Välitilinpäätöksen aika

päivänsäde

Kun näitä keskusteluketjuja lukee, tulee pakosta mieleen, että tämä ikä yli nelikymppiset, panee ihmisen tekemään jonkinlaista tiliä elämästään, tulevasta ja menneestä. Ollaan pääasiassa tyytymättömiä nykytilanteeseen.
Surraan sitä mitä ei olla saavutettu ja haikaillaan tulevaan suurin suunnitelmin. Miksiköhän ei voidan hyväksyä tätä tilannetta, mikä on nyt meillä elettävänä, ja haaveilla sellaisesta, mikä olisi mahdollisesti saavutettavissa.
Olipa se filosofista.
Itse olen kulkenut siipimaassa koko syksyn, kun talous kaatuu päälle, terveys romahti ja yksinäisyyskin vaivaa. Nyt olen miettinyt tilannetta ja huomannut, etteivät asiat aivan hanurista ole.
Rahat riittää kitkutelllen, lapset kasvaa ja aikuistuu, saavat tuulta siipiensä alle. Terveyskin on suhteellinen asia. Yksinäisyyskin on jotenkin ratkaistavissa, jos ei muuten, niin ainakin täällä bittiavaruudessa voi jonkinlaista juttua vääntää.
Olen myös hyväksynyt ja oppinut elämään ilman parisuhdetta, vaikka tahtoisinkin jonkun vanhenemaan vierelleni. Nyt vain menen päivän kerrallaan ja yritän myös nauttia siitä.

Nyt takaisin sorvin ääreen.On mahtava tuulispäivä, toivottavasti sähköt nyt pysyy....

6

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En minä ainakaa haikaile minkään perään. Olen täysin tyytyväinen just tähän mitä nyt on.

• Ihana elämä

Se on ihan totta, että sitä punnitsee omia valintoja ja mietiskelee tulevaa.
      Jatkaakko sitä mitä on tehnyt vai ottaisiko uuden suunnan.
      Lapset, se viimeinenkin, lähtee kohta omilleen ja minulle tulee erilainen vapaus toteuttaa omaa elämääni.
      On ihanaa olla aikuinen itsenäinen ihminen, ottaa kaikki irti elämän ns. toisesta puoliskosta.

Kaikkea hyvää Sinulle, joka luet tämän. Ole rohkea ja nauti elämän pienistä iloista.

• Ihailtava elämänasenne sinulla, arvostan todella. :)

Aika ajoin tulee pysähdyttyä oman elämänsä äärelle ja mietittyä suuntaa, mistä olen tulossa, minne menossa. Sitku-vaihe on ohitettu,elämä on tässä ja nyt.

Tiedän kuka ja mitä olen.Ympäristö ei määrittele sitä, ehkä korkeintaan viitoittaa tietä. Löytöretken teen kuitenkin itse. Matka itseen on varmasti yksi antoisimmista ja herättävimmistä matkoista, mitä elämänsä aikana voi tehdä.

Halu ja tarve toteuttaa itseään on voimistunut. Voi ilman syyllisyyttä huomioida omia tarpeitaan, olla armollinen itseään kohtaan ja antaa itselle myös anteeksi. Vaatia se oma tila ja tankata elämää itselleen merkityksellisillä asioilla.

"What there is to complain about?"

http://www.youtube.com/watch?v=jZhQOvvV45w

• fhfhfhf

Hyvä on...yritän elää sen kanssa mitä on, mikä ei ole paljon...kohta kuolema korjaa pois...onneksi.

• aefragt

Olen 48 -vuotias, elän arkielämää yksikseni työkyvyttömyyseläkkeellä. Sosiaalinen kommunikointi hoituu naapurien kanssa päivittäin, asun rivitalossa vuokralla.
      Näin se menee päivästä toiseen.

• Ihana elämä

Hei Aefragt,

jos olet tyytyväinen ja onnellinen, niin hyvä niin... Ei elämässä tarvitsekkaan olla sen kummempia asioita.

Jos kuitenkin kaipaat jotain muuta, niin ei sitä muuta kukaan tule ovelle tarjoamaan. On vain otettava esim. kaupunkilehti käteen ja valittava tapahtuma tms. ja vain vietävä itsensä sinne.
      Kuin ottaisi itseään kädestä kiinni ja taluttaisi jonnekin.

Kaikkea hyvää sinulle, ja rauhaisaa joulun aikaa ja loppuvuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4494
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3737
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3098
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2642
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2576
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2276
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe