Luvattu maa!

Raamattu kertoo meille esimerkinomaisesti lupauksista, joita uskon isä Aabraham sai Jumalalta. Kertoo sukupolvien vaihdoksesta ja kansan kasvamisesta. Kertoo myös, että luvattu maa köyhtyi niin, että ruokaa ei riittänyt. Köyhyydestä se ei johtunut, koska aidolla hopealla ostettiin Egyptistä evästä. Kunnes koko kansa muutti pois Luvatusta maasta.

Ankaran orjuuden uuvuttamat kansalaiset saivat jostain vihiä, että on olemassa maa, joka on heidän omansa, jossa ei tarvitse olla orjana. Jumala valmisti yhden miehen, Mooseksen ja sanoi hänelle: Mene vapauttamaan minun kansani! Kova sana.

Me tiedämme vaiheet mihin asti Mooses sai johtaa kansan. Tiedämme, että kansa oli leirissä joen takana ja katseli joka aamu Luvattua maata, mutta ei uskaltanut mennä sinne, kun pääosa vakoojista piti sitä mahdottomana.

Kun Herra sitten aikanaan antoi käskyn ja rohkeuden mennä joen yli, niin kannattaa nyt kiinnittää huomio muutamaan seikkaan. Monien mielestä Luvattu maa on vasta kuoleman jälkeistä aikaa. Mietitään muutamaa asiaa:

Luvatussa maassa oli jättiläiskansa, joka piti tuhota. Onko taivaassakin vielä tuhoamistaistelu?
Miehet piti ympärileikata. Tehdäänkö taivaassa vielä sellaisiakin veritekoja?
Siellä pystytettiin alttarit ja uhrattiin kiitosuhreja. Poltetaanko taivaassakin eläimen lihaa avotulella?

Kannattaisiko ajatella joku kohta uusiksi? Uskon, että Jumala odottaa juuri sitä!!!!

8

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tesa..

      Luvatussa maassa vaadittiin myös ehdotonta kuuliaisuutta. Toisena kaupunkina valloitettiin Ainin kaupunkia jossa israelin sotajoukoille tuli tappio ja ruumiita.

      Jerikon kaupunkia valloitettaessa yksi oli piilottanut osan sotasaaliista oman telttansa alle, vaikka saalis oli julistettu Herralle uhriksi. Sen johdosta tämä mies kivitettiin, myös hänen vaimonsa, lapsensa ja karjansa kivitettiin kuoliaaksi. Myös miehen omaisuus poltettiin. Tehdäänkö tällaista taivaassa?

      Me nähdään tämä sama Jumalan ankaruus UT:n puolelta Ananiaan ja Safiran kohdalla. Siksi Jumala laittaa jokaisen kiertämään erämaassa niin kauan että kuuliaisuus on opittu.

      Aikanaan rukoilin taivasten valtakuntaa ihan tosissani. Kun olin tehnyt sitä pitkän aikaa, niin Jumala vastasi kysymällä: Ymmärrätkö varmasti että Jumalan valtakunnassa on eri lainalaisuudet. Siellä vaaditaan ehdotonta kuuliaisuutta, virheitä ei pyyhitä pois, vaan virheistä maksetaan hinta.

      Galattalaiskirje. 5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

      Paavali puhuu tämän varoituksen uskoville jotka eivät vielä ole Jumalan valtakunnassa, mutta ovat matkalla sinne.

      • muuttis

        Galattalaiskirje. 5:19 tesa

        "Ymmärrätkö varmasti että Jumalan valtakunnassa on eri lainalaisuudet. Siellä vaaditaan ehdotonta kuuliaisuutta, virheitä ei pyyhitä pois, vaan virheistä maksetaan hinta."

        Kuka on maksanut mitä kauheammalla tavalla koko maailman synnistä?

        Ihminenkö yhä maksaa?

        Uskova ihminenkö maksaa tässä ajassa hintaa?

        Jeesus Kristus on koko velan maksanut ja siitä kuitin laittanut: "Se on täytetty"!

        Jokaisesta ihmisestä on sama kallis hinta maksettu: Jeesuksen pyhän veren hinta.
        Jumalan valtakunta on vapaiden lasten valtakunta jo täällä maan päällä.
        Eihän orja ole vapaa. Orja saa palkan lain mukaan. Töistä maksetaan.


      • vanhus harmajapää
        muuttis kirjoitti:

        Galattalaiskirje. 5:19 tesa

        "Ymmärrätkö varmasti että Jumalan valtakunnassa on eri lainalaisuudet. Siellä vaaditaan ehdotonta kuuliaisuutta, virheitä ei pyyhitä pois, vaan virheistä maksetaan hinta."

        Kuka on maksanut mitä kauheammalla tavalla koko maailman synnistä?

        Ihminenkö yhä maksaa?

        Uskova ihminenkö maksaa tässä ajassa hintaa?

        Jeesus Kristus on koko velan maksanut ja siitä kuitin laittanut: "Se on täytetty"!

        Jokaisesta ihmisestä on sama kallis hinta maksettu: Jeesuksen pyhän veren hinta.
        Jumalan valtakunta on vapaiden lasten valtakunta jo täällä maan päällä.
        Eihän orja ole vapaa. Orja saa palkan lain mukaan. Töistä maksetaan.

        Ei syyn ja seurauksen laki ole mihinkään hävinnyt Jumalan lastenkaan elämästä. Vaikka Jumala antaa anteeksi, on kuitenkin HINTA maksettava eli seuraukset synnistä vielä kannettava. Ei Jumala niitä pois ota. Esimerkkejä: jos jollakulla on haureellisen elämän hedelmänä syntynyt yksinäinen lapsi, ei Jumala sitä lasta pois ota, vaikka synti olisi pois pyyhitty Jeesuksen kalliilla verellä. Jos rapajuoppo tai murhamies on pilannut terveytensä ja elämänsä ja sitten tullut uskoon, on heidän "maksettava" hinta siitä huolimatta, että heidän syntinsä on anteeksi annettu ja hukutettu "armon ja laupeuden mereen". Toinen ehkä elää tosi kurjan sairaan elämän ja toinen istuu vankilassa ajatellen kauhulla menneitä tekemisiään. Näin se vaan on.

        Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.


      • muuttis
        vanhus harmajapää kirjoitti:

        Ei syyn ja seurauksen laki ole mihinkään hävinnyt Jumalan lastenkaan elämästä. Vaikka Jumala antaa anteeksi, on kuitenkin HINTA maksettava eli seuraukset synnistä vielä kannettava. Ei Jumala niitä pois ota. Esimerkkejä: jos jollakulla on haureellisen elämän hedelmänä syntynyt yksinäinen lapsi, ei Jumala sitä lasta pois ota, vaikka synti olisi pois pyyhitty Jeesuksen kalliilla verellä. Jos rapajuoppo tai murhamies on pilannut terveytensä ja elämänsä ja sitten tullut uskoon, on heidän "maksettava" hinta siitä huolimatta, että heidän syntinsä on anteeksi annettu ja hukutettu "armon ja laupeuden mereen". Toinen ehkä elää tosi kurjan sairaan elämän ja toinen istuu vankilassa ajatellen kauhulla menneitä tekemisiään. Näin se vaan on.

        Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

        Näin minäkin ajattelen, harmaapää. Syntikuorma on pois mutta sen seuraukset jäävät. Samoin kaikki väärien valintojen seuraukset syntikuorman lisäksi ovat ilman uskoa elävän osana. Seurausten kantamiseen saa Jumalalta voimaa uskossa, eikä tarvitse kivirekeä enää vetää.


    • Kyllä Jeesuksen seuraaminen on maksanut ainakin minulle ison joukon ihmissuhteita. Olen kuitenkin lukenut raamatustani: Joka ei vihaa isäänsä ja äitiään,,,,, ei ole Minulle sovelias.

      Matt 10: 37. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enempi kuin minua, ei se ole minulle sovelias; joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enempi kuin minua, ei se ole minulle sovelias.

      • vanhus harmajapää

        Varmaankin kipein hinta Jeesuksen seuraamisesta on juuri tuo vihneen kertoma asia. Ihmissuhteiden, rakkaiden sellaisten, menettäminen.


      • tesa..

        Nämä oli hyviä kuvauksia hinnan maksamisesta, ja vielä tulee lisää.

        Lamppu annettiin ilmaiseksi, mutta öljy pyydettiin ostamaan. (kuvaa hinnan maksamista) Myös simänvoide pyydettiin ostamaan.

        Mies joka löysi peltoon kätketyn aarteen, peitti aarteen ja meni ja myi kaiken omaisuutensa saadakseen pellon itselleen. (Hinta oli kova, myi kaiken omaisuutensa).

        Vertaan vielä taivasten valtakunnan kurinpitoa.
        "Joka ei tiennyt ja teki väärin sai vain vähän raipaniskuija, mutta joka tiesi sai monta iskua." (Huomaatko virheitä ei pyyhitä pois).


      • tesa..
        tesa.. kirjoitti:

        Nämä oli hyviä kuvauksia hinnan maksamisesta, ja vielä tulee lisää.

        Lamppu annettiin ilmaiseksi, mutta öljy pyydettiin ostamaan. (kuvaa hinnan maksamista) Myös simänvoide pyydettiin ostamaan.

        Mies joka löysi peltoon kätketyn aarteen, peitti aarteen ja meni ja myi kaiken omaisuutensa saadakseen pellon itselleen. (Hinta oli kova, myi kaiken omaisuutensa).

        Vertaan vielä taivasten valtakunnan kurinpitoa.
        "Joka ei tiennyt ja teki väärin sai vain vähän raipaniskuija, mutta joka tiesi sai monta iskua." (Huomaatko virheitä ei pyyhitä pois).

        >Tiedämme, että kansa oli leirissä joen takana ja katseli joka aamu Luvattua maata, mutta ei uskaltanut mennä sinne. vihne<

        Sama uskaltaminen on kaikilla Kristuksen seuraajilla, ja monet tekee niin kuin israelilaiset kiertäen hautaan asti ympyrää erämaassa.

        Ensimmäisenä asiana Jordanin ylityksessä oli ympärileikkauksen paikka.
        Tämä kuvaa ehdottomuutta ettei sen jälkeen syntiä enää sallita. Sydämen ympärileikkausta jossa lihamme kokonaan leikataan irti sydämestämme. Lihallisuutta ei saa olla sen jälkeen olemassa tai siitä seuraa välittömästi rangaistus.

        San.15:10 Kova tulee kuritus sille, joka tien hylkää; joka nuhdetta vihaa, saa kuoleman.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      147
      2962
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2092
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      91
      2061
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1997
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1230
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1198
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe