Apua 10 kk vauvan nukuttamiseen

Väsynytttttt

Elikkä siis meidän 10 kk ikäinen lapsi nukkuu yöt omassa huoneessa ja omassa sängyssä mutta nukuttaminen on kamalaa..sänkyyn mennään hampaitten pesun ja yövaatteisen vaihdon jälkeen , valot pois , unimusiikki soimaan. Juo pullollisen maitoa nukkumaan mennessä . Mutta sängyssä vaan pelleilee, nousee seisomaan heittää tutin pois kiemurtelee kääntyilee . Jos pitää kiinni ja estää kääntymisen , huuto alkaa. Jos antaa kääntyä nousee seisomaan ja höpöttelee.. Tyttö on terve ja muuten hyvän tuulinen. Huoneesta jos lähtee pois huutaa pää punaisena eikä tajua hengittää.. Onko teillä vinkkejä? Asiallisia vastauksia kiitos:)!

3

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei väsynyt

Vaikea sanoa mikä olisi kellekin lapselle se oikea tapa.

Meillä tuon ikäisenä tehtiin niin että lapsi nukutettiin ensin meidän sängyssä ja kannettiin sitten omaan pinnasänkyyn. Onneksi ei kuitenkaan yöllä heränny ihmettelemään missä on.

Kun ikää tuli ja alkoi vieressä nukuttaminen mennä pelleilyksi,siirryttiin sitten vasta nukuttamaan omaan sänkyyn ja yksikseen.

Nyt kohta 3 v. ja nukahtaa sekä päiväunille että yöunille yksin. Tästä vierellä nukuttamisesta ei jäänyt onneksi mitään tapaa.

En tiedä olisiko tuollainen teillä hyvä vaan joku muu vaihtoehto.

Ehkä ennen nukkumaanmenoa jo rauhoitutaan olohuoneessa yms. pimennetään valoja ja saadaan rauhallinen olotila. Ei anneta lapsen enää leikkiä ja höseltää. Jotta nukkumaanmenoa ei olisi sitten "yks kaks rauhoittumist." Katselisitte yhdessä kirjaa ja sitten vasta iltapesut ja vaatteiden vaihto.

En tiedä miten teillä iltatoimet tehdään,mutta meillä ainakin huomasin kun on todella energinen lapsi että kaiken a ja o on ollut se että ennen nukkumaan menoa (ennen omaan huoneeseen menoa) rauhoitutaan jo.

Jostain luin että lapsen pitäisi puoli tuntia ennen nukkumaan menoa rauhoittua. Tämä on meillä toiminut nyt 2 v. loistavasti.

• Väsynytttttt

Meillä ei toimi vieressä nukuttaminen ja sänkyyn kantaminen , herää heti :) ja meidän sängyssä ei uskalleta nukuttaa ettei tipu jos herää.. Täytyykin koittaa tuota rauhoittumista ensin vaikka kirjan merkeissä:) kiitos.

• 16+11

Mä jäin lapsen kanssa makuuhuoneeseen nukkumaan, kun pinnasänky oli tuossa vaiheessa vielä meidän makuuhuoneessamme. Sammutin valot, toivotin hyvää yötä ja menin sängylle makaamaan (ja räpelsin kännykkää tms.). En kiinnittänyt lapseen mitään huomiota, sai rauhassa seisoskella ja höpötellä aikansa. Jos ja kun alkoi käydä levottomaksi, kävin laskemassa hänet takaisin makuulle hyvin vähäeleisesti ja mahdollisimman pienellä kontaktilla, toivotin uudestaan hyvää yötä ja palasin itse sängylle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rydman "elämäni hirveimmät päivät" Entäs uhrisi?!

https://yle.fi/uutiset/3-12515383 Rydman valittelee että vaikeaa on ollut kun jäänyt kiinni mutta entäs uhrisi? Ei yhtään empatiaa uhreja kohtaan!
      Maailman menoa
      289
      4597
    2. Nakkilassa on raiskattu wanhus

Wanhus on raiskattu nakkilassa palvelutalossa. ( näin uutisoivat molemmat iltapäivälehdet sekä yle )
      Nakkila
      19
      3273
    3. Haluaisin tietää miten sulla menee

Onko kaikki hyvin? Ja onko sulla yhtään ikävä mua? Itse haluaisin niin kovasti nähdä sut taas :(
      Ikävä
      91
      1391
    4. Totuus on että

Se kaikki sattui ihan vit**ti koska mä tykkään susta todella paljon. Oikeesti tosi paljon. Menin ihan pois raiteilta enkä tajua tätä itekään. Oon mä j
      Ikävä
      42
      1332
    5. Natoon liittymisen hinta kova.

Suomi joutuu luovuttamaan kurdeja Turkkiin, maksoiko Suomen Nato-jäsenyys monien kymmenien ihmisten vankeus ja kidutuskohtalon vai peräti kuoleman. ht
      Maailman menoa
      272
      1215
    6. Uskallatko paljastaa

Kaivattusi nimikirjaimet ja sukupuoli? Minä aloitan, KA, nainen.
      Tunteet
      40
      984
    7. Sofia kertoo et halusi luvan kokeiluihin seksin suhteen Lontoossa asuessaan..

Katos nainen alkaa kertoa et seksikokeilut alkoi maistua, kun muutti Lontooseen.Marokkolainen räppäri ja tietenkin sekin on varsttu mies ja itse sen k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      975
    8. Mikamika missä mika

Polliisi etsii https://poliisi.fi/-/epailty-henkirikos-torniossa?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
      Tornio ja Haaparanta
      7
      899
    9. Aiotko saattaa sen loppuun

..mikä on meillä pahasti kesken..ja milloin...en jaksa odottaa enää..
      Ikävä
      54
      867
    10. En halua satuttaa sinua

Mutta tässä ei ole järkeä!..
      Ikävä
      39
      819
    Aihe