Koiran myrkyttäjä liikkeellä

Tyttö92

Omistan koiran joka haukkuu aina kun joku tulee kotiin. Haukunta on ilmoittamista ei räksytystä. Koirani on pieni terrieri joka joskus haukahtaa isoille koirille, se on vähentynyt huomattavasti. Teemme pissa lenkit selaista reittiä josta ei kulje hirveästi koiria. Koirani löysi sellerin palasen missä oli ymärillä jotain mömmöä. Se oli piilotettu ja huomasin että se ei ole voinut tulla roskiksesta vaan se on laitettu sinne piilotettu. Olen myös löytänyt pastan palasia reitiltä missä lenkkeilemme. Ne on kaivettu maahan ja piilotettu lehtien alle. Kerrostalossamme asuu nainen joka pelkää koiria. Entiset koiranmistajat jolla oli koira jonka kanssa koirani tuli hyvin toimeen muuttivat pois rapusta. Nainen joka peläsi koiria oli potkaissut koiraa peloissaan. Tämä nainen oli tullutbkysymään mitä tuo "huoneistossa eläimiä" tarra tarkoittaa. Selitin ulkomaalaiselle naiselle että omistan koiran. Sen älkeen niitä pastoja ja leipiä on alkanut ilmaantumaan. En ole varma kuka on myrkyttäjä mutta haluaisin tehdä tälle asialle lopun. Ei ole kivaa jatkuvasti pelätä. Mihin minun pitää ilmoittaa tai toimia?

9

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerää talteen

      No keräät niitä ´myrkkysyöttejä ´ vaikka koirankakkapussiin, käyttämättömään. HANSKAT KÄDESSÄ !!!!!! Ja sitten kiikutat paketin poliisille tai kysyt sieltä ohjetta, missä ne voitaisiin tutkia, mitä sisältävät.

      Ilman tutkimusta viestisi ei ole uskottava.


      Nuo ohjeet olen jostain lukenut, googleta itse lisää.

    • Pari asiaa

      jotka kannattaa huomioida tuon kaltaisessa paikassa asuessa.
      1. Muista aina ja joka kerta laittaa huoneiston väliovi kiinni. Näin vältät sen että postiluukusta tungetaan ylimääräistä tavaraa koiran saataville.
      2. Älä koskaan anna kenellekään lupaa syöttää koiraasi kädestä. Joku kerta se joku saattaa olla tällainen mieleltään häiriintynyt.
      3. Opeta koiralle että ei syödä mitään itsestään kuollutta/liikkumatonta tienposkesta.
      4. Kaikkein vähiten kannattaa koiraa pitää auki lähiseudun lenkkipoluilla
      5. Lenkkipolkuja ja suuntia kannattaa vaihtaa vähän väliä.
      6. Teet kuten nimim. "kerää talteen" esitti.
      7. Hanki riistakamera ja piilota se tällaisen löytämäsi "herkun" läheisyyteen. Eiköhän tuo joskus käy tarkistamassa onko kelleen kelvannut. Saat käsityksen muista kulkijoista ja siitä kuka tämä rikollinen luihu on.

      Muista silti että ne pullanmurut mitä sieltä jostain löydät voi olla myös ihan viattomasti pikkulintujen ruoaksi jätettyjä. Todennäköisyys tälle sitä suurempi, mitä enemmän on kasassa niitä muruja. Moni mummo tai pappa ja nuorempikin eläinystävä ruokkii metsäneläviä yli jääneillä leivänmuruilla ja -paloilla.

    • Tuossa hiljakkoin sain valokuvan kera lukea tarinaa kun ulkorapun edestä oli rotanmyrkyllä höystetyn makkaran koiran omistaja löytännyt , kun oli koiransa kanssa ulkoilemaan mennyt, hyvä että koiransa ei sitä syönnyt.

      • Tuota, miten se

        oli varmennettu rotanmyrkyllä maustetuksi? Oliko siinä tarinassa jotain siitä? Tuli mieleen että jotkut ihmiset kyllä saattaa lähteä kotoota voileipä kourassa ulos ja kiireessä saattaa makkaranpala tippua maahan. Aina ei kaikki maassa lojuva ruoka ole myrkytettyä, mutta silti on hyvä estää koiraansa sitä syömästä. Koskaan kun ei voi olla varma.


      • Tuota, miten se kirjoitti:

        oli varmennettu rotanmyrkyllä maustetuksi? Oliko siinä tarinassa jotain siitä? Tuli mieleen että jotkut ihmiset kyllä saattaa lähteä kotoota voileipä kourassa ulos ja kiireessä saattaa makkaranpala tippua maahan. Aina ei kaikki maassa lojuva ruoka ole myrkytettyä, mutta silti on hyvä estää koiraansa sitä syömästä. Koskaan kun ei voi olla varma.

        Sen verran että toinen koiransa kerkisi ottamaan suuhun makkaran kantapalan onneksi ei syönnyt, omistaja vei koiransa lääkäriin tutkittavaksi.

        Ihmetteli kovasti kuka ihminen voi semmoista tehdä, kun hänen iäkkäät koirat ei koskaan ole kenellekkään mitään tehnyt.

        Rotanmyrkyn väristä ja näköistä raetta oli kuvansa makkarassa, en viitsi laittaa hänen valokuvaansa, mutta valokuvan rotanmyrkystä laitan.

        http://www.ikkunasuomenluontoon.fi/system/files/images/RottaPeittääMyrkyn 004_edited.jpg


    • näin se on

      Nooh, rotanmyrkyt on yleensä sinisiä, vaal.punaisia tai turkooseja.

      • näin se on

        Jatkan vielä, että toimi niin ku eka vastaaja sulle neuvoi, niin asia selviää.


    • 12 &5

      Olen kouluttanut koirani pennusta siten, ettei ulkoa syödä mitään.

      Meillä ei pelätä myrkkypalleroita :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      109
      2149
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1623
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1142
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1060
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      969
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      901
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      814
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      781
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      763
    10. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      171
      728
    Aihe