Välitilinpäätöksen aika

päivänsäde

Kun näitä keskusteluketjuja lukee, tulee pakosta mieleen, että tämä ikä yli nelikymppiset, panee ihmisen tekemään jonkinlaista tiliä elämästään, tulevasta ja menneestä. Ollaan pääasiassa tyytymättömiä nykytilanteeseen.
Surraan sitä mitä ei olla saavutettu ja haikaillaan tulevaan suurin suunnitelmin. Miksiköhän ei voidan hyväksyä tätä tilannetta, mikä on nyt meillä elettävänä, ja haaveilla sellaisesta, mikä olisi mahdollisesti saavutettavissa.
Olipa se filosofista.
Itse olen kulkenut siipimaassa koko syksyn, kun talous kaatuu päälle, terveys romahti ja yksinäisyyskin vaivaa. Nyt olen miettinyt tilannetta ja huomannut, etteivät asiat aivan hanurista ole.
Rahat riittää kitkutelllen, lapset kasvaa ja aikuistuu, saavat tuulta siipiensä alle. Terveyskin on suhteellinen asia. Yksinäisyyskin on jotenkin ratkaistavissa, jos ei muuten, niin ainakin täällä bittiavaruudessa voi jonkinlaista juttua vääntää.
Olen myös hyväksynyt ja oppinut elämään ilman parisuhdetta, vaikka tahtoisinkin jonkun vanhenemaan vierelleni. Nyt vain menen päivän kerrallaan ja yritän myös nauttia siitä.

Nyt takaisin sorvin ääreen.On mahtava tuulispäivä, toivottavasti sähköt nyt pysyy....

6

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En minä ainakaa haikaile minkään perään. Olen täysin tyytyväinen just tähän mitä nyt on.

    • Ihana elämä

      Se on ihan totta, että sitä punnitsee omia valintoja ja mietiskelee tulevaa.
      Jatkaakko sitä mitä on tehnyt vai ottaisiko uuden suunnan.
      Lapset, se viimeinenkin, lähtee kohta omilleen ja minulle tulee erilainen vapaus toteuttaa omaa elämääni.
      On ihanaa olla aikuinen itsenäinen ihminen, ottaa kaikki irti elämän ns. toisesta puoliskosta.

      Kaikkea hyvää Sinulle, joka luet tämän. Ole rohkea ja nauti elämän pienistä iloista.

    • Ihailtava elämänasenne sinulla, arvostan todella. :)

      Aika ajoin tulee pysähdyttyä oman elämänsä äärelle ja mietittyä suuntaa, mistä olen tulossa, minne menossa. Sitku-vaihe on ohitettu,elämä on tässä ja nyt.

      Tiedän kuka ja mitä olen.Ympäristö ei määrittele sitä, ehkä korkeintaan viitoittaa tietä. Löytöretken teen kuitenkin itse. Matka itseen on varmasti yksi antoisimmista ja herättävimmistä matkoista, mitä elämänsä aikana voi tehdä.

      Halu ja tarve toteuttaa itseään on voimistunut. Voi ilman syyllisyyttä huomioida omia tarpeitaan, olla armollinen itseään kohtaan ja antaa itselle myös anteeksi. Vaatia se oma tila ja tankata elämää itselleen merkityksellisillä asioilla.

      "What there is to complain about?"

      http://www.youtube.com/watch?v=jZhQOvvV45w

    • fhfhfhf

      Hyvä on...yritän elää sen kanssa mitä on, mikä ei ole paljon...kohta kuolema korjaa pois...onneksi.

    • aefragt

      Olen 48 -vuotias, elän arkielämää yksikseni työkyvyttömyyseläkkeellä. Sosiaalinen kommunikointi hoituu naapurien kanssa päivittäin, asun rivitalossa vuokralla.
      Näin se menee päivästä toiseen.

    • Ihana elämä

      Hei Aefragt,

      jos olet tyytyväinen ja onnellinen, niin hyvä niin... Ei elämässä tarvitsekkaan olla sen kummempia asioita.

      Jos kuitenkin kaipaat jotain muuta, niin ei sitä muuta kukaan tule ovelle tarjoamaan. On vain otettava esim. kaupunkilehti käteen ja valittava tapahtuma tms. ja vain vietävä itsensä sinne.
      Kuin ottaisi itseään kädestä kiinni ja taluttaisi jonnekin.

      Kaikkea hyvää sinulle, ja rauhaisaa joulun aikaa ja loppuvuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe