5 tartuntaa ja sen jälkee koko koneen tarkastuksen jolla se löys 3, painoin sitte että näytä tulokset ja valitsin että poistan nämä. No tänään tarkinstin koneen uudelleen, pikatarkastuksella ei löydy mitää mut ku tarkistaa koko koneen ni siihe tulee et tartuntoja löydetty mutta kun painan näytä tulokset ni siel ei oo mitää! 3 kertaa kokeilin ja käy samallail. Nyt kone toimii hitaammin kuin aikaisemmin ja koko ajan tuntuu ku joku tarkkailis tai jotai äääää JA hei mulla oli niiden latausten aikana sims 3 iltahuvit levy koneessa, eikai se vaikuta mitekää mihikää? JOO en todellakaan tiiä yhtään mitään....
Huolehdinko turhaa vai onks mun koneella jotai vai mitä tää tarkoittaa? Ja onko tuo avast! ilmaisversio luotettava ja hyvä? Mun edellinen varmuuskopio on 2 kk sitte ja se on kaikenlisäks keskeneräinen!!! eli olisko siitäkää mitään hyötyy? Ja kun mä sitte kuiteki ostin sen simsin kaupasta viikko sitten niin oon senki ladannu tähä enkä haluis poistaa sitä.

3

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvhjjk

auutakaasa ny joku

• Tarkista kone Malwarebytes ohjelmalla: http://www.malwarebytes.org/

Asennusvaiheen päätyttyä ota ruksi pois "Kokeiluversio" kohdasta ja ennen täyttä virustarkistusta päivitä virustunnisteet.

• Ja jatkossa ei kannata ladata laittomia pelejä. Mieluummin ostaa kaupasta laillisen version niin haittaohjelmia ei tule sen mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe