Mistä apua tinnitukseen?

epätoivoinen

Hei,
Minulla on ollut tinnitusta molemmissa korvissa n. 4v (meluvaurio), mutta totuin siihen ääneen. Nyt kuitenkin viikko sitten kävin katsomassa koulun kanssa musikaalia, jossa pidin kyllä apteekista ostamiani korvatulppia.. Noh, kuitenkin pari päivää musikaalin jälkeen huomasin, että tinnitus kuulostaa pahemmalta kuin aikaisemmin. Myös paineen tunnetta tuntuu varsinkin toisessa korvassa ja tuntuu etten kuule yhtä hyvin kuin aikaisemmin. Kun huomasin tämän menin aivan paniikkiin ja lopulta iski epätoivo.. Ja nyt en pysty enää ajattelemaan muuta kuin tuota tinnitusta ja kuuloani. En tiedä mitä tekisin. Ahdistaa niin paljon, että mieluummin kökötän yksin hiljaa vain omassa huoneessani.. Mua pelottaa, että kuuroudun kokonaan. Osaisko joku auttaa? Onko mitään keinoja lieventää tinnitusta tai palauttaa kuuloa edes hieman? Pystynkö vielä elämään normaalisti?
Tiedän, että tämä kirjoitukseni kuulostaa todella tyhmältä, koska omapahan on ongelmani, mutta.. En voi tälle ahdistukselleni mitään. Toivottavasti joku edes viitsisi lukea tämän..

3

431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Melkein kuuro

Kannattaa hakeutua kuulontutkimukseen.Valitettavasti tinnitus on tullut jäädäkseen,mutta sen kanssa oppii elämään.

• Tinnituslapsen äiti

Hei epätoivoinen. varmaan voit vaihtaa nimimerkkisi Toivoiseksi. Kirjoituksesi ei kuulosta tyhmältä ja ahdistus on tuossa tilanteessa tosi ymmärrettävää. Paljoa ei varmaa auta, että et ole vaivasi kanssa yksin. Ehdotan, että päättäväisesti muistelet, mitkä asiat olivat kiinnostavia ja mistä pidit ennenkuin tinnitus paheni. Sitten ulos omasta huoneesta ja tekemään niitä asioita. Ja kuulo pitää suojata...
      Toivon. että olet niitä onnellisia. joiden tinnitus vaimenee tai katoaa tai jotka helposti löytävät sopivan vertailuäänen kuunneltavaksi. mutta jos tilanne jatkuu, käy lääkärissä ja ota selvää tinnituksesta ja selviämiskeinoista esim Tinnitusyhdistyksen kautta. Tinnitus voi olla kiusa, vaiva tai suoranainen helvetti. Jos se on osa sinua, sinä olet kuitenkin enemmän kuin Tinnitus.

• epätoivoinen

Kiitos paljon, tuo kirjoituksesi on helpottanut oloani huomattavasti! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1222
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      99
      622
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      582
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56