Karman laki, missä muka?

oikeesti nyt

Myönnän olevani katkeroitunut elämääni. Mitä järkee on olla ystävällinen toisille, kun saa pelkkää pas*aa osakseen?

Ihmiset, jotka käyttävät minua kynnysmattona, elävät tyytyväisenä onnellista elämää. "Ystävät" eivät halua olla yhteyksissä kuin ainoastaan kaataakseen murheensa minun niskaani, ikinä eivät ole valmiita itse kuuntelemaan. Illanviettoon on turha enää edes tarjoutua, en kelpaa seuraksi hauskanpitoon. Jos joku ottaa minuun joskus yhteyttä, on motiivina lähestulkoon aina raha tai muut palvelukset.

Olen homoseksuaali ja ihastunut palavasti, mutta en uskalla ottaa selvää vastapuolen tunteista, koska olen niin sairaan ujo. En myöskään pysty unohtamaan, enkä pääse edes tätä tilannetta karkuun minnekään.

Liikaa kiltteyttäni käytetään häikäilemättä hyväksi joka paikassa ja pelkään, että saan kohta burn out:in.

Miten tästä katkeruudesta pääsee eroon? Haluan olla entinen, iloinen minä! Missä se Karman laki viipyy?

7

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .k.

      Turha on odottaa mitään keksittyjä satuja, kuten karman lakia. Älä alistu olemaan kynnysmattona. Jos kaverit ovat tuollaisia, vaihda kaveripiiriä äläkä ole sen roskajoukon kanssa missään tekemisissä.

    • p.v...

      Karma on toimintaa tai toiminnan luonne.. Paha saa palkkansa jne.

    • Elämä ei ole reilua!

      Yksi aikuiseksi kasvamisen kovimmista läksyistä on, että ei ole mitään objektiivista hyvää ja pahaa, eli "paha" ei välttämätä saa palkkaansa, eikä "hyvä" palkintoaan, kärsimyksestä ei välttämättä seuraa onnea jne. = Elämä ei ole reilua! Sen kun sisäistät, niin ei tarvii enää olla katkera siitä, että et ole ns. ansaitsemaasi kohtelua ja/tai onneasi saanut. Yleensäkin onnea, kun ei voi ansaita, se on tässä ja nyt, sinun sisälläsi tai sitten ei, kukaan ei sitä sinulle voi antaa tai mikään saavutuksesi ei sitä sinulle takaa.

      • 13+12

        Viisaasti kirjoitettu! Monet aikuiset eivät kasva koskaan aikuisiksi siinä mielessä, että kantaisivat vastuuta omasta elämästään, sen valinnoista. Muiden syyttäminen ja katkeruus on yleistä.


      • 13+12
        13+12 kirjoitti:

        Viisaasti kirjoitettu! Monet aikuiset eivät kasva koskaan aikuisiksi siinä mielessä, että kantaisivat vastuuta omasta elämästään, sen valinnoista. Muiden syyttäminen ja katkeruus on yleistä.

        En tarkoittanut tällä kommentoida ap:n kirjoitusta, vaan vain ko. puheenvuoroa. Se tunne, että elämä ei ole reilua, on tunne, jonka kantamiseen tarvittaisin ystävä tai rakastettu. Ja on rankkaa, jos sellaista ei ole.


      • ap.

        Annoitkin ajateltavaai, kiitos. Kyllähän mä tiedän, ettei mitään Paha saa palkkansa-juttua ole olemassa, joten jätänpä tästä lähtien luuserit oman onnensa nojaan.

        Tänä vuonna en aio muistaa yhtään ainutta ihmistä jouluna, koska eivät mielestäni ole ansainneet mitään minulta.
        Lisäksi opettelen sanomaan "ei " avunpyyntöihin, koska en muutenkaan kelpaa seuraan esim. yhteisiin illanviettoihin.
        Etsiköön jonkun toisen höynäytettävän.


      • valitettavasti..
        13+12 kirjoitti:

        Viisaasti kirjoitettu! Monet aikuiset eivät kasva koskaan aikuisiksi siinä mielessä, että kantaisivat vastuuta omasta elämästään, sen valinnoista. Muiden syyttäminen ja katkeruus on yleistä.

        Meitä on moneen junaan, ja osa jää asemallekkin.
        Kaikki ei ole täydellisiä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe