Hei, minulla on vuoden 2010 corolla, se on titaani takuu auto, ajettu 30 000km, ja yksi omistaja ennen minua.
Auto miellyttää minua paljon, se on bensa-autoksi melko pieniruokainen, ja lämmin ainakin pienillä pakkasilla, ja mukava ajaa pitkääkin matkaa.
Minulla ei ole ollut ikinä näin uutta autoa, ja kysynkin että kannattaako corollaa ruosteeesto käsitellä, jos ajatellaan että ajan tällä vielä ainakin 5 vuoden päästä.
Toisaalta asiat voi muuttua ja suojaus on kallista, mutta jos tekniikkaa ei tarvitse pahemmin korjata, niin voisi sen rahan sijoittaa koriin.
Kiitos asiallisista vastauksista!
corollan ruosteenesto
7
388
Vastaukset
- Castrol
Kannattaa suojauttaa,tekniikkahan noissa kyllä kestää. Nyt vain etsimään hyvän työn tekevä suojaamo,missä päin suomea vaikutat? Muista myös maalipinnan suojaus säännöllisesti ja öljynvaihto niin voit yli 10v ajella ruosteetta ja hyväkuntoisella moottorilla.
- corolla mies
Corolla vm 2000 on ruostesuojattu 2006 ja nyt laitettiin uusi kone ja laatikko 230tkm kohdalla, meno jatkuu. Ilman suojausta olisi mennyt paaliin.
Hei, anteeksi etten vastannut takaisin aiemmin, kiitos nimimerkki Castrol vastauksesta.
Olen ajatellut ajaa kuitenkin tämän talven corollalla, jotta saisin mahdolliset viat tulemaan esiin, sitten keväällä veisin auton suojattavaksi hyvään finikor- liikkeeseen.
Toki minua huolettaa että ehtiikö corolla ruostua yhden talven aikana, mutta kun se ei ole ruostunut 3 talvenakaan aiemmin niin uskon että tässä käy hyvin, ja saan varmuuden tekniikan kestävyydestä.- peltiseppä
Vie se auto vaan heti suojaukseen. Kyllä tekniikka kestää.
- alle 3 vuotta raja
Onko Corollasi ikä rekisteröinninstä nyt yli 3 vuotta? Tänä vuonnahan se tulee täyteen joka tapauksessa ja näin ollen kiikunkaakun antavatko enää takuuta suojaamosta.. Käytäntö tuntuu olevan että vain alle 3 v ikäiseen autoon saa takuusuojauksen vaikka mainostavan kyllä "takuusuojauksia". Itse en luota yhteenkään firmaan mistä en saa takuuta. Vaikka saman aika kovan hinnan maksaa noin 700€ niin ilman takuuta hommasta katoaa mielestäni pohja pois. Jos siis auto alkaakin huolimattoman työn seurauksena kukkimaan parin vuoden päästä niin se on sitten vaan voivoi ja rahat on menneet/ on entistä kovempi työ saada suojaus kuntoon. Käytännössä tuntuun olevan nykyään joka paikassa viikkojen jonot ja sitä jonoahan koitetaan hoitaa tehokkaasti läpimenoaikaa nopeuttamalla joka on kuivumisineen jne riski.
Onneksi on omat laitteet niin teen homman itse ajan kanssa ja huolella. Yhteen autoon jo tein huolimattoman suojautuksen jäljiltä homman uudestaan ja siinä paljastui että massat on helppo roiskia varsinkin kun mitään takeita ei tule siitä etteikö ruostetta puskisi "suojauksen" jäljiltä jo vuoden parin päästä näkyviin. Pahintahan on se mitä paksun massan alla pääsee tapahtumaan jos on oikaistu työn laadussa.- kysyvä ei tieltä e..
Laitatko massan alle mitään, vai vedätkö suoraan maalipinnalle?
- koteloainetta ensin
Pohjalle on hyvä laittaa ohut aine joka imeytyy, sitä ennen puhdistus ja kaikkien pintaruosteiden poisto/pohjamaalaus, muuten ei tule kestävää lopputulosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 595099
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai544592Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1224539Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san2961757- 911432
- 821399
- 2281328
- 3151039
- 199950
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.50850