Isännä murhei

wanhawilma

Naapuri isänt o
masentunu

istuu pihakeinus
pää painuksis
poltta tupakki

mää ota uunist leivän
mene kattoma
mikä o hätänä.

Emänt o menny
iha sekasi
sanoo isänt
taitta olla keski - iän
kriisi

kaupas lukke tarkka
tuateselostukse
onk lisäainei ja mitä
ja kuin pal
syä vaa pelkki rehui
pittä kamalaa metelii
syämisist ja juamisist
mut lasilline punaviinii
o terveyrel hyväks

o ruvennu harrastama
jookaa ja meritoi
on kuulema
karottanu ittes lantakasoje
heinäpaalie ja kotihommie al

palsamoi ittes joka ehto
pääst varppaisi
pittä tiukkaa liinaa leua al
ettei tul kaksoisleukka
katto telkkari stepperin pääl
huitto käsiäs ko lentto lährös
pelkää istumist ko
tutkija sanova
et see o vaarallist

ei anna enää ehtopusu
ko naamarasvat menevä sekasi
tahtoo et hänt sanota frouvaks
emänt o kamala maalaine ja
tunkkane nimitys.

Kyl elämä ol helppo
ko lapse oliva piäni
leivotti lauantaisi
rusinapullaa
syäti hyväl omaltunnol
perunamuussi ja lihapulli
eikä kukkaa motkottanu
rasvast tai hiilareist
katottii suamalaissi elokuvi
soffal viärekkäi ja pussailti.

Kiitos vaa leiväst
isänt sanoo
mää viän tän piiloon
tonne askarteluvaja
syän salaa
ei uskal näyttää frouval
frouva huutta varmast et

hiilarei, hiilarei
ei ei ei !

6

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee.

      Tämä oli todella hauska ja murre vielä lisämausteena leivässä! Kirjoitettu niin että vähän epäilen vanhan ystävän käsialaksi, mutta hyvä oli, kirjoitti kuka tahansa.

    • Mää sain inspiraation, ko myrsky mylvii nurkis ja saa jännittä, kosk
      yhteys katkee. Sää arvasit " vanhan ystävän käsialaksi " :)))

      Kiitos palautteest !

    • -darklady'

      Runo yllätti pituudellaan, mutta muuten tuttua ja taattua tekstiä:) Olet nääsen hyvin taitava näpäköiden runojen taituri.
      Et ole onneksi kadonnut mihinkään "kasaan" ja mukavaa, että ilahdutit meitä pitkästä aikaa.
      Nauru on niin terapeuttista:)

      • Nämä mun kyhäelmät ova pitkii, tarttis oppii tiivitämään, mut ko
        inspiraatio iskee, tekstii tulee pal, eikä millään tohri lopettaa.

        Nauru o terapeuttist ja huumoril kirjotin.

        Kiitos -darklady- kommentist !


    • Joo, aikas jotenkin tutun tuntust runoutta... mutta erinomaisen hyvä
      ja ajankohtainen runo ! :))

    • Vai "tutun tuntust runoutta ". Nii se o, ko meit pelotellaa kaikest,
      maalaillaa kauhuskenaarioit ruuast, liikkumisest, otsonikarost,
      tavotellaa ikuist nuaruut ja markkinamiähet/naiset tiätävä
      paremmin, mikä o hyväks ja mikä pahaks ja meittii veretää ko
      pässii narust...

      Kiitos Kopittelija007 palautteest !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe