Ideaalit musertuu

17vtyttö.

Nykyään miehet korostavat heiltä kysyttäessä, että naisen itsevarmuus on kaikista viehättävintä. Itsevarmuus ja se miten kannat itsesi, se miten rohkea olet, se miten vahva luonne sinulla on ja miten tuot sitä esille. Ulkonäöllä ei ole väliä.

Tässä kohtaa riittämättömyyden tunteeni tulee ja musertaa. Olen ulkoisesti kaunis, tiedostan sen itsekin. Olen liikunnallinen, meikkaan- mutten liikaa, pukeudun hyvin ja niin edespäin. Ulkoisen kauneuden olen saavuttanut perfektionistisilla pyrkimyksilläni, mutta se on taas toinen ongelma itsessään josta en vuodata tähän postaukseen. Vaikka minulla löytyy ulkoista viehätystä, sisäistä ei ollenkaan. Normaalissa kanssa käymisessä ihmisten kanssa, kykenen kyllä juttelemaan normaalisti, mutta tiloissa joissa on paljon ihmisiä (lukio) pyrin haluamattani eristäytymään johtuen introverttiyydestäni. Kun joudun kanssakäymiseen miehen kanssa, josta pidän, minulta ei löydy itsevarmuutta mihinkään. Olen ujo, en keksi mitään mistä puhua, alan siinä hetkessä alemmuuskompleksin rienatessa halveksia itseäni ja tiedän, etten ikinä tule kelpaamaan koska minä täytän vain puolet vaatimuksista. Minulla on ulkonäköä, mutta ei itsevarmuutta. Mikä merkitys edes puolella on enää, kun et täytä kaikkia vaatimuksia. Haluan niin kovasti olla paras kaikessa, täyttää kaikki vaatimukset kaikilta aspekteilta, olla täydellinen jokaisesta näkökulmasta, mutta en osaa. Ahdistuneisuuteni sosiaalisissa tilanteissa johtuu perimistäni geeneistä, joista perin mm. paniikkikohtauksen (myös).

19

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luota itseesi

      "Haluan niin kovasti olla paras kaikessa, täyttää kaikki vaatimukset kaikilta aspekteilta, olla täydellinen jokaisesta näkökulmasta, mutta en osaa. "

      Kyllä sinä osaat.

      Olet itsevarma ja otat tilanteen haltuun, se on sinulla verissä. Sinä puhut asiaa ja tunnistat tunteet ja tilanteet. Kyllä ne ihmiset sinusta tykkää. Olet vain oma itsesi.

      • ap.

        Olen kaikessa muussa seurassa kutakuinkin itsevarma tilanteesta riippuen. Viime viikko on ollut pohjamudissa uiskentelua sen suhteen. Mutta mikä mua pynnii, anteeksi, sun viestissä on tuo "olet vain oma itsesi". Se on niin epämääräinen lausahdus. Kun en tiedä mikä minä olen. Ystävieni kanssa olen ilopilleri. Olen jatkuvasti äänessä, olen sosiaalinen, huumorintajuinen jne. Mutta kun olen ei niin tutussa seurassa minusta tulee automaattisesti seinäruusu.


      • 122
        ap. kirjoitti:

        Olen kaikessa muussa seurassa kutakuinkin itsevarma tilanteesta riippuen. Viime viikko on ollut pohjamudissa uiskentelua sen suhteen. Mutta mikä mua pynnii, anteeksi, sun viestissä on tuo "olet vain oma itsesi". Se on niin epämääräinen lausahdus. Kun en tiedä mikä minä olen. Ystävieni kanssa olen ilopilleri. Olen jatkuvasti äänessä, olen sosiaalinen, huumorintajuinen jne. Mutta kun olen ei niin tutussa seurassa minusta tulee automaattisesti seinäruusu.

        Hyväksy se itsessäsi. Tarviiko olla?


      • ap.
        122 kirjoitti:

        Hyväksy se itsessäsi. Tarviiko olla?

        en hyväksy, koska en koe seinäruusuna olemista itsekseni. Siinä tiellä on arpia jotka estää minut itseni. Niiden ei pitäisi olla siinä, ne on siinä minusta riippumattomista syistä enkä kykene hyväksymään sitä, että joku pilasi mut lopullisesti ja pilasi mun potentiaalin ja mahdollisuuden siihen henkisen täydellisyyden saavuttamiseen.


      • 122
        ap. kirjoitti:

        en hyväksy, koska en koe seinäruusuna olemista itsekseni. Siinä tiellä on arpia jotka estää minut itseni. Niiden ei pitäisi olla siinä, ne on siinä minusta riippumattomista syistä enkä kykene hyväksymään sitä, että joku pilasi mut lopullisesti ja pilasi mun potentiaalin ja mahdollisuuden siihen henkisen täydellisyyden saavuttamiseen.

        Mene terapiaan. Elämä ei ole aina reilua. Tai sitten hyväksyt itsesi vajavaisena, tavallisena tyttönä :)


      • linkit
        ap. kirjoitti:

        en hyväksy, koska en koe seinäruusuna olemista itsekseni. Siinä tiellä on arpia jotka estää minut itseni. Niiden ei pitäisi olla siinä, ne on siinä minusta riippumattomista syistä enkä kykene hyväksymään sitä, että joku pilasi mut lopullisesti ja pilasi mun potentiaalin ja mahdollisuuden siihen henkisen täydellisyyden saavuttamiseen.

        En tiedä mistä arvista puhut, mutta kyllä niitä arpia jokaiselle tässä elämässä tulee. Kun käsittelet asiaa riittävästi, pystyt hyväksymään arven, joka elää sinussa halusitpa tai et.

        Ja minusta olet kyllä aika naiiivi jos oikeasti olet tavoitellut jotakin täydellisyyttä, itseasiassa provoksi täysi mennä koko aloitus.

        Ei muutakuin estot nurkkaan ja sekaan vaan! Nöyränä vain nyt ja oma ylpeys pois.

        Mä olen nähnyt kerran tälläsen "täydellisen naisen". Hän oli kyllä jo ihan aikuinen ihminen. Myöhemmin paljastui, että koko hänen luomansa kuva itsestään olikin aika pitkälle juuri tätä millaisena hän halusi ihmisten näkevän itsensä -vähän kuin sinä nyt aloituksessasi kuvailet, itsevarmana ja karsimaattisena, mutta myäs rakastavana ja huolehtivana emoihmisenä. Topakkana emäntänä jne...

        Minä sain kuitenkin hänen koko halveksunnan ja vihan päälleni, tiedän tämän, sain tuntea nahoissani, mitä on kun egollaan ja musertavalla täydellisyydellä varustettu ihminen tekee virheellisen arvion jostakin ihmisestä. Parasta on, että minä en koskaan tehnyt mitään -alussa. Oli vain hän ja hänen käytös, johon minun oli sopeuduttava :).

        Tiedän, että hän edelleen yrittää tehdä kaikkensa, että saavuttaisi juuri tämän täydellisen tilan, josta kuvailit -sisäisesti ja ulkoisesti kaunis. Siinä hänelle tavoitetta. :) Todellakin.


      • ap.
        linkit kirjoitti:

        En tiedä mistä arvista puhut, mutta kyllä niitä arpia jokaiselle tässä elämässä tulee. Kun käsittelet asiaa riittävästi, pystyt hyväksymään arven, joka elää sinussa halusitpa tai et.

        Ja minusta olet kyllä aika naiiivi jos oikeasti olet tavoitellut jotakin täydellisyyttä, itseasiassa provoksi täysi mennä koko aloitus.

        Ei muutakuin estot nurkkaan ja sekaan vaan! Nöyränä vain nyt ja oma ylpeys pois.

        Mä olen nähnyt kerran tälläsen "täydellisen naisen". Hän oli kyllä jo ihan aikuinen ihminen. Myöhemmin paljastui, että koko hänen luomansa kuva itsestään olikin aika pitkälle juuri tätä millaisena hän halusi ihmisten näkevän itsensä -vähän kuin sinä nyt aloituksessasi kuvailet, itsevarmana ja karsimaattisena, mutta myäs rakastavana ja huolehtivana emoihmisenä. Topakkana emäntänä jne...

        Minä sain kuitenkin hänen koko halveksunnan ja vihan päälleni, tiedän tämän, sain tuntea nahoissani, mitä on kun egollaan ja musertavalla täydellisyydellä varustettu ihminen tekee virheellisen arvion jostakin ihmisestä. Parasta on, että minä en koskaan tehnyt mitään -alussa. Oli vain hän ja hänen käytös, johon minun oli sopeuduttava :).

        Tiedän, että hän edelleen yrittää tehdä kaikkensa, että saavuttaisi juuri tämän täydellisen tilan, josta kuvailit -sisäisesti ja ulkoisesti kaunis. Siinä hänelle tavoitetta. :) Todellakin.

        Tiedostan kyllä itsekin, että täydellisyys on luonnotonta mutta konseptin sisäistäminen on asia erikseen. Ja aloituksen tarkoitus ei ollut provosoida, en ymmärrä miksi nykyään ihan joka ikinen aloitus tulkitaan provosoivaksi täällä?


      • on viisautta, on vii
        ap. kirjoitti:

        Tiedostan kyllä itsekin, että täydellisyys on luonnotonta mutta konseptin sisäistäminen on asia erikseen. Ja aloituksen tarkoitus ei ollut provosoida, en ymmärrä miksi nykyään ihan joka ikinen aloitus tulkitaan provosoivaksi täällä?

        Mitä tarkoitat "konseptin" sisältämisellä?

        Sitä yksinkertaista tosiasiaa, että sinunkin tekemisillä on omat seurakset ja se, miten annat muiden vaikuttaa omaan itseesi vai annatko ylipäätään vaikuttaa? Sun oma konsepti on täysin sekaisin. Koska oman kokemukseni perusteella se ei mennytkään kuten hän kuvitteli, eikä tule koskaan menemäänkään.

        Tosin kaikki tuntemukset nappaan sujuvasti omaan helminauhaani, kasvattavina ja mustina, jonka jälkeen voin huomata olevani aina se sama ihminen. Tälläisenä kuin olen. Olipa kokemus minun kohdallani mikä tahansa. Ja hänen omnipotentiaalista, nöyrää ja alistuvaista tietoista itseironista näytelmäänsä ja pyrkimystä käyttää minua paremmaksi ihmiseksi muiden silmissä, hän on minulle se epäluotettava, katala paska, jonka aikomukset ja nokkela tapa päästä luontaiseen pyrkimykseensä, joka on saada yleisön vankkumaton ihailu itselleen, ei vain kolahda. Joskus hän koki minut uhaksi, koska luuli hiljaisuuteni häntä kohtaan tarkoittavan kaikkea tätä. Ja siitä se kaikki paska tulikin ilmeisesti. Mikään muu ei selitä hänen uskomattoman röyhkeää käytöstä. Sitä kesti kolme vuotta. Kolme pitkää vuotta.

        Ei se hyvyys aina ole niin puhdassieluista. Hyvyys voi olla myös ihmisessä itsessään ilman, että siitä kuuluttaa joka torilla.

        Tiesitkö muuten, että mitä parempi isäsuhde, sen varmempi ja vakaampi suhde aikuisena. Hyvän isän tyttö ei anna itseään huonoon suhteeseen, vaan tuntee arvonsa :)


    • 122

      Sulla tuntuu tosiaan olevan jokin kompleksi ulkoisen ja sisäisen kauneuden saralla.

      Miksi uskot, että sinussa ei ole sisäistä kauneutta? Joskus se voi olla totta, mutta yleensä se että toimii suhteettomattoman tylysti tilanteeseen nähden, on aina seurausta jostakin. Mikä sen sun sielun rumuuden aiheutti?

      Kauneus on kuitenkin aika suhteellista. Olisit ylpeä siitä mitä olet. Ilman meikkiäkin olet varmasti oikein kaunis.

      Tuota ahdistusta sos. tilanteissa en osaa selittää, mistä se johtuu. Olet aika hyvin näköjään itsesi kanssa vuorovaikutuksessa, joten opettele vaikka anteeksiantoa geeneillesi ja tutustu sanaan ymmärrys, armo ja anteeksianto.

      Ihan oikeasti apua on saatavilla, jos sellaista koet tarvitsevasi.

      • ap.

        En koe olevani sisäisesti ruma. Olen kiltti ihminen, menen ensimmäisenä puhumaan niille jotka ovat yksin jne., mutta en osaa olla itsevarma ja pelkään (sos. tilanteita, ihmisiä, tuomitsemista). En itse ainakaan käsitä asiaa niin, että itsevarmuus= sisäisesti kaunis. Nämä yllä mainitut pelot ja itsevarmuuden puuttuminen aiheuttavat minussa alemmuuskompleksin tunnetta ja riittämättömyyttä.

        Ja tällä hetkellä tuntuu, että mikään apu ei oikein tule auttamaan. Tämä on jotain niin perustava laatuista, että tämä ei muutu, ei millään.


      • 122
        ap. kirjoitti:

        En koe olevani sisäisesti ruma. Olen kiltti ihminen, menen ensimmäisenä puhumaan niille jotka ovat yksin jne., mutta en osaa olla itsevarma ja pelkään (sos. tilanteita, ihmisiä, tuomitsemista). En itse ainakaan käsitä asiaa niin, että itsevarmuus= sisäisesti kaunis. Nämä yllä mainitut pelot ja itsevarmuuden puuttuminen aiheuttavat minussa alemmuuskompleksin tunnetta ja riittämättömyyttä.

        Ja tällä hetkellä tuntuu, että mikään apu ei oikein tule auttamaan. Tämä on jotain niin perustava laatuista, että tämä ei muutu, ei millään.

        Jokin kompleksi sulla tuon sisäisen ja ulkoisen kauneuden kanssa kirjoituksestasi päätellen on. Toit esiin monta asiaa, kuten perfektionismi ym. Hae apua ammattiauttajalta. Nimimerkistäsi päätellen olet nuori.

        Puhuminen auttaa aina! Kukaan nuori ei ole tuossa vaiheessa valmis ihminen. Onko sulla kotona perheessäsi kaikki hyvin, että tulet kuulluksi?? Yleensä nuori on kyllä tuossa iässä kiinni vanhemmissaan ja käy läpi itsenäistymisprosessia tavalla tai toisella.
        Nuori voi syystäkin olla itsekäs. Ei ole sitä elettyä elämää takana ym., jonka varaan voisi sitä koettua ja elettyä viisautta käyttää.


      • 122
        ap. kirjoitti:

        En koe olevani sisäisesti ruma. Olen kiltti ihminen, menen ensimmäisenä puhumaan niille jotka ovat yksin jne., mutta en osaa olla itsevarma ja pelkään (sos. tilanteita, ihmisiä, tuomitsemista). En itse ainakaan käsitä asiaa niin, että itsevarmuus= sisäisesti kaunis. Nämä yllä mainitut pelot ja itsevarmuuden puuttuminen aiheuttavat minussa alemmuuskompleksin tunnetta ja riittämättömyyttä.

        Ja tällä hetkellä tuntuu, että mikään apu ei oikein tule auttamaan. Tämä on jotain niin perustava laatuista, että tämä ei muutu, ei millään.

        Ja ap, jos sä olet taloudellisesti jollakin tavalla itsenäinen ja selviät elämässä opiskelujen kanssa, sinä olet vahvoilla.

        Monet sun ikäiset tekevät kulutusluottoa ja ovat hukanneet rahan arvon ja ovat siitäkin syytä todellisessa pulassa. Tämä ei ole totta mun henk. koht, elämässä, mutta kuulopuheista päätellen noi vippilainat ovat tätä päivää hyvin monelle.


    • kysyvä

      Lukemattomat ihmiset kokevat ristiriitaa oman sielun kauneuden ja ulkoisen käyttäytymisen välillä.

      Näemme kauneutta median välityksellä, se on tavallisesti hyväksyttyä kirurgin veitsen avulla. Usein on käynyt niin, että korotetut poskipäät ovatkin olleet ennemminkin kauhistus kuin kaunistus.... ja täyteytt huulet ovat suorastaan räjähtäneet silmille nettikuvan ansiosta...


      Älä hyvä nuori mene niihin mukaan....


      Sisäinen kauneus on tilanteista ja suhteesta riippuvaista. Onko jokaisessa tilanteessa oltava jotakin sisäistä kauneutta? Miksi haluat sitä? Miksi ei voisi olla vain sitä, että olet yksi muiden joukossa, vaan kuten asian esitit, olla paras kaikessa jne....

      • ap.

        Koen olevani kaunis niin ulkoisesti kuin sisäisestikin, mutta olen ujo seinäruusu. Se on ongelma. En edelleenkään käsitä itsevarmuutta sisäisenä kauneutena, mutta sinulla saa toki olla omat periaatteet.


    • 8923

      Pieni ristiriita tässä viestinnässä kuitenkin on. Aloituksessa sanot : Vaikka minulla löytyy ulkoista viehätystä, sisäistä ei ollenkaan.... minulta ei löydy itsevarmuutta mihinkään. Olen ujo, en keksi mitään mistä puhua, alan siinä hetkessä alemmuuskompleksin rienatessa halveksia itseäni ja tiedän, etten ikinä tule kelpaamaan koska minä täytän vain puolet vaatimuksista. Minulla on ulkonäköä, mutta ei itsevarmuutta."


      'Ja sitten taas:


      "En koe olevani sisäisesti ruma."

      Riennät auttamaan kun tilanne niin sanelee ym....


      Sulla on kullä oikeasti jokin todella suuri ongelma tuon sisäisen ja ulkoisen kauneuden välillä.

      Oletko koskaan kokeillut auttamista ihan ilman meikkiä? Eiköhän jokainen kuitenkin lähtökohtaisesti katso tilannetta kuin auttajaa!

      • ap.

        wat?

        Taas itsevarmuus ei ole sama kuin sisäinen kauneus, minulle. Ja en koe niin suurta kompleksia ulkonäköni suhteen, kuten mainittu, se puoli on kunnossa.


    • 13+3

      Aito itsevarmuus tulee siitä, että oikeasti tuntee itsensä, eikä sitä kovin moni tee. Sanoisin, että useimmat osaavat ehkä pitää pokkansa ulospäin, mutta sisäpuolella on paljon epävarmuutta. Googlaa sellainen kuin "Opi kuuntelemaan itseäsi - Aktiivikirja", siitä löytyy tietoa jonka avulla opit juuri siihen, eli nimensä arvoinen kirja. Panosta itseesi niin tulokset ovat taatut.

      • ap.

        Ei taida olla nyt rahaa ylimääräisiin kirjoihin, mutta katson myöhemmin. Kiitos vinkistä joka tapauksessa.


      • 122
        ap. kirjoitti:

        Ei taida olla nyt rahaa ylimääräisiin kirjoihin, mutta katson myöhemmin. Kiitos vinkistä joka tapauksessa.

        Saisiko sen kirjastosta? Siellä on lukemattomasti erilaisia teoksia, joiden avulla voi halutessaan kasvattaa itseään. Joillekin sopii lukeminen ja asioiden työstäminen kirjallisuuden avulla, kun taas joillekin luontainen tapa on purkaa mieltä pahoittaneet asiat ystävien seurassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe