Kuinka nopeasti keho tottuu huomattavasti pienempään unilääkemäärään ja saan taas nukuttua. Kesän mittaan rakennettu todella massiivinen lääkitys on ollut nyt alasajettuna pienelle määrälle reilun viikon. Meneekö monta kuukauttakin? Nukahdan, mutta herään ennen klo 02. Tämän jälkeen uni vielä hyvin katkonaista.
Alasajo
7
128
Vastaukset
- tsemppiä
Vaikea sanoa, riippuu varmaan niistä lääkkeistäkin. Joku sanoi, että bentsoista vieroittuminen niin, että uni normalisoituisi täysin, voisi kestää vuodenkin. Itse olen lopettanut bentsojen jokaöisen käytön kahdesti ja veikkaisin, että joitain kuukausia siinä meni, että tietyt vieroitusoireet lakkasivat. Mutta uni ei silti normalisoitunut vaan nukahtaminen kestää tunteja. Olin juuri 1,5 vuotta ilman unilääkkeitä. Viikko sitten kyllästyin valvomiseen ja nyt olen ottanut lääkkeitä joka ilta ja kiusaus on jatkaa samalla tiellä.
Olet varmasti jossain toisessa ketjussa kertonut lääkityksestäsi, mutta kertoisitko vielä, mitä kaikkea käytät/olet käyttänyt unilääkkeenä?
Monille toimii pieni (15-30mg) annos mirtatsapiinia. Riskinä on painon nousu, mutta riippuvuutta se ei aiheuta.
Oletko kokeillut erilaisia vaihtoehto- tai luontaishoitoja?Kesän aikana meni Lyrica 300 illalla ja 150 aamulla. Ketipinor 400, Surmontil 50, Truxal 125, välillä Diapam 10. Nämä illalla. Nyt reilu viikko Quetiapin mylan 100, Triptyl 25 ja Diapam 10-20 illalla. Nukahdan hyvin, mutta herään klo 02. Loppuyö katkonaista. Parantunut ehkä hiukan jo viikon aikana. Lähes joka päivä hikiliikuntaa.
- +++++++++
Mirtatsapiini;
"Mirtatsapiinin ja muiden masennuslääkkeiden käytön lopettaminen voi aiheuttaa vieroitusoireita. Tästä syystä käytön asteittainen lopettaminen on suositeltavaa.
Ahdistuneisuus ja paniikkikohtaukset
Flunssan kaltaiset oireet
Ruoansulatusjärjestelmän häiriöt
Päänsärky
Mania tai hypomania
Univaikeudet
Ärtyneisyys
Pahoinvointi
Aistihäiriöt"
Siis ei riippuvuutta????????
Oho. - tsemppiä
+++++++++ kirjoitti:
Mirtatsapiini;
"Mirtatsapiinin ja muiden masennuslääkkeiden käytön lopettaminen voi aiheuttaa vieroitusoireita. Tästä syystä käytön asteittainen lopettaminen on suositeltavaa.
Ahdistuneisuus ja paniikkikohtaukset
Flunssan kaltaiset oireet
Ruoansulatusjärjestelmän häiriöt
Päänsärky
Mania tai hypomania
Univaikeudet
Ärtyneisyys
Pahoinvointi
Aistihäiriöt"
Siis ei riippuvuutta????????
Oho.No, voi olla, että olen väärässä, mutta en rinnasta vieroitusoireita riippuvuuteen. Olen käyttänyt sekä mirtatsapiinia (että muita SSRI- ja SNRI -lääkkeitä sekä trisyklisiä antidepressiiveja) että bentsoja, enkä ole kokenut masennuslääkkeiden lopettamista samalla tavalla vaikeana kuin bentsojen. Varsinkin, jos käytetään mainitsemaani pientä annostusta. Toki sivuvaikutukset ja vieroitusoireet ovat aina yksilöllisiä.
- tsemppiä
hamalake kirjoitti:
Kesän aikana meni Lyrica 300 illalla ja 150 aamulla. Ketipinor 400, Surmontil 50, Truxal 125, välillä Diapam 10. Nämä illalla. Nyt reilu viikko Quetiapin mylan 100, Triptyl 25 ja Diapam 10-20 illalla. Nukahdan hyvin, mutta herään klo 02. Loppuyö katkonaista. Parantunut ehkä hiukan jo viikon aikana. Lähes joka päivä hikiliikuntaa.
Voi kun osaisinkin auttaa, mutta painin samojen ongelmien kanssa, sillä erotuksella, että itse nukun melko hyvin sitten, kun vihdoin nukahdan. Heräilen joitain kertoja yössä, mutta yleensä nukahdan melko nopeasti. Se ensimmäinen nukahtaminen on vain kiven alla.
Olen käyttänyt kaikkia mainitsemiasi lääkkeitä Surmontilia lukuunottamatta, mutta en yhtaikaa. Lyrica määrättiin itselleni ennen kaikkea krooniseen kipuun, mutta osittain kai myös masennukseen. Sen lopettamisesta muistan pahoivoinnin ja ruokahaluttomuuden, joka kuitenkin meni melko nopeasti ohi. Uneeni se ei muistaakseni vaikuttanut, tosin käytin samaan aikaan Tenoxia, joten vaikea sanoa. - heheh:)
tsemppiä kirjoitti:
No, voi olla, että olen väärässä, mutta en rinnasta vieroitusoireita riippuvuuteen. Olen käyttänyt sekä mirtatsapiinia (että muita SSRI- ja SNRI -lääkkeitä sekä trisyklisiä antidepressiiveja) että bentsoja, enkä ole kokenut masennuslääkkeiden lopettamista samalla tavalla vaikeana kuin bentsojen. Varsinkin, jos käytetään mainitsemaani pientä annostusta. Toki sivuvaikutukset ja vieroitusoireet ovat aina yksilöllisiä.
Mikä se sellainen riippuvuus on jossa ei ole vieroitusoireita?
- Veikkaan että
pari kolme vuotta noista lääkemääristä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417545
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 664210
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363103Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2313010Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452626Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262605- 322181
- 411966
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797