Kissan pentu tutustuttaminen 8 vuotiaaseen

kissaomistaja

Siis meillä on nyt yli 3kk vanha poika kissa(Hector).Todella energinen ja leikkisä.8v leikattu uros(Juuso) on rauhallinen ja haluaa olla huomion keskipisteenä.(ulkokissa)

En tiedä olenko tehnyt tututtamisenoikein ,mutta siis tuo kissanpentu oli huoneessani viikon,jolloin sen jälkeen sai olla koko talossa.He saivat nähdä ihan vapaasti keskenään,mutta ekoilla kerroilla vaan sillein,että pidin tästä kissanpennusta kiinni.Juuso ei pitänyt Hectorista yhtään vaan murisi ja sähisi aivan kokoajan.Tätä jatkui pari viikkoa,jollon se alkoi vaan murista.Nyt kissanpentu on ollut miellä jo yli kuukauden ja Juuso vieläkin murisee ja nyt sähisee kaupanpäälle.Hector kyllä ärsyttää häntä aika pahasti,liittyyköhän se tähän?
Nyt Juuso on tullut agressiivisemmaksi ja pelkään,että tämä menee pahemmaksi.

Mitä pitäisi tehsä,alotanko uudestaan koko tutustuttamisen,eli pidän 2 viikkoa erillään ja saavat haistella toisiaan ja etenen aina vaihe vaiheilla?

Muita kysymyksiä:

Pitääkö antaa molemmille paljon huomiota?

Miten voisin tehdä nämä tutustuttamisen oikein?

Juusolla vuotaa silmä kokoajan ja nyt sillä on molemmissa silmissä,puolet silmästä sitä valkoista juttua.(En osaa selittää)Sillä on jatkunut tuo vuotaminen aika monta vuottajo,mutta luultiin,että se on ihan normaalia.

Juuso on suurin osa päivästä ulkona ja on ehkä muutaman tunnin sisällä.(joskus nukkuu koko yön)Olen yrittänyt pitää sitä enemmän sisällä,mutta sitten se ärsyyntyy ja tulee agresiiviseksi,mitä tehdä?

Emme ole vieneet kertaakaan kissojamme eläinlääkäriin,paitsi leikauttavaksi ja pelkään,että ne sairastuu tai jtn.Nimittäin Juuson turkki on todella rasvainen ja kuiva.Silmät ovat huonot ja olen huomannut,että kuulo on huonuntunut,mutta kun muut perheen jäsenet sanovat aina,kun yritän sanoa että viedään tarkistettavaksi,että minun nuoruudessa,ei koskaan viety eläintä eläinlääkäriin,vaan madotettiin ja leikautettiin.

Miten saan kissanpennu rauhottumaan,ettei ala leikkimään hänen kanssaan?

Juuso ei murise tai sähise ruoka paikalla,vaan on siellä todella rauhallinen ja suloinen,mutta sitten hänen lempipaikallaan,missä se nukkuu aina,niin siinä se tassulla kynnet esillä lyö sitä.(Kai se vaan puolustaa reviiriään)Mutta on ne kerran nukkutun yhdessäkin,mutta kai se oli silloin tosi rauhallinen.)

Joskus niillä menee tosi hyvin,joskus aivan kamalasti!

Auttakaa minua nytten,koska pelkään,että pitää luopua Hectorista,joka on minulle tosi rakas.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

        Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
        Maailman menoa
        185
        1796
      2. Mietin sinua nainen

        Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
        Ikävä
        60
        1240
      3. Kyllä suoraan

        Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
        Ikävä
        58
        1003
      4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

        Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
        Lapua
        76
        872
      5. Voisitko nainen kertoa mulle

        Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
        Suhteet
        140
        867
      6. Haluan sinua mies

        Saat minut kuumaksi.
        Ikävä
        43
        853
      7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

        Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
        Ikävä
        54
        788
      8. Voitaisiinko harjoitella rakas

        Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
        Ikävä
        72
        720
      9. Ne alkaa aina yhdeltä

        jos mies et ole sattunut huomaamaan!
        Ikävä
        81
        719
      10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

        Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
        Hindulaisuus
        320
        678
      Aihe