Etanoli-Saab

Renault Laguna 1

Miksi on paljon etanolia polttavia Saabeja tarjolla, mutta ei esim Volvoja? Sopiiko Saabin moottori jotenkin hyvin etanoli-polttoaineelle?
Kannattaako harkita käytetyn 9-5 etanoli-farmarin hankkimista? Perhe ajaa vuodessa alle 10tkm. Auto ollut tähän asti vanha Renault-hatchback 1,6 bensakoneella ja nyt olisi kotieläinten takia tarvetta farmarille. Dieseliä ei kannata ostaa. Niin, ja en halua Audia eikä ole varaa sellaiseen..

3

331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaasua, peppone

Noin pienillä km-määrillä ei kannata enää lähteä etanoli-leikkiin. Johan siinä ehtii etanolit laskeutua tankin pohjalle...

Saab teki paljon työtä suunnitellessaan moottoreita tulevaisuuteen. Sen vuoksi on paljon etanoli-Saabeja. Saabin koneet on tosiaan varustettu Bio-valmiuksin jo 2000-luvun alusta.

• BioPower

Muuten joo, mutta "aidot" BioPower-autot on noin vm. 2007 eteenpäin.
        Mutta käsittääkseni kaikki 9-5:set saadaan kulkemaan BioPower softalla, joka on todella helppo tehdä. Saab-klubin foorumilta kun etsii vaikka etanoli tai BioPower softalla niin löytää kyllä tekijänkin. Löytynee ympäri Suomea.

Itsellä on vm. 2003 9-5, 2,0t, joka sai BipPower-päivityksen 1,5 vuotta sitten ja hienosti kulkee...

• e85 saabbisti

Ilman muuta kannattaa siirtyä E-85 käyttäjäksi, vähäpäästöisen Saabin kuskina olet heti luonnonsuojelijana parasta A1 luokkaa. Säästät sievoisen summan polttoainekuluissa, kone pysy puhtaana ja samalla tuet kotimaista tuotantoa. Itse olen nyt vuoden ajellut viinan voimalla, hyvin pelittää ja kone hyrrää paremmin kuin uutena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      23
      3133
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      194
      2828
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1818
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      257
      1486
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      110
      1263
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      45
      1145
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      1027
    8. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      145
      967
    9. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      32
      924
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43
      824
    Aihe