Miksi ei kannata asua omakotitalossa.

onkosesuomalaista?

1) joudut itse maksamaan kosteusvauriot, homevauriot yms.
2) elämiskulut paljon halvempaa kerrostaloissa
3) pihatyöt
4) jos muutat kerrostalosta, saa sen paljon nopeammin myytyä kuin omakotitalon
kerron vielä että myöskin kerrostaloissa on seinät joiden sisällä voit olla rauhassa.

16

1544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juup joo....

      Kerroit juuri neljä syytä miksi asun ok-talossa... Ja kertakaikkiaan tykkään siitä että kolmella on 215 m2 tilaa. Aikaisempi 85 m2 rivati rupesi ahdistamaan.

    • Kiitti!

      Ei vitsi, hyviä pointteja! Pitää ruveta suunnittelemaan muuttoa kerrostaloon, jossa joku muu maksaa mun remontit, kalja on halvempaa, pihatöihin osallistumiseen ei painosteta ja jossa on seinät(!). Mageeta, heti lähden!

    • Omakotitalos asukas

      1) Maksat kyseiset korjaustet tulevaisuudessa rahoistusvastikkeen muodossa!
      2) Tuosta voi olla montaa eriä mieltä... Itselläni asumiskulut uudehkossa omakotitalossa vuodessa n. 3600e sis. Lämmityksen, Vesi-ja jätevesimaksu, puhtaanapito, kiinteistövero. Kuukautta kohden tekee 307e? Mitä saa rahoille vastinetta? 185m2 20m2 autotalli(lämmin)
      3) Maksat vastikkeen muodossa tuon pihatyöt. Luuletko oikeasti kun asut omistus kerrostalossa ei tarvitse maksaa pihatöistä?

      4) Harvemmin on tarvetta myydä omakotitaloa kun semmosen on hommannu ei se vaihtamalla parane.


      Kummasti halvempaa pidemmässä juoksusssa asua omassa omakotitalossa ainakin omastamielestäni.

      Itse ainakin arvostan sitä asiaa, ettei tarvitse kuunnella naapureiden ääniä.

    • Ap on sossu pummi

      Onhan kerostalossa asuminen halvempaa ja viellä vuokralla,
      sossu maksaa kaiken. Joten kumpi halvempaa?? sossu ei välttämäti maksa omakoti talon vuokraa ylläpitoa.

    • kerrostalo on paras

      ei kerrostalossa tarvii maksaa pihatöistä. hoitovastikke vain tarvii maksaa. ei talkoisiin pakoteta niin ei se voi sillon itelle mitään maksaa !

      • hmmm...

        Eihän kerrostalossa tarvi maksaa mistään. Pihat hoidetaan ja talvella lumet poistetaan ilmaiseksi????


      • nuukajussi
        hmmm... kirjoitti:

        Eihän kerrostalossa tarvi maksaa mistään. Pihat hoidetaan ja talvella lumet poistetaan ilmaiseksi????

        On se kumma että vaikka kerrostaloasuminen ja varsinkin vuokralla kerrostalossa asuminen on niin ylivoimaisen halpaa on kuolleen kerrostaloasukkaan jäämistö useimmiten seuraavanlainen: Vajaa röökiaski, vajaa Coltin sytkäri, nuhjuinen runkopatjasänky, rikkinäiset lastulevyiset tv-taso ja kirjahylly, muovikassillinen tarjoustalon tuikkukippoja ja eripari astioita sekä toinen muovikassillinen nuhjuisia lumppuja. Kolmas muovikassi on haiseva roskapussi ja sitä seuraavat muovikassit ovat täynnä tyhjiä tölkkejä.

        Surumielinen näky kun ne nostetaan vaivihkaa iltahämärissä räntäsateessa roskakatokseen odottamaan roskakuskia.


    • puutaheinää

      "1) joudut itse maksamaan kosteusvauriot, homevauriot yms."

      Ei tässä lammitalossa sellaisia ole eikä tule.

      "2) elämiskulut paljon halvempaa kerrostaloissa"

      Neukuläävässä 300 eur/kk yhtiövastike sähkö vesimaksu 50 eu/kk per naama. Viidellä asukkaalla tuo tekee 600 eur/kk. Tässä lammitalossa asuminen maksaa viideltä keksimäärin 200 eur/kk.

      "3) pihatyöt"

      Jätä luonnontilaiseksi, päällystä kivimateriaaleilla tai hommaa vaimo joka tykkää puutarhatöistä. Ennenkaikkea kohtuukokoinen tontti ja lyhyt pihatie, niin ei ole lumitöitätäkään rivariasumista enempää.

      "4) jos muutat kerrostalosta, saa sen paljon nopeammin myytyä kuin omakotitalon"

      Neukkulääviä ja kerrostalokolhooseja kukaan täysipäinen ei osta vvarsinkaan jos samalla rahalla saa paremman ok-talon.

      "kerron vielä että myöskin kerrostaloissa on seinät joiden sisällä voit olla rauhassa"

      Kaverin kanssa käytettiin lapsena lämpöpattereita puhelimena neukkuläävässä, välissä oli yksi kerros. Yläkertaan muutti perhe joka riiteli koko ajan, huuto kuului hyvin meille.

      • Kenttauriina Qq

        Kaikessa on puolensa. Ihmisen asumismuodon valinnassa ei tärkein kriteeri varmaankaan ole se, maksaako asuminen kuukaudessa parisataa enemmän tai vähemmän. Tärkein kriteeri lienee se, mikä ketäkin miellyttää. Meille sopii erinomaisesti hissittömän kerrostalon neljännessä kerroksessa asuminen sekä vanha huono ja uusi hieno mökki vajaan sadan kilometrin päässä.

        Rahaa palaa se, mikä palaa eikä tonni vuodessa sinne taikka tänne vaikuta yhtään mitään.


      • 34+llöö
        Kenttauriina Qq kirjoitti:

        Kaikessa on puolensa. Ihmisen asumismuodon valinnassa ei tärkein kriteeri varmaankaan ole se, maksaako asuminen kuukaudessa parisataa enemmän tai vähemmän. Tärkein kriteeri lienee se, mikä ketäkin miellyttää. Meille sopii erinomaisesti hissittömän kerrostalon neljännessä kerroksessa asuminen sekä vanha huono ja uusi hieno mökki vajaan sadan kilometrin päässä.

        Rahaa palaa se, mikä palaa eikä tonni vuodessa sinne taikka tänne vaikuta yhtään mitään.

        "Meille sopii erinomaisesti hissittömän kerrostalon neljännessä kerroksessa asuminen sekä vanha huono ja uusi hieno mökki vajaan sadan kilometrin päässä."

        Ei sovi, siksi teilläkin kesämökki. Fiksumpaa olisi hommata ok-talo 30-50 km päästä, jolloi vasta-argumentiksi ei käy työmatkan pituus tai ylivoimainen ok-talon hinta.


    • vääriä luuloja

      1) Osakkeessa maksat myös naapurin homevauriot, jotka johtuvat hänen tekemistään virheistä
      2) Omakotitalossa on aina halvempaa kuin kerrostalossa
      3) Lumityöt, haravointi ja nurmenleikkuun on parasta teoriaa toimistotyön vastapainoksi
      4) Myyntinopeus on pelkästään hinnoittelukysymys.

      • Ei ok taloon

        Meinasit vai ? No ei minun kannata yksin asuvan omakotitaloon muuttaa ei löydy riittävän pieniä omakotitaloja missä 1 henk olisi järkevä asua.


      • 234+33
        Ei ok taloon kirjoitti:

        Meinasit vai ? No ei minun kannata yksin asuvan omakotitaloon muuttaa ei löydy riittävän pieniä omakotitaloja missä 1 henk olisi järkevä asua.

        "ei löydy riittävän pieniä omakotitaloja missä 1 henk olisi järkevä asua. "

        kas tässä:
        http://www.alvsbytalo.fi/talomallistomme/-mainikki/86/

        On pari huonetta harrastuksille, jos ei asukkaita niihin ole.


    • Kannattaja

      Kun aikoinaan asuimme kerrostalossa, niin

      - piti osallistua parvekeremontin kustannuksiin, vaikka asuttiin maan tasalla, eikä meillä edes ollut parveketta
      - piti osallistua taloyhtiön neljän saunan remonttikustannuksiin, vaikka meillä ei ollut saunavuoroa, eikä käyty edes lenkkisaunassa
      - ei käytetty myöskään kylmäkellaria, mutta silti me maksetttin osuutemme sen sähkön kulutuksesta ja korjauksista
      - kun ikkunoita kunnostettiin, niin olisin halunnut maalata ikkunoiden puitteet itse, mutta eihän sellainen tietenkään käynyt
      - myös parkkipaikan lumitöistä, kunnossapidosta ja laajennuksesta maksoimme osamme, vaikka meillä ei ollut silloin edes autoa.
      - osallistuimme myös kerhohuoneen remonttikustannuksiin, lämpöön ja sähköön, vaikka koko tilan käyttötarkoitus ei selvinnyt minulle koskaan.
      - pyykkitupaa käytimme muistaakseni kerran, sillä se oli ylikuormitettu ja käytännössä vakiovaraajat omivat sen itselleen. Julmetun kalliit koneet sinnekin uusittiin ja osamme maksoimme niistäkin. Rahastin murrettiin niin monta kertaa, että lopulta se poistettiin ja pesulan käytöstä tuli "ilmaista"

      - nyt sinne hommataan kuulemma hissiä.. Kyllä se meidän entisen asunnon omistaja siitä osuutensa joutuu maksamaan, vaikka ei hissiä ikinä tule tarvitsemaan.

    • huaahhahhh

      Mullistele vaan siellä kolhoosissas muiden yhteisöasujien kans ja haaveile ok-talosta

    • oma talo ja tontti

      jaahas johan on kilpailu:kerrompa oman valintani ostin omakotitalon hiukan syrjemmästä ja kuluni kk:ssa on 267e(sis.kaikki)ja voin tehä talolleni mitä haluan eli mulle ihan hyvä vaihtoehto.ikäni aikasemmin asustelin vuokralla niin kerros,kuin rivitaloissakin ja rahaa meni paaljon enemmän.

      no veljeni osti kaupungista kerrostalo kämpän ja joutui viä lainankin ottamaan siihen eli siis molemmilla oli n.40000e käytössä ny veljeni maksaa seuraavat 30v lainaa pankille yhtiövastikkeen suunilleen 800e/kk vesi sähkö.ja kaikki rempat mitä haluais tehä niin pitää hyväksyä isännöitsiän kanssa.

      sit valinnat mitkä tehtiin niin halusin oman rauhan ja nykyään pystyn pitämään koiraakin ilman et naapurit itkee milloin mistäkin ja tykkään tehä pihahommia kun jaksan tai sit teen joskus myöhemmin ihan sama.
      kun taas veljeni ei halunnut tehä mitään piha-alueiden suhteen ni hänelle sopi paremmin tuo kerrostalo...eli koska meitiä on moneen junaan ni ei kaikki viihdy siellä missä toiset

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe