Minulla on kait Lohikäärmepuu?Massangeana?..
Joka tapauksessa tuntuu viihtyvän, mutta kasteltuani kasvia mullan pinta homehtuu.
Miksi ? Vaikka annan mullan kuivahtaa...tai pidän sen tasaisen kosteana.
hometta mullassa
5
1329
Vastaukset
- Sama vika
itselläni on sama ongelma, lähinnä altakasteluruukuissa. Hometta pukkaa tulemaan, varsinkin jos on pidempään 'pilvisiä päiviä', siitäkin huolimatta, etten kastele edes kovinkaan usein. Apua kaipaan myös!
- Jep
Juuri huomasin saman ilmiön omissa kasveissani,vain saintpaulia ei ollut homeessa(onneksi), mutta muut viherkasvit on. Pitäisiköhän paremmin tuulettaa vai mitä tehdä?
- home
itse olen huomannu sellasen jutun kun hometta tulee niin kasteluväliä pidentää, ni homeet lähtee pois..
- sama ongelma
Itselläkin muutamiin kukkiin tulee mullan pintaan sellainen valkoinen homekerros. Etsiskelin sitten tietoa, mitä se voisi olla ja miten siitä pääsee eroon.
Mullan pintaan tuleva home voi johtua liian kalkkipitoisesta kasteluvedestä tai liiallisesta kastelusta (olen kuullut myös että liiallinen lannoitus aiheuttaa hometta). Yleensä vesijohtovesi on kalkkipitoista. Kalkin saa pois seisottamalla vettä kannussa, jolloin kalkki valuu pohjalle. Lisäksi kasvin multa kehotettiin vaihtamaan kokonaan, kun homekasvustoa ilmenee.- peukalo
Vettä todellakin kannattaa seisottaa ennen kastelua! Kun hometta ilmaantuu mullan pinnalle, pintaa kannattaa sekoittaa hieman tai ottaa pintamulta pois!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875