Miksi on paljon etanolia polttavia Saabeja tarjolla, mutta ei esim Volvoja? Sopiiko Saabin moottori jotenkin hyvin etanoli-polttoaineelle?
Kannattaako harkita käytetyn 9-5 etanoli-farmarin hankkimista? Perhe ajaa vuodessa alle 10tkm. Auto ollut tähän asti vanha Renault-hatchback 1,6 bensakoneella ja nyt olisi kotieläinten takia tarvetta farmarille. Dieseliä ei kannata ostaa. Niin, ja en halua Audia eikä ole varaa sellaiseen..
Etanoli-Saab
3
344
Vastaukset
- kaasua, peppone
Noin pienillä km-määrillä ei kannata enää lähteä etanoli-leikkiin. Johan siinä ehtii etanolit laskeutua tankin pohjalle...
Saab teki paljon työtä suunnitellessaan moottoreita tulevaisuuteen. Sen vuoksi on paljon etanoli-Saabeja. Saabin koneet on tosiaan varustettu Bio-valmiuksin jo 2000-luvun alusta.- BioPower
Muuten joo, mutta "aidot" BioPower-autot on noin vm. 2007 eteenpäin.
Mutta käsittääkseni kaikki 9-5:set saadaan kulkemaan BioPower softalla, joka on todella helppo tehdä. Saab-klubin foorumilta kun etsii vaikka etanoli tai BioPower softalla niin löytää kyllä tekijänkin. Löytynee ympäri Suomea.
Itsellä on vm. 2003 9-5, 2,0t, joka sai BipPower-päivityksen 1,5 vuotta sitten ja hienosti kulkee...
- e85 saabbisti
Ilman muuta kannattaa siirtyä E-85 käyttäjäksi, vähäpäästöisen Saabin kuskina olet heti luonnonsuojelijana parasta A1 luokkaa. Säästät sievoisen summan polttoainekuluissa, kone pysy puhtaana ja samalla tuet kotimaista tuotantoa. Itse olen nyt vuoden ajellut viinan voimalla, hyvin pelittää ja kone hyrrää paremmin kuin uutena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti25645552Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!4111329Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy22110951Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump389765Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla878592Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2766640Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys432344Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.122244- 442084
Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle01741