Lapseni 3 ja puoli vuotta vanha

Äippä87

Lapseni ei käytä vaippaa enää päivisin ja osaa käydä vessanpöntöllä pissillä ja kakalla, kun pissi/kakkahätätulee.Päiväuniaikaakaan ei enää laiteta vaippaa, mutta öisin laitetaan vielä. Mitenkä siis kannattaa ottaa yö vaippa pois tai kannattaako sitä vielä ottaa kun aamuisin vaippa on ihan täynnä pissiä? Yhtenä kertana päiväuniaikaan pissit tuli housuun ja pedille, mutta muuten ei ole tullut vahinkoja. Olen sanonut lapselleni että jos hätä tulee niin saa tulla huoneesta pois vessaan, mutta jotenkin tuntuu ja olen nähnyt että ei tule huoneesta pois vaikka olisikin pissihätä. Päiväuniaikaan tai yöaikaan. Kun illalla laitan lapseni nukkumaan, niin ovi laitetaan yleensä kiinni. Pitäiskö ovi jättää auki vai sitten vasta avata ovi raolleen kun on nukahtanut ja me vanhemmat mennään nukkumaan? Se on myös siinä että lapsen huone on olohuoneen lähettyvillä, josta valo ja äänet kantautuu huoneeseen. Mitä siis tehdä?

3

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyuje

      Meidän neiti jätti vaipat kertaheitolla pois, kun ilmoitti, ettei enää halua vaippaa ja kokeiltiin. Yöllisiä vahinkoja tuli ehkä kerran tai kaksi alkuunsa, sen jälkeen oppi köpöttelemään itse vessaan pissalle, oli tuolloin 2v 4kk. Toinen lapsi on nyt 2v ja kotona ollessa on ilman vaippaa, joskus sattuu vielä vahinkoja ja kakalle ei ala pottaan. Usein on vaippa aamulla kuiva, kunhan heti herättyä muistaa viedä potalle. Meillä tosin ongelma se, että ku neiti on keskellä usein aamuyön nukkumassa, en herää tolkkuihin ihan heti kun hän alkaa heräilemään.

      Tuon ikäisten kanssa osa tuttavistani on tehnyt niin, että jätti yövaipan pois ja käytti vielä yöllä pissalla lasta, vaikkei herännyt itse pissalle. Osa taas on vain siivonnut vahinkoja, ei niitä kovin montaa ole sattunut.

      Meillä ei laiteta lastenhuoneen ovea koskaan kiinni, vaikka istutaan olohuoneessa ja valo kajastaa/äänet kuuluu. Lapset osaa ihan itse tulla pois, jos vessahätä iskee nukkumaan mennessä. Sinä varmasti itse tiedät mikä tuon suhteen toimii teillä. Ja voihan sen potan viedä hätävaraksi kamariinkin, jos kävisi siinä pissalla yöllä tarvittaessa.

    • ja kai

      tiedät että toiset kypsyvät yökuivaksi myöhään.siihen ei mikään oppiminen auta.Sitten kun lapsen vaippa on aamuisin kuiva niin on valmis olemaan ilman.

    • Aika simppelisti

      Sinun pitäisi pitää päiväuniaikaan lapsella pottaa sängyn vieressä ja kun huomaat aamulla vaipan olevan kuiva, jätä yövaippa pois ja potta taas yöksikin sängyn viereen ja pieni yövalo palamaan. Kun lapsi kasvaa häneltä voi helpommin odottaa, että hän harhailee öisin vessaa etsimään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2184
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      156
      1419
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe