Tietääkö kukaan, mistä ihmeestä voisi saada apua (vertaistukea) tilanteessa, jossa anoppilähtöisesti sosiaalitoimisto oli tuhota meidän parisuhdettamme. Tarina lyhyesti: Anoppi on aina vihannut minua (miestä/isää). Myönän olen antanut tukkapöllöä, mutta vain harkitusta ja aiheesta. Välit anoppiin eivät koskaan ole olleet hyvät. Kaikki kärjistyi muutama vuosi sitten siihen, että anoppi marssi sosiaalitoimistoon ja teki lastensuojeluilmoistuksen minusta. No, jos aiheena olisi ollut tukkapöllö olisi asia ollut ok, mutta kun menin vaimoni kanssa sosiaalitoimstoon, niin huomasin pian olevan: Naisten ja lasten hakkaaja sekä pedofiili eli omien lasteni makaaja. Nuo syytökset olivat kuin isku vasten kasvoja; olin aivan äimistynyt. Sos.toimistossa sosiaaliämmä kysyi vaimoltani kolme, kertaa haluatko erota tuosta "kusipäästä" (minusta), johon vaimoni ilmoitti - kolme kertaa - en halua! Samoin ämmä kysyi - kolme kertaa - olenko hakannut lapsia, johon vaimo vastasi ei ole. Ei sentään enää ämmä kysynyt, olenko maannut lapseni, sillä siinä vaiheessa mulla olis pää räjähtänyt.
Kyllä oli aikamoinen. Minua tuo yliopistokoulutuksen saanut sosiaaliämmä ei kertaan katsonut silmiin, ei edes silloin kun puhui minulle - SE katseli koko ajan vaimoani, minulle puhuessaan.
Tämä kaikki siis lähti liikkeelle rakkaan anopin innoittamana (anoppi siis halusi myös tyttärensä ottavan minusta eron). Lähdimme kotiin, halasimme ja itkimme vaimoni kanssa - kiitin vaimoani, että hän oli minun tukenani, sillä ilman häntä olisin ajanut seuraavan vastaan tulevan kuorma-auton alle.
Kaikki palasi taas normaaliksi - vai palasiko? Tästä kaikesta on nyt neljä vuotta aikaa, ja mä olen edelleenkin ihan rikki. Tuo anopin temppu oli niin järisyttävä, että se rikkoi ihan oikeasti mun sisällä jotain. Nyt neljä vuotta myöhemmin, huomaan, etten ole ollut isä lapsilleni (musta tuli täysin kyyninen, poisvetäytyvä tuon anopin tempun jälkeen). Tänä päivänä siis vaimoni toimii kuin yksinhuoltajakasvattajana meidän perheessä, vaikka minä olen läsnä. Mutta ongelmaksi tuli se, etten uskalla sanoa, enkä oikein tehdä mitään kodissani, sillä takaraivossa on koko ajan tuo sosiaaliämmien ja anopin tekemän lastensuojelupaskan uhka.
Vaimoni on minua paljon ajankuluessa tukenut, mutta mä en vain ole tullut kuntoon, ja nyt olemme miettineet, että pitää hakea apua meille molemmille. Netti pursuaa sivustoja, joissa eronneet (isät ja äidit) voi hakea apua ollessaan suhdeväkivallan tai lastensuojelun uhreja, mutta entä me parit, jotka on haluttu EROTTAA toistiaan tuon lastensuojelupaskan avulla, mistä me saamme apua?!?!?!
Lastensuojelun uhrit
5
754
Vastaukset
- 17+1
Seurakunnan tai neuvolan kautta parisuhdetyöstä, neuvolapsykologin tapaamisista yhdessä ja erikseen ainakin. Soita Miessakit Ry:hyn, sielläkin on sopivaa toimintaa ja saa jutella kipeistäkin asioista. Jos olet srk:n jäsen, voisit pyytää sielunhoidollista keskustelua papin tai diakonin kanssa. Hienoa että olet oivaltanut missä mennään, ja haluat auttaa itseäsi ja papsiasi. Myös jokin leiri isä plus lapset tekisi hyvää, niitäkin löytynee em. suunnista. Parempaa jatkoa!!
- fatleidi
Lopeta asian vatkaaminen, siitä on jo 4 vuotta!!!!!
Voisin kertoa paljon paljon hirvittävämpiä kokemuksiani sossutädeistä ja heidän käytöksestään.
Niistä vaan täytyy mennä yli.
Ajattele ny hyvänen aika sentään, että tärkein, vaimosi, on tukenut koko ajan. Kertoi sossussa ettei asiat oleniin kuin anoppi väitti. Sanoi ettei halua erota sinusta. Eli asianosaisten, eli sinun ja vaimosi välit pitäisi olla täysin kunnossa, ja sinä täysi isä lapsillesi.
Miten ihmeessä jonkun anopin, joka ei tiettävästi edes asu samassa kämpässä, sanomiset tai väitteet voi hallita noin voimakkaasti sinua, ja näin sitten olet jo pilannut vuosia lastesi kanssa olematta heidän isä kokonaan, ja vaimosi kanssa olematta hänen miehensä kokonaan.
Jos anoppi saa sinun elämäsi noin raiteiltaan, ja joku surkea sossutantta, niin mitä sinulle sitten tapahtuisi jos te eroaisitte vaimosi kanssa ja et saisi nähdä lapsiasi, kun vaimosi olisi keksinyt että olet väkivaltainen. Sossutantat sanoisivat etteivät voi muuta kuin antaa asia poliisille perheväkivaltaosastolle, ja kolmen kuukauden päästä on sossussa kokous, että saatkonähdä lapsiasi valvotusti tunnin ajan kolmenkymmenen kilometrin päässä sosiaalihuollon tiloissa, seuraavasta tapaamisesta sitten on erillinen istunto heti parin kuukauden sisään, kun on ensin selvitetty oletko kelvollinen tähän järjestelyyn. Sitten vaimosi olisi vienyt kaiken irtaimen omaisuuden, eikä sille voi mitään, sinä joutuisit vuokralle yksiöön...
Herää, ja huolehdi perheestäsi kunsinulla sellainen vielä on!!! - mustamaalattu
Samassa veneessä ollaan paitsi että häiriköintiä aiheuttaa minun ex mies. Nauraa vaan v...tumaisesti. Kukaan ei ole ollut kiinnostunut hänen agressiivisuudesta tai viinan käytöstä. Mutta meidän elämäämme syynätään hakataanko meillä hänen lastaan. Kaikinpuoli kunnollinen mies talossa ja minä. Tuntuu että en voi tehdä mitään. Kauhulla odotan mitä seuraavaksi. Insesti-kortti on vielä pöytään lyömättä. Sitten kyllä repeää hermot minultakin. Tulla saa koska vaan kotikäynnille ja yhdessä mieheni kanssa sossussa käymme. Olemme pyytäneet yhteistapaamisia ja valvottuja tapaamisia lapselle isän juomisen takia. Ketään ei vaan kiinnosta. Minun pitää olla vahva koska lapsen isä on mielenterveysongelmainen. Minun pitää ymmärtää häntä . Oikeasti kukaan ei ole koskaan kyseenalaistanut etäisän käytöstä vaikka luistaa aina tapaamisista, juo ja laiminlyö lapsen elatuksen. Missä on järki ja moraali kysyn vaan?
- luukurkkuun
Voiko nostaa rikosilmoituksen esim. kunnianloukkauksena? Pidä puolesi vaan. Nauhoita jokin puhelu tai tallenna tekstiviesti, missä eksäsi luonne ja tekoset ilmenevät. Käykää itse lastenvalvojan toimistossa. Kerro että olet ahdistunut ja stressaantunut tilanteesta, anna kirjallinen lista eksän töppäilyistä ja laiminlyönneistä.
Pyydä lastenpsykiatrin tai neuvolapsykologin lausunto lapsen isäsuhteesta, ja siitä mikä on lapsen etu. Epäpätevää sakkia lastenvalvojana teilläkinpäin. Tee kantelu AVI:n lääninsosiaalitarkastajalle jos aihetta. - puumies
Ei ole järkeä ja moraalia kun on joutunut sossutuholaisten valtaan. Minulle on käynyt juri samoin, tässä tapauksessa kysymyksessä on etä-äiti joka on kyllä jollain lailla persoonallishäiriöinen. Mutta kaiken kylmyytensä ja yhteistyökyvyttömyytensä ja lasten heitteillejätön ja minun mitätöimisensä toteuttajana hän saa koko ajan jo vuosia, sossun täydellisen tuen. Ja heidän mielestään minä isänä en juuri lasten tarpeista ymmärrä, kun en ole äiti.
Jos olen äänittänyt että saisivat kuulla minkälainen tämä exäni oikeesti on, he eivät halua kuunnella, sillä se ei ole heidän työnkuvaansa. Jos yritän näyttää sairaita tekstiviestejä, he ei halua lukea eikä kuulla.
Mutta kun tämä äiti selittää uskomattomalla mielikuvituksella varustettuja sepustuksia kuinka kauhea minä olen, he ovat pelkkänä korvana.
Tätä se on elämä joskus ehkä joskus vain kaukaista historiaa.
Sen vaan olen tajunnut, että ei olisi koskaan eikä milloinkaan pitänyt ottaa mitään yhteyttä sossun ammattitaidottomaan äitisuojeluorganisaatioon, vaikka kuinka syytä oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823596Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735