Pienoismalli merkit

Aloittelija

Mikä on paras pienoismalli merkki

6

1361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakentelija4

      No ainakin Dragonin valmisteet ovat olleet kelvollisia. Tamiya tekee kanssa kohtuullista laatua.

    • pienoisautokeräilijä

      Riippuu millaisia pienoismalleja harrastat, koottavia, valmiita metallisia / resiinimalleja, mikä mittakaava?

      Esim. 1/43 malleissa kohtuuhintaisia ja hyviä valmistajia on mm. Autoart, Minichamps, Schuco ja Norev. Kolmella viimeksi mainitulla on melko laaja valikoima autojakin tarjolla, Autoartilla vähän vähemmän mutta laatu on huippua, niissä on jopa kääntyvät etupyörätkin ainakin useimmissa malleissa mikä on tässä mittakaavassa harvinaista.

      Kalliimpia resiinimalleja valmistavat mm. NEO Scale Models ja uudempi valmistaja nimeltään Matrix mutta heiltä mulla ei ole vielä yhtään mallia.

      Kukaan valmistaja ei kuitenkaan tee kaikkia automerkkejä joten yleensä keräilijä päättää automerkin ja ehkä mallinkin mitä haluaa kerätä mallin valmistajasta riippumatta ja tarvittaessa muokkaa mallia yksityiskohtaisemmaksi esim. maalaamalla, rakentamalla muovista lisää yksityiskohtia jne. Tällä tavoin olen parannellut muutamia Hongwellin autoja mitä on markettien leluhyllyillä tarjolla ihan muutamalla eurolla.

      Hotwheelsillä taas on hyviä elokuva-autoja tarjolla ainakin kolmessa mittakaavassa metallisena.

      Muovirakennussarjoissa taas eri valmistajat loistaa kun metalliautofirmat ei yleensä tee muovirakennussarjoja. Revellillä tosin on sekä muovirakennussarjoja että metallisia 1/18 autoja jotka tosin ei ole ihan parhaiden joukossa, esim. Mercedes-Benz W123 1/18 metallimalli, vain etuovet aukeaa, kromatut listat on korvattu hopeamaalilla jne.

      Itsellä on mm. Aoshiman, Fujimin ja Revell-Monogramin autorakennussarjoja ikuisuusprojektina, olen laiska kasailemaan noita muovisarjoja :P Yksityiskohdat on hyviä näissä mutta 1/24 mittakaavasta huolimatta niin pieniä että niitä on vaikea saada siististi maalatuksi.

      Sotakalustosta ja lentokoneista taas en tiedä mitään joten muut saa vastata niitä koskien.

    • Sukkula ja lentokone

      Isellä on vuonna 1086 joululahjaksi saatu mallirakennus sarjan sukkula Columpia mutta ristin sen vuotta myöhemmin Atlantis sukkulaksi. Se annettiin paketissa mulle osina. Liimakin joululahjan antaja antoi mulle ja mustan värin pensselin. Sanoi hyvää joulua. Vanhempien luona sitten aukaisin sen ja lähdin rakentamaan muuten oli sitten melko hankala koota sukkula osista. Sain minä sen pala palalata osia toisiinsa liimailen yhdistelle rakennettua ja telineetkin sain sen alle sittemmin sen telineistä katsivat varret ja sijoitin renkaat luukkuihin liimasin ne kiinni myö nokka telineen pyörät samoin. Siten hakin toisen malli rakennus sarjan kootavan lentokoneen se on md-9 moottorit rungossa korkeusvakain peräsimen päällä. Koneen silloinen oli Finnair. Nykyistä pienois mallia minulla ei ole.

    • LH447

      Ei lentävät Finnair MD - 9 ja toinenon kait A330 - 300 Lufhantsa.

    • 1-4777

      Pocher on ihan ok.

    • kiitti mulle riitti

      Riippuu kriteereistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe