Alasajo

Kuinka nopeasti keho tottuu huomattavasti pienempään unilääkemäärään ja saan taas nukuttua. Kesän mittaan rakennettu todella massiivinen lääkitys on ollut nyt alasajettuna pienelle määrälle reilun viikon. Meneekö monta kuukauttakin? Nukahdan, mutta herään ennen klo 02. Tämän jälkeen uni vielä hyvin katkonaista.

7

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä

      Vaikea sanoa, riippuu varmaan niistä lääkkeistäkin. Joku sanoi, että bentsoista vieroittuminen niin, että uni normalisoituisi täysin, voisi kestää vuodenkin. Itse olen lopettanut bentsojen jokaöisen käytön kahdesti ja veikkaisin, että joitain kuukausia siinä meni, että tietyt vieroitusoireet lakkasivat. Mutta uni ei silti normalisoitunut vaan nukahtaminen kestää tunteja. Olin juuri 1,5 vuotta ilman unilääkkeitä. Viikko sitten kyllästyin valvomiseen ja nyt olen ottanut lääkkeitä joka ilta ja kiusaus on jatkaa samalla tiellä.

      Olet varmasti jossain toisessa ketjussa kertonut lääkityksestäsi, mutta kertoisitko vielä, mitä kaikkea käytät/olet käyttänyt unilääkkeenä?

      Monille toimii pieni (15-30mg) annos mirtatsapiinia. Riskinä on painon nousu, mutta riippuvuutta se ei aiheuta.

      Oletko kokeillut erilaisia vaihtoehto- tai luontaishoitoja?

      • Kesän aikana meni Lyrica 300 illalla ja 150 aamulla. Ketipinor 400, Surmontil 50, Truxal 125, välillä Diapam 10. Nämä illalla. Nyt reilu viikko Quetiapin mylan 100, Triptyl 25 ja Diapam 10-20 illalla. Nukahdan hyvin, mutta herään klo 02. Loppuyö katkonaista. Parantunut ehkä hiukan jo viikon aikana. Lähes joka päivä hikiliikuntaa.


      • +++++++++

        Mirtatsapiini;

        "Mirtatsapiinin ja muiden masennuslääkkeiden käytön lopettaminen voi aiheuttaa vieroitusoireita. Tästä syystä käytön asteittainen lopettaminen on suositeltavaa.

        Ahdistuneisuus ja paniikkikohtaukset
        Flunssan kaltaiset oireet
        Ruoansulatusjärjestelmän häiriöt
        Päänsärky
        Mania tai hypomania
        Univaikeudet
        Ärtyneisyys
        Pahoinvointi
        Aistihäiriöt"

        Siis ei riippuvuutta????????

        Oho.


      • tsemppiä
        +++++++++ kirjoitti:

        Mirtatsapiini;

        "Mirtatsapiinin ja muiden masennuslääkkeiden käytön lopettaminen voi aiheuttaa vieroitusoireita. Tästä syystä käytön asteittainen lopettaminen on suositeltavaa.

        Ahdistuneisuus ja paniikkikohtaukset
        Flunssan kaltaiset oireet
        Ruoansulatusjärjestelmän häiriöt
        Päänsärky
        Mania tai hypomania
        Univaikeudet
        Ärtyneisyys
        Pahoinvointi
        Aistihäiriöt"

        Siis ei riippuvuutta????????

        Oho.

        No, voi olla, että olen väärässä, mutta en rinnasta vieroitusoireita riippuvuuteen. Olen käyttänyt sekä mirtatsapiinia (että muita SSRI- ja SNRI -lääkkeitä sekä trisyklisiä antidepressiiveja) että bentsoja, enkä ole kokenut masennuslääkkeiden lopettamista samalla tavalla vaikeana kuin bentsojen. Varsinkin, jos käytetään mainitsemaani pientä annostusta. Toki sivuvaikutukset ja vieroitusoireet ovat aina yksilöllisiä.


      • tsemppiä
        hamalake kirjoitti:

        Kesän aikana meni Lyrica 300 illalla ja 150 aamulla. Ketipinor 400, Surmontil 50, Truxal 125, välillä Diapam 10. Nämä illalla. Nyt reilu viikko Quetiapin mylan 100, Triptyl 25 ja Diapam 10-20 illalla. Nukahdan hyvin, mutta herään klo 02. Loppuyö katkonaista. Parantunut ehkä hiukan jo viikon aikana. Lähes joka päivä hikiliikuntaa.

        Voi kun osaisinkin auttaa, mutta painin samojen ongelmien kanssa, sillä erotuksella, että itse nukun melko hyvin sitten, kun vihdoin nukahdan. Heräilen joitain kertoja yössä, mutta yleensä nukahdan melko nopeasti. Se ensimmäinen nukahtaminen on vain kiven alla.

        Olen käyttänyt kaikkia mainitsemiasi lääkkeitä Surmontilia lukuunottamatta, mutta en yhtaikaa. Lyrica määrättiin itselleni ennen kaikkea krooniseen kipuun, mutta osittain kai myös masennukseen. Sen lopettamisesta muistan pahoivoinnin ja ruokahaluttomuuden, joka kuitenkin meni melko nopeasti ohi. Uneeni se ei muistaakseni vaikuttanut, tosin käytin samaan aikaan Tenoxia, joten vaikea sanoa.


      • heheh:)
        tsemppiä kirjoitti:

        No, voi olla, että olen väärässä, mutta en rinnasta vieroitusoireita riippuvuuteen. Olen käyttänyt sekä mirtatsapiinia (että muita SSRI- ja SNRI -lääkkeitä sekä trisyklisiä antidepressiiveja) että bentsoja, enkä ole kokenut masennuslääkkeiden lopettamista samalla tavalla vaikeana kuin bentsojen. Varsinkin, jos käytetään mainitsemaani pientä annostusta. Toki sivuvaikutukset ja vieroitusoireet ovat aina yksilöllisiä.

        Mikä se sellainen riippuvuus on jossa ei ole vieroitusoireita?


    • Veikkaan että

      pari kolme vuotta noista lääkemääristä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      61
      2722
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2005
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1462
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      312
      1420
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1209
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1129
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      44
      1058
    10. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      18
      1036
    Aihe