Kissan pentu tutustuttaminen 8 vuotiaaseen

kissaomistaja

Siis meillä on nyt yli 3kk vanha poika kissa(Hector).Todella energinen ja leikkisä.8v leikattu uros(Juuso) on rauhallinen ja haluaa olla huomion keskipisteenä.(ulkokissa)

En tiedä olenko tehnyt tututtamisenoikein ,mutta siis tuo kissanpentu oli huoneessani viikon,jolloin sen jälkeen sai olla koko talossa.He saivat nähdä ihan vapaasti keskenään,mutta ekoilla kerroilla vaan sillein,että pidin tästä kissanpennusta kiinni.Juuso ei pitänyt Hectorista yhtään vaan murisi ja sähisi aivan kokoajan.Tätä jatkui pari viikkoa,jollon se alkoi vaan murista.Nyt kissanpentu on ollut miellä jo yli kuukauden ja Juuso vieläkin murisee ja nyt sähisee kaupanpäälle.Hector kyllä ärsyttää häntä aika pahasti,liittyyköhän se tähän?
Nyt Juuso on tullut agressiivisemmaksi ja pelkään,että tämä menee pahemmaksi.

Mitä pitäisi tehsä,alotanko uudestaan koko tutustuttamisen,eli pidän 2 viikkoa erillään ja saavat haistella toisiaan ja etenen aina vaihe vaiheilla?

Muita kysymyksiä:

Pitääkö antaa molemmille paljon huomiota?

Miten voisin tehdä nämä tutustuttamisen oikein?

Juusolla vuotaa silmä kokoajan ja nyt sillä on molemmissa silmissä,puolet silmästä sitä valkoista juttua.(En osaa selittää)Sillä on jatkunut tuo vuotaminen aika monta vuottajo,mutta luultiin,että se on ihan normaalia.

Juuso on suurin osa päivästä ulkona ja on ehkä muutaman tunnin sisällä.(joskus nukkuu koko yön)Olen yrittänyt pitää sitä enemmän sisällä,mutta sitten se ärsyyntyy ja tulee agresiiviseksi,mitä tehdä?

Emme ole vieneet kertaakaan kissojamme eläinlääkäriin,paitsi leikauttavaksi ja pelkään,että ne sairastuu tai jtn.Nimittäin Juuson turkki on todella rasvainen ja kuiva.Silmät ovat huonot ja olen huomannut,että kuulo on huonuntunut,mutta kun muut perheen jäsenet sanovat aina,kun yritän sanoa että viedään tarkistettavaksi,että minun nuoruudessa,ei koskaan viety eläintä eläinlääkäriin,vaan madotettiin ja leikautettiin.

Miten saan kissanpennu rauhottumaan,ettei ala leikkimään hänen kanssaan?

Juuso ei murise tai sähise ruoka paikalla,vaan on siellä todella rauhallinen ja suloinen,mutta sitten hänen lempipaikallaan,missä se nukkuu aina,niin siinä se tassulla kynnet esillä lyö sitä.(Kai se vaan puolustaa reviiriään)Mutta on ne kerran nukkutun yhdessäkin,mutta kai se oli silloin tosi rauhallinen.)

Joskus niillä menee tosi hyvin,joskus aivan kamalasti!

Auttakaa minua nytten,koska pelkään,että pitää luopua Hectorista,joka on minulle tosi rakas.

0

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pike surkea

Pike on surkea
        Ikävä
        15
        3329
      2. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
        Maailman menoa
        2
        1625
      3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
        Maailman menoa
        106
        1577
      4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
        Maailman menoa
        225
        1075
      5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
        Kaste
        422
        1068
      6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
        Ikävä
        124
        871
      7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
        Suomalaiset julkkikset
        2
        836
      8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
        Haapavesi
        29
        807
      9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
        Kuhmo
        10
        805
      10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
        Ähtäri
        45
        789
      Aihe