mitä haette ruotsista

en ymmärrä

Pietari ja Tallinna ovat lähempänä kuin Tukholma, ruotsalaisia löytyy suomestaa 2-3 sataa tuhattaa joten täälläkin hurreja näkee, kiitos hurrien valtakaudelle ovat talot suomessa ja ruotsissa ihan samanlaisia joten katsottavaa ei ole, hintataso ruotsissa sama tai erot ovat olemattomat, ostettavaa ei ole juuri mitään, kaikki sama mitä suomessa. Pietarissa ja Tallinnassa on kaiiki erilaista, siellä onneksi hurrit eivät ole isäntänä kuten suomessa ja erilaisuutta löytyy paljon, kulttuuri on valovuosia suomea edellä ja kukkarolle löytyy aina jotain erittäin edullista. Suomessa asuvat ruotsalaiset käyvät usein ruotsissa, se on ihan ymmärrettävä...kuka ei haluaisi isäinmaalla vierailla...

13

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paitsi että

      Eipä tuota aloittajaa auttaa voi kun nuo vaivat ovat aivan itse aiheutettuja.

    • ymmärtämättömälle

      "Pietari ja Tallinna ovat lähempänä kuin Tukholma,"

      maailman kauneimmaksi mainittu saaristo ei ole lähelläkään tallinnaa tai pietaria

      • Täältä Ahvenanmaalta (joka on Suomea) kestää nelisen tuntia Turkuun ja Turusta on vielä melkoisen pitkä matka Pietariin. Tallinnaan pääsee suoraan, mutta aika monta tuntia matka vie. Tukholmaan pääsee neljässä tunnnissa. Onko ap:llä ongelmia maantiedossa vai matematiikassa?


      • Kaukana on

        Joo, on kymmenien tuhansien kilometrien päässä siitä kauniista saaristosta, missä palmut huojuvat ja meri on kauniin sinistä sekä hiekka korallia.


      • qwerty

        "maailman kauneimmaksi mainittu saaristo ei ole lähelläkään tallinnaa tai pietaria "

        Näinhän se on, kauneimmat maisemat näillä main alkavat noin neljä tuntia ennen Tukholmaan saapumista, tuosta Kapellskärin tienoilta.
        Toki tiedän, että ne lähes kaikki ovat mantereen puolella, mutta laivalta kuitenkin ihailtavissa. Voihan joku toki pitää kauniina merimetsojen likaamia autioita karejakin Turun ja Maarianhaminan välillä.


      • Siellä kaunista
        qwerty kirjoitti:

        "maailman kauneimmaksi mainittu saaristo ei ole lähelläkään tallinnaa tai pietaria "

        Näinhän se on, kauneimmat maisemat näillä main alkavat noin neljä tuntia ennen Tukholmaan saapumista, tuosta Kapellskärin tienoilta.
        Toki tiedän, että ne lähes kaikki ovat mantereen puolella, mutta laivalta kuitenkin ihailtavissa. Voihan joku toki pitää kauniina merimetsojen likaamia autioita karejakin Turun ja Maarianhaminan välillä.

        Paljon kauniimpaa on Malediiveilla ja Karibialla.


      • ymmärtämättömälle
        ahvennainen kirjoitti:

        Täältä Ahvenanmaalta (joka on Suomea) kestää nelisen tuntia Turkuun ja Turusta on vielä melkoisen pitkä matka Pietariin. Tallinnaan pääsee suoraan, mutta aika monta tuntia matka vie. Tukholmaan pääsee neljässä tunnnissa. Onko ap:llä ongelmia maantiedossa vai matematiikassa?

        kenelleköhän kommenttisi oli tarkoitettu?
        nyt se jäi hieman niinkuin ilmaan roikkumaan!


      • silmät auki
        qwerty kirjoitti:

        "maailman kauneimmaksi mainittu saaristo ei ole lähelläkään tallinnaa tai pietaria "

        Näinhän se on, kauneimmat maisemat näillä main alkavat noin neljä tuntia ennen Tukholmaan saapumista, tuosta Kapellskärin tienoilta.
        Toki tiedän, että ne lähes kaikki ovat mantereen puolella, mutta laivalta kuitenkin ihailtavissa. Voihan joku toki pitää kauniina merimetsojen likaamia autioita karejakin Turun ja Maarianhaminan välillä.

        " Voihan joku toki pitää kauniina merimetsojen likaamia autioita karejakin Turun ja Maarianhaminan välillä"

        kannattais pitää silmiä auki enemmänkin, ei sitä saaristoa turhaan ihastella ympäri eurooppaa, italiasta astikin on ihailtu

        " kauneimmat maisemat näillä main alkavat noin neljä tuntia ennen Tukholmaan saapumista, tuosta Kapellskärin tienoilta"

        avaappa joskus silmäsi tai ryyppää vähemmän matkalla, kyllä niitä mrtimetsojen tuhoamia saaria löytyy Furusundinkin tienoolla ainakin


      • qwerty
        silmät auki kirjoitti:

        " Voihan joku toki pitää kauniina merimetsojen likaamia autioita karejakin Turun ja Maarianhaminan välillä"

        kannattais pitää silmiä auki enemmänkin, ei sitä saaristoa turhaan ihastella ympäri eurooppaa, italiasta astikin on ihailtu

        " kauneimmat maisemat näillä main alkavat noin neljä tuntia ennen Tukholmaan saapumista, tuosta Kapellskärin tienoilta"

        avaappa joskus silmäsi tai ryyppää vähemmän matkalla, kyllä niitä mrtimetsojen tuhoamia saaria löytyy Furusundinkin tienoolla ainakin

        "kannattais pitää silmiä auki enemmänkin, ei sitä saaristoa turhaan ihastella ympäri eurooppaa, italiasta astikin on ihailtu"

        Voihan sitä ihailla italiastakin, mutta paikan päällä iskee karu todellisuus.

        "avaappa joskus silmäsi tai ryyppää vähemmän matkalla, kyllä niitä mrtimetsojen tuhoamia saaria löytyy Furusundinkin tienoolla ainakin"

        Ei ole vielä näiden 64 vuoden aikana tarvinnut ryypätä, ja silti näkyy siellä Furusundin tienoilla paljon muutakin kuin noita saaria.


      • ÅÅland
        ahvennainen kirjoitti:

        Täältä Ahvenanmaalta (joka on Suomea) kestää nelisen tuntia Turkuun ja Turusta on vielä melkoisen pitkä matka Pietariin. Tallinnaan pääsee suoraan, mutta aika monta tuntia matka vie. Tukholmaan pääsee neljässä tunnnissa. Onko ap:llä ongelmia maantiedossa vai matematiikassa?

        Nyt tuli uutta tietoa:

        "Täällä Ahvenanmalla (joka on Suomea).

        Ahvenanmalla ei pärjää suomen kielellä kun taas Tallinnassa ihan hyvin. Kirjoittajan tiedot vaikuttavat omituisilta, mistähän on kuullut?


      • väärin
        ÅÅland kirjoitti:

        Nyt tuli uutta tietoa:

        "Täällä Ahvenanmalla (joka on Suomea).

        Ahvenanmalla ei pärjää suomen kielellä kun taas Tallinnassa ihan hyvin. Kirjoittajan tiedot vaikuttavat omituisilta, mistähän on kuullut?

        olen neljänä perättäisenä vuotena käynyt umpisuomalaisena ahvenanmaalla ja hyvin pärjännyt pelkällä suomen kielellä.

        käyppä itsekin joskus paikan päällä tutustumassa asioihin ...


      • koralliriutoista
        Siellä kaunista kirjoitti:

        Paljon kauniimpaa on Malediiveilla ja Karibialla.

        en kyllä vertais koralliriuttoja ja saaria samaan syssyyn, kaksi eri asiaa kun ovat


    • ANDERS

      MINÄ HAEN RUÅTSISTA MIESTÄ!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe